Uur voor Uur - #82

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #82

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #82. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 25 juni 2005. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #82
Future Imperfect (TNG)
Our Man Bashir (DS9)
Message In A Bottle (VOY)
The Augments (ENT)

Veel plezier!
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Future Imperfect (TNG)
Degelijke ep. waar je als kijker op het verkeerde been wordt gezet.

Our Man Bashir (DS9)
Sterke en erg leuke ep. Een ST variant vanJames Bond.
Ook goed acteerwerk en Garak blijft een komisch figuur.

Message In A Bottle (VOY)
Erg leuke aflevering, maar voor het concept van de serie hadden ze beter de dramatiche kant op kunnen gaan. Gewoon goed amusement.

The Augments (ENT)
Slot van augment arc. En net zoals de vorige 2 steekt Brent Spiner er weer bovenuit wat betreft acteerwerk.
Verder best geinig alleen wel een fanboy einde.

De keuze is hier tussen TNG en DS9.
En ik ga voor Our Man Bashir (DS9)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Our Man Bashir (DS9)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Dit is een lastige,

Future Imperfect, kan hem nog wel herrineren en moet jaren geleden zijn dat ik van laats heb gezien... Een best wel sterke aflevering als ik me kan herrineren...

Our Man Bashir,

Die is leuk, en vermakelijk en heeft Andrew Robinson in zich, en Siddig twee van de top acteurs van DSN, gewoon een vermakelijke goede aflevering, met Avery Brooks as bad villian :+

Message in a Bottle,

Lastige een van de betere voyager afleveringen, en zeker als vermakelijk als Our Man Bashir, wellicht was het eens een tijd dat deze aflevering gekozen zo moeten worden...

Enterprise Telt niet mee

De keuze is hier tussen DSN en Voyager, ik zo ze beiden willen kiezen maar aangezien dat ik tegenwoordig dsn meer waardeer dan voyager ga ik naar dsn toe

dus, our man bashir
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"The Augments", de ontknoping van de Augments-arc. Dit deel was weinig aan. De Augments komen nogal dom over, niemand durft in opstand te komen. De Augments zijn maar matige personages met name de leider. Nog wat onnodige verwijzingen naar Data. Blegh. Op het einde vraag ik me af of dit drieluik wat maar verhaal had voor hooguit anderhalve aflevering, iets goeds heeft toegevoegd aan het hele Khan/Eugenics Wars gebeuren en dat is mijn antwoord: Nee.

"Future Imperfect", aardige stukjes met Riker, met name met zijn "zoon" maar in zijn geheel tegenvallend. Een fatsoenlijke motivatie voor de alien jongen Barash is er niet en Riker vertrouwt wel erg snel ondanks het feit Barash hem meerdere malen voor de gek heeft gehouden. Met de toekomst stukjes was weinig gedaan, te weinig ouderdoms make-up en het belachelijke idee dat zowat de hele cast nog steeds op de Enterprise-D zit. Gelukkig dat het niet ging om een Romulan plan.

"Message In A Bottle", de Voyager maakt eindelijk contact met thuis en wat doen de schrijvers met dit cruciale, dramatische moment, het moment waar de kijker al jaren op wacht? Ze verpesten het met simpele actie, een overdreven fanboy schip en veel humor. |:( Doodzonde. De humor is vaak wel leuk maar soms ook erg simpel en dom. De stukjes met Kim en Paris die eventjes een EMH proberen te bouwen was niets meer dan slappe vulling. Die tijd had beter besteed kunnen worden aan de reacties van de bemanning!

8-) "Our Man Bashir", 8-) coole aflevering waarin Julian Bashir een soort James Bond speelt in de holosuite. Maar wanneer zijn collega's vast komen te zitten in de holosuite en hun levens gevaar lopen, is het niet langer een spel. Scherpe en komische dialogen tussen Bashir en Garak. De bekende Bond ingredienten zijn aanwezig: een Evil plan om de wereld te vernietigen, over the top acteerwerk, Bond stoeipoezen, de gadgets, overdreven personages. Zeer vermakelijke aflevering, betere humor dan de VOY aflevering. Bashir, Julian Bashir krijgt mijn stem.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 19 jun 2005, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

De trailers doen het niet.. zo kan ik mijn geheugen moeilijk opfrissen. ;-(
Misschien vandeweek nog wel.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

DataLord schreef:De trailers doen het niet.. zo kan ik mijn geheugen moeilijk opfrissen. ;-(
Samenvatting lezen. :)
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Future Imperfect (TNG) vond ik wel een aardige aflevering en Message in a Bottle (VOY) was wel leuk, maar ik ben het wel eens met iedereen die zegt dat dit een ander soort aflevering had moeten zijn. Zulk soort humor hadden ze beter in een andere aflevering kunnen stoppen. Our Man, Bashir (DS9) is ook een erg leuke aflevering en ook nog eens op een moment dat het wel goed kan, dus voor die aflevering stem ik.
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

3rd RemataKlan schreef:
DataLord schreef:De trailers doen het niet.. zo kan ik mijn geheugen moeilijk opfrissen. ;-(
Samenvatting lezen. :)
Mwah.. beelden zijn makkelijker :*) (luiheid).

