Uur voor Uur - #69

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #69

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #69. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 19 maart 2005. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #69
Wink Of An Eye (TOS)
Hollow Pursuits (TNG)
Family Business (DS9)
Scorpion, part II (VOY)
Hatchery (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Ik ga toch maar voor Scorpion, part II (VOY).
De rest steekt er niet erg bovenuit. DS9 was wel grappig, maar ook niets bijzonders. En TOS heb ik helaas niet gezien.
Hatchery vond ik maar een zeur aflevering.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Hatchery was afschuwelijk. TNG was erg aardig om te zien, DS9 en VOY waren allebei ook wel redelijk (Scorpion Part 2 was grote teleurstelling). Mijn stem gaat naar het wel aardig spannende:

Wink of an Eye - TOS
Laatst gewijzigd door Visitor1982 op 13 mar 2005, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"The Hatchery", pure crap, niets meer, niets minder. Zowat elk cliche komt naar voren. Iemand die een zelfs maar een piepklein beetje oplet weet al hoe laat het is wanneer Archer die troep in zijn gezicht gespoten krijgt. Loseraflevering.

"Scorpion, II", zeer teleurstellend vervolg. Overduidelijk dat Janeway een foute beslissing had genomen, iedereen met één hersencel had dit al zien aankomen en deze aflevering bevestigt het want de Borg houdt zich niet aan het verbond (goh wat een verrassing) en met Janeway in bevel was de Voyager geassimileerd geweest. Maar de laffe schrijvers besluiten toch op de één of andere manier Janeway als heldin naar voren te schuiven die het allemaal goed heeft gedaan. Be-la-che-lijk. De grootste vijand redden van vernietiging en vervolgens een mogelijk nog grotere vijand creëren. Puik werk. :roll:

"Family Business", gaat wel. Belichting op Ferengi maatschappij en Quark's familie. Geeft meer inzicht op Ferengi samenleving en met name de positie van de vrouw. Quark's manier van handelen is schandalig. Hij denkt alleen aan zijn eigen situatie. Natuurlijk zit hij wel te kijken met de hele Ferengi manier van leven, geen gemakkelijke situatie, maar toch.

"Wink of an Eye", redelijke aflevering, grootste en ik denk enige minpunt is dat er twee tijden door elkaar heen lopen. Dit werkt niet aangezien het voor Kirk uren duurt voordat Spock iets kan doen. Hoewel, het is niet bekend hoe lang Kirk met Deela in bed heeft gelegen. :D Maar het concept is wel erg tof. Voor de Scalosians staan wij allemaal stil in de tijd. De scenes met de Scalosians worden op een aparte manier in beeld gebracht wat bijdraagt aan de hele vreemde situatie. De originele serie deed best vaak experimenteren met de camera.

"Hollow Pursuits", goede belichting op het nieuwe personage Barclay, een verlegen iemand die grote moeite heeft om contact te maken met anderen en zich daardoor terugtrekt in zijn eigen wereldje. Iets wat veel mensen hebben.De holoverslaving had wat uitgewerkt kunnen worden maar wel pluspunten dat Geordi's ervaring ermee ter sprake komt. Barcaly's holo-avonturen zijn leuk om te zien en zelf vind ik altijd wel tof hoe Riker in zulk soort situaties op zijn flikker krijgt. Verder goed geacteerd met name door Dwight Schultz. Terecht dat Barclay een terugkerend personage werd.

Na lang twijfelen tussen "Wink Of An Eye" en "Hollow Pursuits" kies ik voor laatsgenoemde aflevering.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 13 mar 2005, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Family Business (DS9)

Scorpion 2 was maar matig, Wink of an Eye was niet meer dan een veredelde 'take-over-the-ship' ep, TNG en ENT nog nooit gezien.

DS9 belichte de Ferengi mooi, en het karakter Quark, en de chemie tussen de cast in Ferengi eps is altijd geweldig met Armin Shimerman, Max Grodenchik, Andrea Martin en Jeff Combs. :)

Oh, en natuurlijk Sisko's eerste date met Kasidy was erg leuk. *D
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Wink of an Eye Een hele goede aflevering. Zeker gezien de tijd waarin deze ep is gemaakt werd er best geëxperimenteerd.

