<Reviewtopic> 2.04 Elogium

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Plaats reactie

Wat geef je Elogium?

*****
0
Geen stemmen
****
2
18%
***
2
18%
**
2
18%
*
5
45%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

<Reviewtopic> 2.04 Elogium

Bericht door Tactical_Cube »

Production: 118
Season: 2 Episode: 4
DVD Disc: 1
Air Date: 09.18.1995
Stardate: 48921.3
When the ship encounters a swarm of space-dwelling lifeforms, the crew first opts to study them from a distance. But after the creatures draw Voyager into their midst, their unusual energy patterns create problems for many of the ship's systems and cause some very strange symptoms in Kes. First the Ocampan begins eating everything in sight. Later she becomes delirious, and her body goes through peculiar changes.

As the crew tries to figure out a way to move away from the lifeforms without harming them, the Doctor examines Kes and discovers that they are wreaking havoc with her metabolism. They are pushing her prematurely into the "elogium" — the phase in which Ocampan women become fertile. The process occurs only once in an Ocampan's life, so if Kes ever wants to have a child, she must do so immediately.

Janeway and Chakotay discuss the implications of having babies on board Voyager, while Kes asks Neelix to father her child. Neelix's initial hesitation causes Kes to question whether he really wants a baby. Later, Neelix consults with Tuvok about the pros and cons of parenthood. Finally, he returns to Kes and tells her he's ready, only to discover that now she is having second thoughts.

Anxious to escape the swarm, the crew attempts to move away, but the swarm follows. Suddenly, an even larger version of the creatures appears and blocks Voyager's way. Bewildered at first, the crew realizes that it is a "suitor" for the swarm and that it thinks Voyager is a rival. Every aggressive move they make is met by a stronger countermove from the creature.

Finally, Chakotay suggests the ship act submissively by "rolling over." Happily, the plan works and the swarm moves away with the big creature. Later, Kes ultimately decides against having a baby, but is relieved by the Doctor's belief that her elogium may have been a false alarm brought on by the electrophoretic field created by the swarm; it could recur later. Ironically, Janeway learns that an ensign named Wildman is pregnant, so the crew will soon welcome a new arrival after all.
Afbeelding
Afbeelding

------------------------------------------------------------------

Een aardige aflevering, waarin je meer komt te weten over Ocampas en dus Kes. In deze aflevering zie je ook weer dat Janeway anders is dan bv PIcard, ik zie Picard of Kirk bv niet zo snel iemand zo omhelzen (om de redenen waar Janeway het voor deed). Het verhaal van die zwerm is een beetje vreemd maar het is wel goed gedaan tussen Kes en Neelix en we zien Samantha Wildman :) daarom krijgt deze ep van mij.
***
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ruimtewezens worden verliefd op het schip. :roll:

Een Ocampa vrouw kan maar één keer zwanger worden in haar hele leven (dus het ras is zwaar aan het uitsterven) :roll:

Crap
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Kutaflevering. Ik vond het een zeikerig verhaaltje.

voor de moeite 2 sterren
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

Vond hem wel 3 sterren waard
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

3rd RemataKlan schreef:Ruimtewezens worden verliefd op het schip. :roll:

Een Ocampa vrouw kan maar één keer zwanger worden in haar hele leven (dus het ras is zwaar aan het uitsterven) :roll:

Crap
aan de ene kant lijkt het me logisch dat zon soort anders is als ze maar 9 kunnen worden
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:aan de ene kant lijkt het me logisch dat zon soort anders is als ze maar 9 kunnen worden
Hoezo is dat logisch?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

