Uur voor Uur - #84

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Uur voor Uur - #84

Bericht door 3rd RemataKlan »

Welkom bij Uur voor Uur #84. De opzet is hetzelfde als de eerdere rondes.

Stemmen kan tot en met zaterdag 9 juli 2005. Alle stemmen na deze dag tellen niet mee.

De kandidaten voor deze ronde zijn:

Uur voor Uur #84
The Loss (TNG)
Paradise Lost (DS9)
Prey (VOY)
Awakening (ENT)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

"The Loss", slap. Troi raakt voor één aflevering haar empathische krachten kwijt, leert hier uiteindelijk mee omgaan en krijgt ze op het einde weer terug. Als ze haar krachten nou voor een paar afleveringen kwijt zou zijn dan was het echt interessant geweest en had je kunnen zien hoe ze langdurig ermee om zou gaan en het herstel ervan zou ook iets aparts zijn. Sirtis' acteerwerk is zwaar onder de maat.

"The Awakening", aardig maar lang niet zo goed als het eerste deel een hoop onlogische gaten, hmm dat voor een aflevering die zich richt op de logische Vulcans. ;)
De samenzwering om Andoria aan te vallen heeft eigenlijk niets te maken met het uitroeien van de Vulcan Surakiban. V'Las staat zowat te schuimbekken tegenover Trip en niet één iemand van de VHC valt dit op oid. Op kunsmatige wijze moet drama worden opgewekt zoals Soval die net op het meest cruciale moment belangrijke informatie aan Trip geeft terwijl hij dit al veel, veel eerder had kunnen doen.

"Prey". van alle (S4) afleveringen met de Hirogen vindi k dit de enige goede. Tony Todd doet zoals altijd goed werk en zijn Hirogen karakter is de enige fatsoenlijk uitgewerkte Hirogen. Janeway's beslissingen zijn zoals gewoonlijk absurd en zeer dom. Erg vreemd is dat niemand in opstand komt! Niemand kan het blijkbaar iets schelen dat Janeway het hele schip wilde opofferen in de nutteloze poging een vijand te beschermen, die ook zou zijn gedood wanneer het schip zou exploderen.. En vervolgens laat iedereen het toe dat Seven wordt bestraft. Seven had op het einde helemaal gelijk maar de schrijvers kiezen altijd de kant van Janeway en laten zelden consequenties zijn voor haar imbeciele acties. Waarom plaatst Janeway haar schip en bemanning niet op de eerste plaats???

Mijn stem gaat naar "Paradise Lost", sterk vervolg op "Homefront". Het verhaal neemt een andere wending dan je zou verwachten maar wanneer beide afleveringen achterelkaar worden gekeken wordt dit duidelijker. Het ging helemaal niet om een Dominion invasie oid maar om het vrijheid vs veiligheid discussie. Hoeveel vrijheid is men bereid op te offeren voor een (schijn)veiligheid? En wanneer je zoiets doet, verdien je beide dan wel? Dit komt goed terug met Joseph Sisko die als het ware de burgerbevoling vertegenwoordigd. Eerst is hij fel tegen alle noodmaatregelen maar wanneer er iets schokkend gebeurd, is hij voor want hij voelt zich onveilig. Dit gegeven is nog relevanter vandaag dan toen de aflevering werd gemaakt. Ook hier in Nederland worden er steeds meer wetten opgesteld die ten koste gaan van onze vrijheid en privacy en dat allemaal vanwege het terrorisme. En iedereen gaat erin mee want oh jee de terrorist is overal.
Verder nog een schokkend moment wanneer twee Starfleet schepen op elkaar vuren. De scenes tussen Sisko en Leyton zijn sterk met goede argumenten van beide kanten.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 03 jul 2005, 17:50, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

^ Echt helemaal mee eens,

Ik ga ook voor Paradise Lost.
Gebruikersavatar
Henry86
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 709
Lid geworden op: 07 jun 2004, 00:30
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Henry86 »

