Uur voor Uur - #65

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #65

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #65. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 19 februari 2005. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #65
The Tholian Web (TOS)
Sins Of The Father (TNG)
Through The Looking Glass (DS9)
Distant Origin (VOY)
Proving Ground (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Sterke ronde, moeilijke keuze.

"Distant Origin", het hele idee dat dinosauriers geevolueerd zijn, geavanceerde ruimtevaart hebben ontwikkeld en toen de Aarde hebben verlaten om vervolgens een nieuw thuis 70.000 ly verderop te stichten is te absurd. Althans in het Trek universum. Het zou wel kunnen werken in een andere scifi serie want dan kan het onderdeel vormen van het hele concept zoals de Goa'uld in Stargate SG1. Maar in het Trek universum is er nooit iets teruggevonden van deze levensvorm. Janeway stelt die vraag maar daar blijft het bij. Dit hele idee had vanwege die vraag alleen al neergehaald moeten worden. Rest is redelijk. Dinowetenschapper die botst met de dogma van zijn volk. Chakotay krijgt ook weer eens iets te doen. De Voth vind ik wel erg machtig, gigantisch schip met transwarp drive en in staat om een compleet bemand starship te transporteren.

"Proving Ground", voor de verandering eens een aardige aflevering. Archer werkt samen met Shran die bereid is Archer te helpen maar hij heeft zijn eigen bevelen. En dat botst met elkaar. Interessant. Dat de Xindi het wapen nu nog steeds aan het testen zijn vind ik erg vaag. Duidelijk dat B&B geen plan hadden hoe het één en ander uitgewerkt diende te worden. Verder helpt het ook niet dat beide heren blijkbaar niet echt wisten wat een prototype is.

"Through The Looking Glass", parallel universum aflevering, tweede van DS9. Erg sterk. Sisko wordt deze keer meegenomen omdat mirror-Sisko dood is en mag mirrir-Jennifer redden van de Alliantie. Leuke cameo van Tuvok. Seizoen 3 heeft veel aandacht besteed aan het Sisko personage en deze aflevering hoort daarbij. Mooie actiescenes, veel snelheid, toffe belichting op Sisko en Jennifer. Visitor is zoals altijd geweldig als de Intendant.

"Sins Of Father", Worf wordt betrokken bij Klingon politiek en hier begint deze verhaallijn. Worf blijkt een broer te hebben die gebruik maakt van het uitwisselingsprogramma ("A Matter Of Honor") om met hem in contact te komen. Erg belangrijk voor het Worf personage. Prachtige Klingon sets.
Enige minpuntje vind ik Worf's keuze om Picard als cha'DIchop te laten treden. Dit had Riker moeten zijn, duidelijk. En dan was de scene waarin de cha'DIch aangevallen wordt door Klingons ook geloofwaardiger geweest. Maar ja, ik snap het enigszins wel. Picard weet nu van de hele zaak af en zo waardoor K'Mpec hem later aanwijst als Arbiter. Maar misschien dat het op een andere manier ook had gekund.

Mijn stem gaat naar "The Tholian Web". De geheimzinnige Tholians verschijnen op het toneel wanneer de Enterprise bezig is een reddingsoperatie. Kirk raakt alleen achter. Mooie belichting op Spock's bevelvoering. Meerdere zaken spelen zich tegelijk af en de aflevering weet dit allemaal goed in stand te houden. Erg goed is het gedoe tussen McCoy en Spock. McCoy geeft kritiek op Spock's keuzes en Spock verdedigt deze vervolgens. Beide heren hebben goede punten. En dan is er nog Kirk's opgenomen boodschap wat aangeeft hoe het eigenlijk hoort te gaan.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Oefff moelijke ronde dit keer allemaal goede afleveringen

The Tholian Web (TOS)
Een van de beste TOS afleveringen. Spannend verhaal. Knappe SFX voor die tijd

Sins Of The Father (TNG)
Goede Worf aflevering. Worf komt er achter dat hij een broer heeft, Kurn.
En verder wordt de historie van Worfs familie verder uitgewerkt. Ook Picard speelt een belangrijke rol in deze aflevering.
In mijn ogen een erg sterke aflevering met goed verhaal. Kurn wordt voortreffelijk gespeeld door "Candyman" Tony Todd

Through The Looking Glass (DS9)
Mirror universe aflevering met een link naar Voyager doormiddel van een mirror-Tuvok. Ik vond het goede aflevering. De mirror-universe episodes zijn over het algemeen best goed en leuk gedaan.
En de Intendant blijft sterk neergezet worden door Visitor.


Distant Origin (VOY)
Grappige aflevering. Een Voth geleerde komt erachter dat zijn vooruders waarschijnlijk van de aarde afstammen. Zij zijn gevlucht met ruimteschepen vlak voor de aarde getroffen werd door een meteoriet 65.000.000 jaar geleden.
Deze aflevering heeft weing met het Voyager concept te maken maar toch best geing gedaan.
Ook leuk detail, De Voyager en de main-cast komen pas na een minuut of 15 in de aflevering.


Proving Ground (ENT)
Spannende aflevering. Shran zit er weer in da's altijd leuk. Ik heb me hier prima mee vermaakt.


Nu kiezen dus: ENT is toch de minste gevolgd door VOY.
DS9 erg leuk maar blijft achter bij TNG en TOS. Tussen de laatste 2 twijfel ik nu dus.

Het wordt toch The Tholian Web (TOS) . Een legendarische aflevering.
Laatst gewijzigd door EMH op 13 feb 2005, 13:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

The Tholian Web (TOS)
Erg jammer dat ik deze aflevering niet heb gezien. Ook deze ziet er heel spannend uit!!

