Uur voor Uur - #72

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gesloten
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #72

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #72. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 16 april 2005. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #72
Whom Gods Destroy (TOS)
Ménage à Troi (TNG)
The Adversary (DS9)
Nemesis (VOY)
The Forgotten (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Tos onbekend, Tng een heel mooie inkijk op Betazed, één van de weinige keren dat we eens wat meer te weten komen over Betazoids. Voor de rest een tamelijk magere ep.

Ds9 is sterk en eindigt met een hele sterke cliffhanger, Voyager was op zich ook wel goed en biedt een interessant verhaal om eens verder over na te denken, Ent is wel ok.

Enige keuze blijft tussen Ds9 en Voyager, Ds9 haalt het deze keer toch zonder veel twijfel. Voyager verdient een 2de plaats :)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

The Adversary (DS9)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

The Adversary (DS9)

erg leuk
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

The Forgotten (ENT)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

!¿!Mats!¿! schreef:The Forgotten (ENT)
typisch :roll:
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Deze keer een wedstrijd tussen Ménage à Troi (TNG)
The Adversary (DS9).

De andere drie zijn toch bedudidend minder.
Whom Gods Destroy (TOS) is een variant op Dagger Of The Mind. Maar dan wel duidelijk minder. Nemmis (Voy) is een niet zo geweldig verhaaltje waarin Chakotay zich wel erg makkelijk laat meeslepen.
En The Forgotten (Ent) dat is een ep die nergens over gaat. En dat in een serie die al nergens over gaat.

Ménage à Troi is best een wel een leuke ep. Met de ontvoering door de Ferengi's Maar The Adversary met het gevecht tussen Odo en de Changeling heeft toch mijn voorkeur.

The Adversary (DS9) dus.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

The Forgotten een aflevering die nergens over gaat? Jij snapt er dus echt niks van... Eindelijk eens een Enterprise aflevering die WEL ergens over gaat! Goed acteerwerk en een goed verhaal!

TOS, TNG en VOY waren bijzonder matig. DS9 was wel ok, maar niet zo goed als

The Forgotten - ENT
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Pas nog gezien.
The Adversary (DS9)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Visitor1982 schreef:The Forgotten een aflevering die nergens over gaat? Jij snapt er dus echt niks van...
Kom laat ik eens happen. :)
Het zou ergens over kunnen gaan, als het niet zo allerbelabberdst was gebracht. Het idee is best aardig. Maar het is uitgewerkt op de typische Ent manier. Met een hoop krampachtige poppenkast, slecht acteerwerk en afgeraffeld.

Maar droom lekker verder. ;)
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

GPS schreef:
Visitor1982 schreef:The Forgotten een aflevering die nergens over gaat? Jij snapt er dus echt niks van...
Kom laat ik eens happen. :)
Het zou ergens over kunnen gaan, als het niet zo allerbelabberdst was gebracht. Het idee is best aardig. Maar het is uitgewerkt op de typische Ent manier. Met een hoop krampachtige poppenkast, slecht acteerwerk en afgeraffeld.

Maar droom lekker verder. ;)
Volgens mij ben jij diegene die hier slaapt. The Forgotten is een aflevering die gaat over het verlies dat het schip in de vorige aflevering heeft geleden. Ze pakken er 1 persoon uit waarvoor Trip een brief moet schrijven aan de nabestaanden van die persoon. Het is juist ontzettend goed geacteerd, komt niet geforceerd over en eindelijk gaat het eens niet om de actie, maar om de persoonlijke gevoelens van mensen. The Forgotten is een hele rustige solide Enterprise aflevering.

Kan me nog herinneren dat zelfs 3rd zei... The Forgotten was gewoon goed! Ik zeg dit erbij, niet omdat zijn mening belangrijker zou zijn, maar om te laten zien dat iemand die Enterprise toch voornamelijk heeft afgekraakt deze aflevering goed vond en dat was het ook.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Whom Gods Destroy (TOS)
Aardige episode. Vermakelijk en best leuk gedaan

Ménage à Troi (TNG)
Betazoidaflevering. Deanna en Lwaxana worden ontvoerd door de Ferengi's. Afleveringen met Lwaxanna leveren altijd weer komische situaties op


The Adversary (DS9)
Sterke slotaflevering van het 3e DS9 seizoen. Goed verhaal en spannend.

Nemesis (VOY)
Geinig verhaaltje

The Forgotten (ENT)
Een voor ENT best goede episode.


