Uur voor Uur - #66

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #66

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #66. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 26 februari 2005. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #66
For The World Is Hollow And I Have Touched Sky (TOS)
Allegiance (TNG)
Improbable Cause (DS9)
Displaced (VOY)
Stratagem (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Ik denk niet dat ik hoef uit te leggen dat mijn stem naar Improbable Cause gaat!!!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Displaced", Crap en niet te weinig zeg. Een plotaflevering met een slecht en voorspelbaar plot. Bravo! Verder nog erg domme bad guys waardoor de VOY bemanning heel makkelijk kan winnen. Zie de aliens die besluiten om Paris en Torres achterna te gaan in een ijskoude omgeving. Een verstandig iemand had Paris en Torres daar gehouden. Saaaaaai.

"Allegiance" kon me weinig boeien. Picard wordt ontvoerd vanwege een alien experiment. Hoe de senior staff omgaat met de Picard-kloon vind ik wel goed gedaan. Riker gaat net zo lang mee tot het te gevaarlijk wordt, eerder of later handelen was ongeloofwaardig geweest IMO. Wat ik jammer vind, is dat de echte Picard niet geconfronteerd wordt met het gedrag van zijn kloon. Ik neem aan dat die kloon niet de restricties had die Picard zichzelf oplegd en daardoor de dingen doet die Picard zou willen doen maar niet wilt omdat hij de captain is. Er had veel meer personagebelichting ingezeten.

"For The World Is Hollow And I Have Touched The Sky" , gave titel! Jammer dat de aflevering tegenvalt. Het leven aan boord dat ruimteschip was interessant vooral de manier hoe de bewoners opgeleid werden hoe te denken maar er had verder op ingegaan kunnen worden. De McCoy romance gaat uiteindelijk nergens naar toe, jammer want het had een andere kant van McCoy kunnen belichten. Ik vraag me af of hier een vervolg op zou zijn geweest als TOS een vierde seizoen had gekregen.

"Stratagem", is een toffe aflevering. Degra komt tot leven, aardige belichting. De NX01 bemanning doet voor de verandering iets intelligents. Bakula is en blijft waardeloos in zijn rol als Archer. Hij komt bij nooit echt daadkrachtig en leidinggevend over. En dan nog dat gekreun en gesteun. Ugh. Veel dialoog maar haalt absoluut niet het niveau van...

"Improbable Cause". De beste Trek-dialoog aflevering ooit! Mysterie, politiek intrigie, samenzwering, de ene verrassing na de andere. Uitstekende belichting op Garak en Odo. Plotpunten van vorige afleveringen worden bij elkaar gebonden, de status quo gaat eraan en de opzet voor de rest van de serie wordt op deze manier gegeven. Als er gerechtigheid in de wereld is dan hoort deze aflevering alle stemmen te krijgen. De mijne heeft het in ieder geval.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Improbable Cause (DS9)
Lekker mysterieus, een heerlijke belichting op de personages Garak en Tain. Een relatie die later nog verder wordt uitgediept en zorgt voor meer goede afleveringen.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

TOS heb ik geloof ik niet gezien, TNG vond ik redelijk, DS9 was goed. maar ik vond dat het verhaal ook in 1 aflevering verteld kon worden. VOY vond ik wel redelijk. Mijn stem gaat naar het leuk geschreven Stratagem. Met goede belichting voor een aantal personages, Ik personlijk vond Archer wel goed in deze aflevering.

Stratagem - ENT
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Improbable Cause (DS9)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Ds9 en voyager springen hier uit

Voyager is erg leuk, iets wat op het begin onschuldig lijkt blijkt een overname van het schip te zijn.

Ds9 erg leuk en het volgende deel is nog beter als ik het me goed herrinner.

Ik ga hier voor Ds9
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Visitor1982 schreef:TOS heb ik geloof ik niet gezien, TNG vond ik redelijk, DS9 was goed. maar ik vond dat het verhaal ook in 1 aflevering verteld kon worden.
Absoluut niet, tenzij je fan bent van gehaaste, onbevredigende eindes.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

^

Mwah. Ik ben niet echt een fan van two-parters nee. :) Ik vond de aflevering niet slecht, maar wat ik me er van herinner (het is al weer zo'n 2 jaar geleden dat ik hem gezien heb) vond ik het op bepaalde plekken wat langdradig en ook het einde niet helemaal bevredigend. Dit keer vond ik dat ENT wat beter was.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Het einde niet bevredigend? Duh! Het was ook een two parter!

Bovendien lul je nu compleet over je opmerking dat alles in één aflevering had gepast heen
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

3rd RemataKlan schreef:Het einde niet bevredigend? Duh! Het was ook een two parter!

Bovendien lul je nu compleet over je opmerking dat alles in één aflevering had gepast heen
Ik heb het over het einde van de two-parter. Ik vind het moeilijk om naar deel 1 te kijken van een two-parter zonder ook een beetje mee te wegen hoe ze dat de volgende aflevering oplossen. Ik denk dat als ze het in 1 aflevering hadden gestopt dat het allemaal net even wat sneller was geweest en net even wat spannender, maar dat is mijn mening.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

waarschijnlijk wel ja
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ach kom op zeg. Het was teveel materiaal voor één aflevering en daarom is er een two parter van gemaakt. Alles wat in deel 2 gebeurde is pas verzonnen toen men geen bevredigend einde aan IC kon maken. Men is niet begonnen om een two parter te maken.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

3rd RemataKlan schreef:Alles wat in deel 2 gebeurde is pas verzonnen toen men geen bevredigend einde aan IC kon maken. Men is niet begonnen om een two parter te maken.
Waar staat dat?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

timeless zou eerst een 2 parter worden maar dit hebben ze uiteindelijk niet gedaan, timeless is nu een super ep, maar had een beetje langdradig kunnen worden wanneer ze er een 2 parter van gemaakt hadden.

