Uur voor Uur - #76

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #76

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #76. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 14 mei 2005. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #76
The Way To Eden (TOS)
Family (TNG)
Hippocratic Oath (DS9)
Year Of Hell, part I (VOY)
Zero Hour (ENT)

Veel plezier!
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

The Way To Eden (TOS)
Degelijke TOS aflevering. Best spannend en aardig verhaaltje

Family (TNG)
Een soort follow up van TBOBW waarin we een Picard te zien krijgen die bij probeert te komen na zijn ontvoering door de Borg.
We krijgen z'n familie te zien en wat meer achtergronden van het karakter.
Een rustige en degelijke episode.

Hippocratic Oath (DS9)
Bahir en O Brien storten neer met een Runabout op eenplaneet met Jem'Hadar soldaten. Ze worden gevangen genomen en gedwongen een middel te maken die de Jem'Hadar verlost van de Ketracel white.
Spannende en goed geschreven aflevering met 2 van de hoofdrol spelers.
Siddig en Meany zijn goed op dreef.

Year Of Hell, part I (VOY)
Degelijke aflevering van Voyager met het 20.000 mijlen onder zee thema als achtergrond.
Tijsreis afleveringen vind ik persoonlijk erg leuk altijd.

Zero Hour (ENT)
Afronding van het Xindii gedoe met wel een apart einde.
Vermakelijke episode niet slecht gedaan



mijn keuze is hier Hippocratic Oath (DS9)
Voyager komet op de 2e plek
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Hippocratic Oath (DS9)

TOS vond ik redelijk saai, TNG ken ik niet, VOY en ENT waren op zich heel vermakelijk. DS9 wint dit maal weer omdat ik de eps over Bashir en medische ethiek erg goed kan waarderen, mede door het acteerwerk van Siddig. :)
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Year Of Hell, part I (VOY)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

family, hippocratic oath en YOH zijn in mijn ogen alledrie best sterke afleveringen. ik ga hier toch voor hippocratic oath, omdat die net wat dieper gaat dan de rest :)
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

Zero Hour

geweldige en spannende ep, en een geweldige cliffhanger. 8-)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

!¿!Mats!¿! schreef:geweldige cliffhanger
...




...




...




:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

ja, als ik ergens van baalde was het die cliffhanger wel.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Hoeveel van de andere afleveringen heb je gezien Mats?

Afbeelding
Ik vond de finale van Big Brother 1 mooier ;)


Moi: Hippocratic Oath (DS9)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Moeilijk.
Dit keer heb ik op alle eps wel wat aan te merken.
The Way To Eden, op zich best een redelijk verhaaltje (niet meer dan dat), maar met een merkwaardig en tamelijk zwak einde.

Family een TNG ep die me nooit heeft aangesproken. Er zijn echt beter verhalen waarin mensen met trauma's omgaan.

Hippocratic Oath Op zich wel een goed verhaal, maar wel onwaarschijnlijk dat Bashir (al is het meer bij toeval) een serum vindt. Ook worden de eigenlijke bewoners wel heel snel overtuigd dat het dit keer wel werkt. Verder gaat men er aan voorbij dat je niet zo maar iedere zwangere vrouw op een hele planeet bereikt en dat het vast niet bij iedereen zal aanslaan. Dat komt door tijdgebrek, dat weet ik wel. Een ep duurt nu eenmaal maar 40 minuten.
Goed had dus de verkeerde ep voor ogen. Maar ook op de echte "Hippocratic Oath" heb ik wel wat aan te merken. Eigenlijk komt dat op het zelfde neer. Er is te weinig tijd in om de problemen en gewetensvragen die ontstaan in één ep op te lossen. Dat is jammer. Verder vind ik verhaal beter en overtuigender overkomen dan in "The Quickening". Dus ik blijf wel bij mijn keuze.

Year of Hell, part I Dit is een rommelige Voy ep. Maar nu hebben tijdreis eps me nooit echt aangesproken. Ze zijn zelden consequent.

Zero Hour Afronding van het Xindi gedoe met een apart eindeschreef EMH. Dat lijkt me een juiste omschrijving. Alleen ben ik het niet met zijn tweede zin "Vermakelijke ep niet slecht gedaan" eens. Het is een rare ep met merkwaardige en onlogische beslissingen en een heel vreemd einde, wat werkelijk nergens op slaat. Het enige positieve aan deze ep is de actie.

