<Reviewtopic> 1.05 Phage

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Plaats reactie

Wat geef je Phage?

*****
0
Geen stemmen
****
4
44%
***
4
44%
**
0
Geen stemmen
*
1
11%
anders namelijk,
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 9

Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

<Reviewtopic> 1.05 Phage

Bericht door Tactical_Cube »

Production: 105
Season: 1 Episode: 4
DVD Disc: 2
Air Date: 02.06.1995
Stardate: 48532.4
During an Away Team survey of a planetoid that seems to be rich in raw dilithium, Neelix is attacked and left for dead. The other members of the team find him and beam him up to Sickbay, where the Doctor reports that the Talaxian's lungs have been removed. With no other alternatives, the Doctor fits Neelix with a set of holographic lungs. They'll keep him alive, but require him to remain confined in an isotropic restraint in Sickbay for the rest of his life.

Janeway leads an Away Team back to the planetoid, where they discover a medical lab filled with harvested organs. Unfortunately, Neelix's lungs are not among them. Minutes later, an alien ship speeds away from the planet, with Voyager hot in pursuit.

In Sickbay, a despondent Neelix is having difficulty adjusting to his situation, but he urges Kes to still go on with her life regardless. Voyager's Emergency Medical Hologram, still serving as the starship's only doctor, admits to Kes that he's having difficulty adjusting to the demands of being a full-time physician. Kes' intelligent, soothing advice makes the Doctor think that the Ocampan might make a good medical assistant.

When confronted, the aliens admit that they stole Neelix's lungs, but defend their actions by recounting the battle that their species — the Vidiians — have fought for years against the "Phage," a gruesome disease that destroys their genetic codes and cellular structure. Unable to defeat the Phage, they have learned to survive by scavenging organs from healthier species to replace their own diseased tissues. Unfortunately, Neelix's lungs have already been transplanted into one of the Vidiian's bodies. Unwilling to sentence the Vidiian to death to regain Neelix's chance for life, Janeway reluctantly releases the scavengers.

Grateful to the Captain for sparing them, the Vidiians offer to help Neelix with their superior medical technology. With their assistance, Kes is able to donate one of her lungs to Neelix, allowing him to live a normal life. After the successful procedure, the Doctor tells Kes that Janeway has granted permission for the Ocampan to begin training as a medical assistant.
Afbeelding
Afbeelding

-------------------------------------------------

Een erg leuke aflevering waarin de Phideans voor het eerst geintroduseerd worden, ze stelen Neelix zijn longen om zelf te kunnen overleven. En Janeway krijgt haar eerste kans om voor haar crew op te komen en dat doet ze dan ook meteen goed 8-)
Dit was/is 1 van mijn favoriete seizoen 1 afleveringen maar er zijn beteren en daarom krijgt deze van mij
****
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

dit is wel een stoere ep, en ook van mij krijgt ie een 4.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

zie dis al iets uitgebreider :P
je noemt em al stoer :P
volgende keer iets meer ok?:P
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:zie dis al iets uitgebreider :P
je noemt em al stoer :P
volgende keer iets meer ok?:P
Je kunt wel een :-P plaatsen maar jouw "review" stelt ook niets voor. :)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

wat heb jij eigenlijk gestemd?

ik vind deze ep vooral zo goed omdat de Phideans goed neergezet worden, eigenlijk zijn ze erg slecht maar zelf zien ze dat niet echt in omdat ze het doen om zelf te overleven. De aflevering heeft grappige momenten zoals bv het begin in the captains private dining room.
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Tactical_Cube schreef:Phideans
:lol: dat meen je niet!
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Henry86 schreef:
Tactical_Cube schreef:Phideans
:lol: dat meen je niet!
He Sietse, heb jij nou Voyager 20x gezien? :-P





Best vermakelijke episode. Een nieuw ras, de Vidians, wordt geintroduceerd, die aan een vreselijke ziekte lijden en daardoor organen van andere rassen stelen om hun eeigen zieke organen te vervangen.
Neelix zijn longen worden gejat bij een away mission door een van deze gasten en Janeway moet er achteraan.
De Vidians zijn als ras oke neer gezet. Het lijken slechteriken maar door hun ziekte zijn min of meer gedwongen dit soort vreselijke dingen te doen.


En oee wat was Janeway boos aan het eind van de aflevering, ik pieste in mijn broek. Ze klonk als een echte kerel.

Alleen dat ik als holografische dokter de hele aflevering met een zeikerige Neelix opgescheept zit vond ik maar niets. :-P

waardering ***
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

He Sietse, heb jij nou Voyager 20x gezien?
20x nog niet :P
maar wie weet wat allemaal nog komt
Plaats reactie