Oh *edit* ze doen het weer:
Our Man Bashir (DS9) natuurlijk! Bashir als een soort van 007 zie je ook niet iedere dag! 8-) Erg vermakend allemaal.

'Message In A Bottle' vond ik ook een hele aardig ep, maar m'n stem gaat naar DS9.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Future imperfect

Lang geleden, maar ik vond hem geloof ik wel vermakelijk.

Our man Bashir

Zeer goede ep met veel humor.

Message in a bottle

ep met veel humor, maar het verhaal had beter anders aangepakt kunnen worden.

The Augments

Niet veel bijzonders.

Mijn stem gaat naar Our man Bashir.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Alle DS9 crewleden in een James Bond setting vond ik veel meer fanboy-achtig dan het schip in Message in a Bottle.

Lastige keuze tussen DS9 en Voyager.

Maar Robert Picardo was weer lekker op dreef en de Mark 2 was ook erg leuk. Mijn stem gaat dus naar 'Message in a Bottle'.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Ik onthou mijzelf van stemming, aangezien DS9 en TNG nogal vaag zijn bij me :+
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Future Imperfect (TNG): Redelijke aflevering, maar niet echt geweldig.

Our Man Bashir (DS9): De ds9 cast in een James Bond aflevering. Dat was wel leuk om te zien, maar ook niet meer.

The Augments (ENT): Goed slot op de augments reeks. Mooie knipoog op het laatst.

Maar ik ga toch voor,
Message In A Bottle(VOY): Sterke aflevering. Goed acteerwerk van Picardo, leuke humor en een goed verhaal.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Na lang denken toch voor Message in a Bottle gegaan, Our Man Bashir is dan wel een heel erg leuke ontspannende episode waar Nana Visitor de pannen van het dak speelt 8-) , ik vond de humor van Message en het verhaal er rond een stukje interessanter.

Message in a Bottle - VOY
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Message In A Bottle - VOY
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Our man Bashir een vermakelijke ep vooral door Kira

future imperfect erg leuke ep maar idd erg jammer dat ze niet wat meer toelichten waarom die jongen dat doet

augmenst ach ja aardige ep

message in a bottle
humoristisch
contact met aarde
romulans
ga zo maar door
Erg grappig en goed

Message in a Bottle
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Our Man Bashir voornamelijk om het einde van de ep :)
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

Tactical_Cube schreef:message in a bottle
humoristisch
contact met aarde
romulans
ga zo maar door
Erg grappig en goed

Message in a Bottle
Je vergeet dit: Is een ep van Voyager :*)
Maar ik ga ook voor Message in a Bottle omdat ik hem wel grappig vond, zeker die leuke gespreken tussen onze Doc en de EMH Mark II.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

En heb je alle andere eps ook gezien?
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Our Man Bashir (DS9) heb ik me echt rotgelachen, schitterend die Garak ook weer.

Voy was wel grappig maar niet zo erg boeiend.

Ent was nog te doen. Maar die highly sophisticated creatures stelden niet echt veel voor. Alleen met de klappen die ze gaven, boeiend.

Tng Was nog wel goed te doen, niet hoogstaand, maar wel leuk :)
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

Ja die heb ik gezien ja, maar goed. Ik zal wel ff zeggen wat ik van die eps vind/vond.

Future Imperfect : Vond ik op zich wel een leuke ep met dat Romulan holodeck, alleen het einde vind ik wat minder door dat jochie Ethan.

Our Man Bashir : Vond ik ook wel een grappige ep dat Bashir als James Bond ging spelen. En dat Sisko, Kira, Dax, Worf en O'Brien dan in dat programma komen door dat de transprters een klap kregen van die explosie van de Runabout.