3rd RemataKlan schreef:
Tactical_Cube schreef:aan de ene kant lijkt het me logisch dat zon soort anders is als ze maar 9 kunnen worden
Hoezo is dat logisch?
ze kunnen maar 9 worden dus dat is om te beginnen al een heel vreemd iets voor mensachtigen, ik heb nog nooit een ander menselijk ras gezien dat zo jong sterft, maar daardoor zullen er wel meer vreemde dingen aan ze zijn, zo dus ook hoe ze kinderen krijgen.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Tactical_Cube schreef:
3rd RemataKlan schreef:
Tactical_Cube schreef:aan de ene kant lijkt het me logisch dat zon soort anders is als ze maar 9 kunnen worden
Hoezo is dat logisch?
ze kunnen maar 9 worden dus dat is om te beginnen al een heel vreemd iets voor mensachtigen, ik heb nog nooit een ander menselijk ras gezien dat zo jong sterft, maar daardoor zullen er wel meer vreemde dingen aan ze zijn, zo dus ook hoe ze kinderen krijgen.
Ja rondlopen als de Hunchback of the Notre Dame
Laatst gewijzigd door EMH op 12 jun 2005, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

Tactical_Cube schreef:
3rd RemataKlan schreef:
Tactical_Cube schreef:aan de ene kant lijkt het me logisch dat zon soort anders is als ze maar 9 kunnen worden
Hoezo is dat logisch?
ze kunnen maar 9 worden dus dat is om te beginnen al een heel vreemd iets voor mensachtigen, ik heb nog nooit een ander menselijk ras gezien dat zo jong sterft, maar daardoor zullen er wel meer vreemde dingen aan ze zijn, zo dus ook hoe ze kinderen krijgen.
Ocampas bevallen vanuit hun rug, dat noem ik raar :*)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef: ze kunnen maar 9 worden dus dat is om te beginnen al een heel vreemd iets voor mensachtigen, ik heb nog nooit een ander menselijk ras gezien dat zo jong sterft, maar daardoor zullen er wel meer vreemde dingen aan ze zijn, zo dus ook hoe ze kinderen krijgen.
Jij hebt aliens ontmoet??? :eek:

De Ocampa worden 9 jaar MAAR in twee jaar tijd is een Ocampa volwassen (in tegenstelling tot al die andere mensachtigen in Trek). Ze maken dezelfde ontwikkeling mee maar in een veel hoger tempo. Dus die leeftijd hoeft helemaal niet te maken hebben met het feit dat een Ocampa vrouw maar een keer in haar leven zwanger kan worden. En aangezien ze normaal gesproken maar één kind baren betekent het dat ze aan het uitsterven zijn.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

maar dat is trouwens op de Ocampa thuiswereld waar de Ocampas ook geen telepatische (sterke) krachten hebben, we weten niet hoe het met de Ocampa van Susperia zit misschien kunnen die het wel vaker net zoals zij 15 kunnen worden
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:maar dat is trouwens op de Ocampa thuiswereld waar de Ocampas ook geen telepatische (sterke) krachten hebben, we weten niet hoe het met de Ocampa van Susperia zit misschien kunnen die het wel vaker net zoals zij 15 kunnen worden
Dat kleine cult groepje. :roll:

Denk eerst na voordat je op de reply knop klikt.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ja zo? Wie weet trouwens wat er voor de rest op de Ocampa thuiswereld is gebeurt na Voyager, door de Caretaker zijn ze eeuwen klein gehouden, en omdat hun ruimte daar misschien beperkt was heeft de evolutie misschien aanpassingen gemaakt
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:ja zo? Wie weet trouwens wat er voor de rest op de Ocampa thuiswereld is gebeurt na Voyager, door de Caretaker zijn ze eeuwen klein gehouden, en omdat hun ruimte daar misschien beperkt was heeft de evolutie misschien aanpassingen gemaakt
:eek:

Jaja in een paar eeuwen is de evolutie van de Ocampa dusdanig geworden dat ze voortaan nog maar één kind kunnen krijgen waardoor ze zullen uitsterven.

Nogmaals Denk eerst na voordat je op de reply knop klikt.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

**
Gebruikersavatar
Zimmerman
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2005, 15:10
Locatie: Ammerzoden
Contacteer:

Bericht door Zimmerman »

Twee sterren, echt niet meer. Ik heb echt veel betere eps gezien dan dit ongeloofwaardige verhaal.
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Domme ruimtewezens staan in de weg van Voyager en Kes wordt er schijn-vruchtbaar door.


Dit was niet alleen een slechte aflevering, maar ook nog eens een erg saaie.

1/5
Plaats reactie