The Adversary (DS9) is mijn keuze. Dit is verreweg de beste van deze ronde
Laatst gewijzigd door EMH op 10 apr 2005, 15:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

The Visitor1982 schreef:Kan me nog herinneren dat zelfs 3rd zei... The Forgotten was gewoon goed! Ik zeg dit erbij, niet omdat zijn mening belangrijker zou zijn, maar om te laten zien dat iemand die Enterprise toch voornamelijk heeft afgekraakt deze aflevering goed vond en dat was het ook.
Heb ik dat gezegd? Want ik kan me "The Forgotten" niet meer herinneren. :?
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Visitor1982 schreef: ..Volgens mij ben jij diegene die hier slaapt. The Forgotten is een aflevering die gaat over het verlies dat het schip in de vorige aflevering heeft geleden. Ze pakken er 1 persoon uit waarvoor Trip een brief moet schrijven aan de nabestaanden van die persoon. Het is juist ontzettend goed geacteerd, komt niet geforceerd over en eindelijk gaat het eens niet om de actie, maar om de persoonlijke gevoelens van mensen. The Forgotten is een hele rustige solide Enterprise aflevering.
Ik slaap niet hoor. En ken die ep best. Maar wederom bewijst Ent dat ze dit soort werk niet aankunnen.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Deze aflevering bewees juist dat ze het wel kunnen!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Aha, dat is toch minder enthousiast dat The Visitor1982 wilde doen laten geloven. Nou ja, ik kan me de aflevering niet eens meer herinneren dus erg goed zal ik het niet hebben gevonden. Misschien goed vergeleken met de afleveringen die ervoor en erna kwamen. :)

Ik stem overigens op Whom Gods Destroy. Ik vind het een vermakelijke aflevering. Garth vormt een goede tegenstander die het ene moment komisch overkomt en het andere moment ronduit gemeen. Hij blaast gewoon zijn handlanger op, wat ik erg onverwacht vond overigens. Hier en daar wel cliches en wat gaten in het plot. De spannende en creepy "The Adversay" vind ik zonder twijfel de betere aflevering maar "Whom Gods Destroy" is voor mij één van de vermakelijke afleveringen uit het middelmatige derde seizoen en ik denk dat ik nog maar één of twee keer op TOS zal stemmen dus krijgt deze ronde TOS mijn stem.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

The Visitor1982?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Visitor1982 schreef:The Visitor1982?
Kom jij van buiten deze planeet? :+
3rd schreef: Garth vormt een goede tegenstander die het ene moment komisch overkomt en het andere moment ronduit gemeen. Hij blaast gewoon zijn handlanger op, wat ik erg onverwacht vond overigens
.

Dat vond ik ook wel even schrikken ja, ik had het ook niet zien aankomen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

The Adversary (DS9)
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

The Adversary (DS9)
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

TOS niet gezien.

Van Voyager herinner ik me alleen dat Chakotay de hoofdrol speelt en dat ik de aliens wel erg op Nausicans vond lijken. Zeker niet m'n favoriete aflevering.

The Adversary en The Forgotten beiden interessante en spannende afleveringen. De kracht van The Adversary (spannend dat changelings iedereen kunnen zijn) is gelijk voor mij de zwakte: het is wel een erg makkelijk element voor de makers. Je kunt er bijna alles mee doen, en het zo lastig maken voor de 'goeierikken' als je maar wilt.

Blijft voor mij als favoriet over 'Menage a Trois'. Niet echt hoogdravend, maar ik heb nu eenmaal een zwak voor Deanna Troi en Betazoid. :)
Laatst gewijzigd door WeyounsLastClone op 12 apr 2005, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

The Adversary
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Ik kan 3rd best volgen in zijn keuze voor TOS......deze ep. is vermakelijk en wel degelijk 1 van de betere van dat derde seizoen........maar ze kan echter niet rekenen bij mij op een sympathie stem.

ik kies gewoon voor de beste ep. dit uur........ ;)
The Adversary (DS9)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Deze ronde is voorbij.

14 mensen hebben gestemd.
The Adversary (DS9) staat met 10 stemmen op de eerste plaats.
The Forgotten (ENT) komt met 2 stemmen uit op de tweede plaats.
Whom Gods Destroy (TOS) en Ménage à Troi (TNG) hebben ieder 1 stem behaald en staan daarmee op de derde plaats.
Nemesis (VOY) staat met 0 stemmen op de vierde plaats.

Bedankt voor het meedoen en hopelijk tot ziens bij ronde #73!
Gesloten