The Augments : Leuke laatste ep van de 3 deelige episode over de Agments. Brent deed zijn rol goed als Soong (As useual :*) )

Message In A Bottle : Leuke ep omdat er wel leuke humor in zit. Vooral als onze Doc een beetje breed gaat doen tegen over de EMH Mark II. Leuk conflict met Romulans enz. Het schip waar ze op waren vond ik ook wel vet, vooral toen hij zich opsplitsten in 3 deelen.
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

WeyounsLastClone schreef:Alle DS9 crewleden in een James Bond setting vond ik veel meer fanboy-achtig dan het schip in Message in a Bottle.
Als DS9 een Starfleet Intelligence-achtige serie was geweest of als het hier ging om een Inlichtingenaflevering (bv Bashir's Section 31 afleveringen) dan wel. Zoals het nu was niet.

Of is in jouw ogen elke holodeck aflevering, met name die waarin de personages bepaalde rollen spelen, fanboy-achtig?
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 20 jun 2005, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Weet je dat je in deze post niets anders gezegd hebt dan dat je de eps leuk vindt? ALLE eps wel te verstaan...
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Dat zijn we van 3rd met VOY niet gewend :Y)

Our Man Bashir krijgt mijn stem, zeker leuke 007/Bashir ep :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Thierry schreef:Dat zijn we van 3rd met VOY niet gewend :Y)
Crash verwijst naar Twilight Link's post. :)
captain crash schreef:Weet je dat je in deze post niets anders gezegd hebt dan dat je de eps leuk vindt? ALLE eps wel te verstaan...
Het feit dat "Message In A Bottle" leuk is, zegt al genoeg.

Dat je na 4 jaar eindelijk een bericht naar huis kunt sturen, eindelijk kunt laten weten dat je nog leeft, is helemaal niet leuk, grappig en komisch.
En de Romulan verovering van een zwaarbewapend en waarschijnlijk geheim Starfleet schip waarbij de gehele Starfleet bemanning is gedood is ook niet leuk.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Our Man Bashir (DS9)

TNG heb ik nooit gezien. Voyager heb ik eerlijk gezegd nooit echt leuk gevonden. Was me allemaal een beetje té fanboy achtig. Enterprise viel me ook tegen, evenals de hele Augments arc overigens.
DS9 was erg vermakelijk, niet een van de beste eps van Trek, maar gewoon leuk.

Sisko als Dr. Noah was wel erg briljant. :Y)
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

3rd RemataKlan schreef:
Thierry schreef:Dat zijn we van 3rd met VOY niet gewend :Y)
Crash verwijst naar Twilight Link's post. :)
captain crash schreef:Weet je dat je in deze post niets anders gezegd hebt dan dat je de eps leuk vindt? ALLE eps wel te verstaan...
Het feit dat "Message In A Bottle" leuk is, zegt al genoeg.

Dat je na 4 jaar eindelijk een bericht naar huis kunt sturen, eindelijk kunt laten weten dat je nog leeft, is helemaal niet leuk, grappig en komisch.
En de Romulan verovering van een zwaarbewapend en waarschijnlijk geheim Starfleet schip waarbij de gehele Starfleet bemanning is gedood is ook niet leuk.
Leuk kan zijn dat de ep gewoon goed was :P

Ik vind het idee dat de Romulans het schip hebben niet slecht, maar deze ep had eigenlijk veel serieuzer gemoeten, het is toch DE ep waarin voor het EERST er weer contact is met Starfleet
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3rd RemataKlan schreef: Dat je na 4 jaar eindelijk een bericht naar huis kunt sturen, eindelijk kunt laten weten dat je nog leeft, is helemaal niet leuk, grappig en komisch.
Jij zou het niet leuk vinden als je na 4 jaar een bericht naar huis kon zenden?
Heb je het zo slecht thuis dan?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Nee...leuk is een veel te oppervlakkig woord om dat te omschrijven. Daarnaast heeft dat feit niets te maken met al die mensen die eps maar gewoon leuk vinden enzo...komop ik vind heel veel mannen gewoon leuk om te zien maar ik ben maar verliefd op een man. Dat is het verschil lijkt me...alles kan wel gewoon leuk zijn...hoewel de meeste mensen hier gewoon dom zijn.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

captain crash schreef:Nee...leuk is een veel te oppervlakkig woord om dat te omschrijven. Daarnaast heeft dat feit niets te maken met al die mensen die eps maar gewoon leuk vinden enzo...komop ik vind heel veel mannen gewoon leuk om te zien maar ik ben maar verliefd op een man. Dat is het verschil lijkt me...alles kan wel gewoon leuk zijn...hoewel de meeste mensen hier gewoon dom zijn.
:pray2:

Schitterend stukje tekst :P
Gesloten