Sins Of The Father (TNG)
Een zeer sterke aflevering! Picard past zich goed aan in de klingon omgeving, laat zien dat ook mensen er wat van kunnen, en mooi niet zulke watjes zijn als de klingons van ze denken.

Through The Looking Glass (DS9)
Spannende mirror aflevering. Zeker een van de betere afleveringen.
En niet te vergeten was 'Smiley' weer van de partij! :)

Distant Origin (VOY)
Ook een redelijke aflevering.. niet om van te kwijlen, maar leuk.
Zeker niets mis mee.

Proving Ground (ENT)
Wel redelijk voor Enterprise te doen. Vooral dankzij Shran.
Maar in vergelijking met de rest wint deze het lang niet!!

Mijn conclusie... Dit uur is dus wel degelijk een sterk uur met goeie afleveringen.
Helaas kan ik er weer maar 1 kiezen.. TOS kan ik te weinig over zeggen omdat ik hem tot mijn spijt niet gezien heb, TNG was zeer leuk, en DS9 ook!

Uiteindelijk ga ik toch voor Through The Looking Glass (DS9)
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

Sins Of The Father (TNG)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

het is kiezen tussen voyager en ds9 enterprise was wel leuk maar meer niet, voyager heeft een leuk verhaal en ds9 ook maar ik kan me tuvok niet meer herrinneren :( maar de Intendant is erg leuk, ik ga deze keer voor

DS9 - trough the looking glass
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

In dit soort rondes is deze competitie echt heerlijk.

Tng vond ik wel sterk, ver weg van de typische clichematige Klingons krijgen we hier juist wel een visie op de Klingoncultuur, Worf krijgt alvast z'n achtergrond mee die hij tot op het einde van DS9 zal meedragen. :)

Ds9 met één van de mirroreps, Sisko wordt ontvoerd door de mirror O'Brien en we krijgen een heel leuke in elkaar gestoken ep met een magnifieke Visitor als Intendant...je zou bijna denken dat ze liever Intendant dan Kira Nerys speelt. 8-)

Voyager vond ik op zich een interessante rechtbankep, het idee van de Voth mag dan wat vergezocht zijn, het geheel wordt er niet onderuit door gehaald. Knappe ep met een verbazend sterke "vijand".

Enterprise vond ik best aardig :) , niet te veel gezwijmel rond Sfx, maar terug wat continuiteit met Shran, een heel erg goede ep voor Ent.

Heel moeilijke keuze maar ik ga toch maar voor DS9, mirroreps zijn best cool. :)
Gebruikersavatar
skelotor
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 877
Lid geworden op: 19 dec 2004, 21:28
Contacteer:

Bericht door skelotor »

Sins Of The Father (TNG), omdat hier de klingons zien dat de mensen niet altijd slap zijn zoals ze dachten.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

TNG vond ik niet zo boeiend, mirror-episodes vind ik ook niks aan, VOY vond ik eigenlijk wel aardig, stelde wel een aantal interessante vragen, maar een echt antwoord kwam er niet. ENT vond ik op een of andere manier wat langdradig overkomen.

Mijn stem gaat naar het spannende en goed geacteerde:

The Tholian Web - TOS
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Wederom een sterke TNG ep. die er bovenuit steekt.......
Sins Of The Father geeft ons een mooie belichting van Worf en zijn familiehistorie..............goed acteerwerk, prachtige sets, goed verhaal.......deze ep. heeft het allemaal. :)
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Sins of the Father (TNG)
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Tamelijk diverse keuzes, Tos-Tng-Ds9 gaan tamelijk gelijk op momenteel. :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Through The Looking Glass (DS9)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Het zijn erg sterke afleveringen IMO. Van mij mogen ze alle drie winnen. :-D

Hoewel een overwinning voor de Tholians een lichte voorkeur geniet, TOS zal nog maar weinig overwinningen boeken.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

3rd RemataKlan schreef:Het zijn erg sterke afleveringen IMO. Van mij mogen ze alle drie winnen. :-D

Hoewel een overwinning voor de Tholians een lichte voorkeur geniet, TOS zal nog maar weinig overwinningen boeken.
Klinkt nogal logisch, hoeveel keer kan TOS eigenlijk nog meedoen in deze competitie?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

TOS heeft 80 afleveringen dus nog 15 keer.

En 18 rondes daarna valt ENT ook af. Maar dan is het inmiddels weer september.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Bericht door SuperVlaai »

Through The Looking Glass (DS9)
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Het idee van VOY is alleen al te belachelijk!

DS9 en de mirror-universe is altijd erg leuk! Ik geniet altijd met volle teugen van deze afleveringen. Deze zou zeker mijn stem krijgen, mits...

Sins of the Father niet een concurrent was. Geweldige aflevering!!!

Mijn stem:
Sins of the Father
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Helaas heb ik Tholian Web niet gezien, dat kon wel eens een leuke aflevering zijn.

Beide TNG en DS9 zijn erg goed. Maar bij TNG krijg je meer te weten over de Klingon cultuur. Dus ga ik voor Sins of the Father(TNG).
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Through the Looking Glass (DS9)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

15 mensen hebben gestemd.
Sins Of The Father (TNG) en Through The Looking Glass (DS9) staan samen op de eerste plek met ieder 6 stemmen.
The Tholian Web (TOS) komt uit op de tweede plek met 3 stemmen.
Distant Origin (VOY) en Proving Ground (ENT) staan op een gezamenlijke derde plek met 0 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #66!
Gesloten