Hetzelfde kan hier gelden, als ze er 1 ep van gemaakt hadden was het misschien nog leuker geworden
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

^ Nee TC dat geldt niet voor deze aflevering omdat men daadwerkelijk TWEE verhalen had ipv één uitgesmeerd over twee afleveringen.

Weet je, bemoei je er niet mee oke? Je weet niet waar je over praat dus zeg dan gewoon helemaal niets.
Visitor1982 schreef:
3rd RemataKlan schreef:Alles wat in deel 2 gebeurde is pas verzonnen toen men geen bevredigend einde aan IC kon maken. Men is niet begonnen om een two parter te maken.
Waar staat dat?
O.a. in de DS9 Companion.

En op dit moment ook in het DS9 forum.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

For The World Is Hollow And I Have Touched Sky (TOS)
Vermakelijke aflevering met volgens mij voor Star Trek de langste episodetitel. Sommige dingen worden niet volledig uitgewerkt, da's wel jammer maar zeker niet slecht gedaan.

Allegiance (TNG)
Picard wordt ontvoerd en opgesloten in een kleine ruimte met nog drie verschillende aliens een Mizarian, een Algolian en een Chalnoth. De laatste blijkt een agressieveling te zijn en tot overmaat van ramp is het eten wat ze krijgen voor hem vergif. Picard moet de boel in het gareel zien te houden. Op de Enterprise blijkt een Picard-kloon te zijn geplaatst door de aliens.
Best goede aflevering. Ook het feit hoe Riker op de Enterprise toch achterdochtig is en de situatie goed inschat over de beslissingen die Picard op een gegeven moment neemt.


Improbable Cause (DS9)
Wereldaflevering, het eerste deel van een 2-parter. Garak is op z'n best.
Sterk verhaal en goede dialogen en goede uitwerking.
Spionage, samenzweringen, plottwists het is allemaal aanwezig. Ook het acteerwerk is dik in orde.


Displaced (VOY)
Geinige aflevering maar meer ook niet.


Stratagem (ENT)
Voor Enterprise een erg goede aflevering. De truc die deEnterprise bemanning uithaald met Degra is erg goed gedaan. Tja, Archer blijft de minste Captain, maar de aflevering is verder goed gedaan.


De keuze in deze ronde is dit keer simpel Improbable Cause (DS9)
Deze steekt mijlenver boven de rest uit.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Weet je, bemoei je er niet mee oke? Je weet niet waar je over praat dus zeg dan gewoon helemaal niets.
Ik heb ze ook gezien en het waren erg leuke eps, vooral wanneer Garak Odo martelt, dat laat je toch weer twijfelen over Garak ;(
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik heb het over de achtergrondinformatie over de totstandkoming van beide afleveringen, niet de afleveringen zelf.
Zie voor meer informatie het DS9 forum.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Hier hoef ik niet langer dan een seconde over na te denken: Improbable Cause (DS9). Met dialoog kan men dus ook nog een briljante aflevering maken 8-) .
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Galenfuinion schreef:Ik denk niet dat ik hoef uit te leggen dat mijn stem naar Improbable Cause gaat!!!
Same here.
Deze aflevering steekt duidelijk boven de rest uit en dus automatisch mijn stem.
In seizoen 3 begon DS9 naar mijn mening sowieso al sterker te worden. Dus ik ben ervan overtuigd dat DS9 nog wel veel vaker op #1 zal staan!
Gebruikersavatar
skelotor
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 877
Lid geworden op: 19 dec 2004, 21:28
Contacteer:

Bericht door skelotor »

Improbable Cause (DS9)

een van de weinige die ik heb gezien, maar wel 1 van de betste
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Deze keer sterke afleveringen.

Strategem: Goed verhaal, innovatief en goed geacteerd.
Allegiance : Een leuke "Wat is hier aan de hand" aflevering.
Displaced : Zelfde als bij TNG.
For The World Is Hollow And I Have Touched The Sky : Deze kan ik me niet erg goed meer herrineren, maar ik vond hem wel redelijk.
Improbable Cause : Goed acteerwerk en goede dialogen, maken deze aflevering tot een van de leukste van DS9.

Ik ga voor Improbable Cause(DS9)
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Vreemd dat mensen niet de kracht van Improbable Cause zien. Het is zeker niet te langdradig en had niet in een aflevering gepast! De eerste aflevering is gewoon een moord-mysterie wat over veel meer bijkt te gaan met een flinke shocker op het einde als Garak de hand van Tain schudt. De tweede gaat dan over de daadwerkelijke aanval, met wederom een onverwachte wending op het einde(de Romulan) wat weer de basis legt voor de cliffhanger van seizoen 3.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Improbable Cause zonder twijfel.
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

Nebulaguy schreef:Improbable Cause zonder twijfel.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Albi schreef:
Nebulaguy schreef:Improbable Cause zonder twijfel.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Een dialoog aflevering daar hou ik wel van.........en als het dan nog met Garak in the picture is.........dan is het plaatje af!
Improbable Cause (DS9).........zonder twijfel. ;)
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Duidelijk Improbable Cause. Jammer voor Stratagem dat toch ook een erg interessante aflevering is.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

16 mensen hebben gestemd.
Improbable Cause (DS9) staat eenzaam bovenaan met 15 stemmen.
Stratagem (ENT) komt uit op de tweede plek met 1 stem.
For The World Is Hollow And I Have Touched The Sky (TOS), Allegiance (TNG) en Displaced (VOY) staan gezamenlijk op de derde plek met 0 stemmen.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #67!
Gesloten