"Veronica Mars" (2004-2007)

Bespreek hier alles over TV, Films, Muziek en Boeken

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

"Veronica Mars" (2004-2007)

Bericht door Vis »

Afbeelding

VERONICA MARS is set in the wealthy, seaside community of Neptune, where the rich and powerful make the rules, own the town and the high school, and desperately try to keep their dirty little secrets just that…secret. Unfortunately for them, there's Veronica Mars (Kristen Bell) a smart, fearless 17-year-old, apprentice private investigator dedicated to solving the town's toughest mysteries.

During the day, Veronica must still negotiate high school like any average teenage girl. Along with fellow outcast, sophomore Wallace Fennel (Percy Daggs III), she bravely maneuvers her classes, wary of former in-crowd friends, like ex-boyfriend Duncan Kane (Teddy Dunn) and his best friend Logan Echolls (Jason Dohring), and edgy outsiders, like Weevil (Francis Capra) and his P.C.H. Bike Club boys.

At night, Veronica looks after her former-Sheriff father Keith Mars (Enrico Colantoni) and helps with his struggling, new private investigator business. By sneaking through back alleys and scoping out no-tell motels with a telescopic-lens camera and her math book, Veronica attempts to uncover the California beach town's darkest secrets, including who killed her best friend and Duncan's sister, Lilly, and created a scandal that cost her father his job, his home and wife.

Pushed to the edge of this multicultural, venomous little Peyton Place, Veronica Mars relentlessly continues to search for evidence that will clear her father's name and get her back into the "in-crowd," but what she finds may tear the town of Neptune apart at the seams.

> UPN: http://www.upn.com/shows/veronica_mars/
> IMDb: http://www.imdb.com/title/tt0412253/
> TV Tome: http://www.tvtome.com/VeronicaMars/
> Warner Bros: http://www2.warnerbros.com/television/t ... onicamars/
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Het schijnt een hele goede serie te zijn (en een van de redenen waarom men besloten heeft dat ent iig niet op UPN past).
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

captain crash schreef:Het schijnt een hele goede serie te zijn (en een van de redenen waarom men besloten heeft dat ent iig niet op UPN past).
Zeker! :) Vind het een van de betere series op 't moment. Voor dat ik eraan begon dacht ik dat het weer een standaard highschool serie was. Maar dat is het juist totaal niet. De opzet is erg vernieuwend, humor is goed, acteerwerk is goed en het verhaal wordt steeds beter en spannender.

In Nederland nog niet op TV, maar na seizoen 1 zal het hier ook vast wel 'n keer beginnen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

UPN Wants More 'Mars'

Afbeelding

LOS ANGELES (Zap2it.com) UPN's "Veronica Mars" is the second lowest rated scripted drama to air on any network this season (Sorry, "The Mountain"). But every once in a while, a network decides that there are things more important than ratings. UPN is bringing "Veronica Mars" back for a second season.

"With its terrific ensemble cast, sharp writing and high production values, we're tremendously proud of the level of quality that 'Veronica Mars' brings to UPN," says UPN Entertainment President Dawn Ostroff. "Headlined by the brilliant Kristen Bell, this intriguing, youthful series continues to garner tremendous buzz and critical acclaim, and this is the type of smart, compelling show we want viewers to expect from UPN."

Go UPN! :)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Vis schreef: But every once in a while, a network decides that there are things more important than ratings.
Gold dat maar voor Enterprise.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

"With its terrific ensemble cast, sharp writing and high production values, we're tremendously proud of the level of quality that 'Veronica Mars' brings to UPN,"
Ik denk dat hier wat betreft ent het probleem zat ;)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

captain crash schreef:
"With its terrific ensemble cast, sharp writing and high production values, we're tremendously proud of the level of quality that 'Veronica Mars' brings to UPN,"
Voor hoelang? ;)
Gebruikersavatar
Mivok
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 956
Lid geworden op: 27 jun 2002, 20:40
Locatie: Venray

Bericht door Mivok »