Het wordt deze keer weer de DS 9 ep. Maar alleen omdat ik op de rest nog meer aan te merken heb. Hippocratic Oath dus.
Laatst gewijzigd door GPS op 08 mei 2005, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

GPS schreef:Hippocratic Oath Op zich wel een goed verhaal, maar wel onwaarschijnlijk dat Bashir (al is het meer bij toeval) een serum vindt. Ook worden de eigenlijke bewoners wel heel snel overtuigd dat het dit keer wel werkt. Verder gaat men er aan voorbij dat je niet zo maar iedere zwangere vrouw op een hele planeet bereikt en dat het vast niet bij iedereen zal aanslaan. Dat komt door tijdgebrek, dat weet ik wel. Een ep duurt nu eenmaal maar 40 minuten.
Je verwart deze aflevering met "The Quickening". Klik maar op de link van "Hippocratic Oath". Deze aflevering gaat over O'Brien en Bashir die gevangen worden genomen door een groepje afvallige Jem'Hadar waarvan de leider geen K-White nodig heeft. Deze wilt hebben dat Bashir een manier vindt om de Jem'Hadar te bevrijden van de White. Wat O'Brien niet zo ziet zitten.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Vis schreef:Hoeveel van de andere afleveringen heb je gezien Mats?

Afbeelding
Ik vond de finale van Big Brother 1 mooier ;)


Moi: Hippocratic Oath (DS9)

Ik denk steeds dat ik Arnold Schwarzenegger zie lopen op de foto in The Running Man.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

3rd RemataKlan schreef:
GPS schreef:Hippocratic Oath Op zich wel een goed verhaal, maar wel onwaarschijnlijk dat Bashir (al is het meer bij toeval) een serum vindt. Ook worden de eigenlijke bewoners wel heel snel overtuigd dat het dit keer wel werkt. Verder gaat men er aan voorbij dat je niet zo maar iedere zwangere vrouw op een hele planeet bereikt en dat het vast niet bij iedereen zal aanslaan. Dat komt door tijdgebrek, dat weet ik wel. Een ep duurt nu eenmaal maar 40 minuten.
Je verwart deze aflevering met "The Quickening". Klik maar op de link van "Hippocratic Oath". Deze aflevering gaat over O'Brien en Bashir die gevangen worden genomen door een groepje afvallige Jem'Hadar waarvan de leider geen K-White nodig heeft. Deze wilt hebben dat Bashir een manier vindt om de Jem'Hadar te bevrijden van de White. Wat O'Brien niet zo ziet zitten.
:o :o :o Inderdaad. Da's ontzettend stom!!! Het schaamrood staat me op de kaken (niet dat iemand dat kan zien). Heb mijn post angepast.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Hippocratic Oath (DS9) zonder twijfel.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

deze keer 3 van de 5 eps gezien, dus ik doe ook eens mee. TOS en TNG heb ik niet gezien.

Hippocratic oath:

Zeer goede aflevering met een goed verhaal en goed acteerwerk.

Year of Hell 1:


Vermakelijker ep, met een best goed verhaal en spanning.

Zero Hour:

Idioot einde op de xindi-arc en imo hadden ze beter Archer niet kunnen laten zien op het eind, wat het wat spannender had gemaakt als cliffhanger. Zeker de slechste ep in deze reeks.

Ik ga dus voor Hippocratic Oath, hoewel year of hell ook een goede ep was haalt ie het toch niet bij hippocratic oath.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

Vis schreef:Hoeveel van de andere afleveringen heb je gezien Mats?
En laat dat nou net de vraag zijn die 3rd gewoonlijk stelt.....
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

da's de vraag die elk van ons stelt.... alleen zij pennen m ook neer...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Family - TNG
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

!¿!Mats!¿! schreef:Zero Hour

geweldige en spannende ep, en een geweldige cliffhanger. 8-)
:roll:

Stem jij wel eens NIET op ENT?

Ik ga voor Year Of Hell, goede ep, wel leuk om Voyager helemaal afgeraffeld te zien ;)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"The Way To Eden", de slechtste TOS aflevering ooit. Ik heb geen idee wat deze aflevering wilt vertellen. Verder worden Spock en Chekov slecht neergezet en is er nog die afgezaagde muziek.

"Zero Hour", B&B besluiten om de seizoensfinale, die mogelijk de seriefinale had kunnen zijn, te schrijven en komen weer aanzetten met hun gebruikelijke crap. Hoop technobabble, wat lichtgevende buizen verwisselen en boem dag Sphere. Saaaaaai. Dan nog een idioot einde met die alien nazi. En nog steeds zijn er fans gek genoeg om vertrouwen in deze twee clowns te blijven hebben waardoor ze vol verbazing moeten kijken naar seriefinales als "Endgame" en "These Are The Voyages". :lol:

"Year Of Hell", laat zien hoe VOY voor een deel had moeten zijn. Goh eindelijk gebeurt er iets fatsoenlijks, iets dramatisch, interessante tegenstander, gebruik van het concept woohoo! maar helaas, de schrijvers maken de kijkers lekker met één hapje van een lekkere sappige steak en vervangen het vervolgens voor een goor hamburgertje van een fastfoodketen. Een verwijzing naar Kes wordt niet gemaakt. :?
Ik heb het altijd vreemd gevonden waarom fans deze aflevering ophemelen en de rest van de serie ook goed vinden aangezien YoH I alles is wat de serie (deels) had moeten zijn maar helaas nooit was.

