<Reviewtopic> 2.14 Alliances

Janeway, Chakotay, Seven of Nine... eenzaam in het delta kwadrant.

Moderator: HorckDude

Plaats reactie

Wat geef je Alliances?

*****
1
17%
****
1
17%
***
1
17%
**
3
50%
*
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 6

Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

<Reviewtopic> 2.14 Alliances

Bericht door Tactical_Cube »

Production: 131
Season: 2 Episode: 14
DVD Disc: 4
Air Date: 01.22.1996
Stardate: 49337.4
After a series of Kazon assaults on the U.S.S. Voyager that badly damage the ship, Chakotay urges Janeway to start thinking more like a Maquis. He suggests forming an alliance with several factions of the Kazon — an option the Captain rejects until Tuvok convinces her that such an arrangement could bring stability to the quadrant.

While Neelix visits a Kazon-Pommar contact on the planet Sobras to feel the faction out about the viability of such an alliance, Janeway and Chakotay meet with Seska and Culluh, the Maje of the Kazon-Nistrim. Culluh stubbornly refuses to allow a woman to dictate the terms of an alliance, so Janeway walks out. On Sobras, Neelix also fares poorly, as he's thrown into a cell with other non-Kazon prisoners.

There, Neelix meets Mabus, a Trabe leader who assures Neelix that help is on the way, thanks to a signal he sent to Trabe vessels in the area. As predicted, Trabe supporters liberate the prisoners.

In the meantime, the crew sets a course for Sobras to retrieve Neelix, but en route, they spot an armada of Kazon ships closing in on their position. Apprehension turns to relief when the crew realizes these are actually Trabe ships, and Neelix is aboard one of them. Mabus explains that the Trabe once held the Kazon as slaves, until the Kazon rose up against them. Since then, the Trabe have been in exile. Despite the bad blood between Trabe and Kazon forces, Janeway and Mabus form an alliance, and call for a conference to unite the warring factions in the quadrant. Seska persuades Culluh to attend the meeting as his first step toward destroying the Trabe and seizing Voyager.

Having been tipped off by Neelix's sources that someone may try to sabotage the conference, Janeway and Tuvok proceed with caution to the meeting, which brings the First Majes of all the Kazon sects together. Suddenly, a Trabe ship appears and opens fire on the gathering. Voyager drives off the Trabe vessel and Janeway, stunned by the ambush, orders Mabus off her ship. But the damage has been done. The Kazon are furious and the crew is more vulnerable than ever.
Afbeelding
Afbeelding

---------------------------------------------------------------

Deze aflevering is dus echt super goed. Omdat Voyager maar blijft worden aangevallen gaan ze proberen een verbond met de Kazon te sluiten, (Seska komt ook nog even langs :*D) Janeway acht dit van te voren eigenlijk al onmogelijk en krijgt gelijk als Culluh in de vergadering zit. Neelix ontmoet de Trabe en Voyager sluit een verband.

Deze ep blijft me keer op keer verbazen.
De Maquis die hier weer een beetje naar boven komen die vinden dat ze gewoon wat technologie weg moeten geven.
Het moment dat al die Kazon schepen op Voyager af komen.
De Dubbelcross
gewelding gewoon

!!*****!!

(ik denk zelfs dat 3rd deze wel leuk vind ( en anders is het nog erger dan ik al vreesde))
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Seska blijft cool.
Maje Culluh blijft eigenlijk een watje vergeleken bij haar. :lol:
De Trabe lijkt een goede bondgenoot tot uiteindelijk blijkt dat ze Voyager alleen gebruikte om wraak te nemen op de Kazon.
Een aktie episode. Ik vond in het verhaal weinig verrassing je wist van te voren dat het niet goed kon gaan en dat er iets aan de hand was met die Trabe.

waardering **1/2
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:(ik denk zelfs dat 3rd deze wel leuk vind ( en anders is het nog erger dan ik al vreesde))
Jij moet niet denken want daar heb je het verstand niet voor.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

3rd RemataKlan schreef:
Tactical_Cube schreef:(ik denk zelfs dat 3rd deze wel leuk vind ( en anders is het nog erger dan ik al vreesde))
Jij moet niet denken want daar heb je het verstand niet voor.
wat vind je van deze ep dan?
De maquis spreken janeway aan
Ze proberen een allience te sluiten omdat ze bijna niet anders kunnen
dat gebruikt beiden jou voyager concept niet?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:wat vind je van deze ep dan?
De maquis spreken janeway aan
Ze proberen een allience te sluiten omdat ze bijna niet anders kunnen
dat gebruikt beiden jou voyager concept niet?
Al dat was redelijk tot goed gedaan ja. Maar het einde verpestte alles.

Janeway's naieve, ongeloofwaadige oplossing dat alles goed zal komen wanneer ze vasthouden aan de Starfleet regels.

De aflevering had al die tijd aandacht besteed aan het feit dat strikt vasthouden aan de Starfleet regels de dood zou betekenen. En nu de Kazon aanvallen nog heftiger zullen worden zegt Janeway dat het strikt vasthouden aan die regels de beste manier tot overleven is. Eerst de kijker overtuigen dat vasthouden aan de regels niet werkt, wat ook zo is en vervolgens zeggen dat het vasthouden aan die regels wel werkt zelfs wanneer de situatie nog gevaarlijk is geworden.

:nuts2: Knettergek. :nuts2:

Deze aflevering had een verandering kunnen zijn voor de serie. Maar nee hoor, de status quo moest en zou gehandhaafd blijven.

:r
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 02 jul 2005, 13:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

geweldige ep!

*****!

ook leuk dat die Kazons elkaar weer afmaken. :')
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

!¿!Mats!¿! schreef:geweldige ep!

*****!

ook leuk dat die Kazons elkaar weer afmaken. :')
Had jij niet voorgenomen om wat redenen te vermelden waarom je een aflevering goed of slecht vindt?
Gebruikersavatar
!¿!Mats!¿!
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3355
Lid geworden op: 28 okt 2004, 13:19
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Bericht door !¿!Mats!¿! »

dat gevecht is geweldig, en ook als Culluh de rest van de Kazon verraad.

oftewel ik ben slecht in argumenten geven. |:(
Plaats reactie