Hollow Pursuits. Hoewel Schultz een hele goede prestatie neer zet, spreekt deze ep mi toch minder aan. Ik ben niet zo'n Barclay fan.

Scorpion part II. Wat helaas vaker voorkomt met dubbele eps in Star Trek, in de tweede ep moeten nog snel allerlei zaken worden afgehandeld, zeg maar afgeraffeld. Jammer.

Family Business, leuk maar niet veel meer.

The Hatchery. Hmm ja. Da's gewoon troep, vuilnis.

Wink of an Eye dus
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

geen twijfel mogelijk

scorpion part II

En overigens iedereen maakt fouten waarom Janeway niet?
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Heb jij niet hardnekkig geprobeerd iedereen te overtuigen dat Janeway niks fout deed. Nu geef je toe dat ze wel fout zat :?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ze zat niet fout met de beslissing om een verbond met de borg te sluiten maar wel dat ze verder terug zou gaan in borg space toen 7 of 9 dat zei.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

TC moet in de zandbak blijven

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:ze zat niet fout met de beslissing om een verbond met de borg te sluiten
Jammer voor je dat je dat nooit hebt kunnen aantonen.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

kheb er maar weer eens gereageerd.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Geen bijzonder goede afleveringen dit keer.
Dat wordt Hollow Pursuits (TNG) dan maar :) .
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Wink Of An Eye (TOS)
Geinige aflevering. Leuk onderwerp, wat ook best goed is uitgewerkt.
Voyager heeft ook een aflevering gedaan met dit tijdsfenomeen waarin de tijd op een planeet zeer snel verloopt t.o.v Voyager. En deze aflevering heet Blink of an Eye

Hollow Pursuits (TNG)
Introductie van Barclay gespeeld door Dwight Schulz (Murdock uit The A-Team). Sterke aflevering waarin dit karakter goed neergezet wordt. Verder een goede dosis humor. Schulz speelt het karakter erg goed en de rol past ook bij 'm. Erg leuk dat dit karakter verder wordt uitgewerkt in TNG en daarna in VOY.

Family Business (DS9)
Weer een Ferengi aflevering. Deze kon me niet echt boeien. Hij was wel vermakelijk

Scorpion, part II (VOY)
Minder dan deel 1 toch wel vermakelijk. In ieder geval jammer dat de Borg zo slap worden neergezet. Tja Janeway, laat die maar koffie drinken.

Hatchery (ENT)
Belachelijke aflevering. Archer komt op een planeet waar een nest van die Xindi reptilans is. En o jee de eitjes gaan uitkomen. Niet echt spannend.


De degelijke afleveringen zijn die van TOS en TNG.

Ik kies hier voor Hollow Pursuits (TNG)
Gewoon goed verhaal en goede uitwerking.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Beetje twijfelen tussen TOS en TNG dit uur.......

laat ik maar doen wat hier zoveel gebeurt......gewoon kiezen voor mijn favo serie..... :roll:

Hollow Pursuits (TNG).........gelukkig dat deze ep. nou toevallig ook juist de beste is dit uur...
Gebruikersavatar
skelotor
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 877
Lid geworden op: 19 dec 2004, 21:28
Contacteer:

Bericht door skelotor »

Hollow Pursuits (TNG)
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Moeilijke keuze deze ronde. Geen echte top aflevering maar wel allemaal vermakelijk.

Ik moet kiezen tussen Family Business (DS9) en Hollow Pursuits (TNG). Bij beide spelen de gastacteurs echt geweldig.
Ik ga voor Family Business (DS9), ik vind de ferengi altijd leuk om te zien, en dan vooral Ishka.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Scorpion, part II.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uitslag

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

12 mensen hebben gestemd.
Hollow Pursuits (TNG) heeft met 5 stemmen deze ronde gewonnen.
Scorpion, part II (VOY) staat met 3 stemmen op de tweede plek.
Wink Of An Eye (TOS) en Family Business (DS9) hebben ieder 2 stemmen behaald en staan daarmee op een gezamenlijke derde plek.
Hatchery (ENT) komt met 0 stemmen uit op de vierde plek.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #70!
Gesloten