Mijn stem gaat naar Paradise Lost. De sfeer die door de beveiligingsmensen wordt veroorzaakt komt ijzersterk over. Bij het kijken kreeg ik het zelfs benauwd van al die veiligheidsmaatregels.
Alleen Nog lijkt zich er niet echt bewust van te zijn en denkt alleen maar aan die Red Squad.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

The loss, ik heb hem een tijdje geleden nog gezien maar ik herriner em me nu al niet zo goed meer

Paradise Lost, was een erg leuke aflevering, alleen vind ik het nog steeds vaag dat 1 corupte admiraal zoveel voor elkaar kan krijgen.

Awakening beter als de vorige ep maar niet super te noemen

Prey Hier gaat mijn stem heen, tblijft gewoon een erg leuke aflevering, en we zien 8472 weer eens :)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:Paradise Lost, was een erg leuke aflevering, alleen vind ik het nog steeds vaag dat 1 corupte admiraal zoveel voor elkaar kan krijgen.
Ten eerste was Leyton niet corrupt.
Ten tweede was Leyton de hoogste Starfleet officier op Aarde, qua functie iig.
Ten derde handelde Leyton niet alleen. Hij had medestanders.

Henry86 schreef:Alleen Nog lijkt zich er niet echt bewust van te zijn en denkt alleen maar aan die Red Squad.
Nog, een Starfleet cadet, jong, naief en geen toegang tot alle geheime informatie. Voor zover hij wist liep de Aarde gevaar en diende beschermd te worden. En dat is Starfleet's taak.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Ten derde handelde Leyton niet alleen. Hij had medestanders.
Ik vind het gewoon vreemd deze aflevering laat lijken of er maar een handje admirals op aarde is ofzo.

Er horen er wel minstens 20 ofzo te zijn, en die horen zulke dingen al lang door te hebben en (te kunnen) ingrijpen, hij kan dan nog zo hoog zijn, maar een doctor kan een captain ook van command ontheven dus een groepje admiraals een hogere admiral ook wel.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Guess who? schreef:^ Echt helemaal mee eens,

Ik ga ook voor Paradise Lost.
Idem :+
Gebruikersavatar
DataLord
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3094
Lid geworden op: 13 apr 2003, 11:26
Locatie: ZH

Bericht door DataLord »

Paradise Lost zonder twijfel! 8-)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:
Ten derde handelde Leyton niet alleen. Hij had medestanders.
Ik vind het gewoon vreemd deze aflevering laat lijken of er maar een handje admirals op aarde is ofzo.

Er horen er wel minstens 20 ofzo te zijn, en die horen zulke dingen al lang door te hebben en (te kunnen) ingrijpen, hij kan dan nog zo hoog zijn, maar een doctor kan een captain ook van command ontheven dus een groepje admiraals een hogere admiral ook wel.
Waar baseer je "minstens 20 ofzo" op?

Doctor vs Captain argument doet er totaal niet toe. Een Starfleet dokter kan de bevelhebber alleen op medische gronden uit zijn/haar functie ontheffen.

Leyton was Chief of Starfleet Operations en niemand anders wist wat hij van plan was behalve natuurlijk die officieren die hem steunden.
Laatst gewijzigd door 3rd RemataKlan op 03 jul 2005, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

minstens 20,
starfleet academy is erg groot dus er zullen wel veel veel admiraals zijn in dat gebouw net zoals janeway in nemesis, kzie nou niet zo dat zij de enige is die er in dat gebouw zit.

En dat de anderen het niet wisten of niet eens door hadden dat vind ik dus vreemd, word daar niet gecontroleerd?
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:minstens 20,
starfleet academy is erg groot dus er zullen wel veel veel admiraals zijn in dat gebouw net zoals janeway in nemesis, kzie nou niet zo dat zij de enige is die er in dat gebouw zit.
Janeway :roll: Flikker op met overal Janeway te vermelden. Ga ondertussen zorgen dat je weet waar je over praat. Dat zou alvast heel wat helpen.
Tactical_Cube schreef:En dat de anderen het niet wisten of niet eens door hadden dat vind ik dus vreemd, word daar niet gecontroleerd?
Fuck man, hoe achterlijk kun je zijn?!