"Hippocratic Oath", Bashir en O'Brien krijgen te maken met een moeilijk dilemma en in tegenstelling tot VOY en ENT hebben beide goede argumenten en is geen van beide fout. Te vaak wordt één van de personages neergezet als fout maar beseft die het pas op het einde terwijl het voor de meeste kijkers het vanaf de eerste minuut al duidelijk was. Maar hier is dat gelukkig niet het geval. Verder nog het B-plot met Worf en Odo wat een goede bijdrage levert aan Worf's nieuwe leven op het station.

"Family", uitstekende aflevering IMO, richt zich op de familieleden van enkele bemanningsleden en de meeste aandacht gaat uit naar Picard die zijn ervaringen met de Borg moet zien te verwerken en daarvoor terug gaat naar zijn geboorte dorp. Vind ik mooi gedaan. Het stuk met Worf is goed, zorgt ook voor wat komische momenten en tof dat er wordt stil gestaan bij zijn eerverlies. Het Wesley stuk vind ik minder maar dat was wel het kleinste stuk.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

The Way To Eden (TOS) : Bijzonder slap.

Family (TNG): Goed verhaal. Op sommige momenten begint het wel een beetje saai te worden.

Hippocratic Oath (DS9): Leuk verhaal. Alleen O'Brien die een direct order negeert past niet bij zijn karakter.

Year Of Hell, part I (VOY) : Sterk verhaal, goed acteerwerk. En een erg sterke tegenstander.

Zero Hour (ENT): Passend einde van de Xindi saga. Alleen die nazi-alien had niet aan het eind moeten zitten.

Ik ga voor YoH (Voyager).
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Year of Hell (Voy).

Alhoewel DS9 en TNG ook bijzonder interessant waren, kies ik hier voor de aflevering die ik het leukste zou vinden om nog een keer te kijken vanwege de grootschalige gebeurtenissen. Leuk om te zien wat zou kunnen gebeuren, maar wat als het doorgezet zou zijn niet praktisch zou zijn geweest voor een serie die nog jaren mee moest.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

WeyounsLastClone schreef:Year of Hell (Voy).
Leuk om te zien wat zou kunnen gebeuren, maar wat als het doorgezet zou zijn niet praktisch zou zijn geweest voor een serie die nog jaren mee moest.
Jawel hoor, zeker als men het hier en daar wat had aangepast. Juist dit soort denkwerk is funest voor de creativiteit. Altijd die status quo handhaven, op veilig spelen, geen risico's nemen.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Hippocratic Oath (DS9)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

YoH Pt.1
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Waarom wordt Family zo weinig genoemd? Een groot deel van de mensen hier zegt voor karakterontwikkeling te gaan...dit is een van dé eps uit TNG waar het om karakterontwikkeling gaat die ook nog eens ergens op slaat...en men laat 'm afvallen tov YOH van VOY en HO van DS9? Najah...ik snap de wereld schijnbaar toch nog niet goed (en als je Family dan al niet kan waarderen om de karakterontwikkeling...dan in ieder geval om dat hele foute gevecht in de modder...en de wijn natuurlijk).
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

of het is een van de eps die je niet hebt gezien. :Y)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

was een leuke aflevering hoor :)
zagen we eens wat van Picards familie. Ik ga deze keer voor YoH, omdat dat een echte dramatische voyager laat zien.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Vond Family een beetje te veel van het goede met Picard en Worf en Wesley. Daardoor kwamen ze allemaal te weinig tot hun recht.
Laatst gewijzigd door GPS op 10 mei 2005, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

captain crash schreef:Waarom wordt Family zo weinig genoemd? Een groot deel van de mensen hier zegt voor karakterontwikkeling te gaan...dit is een van dé eps uit TNG waar het om karakterontwikkeling gaat die ook nog eens ergens op slaat...en men laat 'm afvallen tov YOH van VOY en HO van DS9? Najah...ik snap de wereld schijnbaar toch nog niet goed (en als je Family dan al niet kan waarderen om de karakterontwikkeling...dan in ieder geval om dat hele foute gevecht in de modder...en de wijn natuurlijk).
Family is toppie *D
Maar nu even serieus, Family is een goede aflevering. Maar het is niet een aflevering die je echt bijblijft. Dat is met YoH wel het geval (in ieder geval bij mij).
Gesloten