Uur voor Uur - #73

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #73

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #73. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 23 april 2005. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #73
The Mark Of Gideon (TOS)
Transfigurations (TNG)
The Way Of The Warrior, part I (DS9)
Revulsion (VOY)
E² (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Way of the Warrior zonder twijfel, Voyager zuigt echt serieus, Ent vond ik een wat gemiste kans, Tng doet het nog best aardig en belandt 2de bij mij.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Hmz ik vond geen 1 van de afleveringen echt goed.

TOS kan ik me vaag iets van herinneren, maar wat ik me kan herinneren vond ik nou niet echt bijzonder. TNG was bla bla. Ik ben nooit een fan geweest van de toevoeging van Worf op DS9 en het hele Klingon gedoe kon me ook al weinig schelen. VOY was wel aardig, maar was het toch ook net niet en ENT was onzinnig, wel met een interessant concept.
Ik stem dit keer dan toch maar voor de aflevering met het beste verhaal en acteerwerk, ook al kon het mij persoonlijk niet zo boeien.

The Way Of The Warrior (Part 01) - DS9
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

E2

prachtep, met die twee Enterprises.

geweldig gewoon. :pray2:
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

!¿!Mats!¿! schreef:E2

prachtep, met die twee Enterprises.

geweldig gewoon. :pray2:
En hoeveel van de vijf heb je deze keer gezien?

Goh, jij zult zeker blijven klaarkomen wanneer je TNG "Parallels" ziet...
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"E²", slap. Er is nog teveel tijd voor de seizoensfinale en dus komt er deze tijdreis (de zoveelste voor ENT) aflevering als opvulling. Voorspelbaar en herhalend. De aflevering brengt niets nieuws. DS9 "Children of Time" was veel, veel beter.

"Revulsion", ook allemaal bekende zaken bij elkaar gegooid. Het verhaal zelf stelt weinig voor, vrij voorspelbaar en de horror cliches komen om de hoek kijken. Het Seven/Harry B plot voegt niets toe.

"The Mark Of Gideon", aardig idee, probleem van overbevolking, maar middelmatige uitvoering. Vooral al die mensen die op elkaar gedrukt staan in gangen is absurd. Ik ga ervan uit dat de planeet er meer uit zal hebben gezien als Coruscant oid.

"Transfigurations", vind ik redelijk. Die John Doe wordt min of meer neergezet als een Christus-figuur. Picard komt uiteindelijk voor de keus te staan of hij hem wel of niet zal uitleveren aan zijn volk die hem zullen executeren. Het einde is helaas gehaast. John Doe wordt een hogere levensvorm en hoeft nergens meer bang voor te zijn.

"The Way Of The Warrior", de zoon van Mogh komt als een ster op het station, prachtige introductie. Vergelijk dit nu eens met de introducties in de TNG films. Gaaf hoe de Klingons op oorlogspad gaan. En telkens blijf je afvragen of de Changelings er niet achter zitten. De serie vindt zichzelf opnieuw uit maar alles blijft gelukkig geloofwaardig en het past goed bij de ontwikkelingen van het vorige seizoen. In tegenstelling tot ENT die hetzelfde probeerde te doen met de Xindi 'arc' maar faalde.
Klingon invasie van Cardassia heeft gevolgen voor het hele kwadrant en dus ook voor de rest van de serie en de personages. En allemaal krijgen ze de nodige screentime. Worf's situatie heeft wat weg van Sisko's situatie in "Emissary" en Sisko zegt dit ook tegen Worf.
Hoe kan iemand nou niet op deze aflevering stemmen?
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

E2 was een verschrikkelijke opvul-aflevering, die precies 'Children of Time' nadeed. Dus opvulling en na-aperij...juist.

Transfigurations was ook niet veel aan.

