Uur voor Uur - #67

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #67

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #67. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 5 maart 2005. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #67
Day Of The Dove (TOS)
Captain's Holiday (TNG)
The Die Is Cast (DS9)
Worst Case Scenario (VOY)
Harbinger (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Harbinger", ontzettend slecht. Met "Proving Ground" en "Stratagem" dacht ik dat er eindelijk iets fatsoenlijks ging gebeuren met het hele Xindi gedoe maar nee, de weg naar Azati Prime is bezaaid met slechte afleveringen. Kinderachtig gedoe tussen Reed en Hayes waarbij ik vooral Reed erg onprofessioneel vind overkomen. Maar ja, B&B hadden al talloze keren bewezen geen idee te hebben wat een krijgsmacht is en doet.

"Captain's Holiday", Picard gaat op vakantie naar Risa en speelt een beetje Indiana Jones. Risa afleveringen zijn slap en ik hoef Picard niet in een speedo :{ te zien.

"Worst Case Scenario", VOY's holodeck loopt weer een keer vast. Wel aardig idee met Maquis opstand, jammer dat het alleen in een holoscenario moet gebeuren. Duidelijk weer een voorbeeld van een gemiste kans. Zeker wanneer hier wordt bevestigd dat zelfs Tuvok een Maquis opstand al erg vroeg uitsloot. Maar het blijft wel één van de betere VOY holodeckavonturen, niet dat daar veel voor nodig is gezien de concurrentie.

"Day Of The Dove", Kirk neemt het op tegen Kang wanneer Klingons zijn schip overnemen terwijl een entiteit zich voedt met de haat tussen de twee volkeren. Rassenhaat komt aan bod en blijkt gewoon aanwezig te zijn bij de bemanning, het wordt simpelweg versterkt door de entiteit. Kang is een waardige tegenstander voor Kirk.

Mijn stem gaat natuurlijk naar "The Die Is Cast", zonder twijfel de sterkste aflevering. Briljante ontknoping, legt de basis voor de rest van de serie. Sterke dialogen. Odo die gemarteld wordt door Garak en beide realiseren zich dat ze meer met elkaar gemeen dan ze dachten. Het Dominion komt nu voor het eerst echt naar voren als een zeer gevaarlijke tegenstander wanneer het de Obsidian Order en Tal'Shiar in de val lokt en hun vloot vernietigt. Geen woorden maar daden dus. Sisko maakt met de Defiant een spectaculaire exit uit een prachtig ruimtegevecht. En de aflevering eindigt met één van de mooiste shots uit Trek. :pray:
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Captains Holiday: grappige aflevering meer niet, hij staat op de picard box, daar ken ik hem van

ENt: Ik weet zo niet eens over welke ep het gaat dus dan heb ik hem niet leuk gevonden.

het gaat hier voor mij tussen wcs en the die is cast

the die is cast een super aflevering net zoals wcs van voyager, maar in dit geval staat wcs me veel meet bij dus die heeft dan toch meer indruk achter gelaten.

:9~ 'You've just treathened the wrong woman Chakotay' :9~

Mijn stem gaat dus uit naar
Worst Case Scenario
Laatst gewijzigd door Tactical_Cube op 27 feb 2005, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Wederom een makkelijke keuze.

The Die is Cast (DS9)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Day Of The Dove (TOS)
GOede TOS epsisode. De Klingons komen weer eens langs. Kirk vs Kang altijd leuk.

Captain's Holiday (TNG)
Eeen aanbid hier een zweterige Patrick Stewart episode.
Saai gedoe op die Center Parks planeet.

The Die Is Cast (DS9)
Kan ik kort over zijn gewoon ijzersterke aflevering dit vervolg op IC.

Worst Case Scenario (VOY)
Erg vermakelijke aflevering. Seska is terug en Janeway gaat dood (al is het maar een holografische.) :pray2:

Harbinger (ENT)
Ik heb de synopsis moeten opzoeken waar die ook weer over ging. Ja inderdaad saaie rukepisode.


keus is simpel hier The Die Is Cast (DS9)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

worst case scenario zo inderdaad een goede aflevering kunnen zijn als het niet buiten een holodeck was :Y) - maar ja in voyager gaat alles toch zo goed :X

ik denk dat ik dan toch maar voor to die is the cast (dsn) ga, kan niet geloven dat ik niet gezien heb... maar aangezien andrew een van mijn favouriete acteurs is...

tos is ook wel aardig, en enterprise telt niet mee... dus duidelijk genoeg he
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Heb je The Die Is Cast nu wel of niet gezien?
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Alleen DS9 en Voyager zijn interessante deze ronde, en moest er nu niet zo'n beresterke ep tegenover Voyager gestaan hebben, het was m'n keuze geweest. WCS vind ik een heel sterke ep, of het nu holodeck is of niet, het maakt me bij deze ep niet echt uit.