Een belangrijke eigenschap van een samenzwering is dat deze GEHEIM is!
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

oh nee echt?
dat wist ik nou niet

maar het klopt gewoon niet dat het niemand is opgemerkt om dat uiteindelijk voor elkaar te krijgen moet je veel doen
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

1.Paradise lost (DS9)

2.prey (VOY)

3.the loss(TNG)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Tactical_Cube schreef:oh nee echt?
dat wist ik nou niet

maar het klopt gewoon niet dat het niemand is opgemerkt om dat uiteindelijk voor elkaar te krijgen moet je veel doen
Gebruik je verstand, indien aanwezig, tijdens het kijken.
Gebruikersavatar
Frank
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3020
Lid geworden op: 02 apr 2003, 19:10

Bericht door Frank »

Paradise Lost (DS9)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Paradise Lost
Sterke vervolg op Homefront.

Prey was ook erg goed gedaan

The Loss vond ik wat minder
Laatst gewijzigd door EMH op 03 jul 2005, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Paradise Lost

Zeker de beste ep uit deze reeks.
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Bericht door sonpas »

ENT nog niet gezien....
TNG heeft hier een zwakke afgevaardigde......
DS9 heeft met Paradise Lost een sterk vervolg op Homefront en gaat waarschijnlijk terecht de overwinning wegkapen.
Maar met Prey levert VOY een goeie ep. en dat mag dan ook wel eens met enkele stemmen benadrukt worden. :)
Gebruikersavatar
Zimmerman
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2005, 15:10
Locatie: Ammerzoden
Contacteer:

Bericht door Zimmerman »

The Loss heb ik nog niet gezien, zal hem binnenkort eens kijken.
Paradise Lost vond ik zeker wel een goede ep, gekeken na Homefront en het is zeker een goed vervolg.
Prey was een aflevering die me totaal niet aansprak.
Awakening heb ik niet gezien en ik intendeer hem ook niet te kijken. :X

Edit: mijn stem gaat dus zeker naar Paradise Lost ;)
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

3 sterke aflevering en een mindere aflevering.

The Loss (TNG): Zonder twijfel de zwakste van deze 4 afleveringen.

Paradise Lost (DS9): Sterke aflevering, laat de paranoia goed zien van de angst voor terrorisme. Klein minpuntje is het feit dat de O'Brien Founder precies vertelt hoeveel Founders er op de aarde zijn. Hoe veel je ook wil opscheppen, als je infiltreert zeg je zulke dingen niet.

Awakening (ENT): Goed vervolg op "the Forge". De spanning stijgt verder. Helaas hier ook een minpunt, namelijk de leider van de Vulcans die te emotioneel doet voor een Vulcan.

Maar ik kies voor:
Prey (VOY) : Bijzonder geslaagde aflevering met de Hirogen en Species 8472.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Ik kies voor Prey (Voy).
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Paradise Lost - DS9
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

DS9 - Paradise Lost, Voyager is wel ok, TNG en ENT ondermaats, weinig concurrentie in deze ronde.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Paradise Lost (DS9)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

kheb voyager prey vandaag nog effe bekeken
en hij is echt zeer vermakelijk en het is altijd leuk om een beetje 8472 te zien waar de serie imo veel te weinig mee gedaan heeft.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

je boycotte de uur voor uur toch TC?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Ace of Spades schreef:je boycotte de uur voor uur toch TC?
waar ben jij geweest :P
heb ik maar bij 1 of 2 gedaan :P
tklopt gewoon niet dat YoH niet wint :P
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

ik herrinner je je er alleen maar aan. Ik had meer standvastigheid verwacht
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

voyager had me hulp nodig,
ik kon niet anders
Gesloten