Way of the Warrior, daar gaat mijn stem logischerwijs heen. Wat een geweldige aflevering! Top! Veel actie, intrige, de Klingons worden betrokken in de serie, Worf monstert aan, Sisko wordt kaal...een van de betere DS9-episodes.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

The Way Of The Warrior, part I (DS9)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Way of the warrior, pt. 1
erg spannende en goede ep
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

The Way Of The Warrior(DS9)
Alle andere ep's komen tegen dit pareltje niet in aanmerking.......goed verhaal, prachtige FX, vechtscene's.........en natuurlijk de introductie van Worf! :Y)

btw. op mijn DS9 dvd staat deze ep. als 1 doorlopende aflevering....dus niet opgedeeld als part 1 en 2.... :{
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

The Way Of The Warrior, part I (DS9)
Daarvoor hoef ik de trailers van de andere ep's niet eens te bekijken.

Dit zijn nu eenmaal de sterke tijden van DS9. :)

@sonpas, vreemd.. want volgens mij was part 1 de laatste ep van seizoen 3.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Worf had van mij niet per se op DS9 gehoeven, O'Brien zat er ook al van TNG, en het was niet dat ze het karakter echt nodig hadden om leuke nieuwe afleveringen te maken.

Maar, de manier waarop is goed gedaan en verpakt in deze leuke aflevering. Dus ik stem ook op Way of the Warrior.

De rest van de afleveringen staat me niet echt bij als geweldig.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

DataLord schreef:@sonpas, vreemd.. want volgens mij was part 1 de laatste ep van seizoen 3.
Nee, "The Adversary" was de laatste aflevering van seizoen 3 en "The Way Of The Warrior" is de eerste aflevering van seizoen 4. Het is in de VS uitgezonden als één aflevering en dient zo ook te worden bekeken, vandaar dat het ook als één aflevering op dvd (en video) staat. Met herhalingen en uitzendingen in Nederland is de aflevering altijd als twee delen uitgezonden waardoor kleine scenes ontbreken ivm de tijd.

Ik heb getwijfeld of ik "Warrior" zou verdelen over twee rondes. Uiteindelijk toch maar gedaan omdat ik dit ook met de pilots heb gedaan en omdat het om twee aparte productienummers gaat.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Voor mij geen probleem........ik vroeg het me enkel af. :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

The Mark Of Gideon (TOS) aardige episode, wel een beetje maf.
Transfigurations (TNG) ook geen onaardige aflevering.
Revulsion (VOY) vermakelijk maar stelt weinig voor
E² (ENT) een beetje jammer, had leuk kunnen worden maar is uiteindelijk op z'n Enterprise uitgewerkt. Middelmatig dus.




The Way Of The Warrior, part I (DS9) krijgt ook mijn stem.
Worf gewoonweg schitterend wanneer hij Sisko's kantoor binnen stapt en zegt "Lt. Commander Worf reporting for duty, sir":pray2:.
Sisko met kale bats en pratende kut :pray2:
En verder gewoon erg sterk verhaal en spel. En ik weet nu al waar ik de volgende ronde op ga stemmen.
En de leader van DS9 vanaf deze aflevering vind ik ook prachtig. Lekkere bombastische muziek en mooie CGI-animatie.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

the way of the warrior aan gebrek aan betere afleveringen

wel word het klingon ds9 gevecht super maar kweet zo niet meer in welk deel dat was
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Tactical_Cube schreef:the way of the warrior aan gebrek aan betere afleveringen

wel word het klingon ds9 gevecht super maar kweet zo niet meer in welk deel dat was
Part II
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

die staat met the raven tegenover kweet nog niet wat mijn keuze dan zal zijn
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:the way of the warrior aan gebrek aan betere afleveringen
"gebrek aan beter".