Maar ja DS9 is gewoon te sterk.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Weer een bij voorbaat afgesloten ronde. The Die is Cast krijgt mijn stem!
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

The Die Is Cast (DS9)
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

TOS was wel een aardige aflevering, iig beter dan TNG. DS9 was goed, VOY ook en ENT vond ik leuk. Harbinger is echt een love it or hate it episode. 1 van de weinige keren dat ik echt heb gelachen bij een Enterprise afl. (en niet omdat het zo slecht was ;))

Beetje lastig kiezen tussen DS9 en VOY... Van mij hadden ze wel iets langer vol mogen houden dat de Voyager aflevering geen holodeckavontuur was. Mijn stem gaat dit keer naar:

The Die Is Cast - DS9
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

TOS lijkt me wel leuk, maar nog niet gezien. Voy was leuk, maar The Die Is Cast is stukke beter. Die krijgt dan ook mijn stem :)

The Die Is Cast
Gebruikersavatar
Albi
Commander
Commander
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:51
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Albi »

The Die Is Cast (DS9)
Gebruikersavatar
wildhagen
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 140
Lid geworden op: 26 apr 2004, 14:18
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door wildhagen »

The Die is Cast (DS9), met afstand de beste van deze afleveringen.
Gebruikersavatar
Lt. Cmdr. Franksta
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 931
Lid geworden op: 07 okt 2004, 14:30
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Lt. Cmdr. Franksta »

TOS (ja ik heb hem voor de verandering ooit eens gezien :d ) wel lachen, Ent was weer klote net als bijna elke aflevering. Maar Voy tog weer het leukste
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Frank schreef:Wederom een makkelijke keuze.

The Die is Cast (DS9)
me2!
Laatst gewijzigd door DataLord op 28 feb 2005, 20:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

De eerste heb ik helaas niet gezien.

Harbinger was een niet zo goede aflevering. Voorzichtig uitgedrukt. 8-)

Captain's Holiday was leuk voor de verandering, niet veel meer dan dat.

Na het geweldige Improbable Cause viel mij The Die is Cast eigenlijk enigszins tegen. Die ontsnapping van Sisko uit de Gamma Quadrant was misschien spectaculair, heel erg geloofwaardig was'ie niet. Toen de Defiant zo open en bloot in het GQ zat, had Sisko moeten kiezen terug te gaan. Waren ze ontdekt, was DS9 de hele main crew kwijt geweest, om maar niet te spreken van de provocatie tov de Dominion. Het blijft een goede aflevering, maar dankzij deze minpuntjes niet de beste van deze ronde.

Mijn stem gaat naar Worst Case Scenario. Goede holodeck aflevering die wat doet met de Maquis.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

WeyounsLastClone schreef: Na het geweldige Improbable Cause viel mij The Die is Cast eigenlijk enigszins tegen. Die ontsnapping van Sisko uit de Gamma Quadrant was misschien spectaculair, heel erg geloofwaardig was'ie niet. Toen de Defiant zo open en bloot in het GQ zat, had Sisko moeten kiezen terug te gaan. Waren ze ontdekt, was DS9 de hele main crew kwijt geweest, om maar niet te spreken van de provocatie tov de Dominion. Het blijft een goede aflevering, maar dankzij deze minpuntjes niet de beste van deze ronde.
Jij let echt niet op tijdens het kijken of wel? De Defiant (een oorlogsschip!) zat nog niet in Dominion ruimte toen de cloak uitviel. Het kon niet verder gaan maar het hoefde niet bang te zijn. Propulsie en wapens waren nog operationeel. En het Dominion hield zich bezig met het vernietigen van de OO/TS vloot. In het geval dat de Order en Tal'Shiar succesvol zouden zijn, zou het AQ een vergeldingsactie te verduren krijgen waardoor het voor de Defiant en DS9 sowieso niet veilig zou zijn. Hmm, dit klinkt bekend. Oh wacht dit heb ik al tegen jou gezegd in het DS9 forum!

