Uur voor Uur - #68

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #68

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #68. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 12 maart 2005. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #68
Plato's Stepchildren (TOS)
Tin Man (TNG)
Explorers (DS9)
Scorpion, part I (VOY)
Doctor's Orders (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

TNG vs. DS9 vs. Voyager hier.

Tng is een mooie ep, die volgens mij wat ondergewaardeerd is, je hoort er zelden over spreken eigenlijk. DS9 is een typische vader-zoon episode, tof idee, maar nogal sprookjesachtig, wel leuk de eerste keer, maar daarna hoef je de ep toch niet zo snel terug te zien, niet zo'n diepe ep.

Voyager start sterk voor het begin van een veelbelovende Two-Parter. Aangezien het tweede deel afzonderlijk gezien wordt in deze competitie:

Voyager - Scorpion I
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"Doctor's Orders" rip off van VOY "One". Phlox mag de hele NX01 bedienen wanneer de bemanning in statis moet worden gebracht. (Je vraag je af waarom de NX01 eigenlijk zoveel bemanningsleden nodig en wat die mensen allemaal doen aangezien ÉÉN dokter met geen ervaring het ook kan) Phlox gaat hallucineren. Zelfs zijn geheugen lijkt aangetast te zijn aangezien hij zich inbeeldt dat T'Pol ook wakker is terwijl hij ELKE DAG een controle op haar uitvoert zoals met elk ander slapend bemanningslid! Slap.

"Tin Man", belichting op een mentale aandoening of een confrontatie met de Romulans? Het plot is niet bepaald strak en er zitten wat gaten in. Tam is een interessant personage waar meer gedaan mee had moeten worden. De meeste personages komen goed uit de verf, acteerwerk is goed verzorgd en de FX shots zijn mooi gedaan met name het shot waarin een Warbird de Enterprise inhaalt.

"Scorpion, part I". Prachtige FX, veel explosies en een Borg Collective maar echt diepgang zit er niet in. Janeway handelt als een complete mongool door zich te mengen in een strijd waar ze NIETS van afweet en besluit een alliantie te maken met de grootste vijand van de Federatie terwijl ze hoort te weten dat die geen enkele waarde hecht aan het begrip eer. Worf wist dit maar Janeway die van oorsprong science officer is en tig rapporten over de Borg heeft gelezen beseft dit niet? Niemand van de bemanning heeft een probleem dat ze met z'n allen hoogverraad plegen. :roll: De serie had de kans om iets groots te doen, om dat deel van het DQ voorgoed te veranderen, gevolgen laten hebben voor de hele melkweg maar nee, de status quo moet en zal gehandhaafd blijven. |:(

"Explorers", sterke Sisko-Jake aflevering. DS9 ging nooit de fout in wanneer het zich richtte op deze vader-zoon relatie. Interessant idee zo'n solar schip, prachtig vormgegeven. Het B-verhaal met Bashir en O'Brien die het op een zuipen zetten wanneer Bashir wordt genegeerd door een collega is erg leuk en de twee geven toe dat ze beste maatjes zijn.

"Plato's Stepchildren", één van de weinige goede afleveringen uit het derde seizoen vooral bekend vanwege de eerste onscreen interraciale kus (hoewel die niet echt onscreen was) Het verhaal zit goed in elkaar en de personages worden op de juiste manier gebruikt. Opvallend is dat de dwerg Alexander meer in zich heeft dan je in het begin zou verwachten. De dingen die de landing party moet doen, zijn daadwerkelijk vernederend en worden goed uitgevoerd. Ik stem op deze aflevering. Zoveel goede afleveringen heeft TOS niet meer te gaan.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

Doctor's Orders (ENT)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Doctors orders was wel vermakelijk maar idd een rip off van one
explorers was niet zoveel aan

Scorpion is het hier voor mij, een super ep met mooie effecten en een leuk verhaal, wat doe je als alles wat je kent op het punt staat vernietigt te worden?
Vluchten en wachten tot ze voor jou komen
of
een verbond proberen te sluiten met een soort die altijd al je vijand is geweest?

Scorpion dus
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:Doctors orders was wel vermakelijk maar idd een rip off van one
explorers was niet zoveel aan

Scorpion is het hier voor mij, een super ep met mooie effecten en een leuk verhaal, wat doe je als alles wat je kent op het punt staat vernietigt te worden?
Vluchten en wachten tot ze voor jou komen
of
een verbond proberen te sluiten met een soort die altijd al je vijand is geweest?

Scorpion dus
TC, dit is al meerdere malen besrpoken en een derde, betere manier is gegeven. Dus waarom ga je weer de mongool uithangen door dit te negeren en de domme argumenten van Janeway en Chakotay te herhalen?
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Explorers (DS9)
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

TOS kan ik me niet meer herinneren, TNG was wel ok, DS9 was een simpel, maar effectief verhaal. ENT was leuk geacteerd, maar te duidelijk een 'bottleshow'. Mijn stem gaat naar de de aflevering waarvan ik het me nog zo goed kan herinneren toen de KRO deze aflevering op Nederland 1 uitzond. Erg spannend gedaan. Ik denk dat het deze aflevering was die me echt Star Trek fan heeft gemaakt (DS9 kende ik nog niet).