Veronica Mars is echt verrassend goed. Ik heb nu de eerste 3 afleveringen gezien en ze zijn gewoon alledrie prima! Meestal zie je bij een serie dat er een goede plot wordt neergezet, maar dat de afleveringen die hier op volgen aan kwaliteit inleveren. Daarna gaat het vaak weer omhoog met de kwaliteit doordat er nieuwe verhaallijnen worden toegevoegd en de karakters meer op elkaar gaan inspelen. Zoniet bij Veronica Mars... dat is vanaf het begin vlammen! Afbeelding

Leuk dat Paris Hilton in de tweede aflevering meedoet. :)
Aan de vader van Veronica (Keith) moest ik in het begin wel wennen, maar dat trekt snel bij. De scene met Veronica en Keith in het hotel (1x02) om de Creditcard boeking te achterhalen is hilarisch. :lol:

Ik heb ook een minpuntje gevonden: Weevil, misschien dat het later bijtrekt maar nu stoort het me nog. Allereerst een belachelijke naam, bestaat deels uit weasel en evil en dat zal wel de bedoeling zijn, maar hij komt helemaal niet tough over. Dat hoort hij wel te zijn, onder meer omdat hij een motorbende aanvoert en zich met name tegen Logan zo ook manifesteert. Maar die acteur ziet er veel te gladjes uit, had van mij een veel rauwere acteur mogen zijn (zoals Sawyer in Lost, maar dan wat jonger). Het ergste vind ik die nepsnor, dat lijkt verdraait veel op dat namaakding van Charlie Young en dié is behoorlijk erg. Afbeelding
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Woohoo! Hail @ season finale :pray2: :pray2:
Mivok schreef:Veronica Mars is echt verrassend goed.
Indeed!
Mivok schreef:Ik heb ook een minpuntje gevonden: Weevil, misschien dat het later bijtrekt maar nu stoort het me nog. Allereerst een belachelijke naam, bestaat deels uit weasel en evil en dat zal wel de bedoeling zijn, maar hij komt helemaal niet tough over.
Hij heeft zo z'n "gevoelige" kanten, maar het blijft een crimineel ;) Z'n karakter groeit nog best veel gedurende het seizoen.
Mivok schreef:Maar die acteur ziet er veel te gladjes uit, had van mij een veel rauwere acteur mogen zijn (zoals Sawyer in Lost, maar dan wat jonger). Het ergste vind ik die nepsnor, dat lijkt verdraait veel op dat namaakding van Charlie Young en dié is behoorlijk erg.
Volgensmij is die snor echt hoor :) In andere series waar hij in speelt heeft hij 't ook, en 't lijkt echt. Maar de acteur voor die rol had wat "rauwer" kunnen zijn, dat ben ik met je eens.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Vanaf nu aanbid ik Veronica Mars ook. :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Afbeelding

Weer 'n fan :good:
Gebruikersavatar
Mivok
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 956
Lid geworden op: 27 jun 2002, 20:40
Locatie: Venray

Bericht door Mivok »

Afbeelding :drunk:
Leuk Horck! 8-)

@Vis: het is me eigenlijk helemaal ontgaan dat je op mijn post gereageerd had :o. Als ik het nu nog eens doorlees is het wel grappig om te zien hoe anders Weevil in de latere afleveringen wordt, nog steeds te gladjes maar iig wel met meer diepgang.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Hmm.. ik ga ook maar eens een kijkje nemen dan. :)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

:clap:

Wing the w..

Oh nee, verkeerde serie :*)
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Hehehe, bijna wel ;) :D
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Video is in 16x9 Anamorphic Widescreen, and you'll get to see lots of extra footage including a Director's Cut of the Pilot episode, plus 25 minutes of unaired scenes and bloopers.
Nice :)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Over een paar weekjes begint het weer, maar ik moet op dit moment nog de helft van het eerste seizoen kijken. :o

Ben nu ook bezig met kijken.
Maar wat me weer opvalt, en me eigenlijk al sinds het begin opvalt, is dat Logan Echolls kwa gezicht SPREKEND lijkt op Brent Spiner. Iemand anders dit ook opgevallen?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Nee, lijkt er totaal niet op imho :huh:
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Nee?