BTW niet de hele DS9 bemanning was aan boord van de Defiant. De Defiant wordt standaard bemand door 50 man. Het station door veel meer.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 27 feb 2005, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Day Of The Dove (TOS) .....een leuke TOS ep met de klingons.

Captain's Holiday (TNG) ......Picard & Vash..en een Ferengi "Sovak" (Michael Grodenchik), later in de cast van DS9 als "Rom" maar in de credits daar als Max Grodenchik......en daarmee is alles gezegd over deze ep..

Worst Case Scenario (VOY) een vermakelijke holodeck aflevering......ik heb er slechtere gezien van VOY.

Harbinger (ENT) ......die heb ik nog niet gezien.

The Die Is Cast (DS9) geniet mijn voorkeur....de preformance van Garak zal daar wel niet vreemd aan zijn , goeie dialogen, prachtig ruimtegevecht en dito ontknoping......geweldige episode.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

3rd RemataKlan schreef:
WeyounsLastClone schreef: Na het geweldige Improbable Cause viel mij The Die is Cast eigenlijk enigszins tegen. Die ontsnapping van Sisko uit de Gamma Quadrant was misschien spectaculair, heel erg geloofwaardig was'ie niet. Toen de Defiant zo open en bloot in het GQ zat, had Sisko moeten kiezen terug te gaan. Waren ze ontdekt, was DS9 de hele main crew kwijt geweest, om maar niet te spreken van de provocatie tov de Dominion. Het blijft een goede aflevering, maar dankzij deze minpuntjes niet de beste van deze ronde.
Jij let echt niet op tijdens het kijken of wel? De Defiant (een oorlogsschip!) zat nog niet in Dominion ruimte toen de cloak uitviel. Het kon niet verder gaan maar het hoefde niet bang te zijn. Propulsie en wapens waren nog operationeel. En het Dominion hield zich bezig met het vernietigen van de OO/TS vloot. In het geval dat de Order en Tal'Shiar succesvol zouden zijn, zou het AQ een vergeldingsactie te verduren krijgen waardoor het voor de Defiant en DS9 sowieso niet veilig zou zijn. Hmm, dit klinkt bekend. Oh wacht dit heb ik al tegen jou gezegd in het DS9 forum!

BTW niet de hele DS9 bemanning was aan boord van de Defiant. De Defiant wordt standaard bemand door 50 man. Het station door veel meer.
Ik heb hier gezegd wat ik vond en jij hebt hier gezegd wat jij vond en daarvoor redenen gegeven. Waarom moet je dan in dit topic mijn redenen gaan bespreken? Zodat iedereen toch maar weet dat mijn mening over deze aflevering fout is en die van jou goed? Stel je voor dat iemand niet op The Die is Cast stemt!

Dit topic is voor iedereen om een aflevering te kiezen en z'n redenen te geven.

Maar goed, ik zal dan toch even op jouw punten ingaan hier. Jij zegt eigenlijk dat op het moment dat de cloak uitviel het eigenlijk toch nog niet uitmaakte of ze in cloak waren of niet? Dat dat alleen maar een gimmick was om mee te showen?

Ik had het niet over de hele DS9 crew, maar over de DS9 main crew. Hier bedoel ik de hoofden van verschillende afdelingen mee, die 'toevalligerwijs' ook de hoofdrolspelers zijn: captain Sisko, first officer Nerys, chief engineer OBrien, chief science Jadzia Dax, chief security Eddington. Dat is nog wel wat om mee te sturen op een illegale missie om 1 crewmember te redden. Janeway is voor minder uitgescholden op dit forum.
Gebruikersavatar
skelotor
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 877
Lid geworden op: 19 dec 2004, 21:28
Contacteer:

Bericht door skelotor »

Worst Case Scenario (VOY)
Janeway gaat dood hé 8-)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Ik heb eigenlijk geen zin om alles uit te leggen. TOS en ENT ken ik niet. VOY moet ik te hard voor nadenken wil ik me die herinneren. TNG ken ik, is leuk, maar niet bijzonder. de DS9-aflevering is gewoon de beste.. klaar

dus daar gaat mijn keuze naar toe.. DS9
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

WeyounsLastClone schreef:Ik heb hier gezegd wat ik vond en jij hebt hier gezegd wat jij vond en daarvoor redenen gegeven. Waarom moet je dan in dit topic mijn redenen gaan bespreken? Zodat iedereen toch maar weet dat mijn mening over deze aflevering fout is en die van jou goed? Stel je voor dat iemand niet op The Die is Cast stemt!