VOY had heel hard mogen juichen als het een aflevering zo goed als "Warrior" zou hebben geproduceerd.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

:pray2:


Als Sisko begint te bulderen krijgt Janeway van schrik een vrouwenstem.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

EMH schreef:Als Sisko begint te bulderen krijgt Janeway van schrik een vrouwenstem.
:lol: :pray2:
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Ik kies voor ds9 The way of the warrior. Maar het is wel jammer dat ze er een personage van TNG er voor nodig hadden om de kijkcijfers op te krikken.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Rogueborg schreef:Ik kies voor ds9 The way of the warrior. Maar het is wel jammer dat ze er een personage van TNG er voor nodig hadden om de kijkcijfers op te krikken.
Worf is toch al lang geen TNG-personage meer...feit is dat ie een serieuze meerwaarde gaf aan DS9.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Rogueborg schreef:Ik kies voor ds9 The way of the warrior. Maar het is wel jammer dat ze er een personage van TNG er voor nodig hadden om de kijkcijfers op te krikken.
Altijd nog beter dan grote tieten nodig hebben om niet van de buis te verdwijnen he...

Tjah, keuze lijkt mij in dit geval duidelijk hoewel ik 'The Way of the Warrior' niet zo briljant vind als sommige hier denk ik...
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Nebulaguy schreef:
Rogueborg schreef:Ik kies voor ds9 The way of the warrior. Maar het is wel jammer dat ze er een personage van TNG er voor nodig hadden om de kijkcijfers op te krikken.
Worf is toch al lang geen TNG-personage meer...feit is dat ie een serieuze meerwaarde gaf aan DS9.
Inderdaad hij gaf een serieuze meerwaarde aan DS9, dat is juist mijn punt.
Altijd nog beter dan grote tieten nodig hebben om niet van de buis te verdwijnen he...
Die flinke borsten zitten goed in de weg van sommige mensen, om te zien dat ze ook heel aardig kan acteren.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Mwah...Boston Public toonde helaas anders aan ben ik bang.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Ach Worf kwam goed terecht daar vind ik..
In DS9 heeft ie zich meer ontwikkeld dat hij in 7 seizoenen TNG gedaan heeft.

Bovendien had niemand anders die rol van hem over kunnen nemen IMO. Worf was er geknipt voor en ik was blij om hem in DS9 te zien verschijnen.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Ja....ik ook.

Worf gaf IMO, DS9 een surplus, samen de komst van de klingons en als TNG fan was ik er dan ook niet rouwig om. 8-)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Rogueborg schreef:Ik kies voor ds9 The way of the warrior. Maar het is wel jammer dat ze er een personage van TNG er voor nodig hadden om de kijkcijfers op te krikken.
Maar in tegenstelling tot Seven of Nine in VOY werd DS9 niet de Worf-serie. De eerste Worf-aflevering was "Sons of Mogh".

Ook werd het hele verhaal en Worf's komst geloofwaardig en logisch uitgevoerd, een vervolg op eerdere gebeurtenissen.

Verder was het Paramount's keus om Dorn naar DS9 te brengen. De plannen van de DS9 schrijvers kwamen daardoor in de koelkast te staan.
Rogueborg schreef:Inderdaad hij gaf een serieuze meerwaarde aan DS9, dat is juist mijn punt.
Dus jij bent tegen een positieve ontwikkeling? Je had liever gehad dat Worf's screentime en ontwikkeling ten koste ging van verschillende andere personages en het verhaal? :eek:
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

captain crash schreef:Mwah...Boston Public toonde helaas anders aan ben ik bang.
Ik heb niet veel BP gekeken dus daar heb ik mijn mening ook niet op gebaseerd. In Voyager speelt ze haar karakter goed.

3rd Remataklan schreef:Maar in tegenstelling tot Seven of Nine in VOY werd DS9 niet de Worf-serie. De eerste Worf-aflevering was "Sons of Mogh". "
Niet bij worf nee, maar seizoen 7 was toch echt een Ezri seizoen....
3rd Remataklan schreef: Ook werd het hele verhaal en Worf's komst geloofwaardig en logisch uitgevoerd, een vervolg op eerdere gebeurtenissen.
Seven is op een leuke manier in het verhaal gekomen, en ook wel geloofwaardig (voor zover je SF geloofwaardig vind natuurlijk :) )
Gesloten