Afbeelding

Afbeelding

Vooral als ze glimlachen lijken ze enorm op elkaar, hoewel Spiner er natuurlijk wel wat ouder uit ziet.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

SBS heeft de serie aangekocht.
Ik weet alleen nog niet per wanneer die op zender komt.
Waarschijnlijk wel bij Veronica.
Laatst gewijzigd door EMH op 11 sep 2005, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Geweldig nieuws! :thumbs:

Ik ben vandaag weer verder gegaan met kijken vanaf ep 10, en ik moet zeggen dat ik de eps steeds beter vind worden. Heb er nu 3 achter elkaar gekeken, en ga zo denk ik maar gewoon verder. Veronica Mars is gewoon extreem verslavend. 8-)
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Komt het ook nog op de Nederlandse tv, want ik heb geen zin om deze ook nog te downloaden.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

ff flauw :+
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Joss Whedon Meets 'Veronica Mars'
(Friday, September 16 02:34 PM)

LOS ANGELES (Zap2it.com) "Buffy" fans, consider the torch passed.
Joss Whedon, the "Buffy the Vampire Slayer" and "Angel" creator who gushed online about UPN's "Veronica Mars" this summer, has been rewarded with a guest spot on the show. The network says he'll play a rental-car manager who has a scene with Veronica (Kristen Bell) in this season's sixth episode.

The cameo came about after Whedon effusively praised "Veronica Mars" on the Buffyverse-centric web site Whedonesque.com. Posting to the site's (which is independently run) boards last month, Whedon wrote:

"My peeps and I just finished a crazed Veronica Marsathon, and I can no longer restrain myself. Best. Show. Ever. Seriously, I've never gotten more wrapped up in a show I wasn't making, and maybe even more than those. Crazy crisp dialogue. Incredibly tight plotting. Big emotion, I mean BIG, and charismatic actors and I was just DYING from the mystery and the relationships and PAIN" (caps all his). "... These guys know what they're doing on a level that intimidates me. It's the Harry Potter of shows."
"Veronica Mars" creator Rob Thomas, whose show has often been compared to "Buffy," returned the praise on his own site, and also dropped the news that Whedon would make a guest appearance, which UPN has confirmed. The "Serenity" writer-director has popped up before on his shows "Angel" and "Firefly," but he's never appeared on someone else's.

Whedon is the second cult auteur booked for a guest spot on "Mars" this season. "Clerks" and "Chasing Amy" director Kevin Smith, a friend of "Mars" producer Dan Etheridge, will play a convenience-store clerk in the show's second episode.

"Veronica Mars" begins its second season on UPN Wednesday, Sept. 28.
Wellicht een rolletje voor Kristin Bell in een Serenity sequel? ;)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Laatste tijd weer actiever aant kijken (damn, duurt me tegenwoordig maanden om één seizoen van een serie te kijken :o ), en nu moet ik nog 3 afleveringen.

VM wordt echt gewoon steeds beter! Het hele verhaal rond de moord op Lilly Kane wordt steeds verder uitgewerkt, en daarnaast worden er nog een hele shitload aan plotlines geïntroduceerd. Allemaal van topniveau!

Veronica Mars blijft gewoon het coolste meisje op tv, en ik ga die drie eps snel kijken vóórdat seizoen 2 begint aanstaande woensdag. :)


Btw: Veronica en Logan? :Y)
Oh, en Keith Mars en ... "What?! Wallace's mom?!" :lol:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

UPN 9:00 Veronica Mars

:pray2:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Woohoo! :cheer:

"Just when I think I'm out.. they pull me back in" 8-)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

VMARS IN LA BEING PRE-EMPTED FOR BASEBALL - OCT. 5
Veronica Mars will air on Saturday, October 8th at 9pm in Los Angeles.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

VERONICA
So, now that you filed the official divorce papers for mom, are you taking Wallace’s mom to Chicago to propose to her?

KEITH
Honey…

VERONICA
Don't think I won't rival through your luggage for that ring.

KEITH
There is no ring.

VERONICA
Promise bracelet? Pre engagement pendant? Earrings?
Anything that according to the hip-hop cognoscenti can be qualified as 'bling'?

8-)
Plaats reactie