Scorpion (Part 01) - VOY
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Tin Man (TNG)
Gebruikersavatar
skelotor
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 877
Lid geworden op: 19 dec 2004, 21:28
Contacteer:

Bericht door skelotor »

(TNG) Tin Man
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

DS9.....ronduit zwak......kon me op geen enkel moment boeien.
TOS.....1 van de betere ep's uit dat derde seizoen.
VOY.....runner up.....moest TNG een zwakkere ep. hebben dit uur......

Tin Man (TNG) is weer een uitstekende ep. uit dat derde seizoen......met sterk acteerwerk en mooie FX.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Ik vond Explorers een prachtige aflevering. Kan er niks aan doen, maar is een van mijn favorieten.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

TOS en ENT ken ik niet.(ben ik nu erg ;))
TNG - Tin Man... Leuke aflevering. Erg vermakelijk, ook beetje leuk die wedrace en hoe het dan uiteindelijk afloopt. Het was wel leuk geweest als je later in TNG weer van Tin Man had gehoord. Dat is het grote nadeel altijd van TNG/TOS/VOY/ENT
DS9 - Explorers, Heerlijke aflevering. Een van mijn favorieten!? Waarom? weet ik niet, het is een redelijke doodnormale aflevering, daarom juist is hij zo geweldig, meer op persoonlijke relatie dan op actie gericht. Het vuurwerk op het eind is wel grappig.
VOY - Scorpion I .. Tja opzich wel leuk maar vind het allemaal een beetje vergezocht. Maar ja, je moet toch wat als je het nieuwe geilobject van voyager moet toevoegen... :X

Mijn keus is dus duidelijk DS9 - Explorers
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Plato's Stepchildren (TOS)
Sterke aflevering. Goed verhaaltje en niet te vergeten, de beroemde scene met Uhura en Kirk. Die dwerg was ook erg goed. Je kreeg medelijden met hem omdat ie de enige was zonder speciale krachten.
Een van de weinige echt goede TOS afleveringen dit seizoen

Tin Man (TNG)
De Romulans komen weer eens langs en dit keer draait het om een levensvorm in de vorm van een levend schip.
Degelijke en vermakelijke aflevering.

Explorers (DS9)
Ook goede aflevering. Een belichting op de relatie tussen Jake en Ben. Goed uitgewerkt en ook goede SFX. Dat oude Bajoran schip zag er gaaf uit. Een vermakelijke stand alone aflevering zo vlak voor de verhaallijn over de Dominion echt los gaat.


Scorpion, part I (VOY)
Op het ridicule gedoe van Janeway na een degelijke aflevering. Een leuk gegeven om een vijand te introduceren die de Borg kan verslaan. Helaas in latere afleveringen om zeep geholpen. Overigens ook het begin van het einde van de Borg als mysterieuze vijand overigens. Dit is eveneens naar de filistijnen geholpen.

Doctor's Orders (ENT)
Zwakke aflevering over Phlox. Het beste karakter uit de serie schepen ze op met een verbouwd Voyager verhaaltje. Erg jammer.



De keuze voor mij is tussen DS9 en TOS.
Ik kies toch voor Plato's Stepchildren (TOS)
Reden 1: omdat het een historische en sterke aflevering is.
Reden 2: Het waarschijnlijk de laatste keer is dat TOS kan winnen.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Ondanks Janeway krijgt Scorpion toch m'n stem, vond dat stukje waarin Chakotay dat schorpioen verhaaltje tegen Janeway zij wel wat hebben.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Plato's Stepchildren (TOS) Kan me niet echt meer herrineren

Tin Man (TNG) Sterk verhaal, spanning en een mooie scene met de "Tin Man" die de enterprise wegschiet.

Explorers (DS9) leuk bedacht verhaal, maar te veel fouten om echt goed te zijn.

Scorpion, part I (VOY) Een van de beste star-trek afleveringen ooit. spanning, problemen en een goede tegenstander.

Doctor's Orders (ENT) goed geacteerd, alleen jammer dat het verhaal al was gebruikt.

Ik moet kiezen tussen scorpion en tin man.
Ik ga dan toch voor scorpion.
Gebruikersavatar
Photen_Torpedo
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 445
Lid geworden op: 21 jul 2004, 14:53
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Photen_Torpedo »

Voyager Scorpion pt1
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Tin Man (TNG)
Gebruikersavatar
spacetiger of spaceteam
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 15 jan 2005, 01:24

Bericht door spacetiger of spaceteam »

Scorpion, part I (VOY)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

in dit geval moet ik wel even twijfelen dsn heeft een leuke ingeving, explores was dat niet met die 'zeilruimtescheepje'... toch denk ik dat ik toch kies voor star trek voyagers, scorpion I

De rest valt toch een beetje af, Enterprise telt zeker niet mee
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Plato's Stepchildren (TOS)
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Helemaal vergeten te stemmen. Ik ga voor Tin Man.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Tin Man (TNG)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

21 mensen hebben gestemd.
Scorpion, part I (VOY) staat met 8 stemmen bovenaan.
Tin Man (TNG) komt met 6 stemmen uit op de tweede plaats.
Plato's Stepchildren (TOS) en Explorers (DS9) staan samen op de derde plaats met ieder 3 stemmen.
Doctor's Orders (ENT) staat op de vierde plaats met 1 stem.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #69!
Gesloten