Dit topic is voor iedereen om een aflevering te kiezen en z'n redenen te geven.
Ik zet serieuze vraagtekens bij een aantal van jouw punten aangezien die punten niet kloppen met de aflevering zelf. Ook al is dit al eerder tegen je gezegd.

WeyounsLastClone schreef: Maar goed, ik zal dan toch even op jouw punten ingaan hier. Jij zegt eigenlijk dat op het moment dat de cloak uitviel het eigenlijk toch nog niet uitmaakte of ze in cloak waren of niet? Dat dat alleen maar een gimmick was om mee te showen?
Nee, de Defiant had de cloak nodig om onopgemerkt bij het Dominion te komen maar omdat het uitviel buiten Dominion gebied was er nog niet veel aan de hand. De Defiant kon niet verder gaan, maar wel stil liggen. Mochten er Jem'Hadar schepen opduiken had het schip nog genoeg tijd om te keren. Dit wordt vemeld in de aflevering zelf! Eddington zegt, dat zonder de cloak ze niet verder kunnen maar ze lopen op dat moment geen gevaar aangezien ze zichzelf kunnen verdedigen en terugtrekken.
WeyounsLastClone schreef:Ik had het niet over de hele DS9 crew, maar over de DS9 main crew. Hier bedoel ik de hoofden van verschillende afdelingen mee, die 'toevalligerwijs' ook de hoofdrolspelers zijn: captain Sisko, first officer Nerys, chief engineer OBrien, chief science Jadzia Dax, chief security Eddington. Dat is nog wel wat om mee te sturen op een illegale missie om 1 crewmember te redden. Janeway is voor minder uitgescholden op dit forum.
Het was VRIJWILLIGE missie en Sisko had uitstekende argumenten om Odo te redden, iets wat ook al eerder tegen je is gezegd. En iets als main crew zegt me weinig. Er zijn meerdere officieren aan boord DS9. Ja het is een lastig idee voor sommige fans om te denken dat de hoofdrolspelers NIET 24 uur of in DS9's geval 26 uur per dag weken maar toch is het zo. Ze moeten ook relaxen, eten en slapen. :)
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Day Of The Dove (TOS) Niet gezien

Captain's Holiday (TNG) Een vermakelijke aflevering die wordt gedragen door de twee hoofdrolspelers Picard & Vash.

Worst Case Scenario (VOY) Erg sterke aflevering. Seska speelt erg goed. spanning regeert deze aflevering.

Harbinger (ENT) Mysterieus verhaal. Ook aardige karakterontwikkeling met Reed en Hayes.

The Die Is Cast (DS9) Ook een sterke aflevering van DS9.

Ik moet kiezen tussen TDIC en WCS.
Wegens een paar onvolkomenheden aan TDIC ga ik voor WCS(Voyager).
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Rogueborg schreef:Day Of The Dove (TOS) Niet gezien

Captain's Holiday (TNG) Een vermakelijke aflevering die wordt gedragen door de twee hoofdrolspelers Picard & Vash.

Worst Case Scenario (VOY) Erg sterke aflevering. Seska speelt erg goed. spanning regeert deze aflevering.

Harbinger (ENT) Mysterieus verhaal. Ook aardige karakterontwikkeling met Reed en Hayes.

The Die Is Cast (DS9) Ook een sterke aflevering van DS9.

Ik moet kiezen tussen TDIC en WCS.
Wegens een paar onvolkomenheden aan TDIC ga ik voor WCS(Voyager).
En WCS is perfect...
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

^Uiteraard.


Maar goed;
Frank schreef:Wederom een makkelijke keuze.

The Die is Cast (DS9)
:)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

WSC is alleen al niet perfect omdat ze het met het holodek lieten gebeuren en niet in het echt. Stel je voor zeg, een Voyager aflevering waar wel wat zinnigs in gebeurt :) . Ok, ik overdrijf, maar die afleveringen zijn vrij zeldzaam.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

heet zoiets niet een mening?
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

!¿!Mats!¿! schreef:heet zoiets niet een mening?
Ik kom op een ST "discussie"forum dus het meeste wat ik hier neerzet is een mening jah :? . Dus ik zie je probleem niet.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Galenfuinion schreef:En WCS is perfect...
:lol:

En om zo'n volgens Rogueborg onvolkomenheid te zien moet je hier zijn.
Gesloten