Cold Case

Bespreek hier alles over TV, Films, Muziek en Boeken

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Cold Case

Bericht door 8472 Killer! »

Afbeelding

Zijn er naast mij (en Jadzia) nog meer mensen die genieten van deze serie? Net 5 zendt het sinds kort op woensdavond iets voor half 11 uit.

Afbeelding

De serie is net zoals CSI en Without a Trace een product van Jerry Bruckheimer, en de show zou je een beetje met de andere kunnen vergelijken. Hoofdperson is detective Lily Rush die nooit opgeloste zaken van vroeger probeert op te lossen. Wat de serie vooral leuk maakt is het gebruik van muziek uit het jaar dat de moord gepleegd is, en personen van vroeger vaak ziet veranderen in hoe ze er nu uitzien. Het is zeker een aanrader om eens te gaan kijken. :)
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

Ik had er eigenlijk ook een thread over willen openen.

Lilly is een interessant personage.
De muziek is goed.
De casting is ontzettend goed.. Hoeveel de jonge en de oudere versie van dezelfde persoon op elkaar lijken.

En Lilly's katten zijn geweldig...
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

ik heb het een paar keer gekeken en ik vind het echt helemaal niks. weet niet precies waarom, oh ja ik vind het een slap aftreksel van de law and order series.
Gebruikersavatar
Tpol
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 707
Lid geworden op: 22 apr 2004, 08:34
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Tpol »

heb er nu twee keer naar gekeken weet eigenlijk ook niet waneer het nou precies is begonnen maar leuke serie.
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Bericht door 8472 Killer! »

Morgen komt aflevering 7 van het eerste seizoen er op. Het is dus nog niet zo heel lang bezig.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Is een aardige serie, leuk uitgangspunt, geinig om zo nu en dan te zien :)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

tlijkt me wel leuk maar kben er nog niet aan toe gekomen het een keer te gaan zien
Gebruikersavatar
Tpol
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 707
Lid geworden op: 22 apr 2004, 08:34
Locatie: Meppel
Contacteer:

Bericht door Tpol »

8472 Killer! schreef:Morgen komt aflevering 7 van het eerste seizoen er op. Het is dus nog niet zo heel lang bezig.
owww heb dus nog niet echt heel veel afleveringen gemist
Gebruikersavatar
Hezingen
Commander
Commander
Berichten: 1255
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:37
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Hezingen »

Tpol schreef:
8472 Killer! schreef:Morgen komt aflevering 7 van het eerste seizoen er op. Het is dus nog niet zo heel lang bezig.
owww heb dus nog niet echt heel veel afleveringen gemist
Nee en iedere aflevering is een opzichzelf staand verhaal, dus er is niets aan de hand
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Oh, we hebben gewoon een topic over Cold Case. Maar gelijk eens volspammen :)

Een niet nader te noemen persoon heeft mij aan de Cold Case gekregen.

Ik probeer de afleveringen op Net 5 te volgen, ze komen helaasch juist op die ene avond in de week dat ik nooit thuis ben (training), laatste 3 weken vergeten op te nemen. Ik download nu seizoen 3, de oudere afleveringen zijn helaas bijna niet meer aan te komen, dus ik zal het maar met tv moeten doen.

Ik vind het in ieder geval een geweldige serie, Cold Case is goed bezig mijn favo serie na BSG 2003 te worden. Vrijwel elke aflevering raakt, vooral omdat de moorden vaak toch tragisch zijn. De eindes zijn ook altijd sterk, wanneer de case wordt afgesloten en we nog een keer alle betrokkenen zien, ik eindig elke aflevering met een smile, geen enkele serie die dat doet voor me. Ik leef er echt in mee.

Cold Case is met NCIS ook de enige serie, van series die ik volg, tot nu toe die een goede seizoensstart heeft gemaakt dit nieuwe seizoen (afgezien van BSG die al veel eerder begonnen zijn).

Het is met smart wachten op DVDs, laatst hadden Jadzia en ik een entry gezien om Amazon, maar daar kon niet echt iets concreets uitgehaald worden.
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Bericht door 8472 Killer! »

Stunning show!
Mooi om te zien dat er toch nog vrij vernieuwende misdaadseries gemaakt kunnen worden.

Deze serie heeft 3 factoren die het tot één geweldig geheel maken:
1 De casting. Acteurs die erg op elkaar lijken met bijvoorbeeld 20 jaar verschil.
2 De muziek. Geeft het een erg mooie sfeer, waardoor je ook in the mood van het jaartal komt.
3 De tragische verhaallijnen. Elke keer komen ze met iets nieuws wat me doet smelten.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Sinds wanneer is die tijd ALWEER verschoven? Wordt er onderhand niet goed van. Don't tell me dat het de afgelopen weken ook om 23.10 was (overigens schakelde ik om 23.12 de tv en 2 minuten later was al reclame, was dus al eerder begonnen), dan had ik het dus precies kunnen kijken nadat ik thuis ben gekomen :-(
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Bericht door 8472 Killer! »

Vanwege de 'I love Sinterklaas' special was het deze week verschoven.
En laat dit nou net de dag zijn dat ik het voor een keer moet opnemen, en dus het laatste halfuur er niet op heb staan. :-(

Volgende week is het weer gewoon rond 22.40.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

ga alsjeblieft de originele canadese show bekijken genaamd cold squad waarbij de "bedenkers" van cold case duidelijk leentjebuur hebben gespeeld.

zitten o.a tahmoh penikett (helo) en matthew bennett (aaron doral) uit BSG bij de main cast.
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Bericht door 8472 Killer! »

Ik had wel gehoord dat het idee van Cold Squad komt, maar ik wist verder niet of de serie hetzelfde in elkaar zat. Ik ging uit van niet.
Al met al is het gewoon echt een goede serie.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

martine schreef:ga alsjeblieft de originele canadese show bekijken genaamd cold squad
Nee
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Bericht door 8472 Killer! »

:cheer: Cold Case, Cold Case, Cold, Case :cheer:

Niets dan lof voor deze serie. Dat er nog geen DVD's van zijn, ik snap er niets van.
Lilly Rush is zo briljant. :pray:
Bijna nog briljanter dan CSI's Sara Sidle, hoewel het wel erg moeilijk is haar te overtreffen als Beste Vrouwelijke Karakter in een TV-serie.
Maar het zal vast wel een keer gebeuren... ;)

Erg interessant om te zien hoe er in Amerika vroeger om werd gegaan met historische conflicten. Je steekt er nog werkelijk iets van op ook. :)
Gebruikersavatar
Marjolein
Ensign
Ensign
Berichten: 238
Lid geworden op: 03 jan 2006, 19:12
Locatie: Groningen

Bericht door Marjolein »

Cold Case is gaaf!! Ik probeer het elke week te kijken, maar ik moest gister tog echt naar Man on the Moon kijken :) Lily Rush is idd very kool. Vergelijking met Sara Sidle? Ik weet het niet, Jorja Fox is te gaaf. Maarja Cold Case vrouw is ook erg aantrekkelijk, hmm wat een dilemma...
Wat al eerder is genoemd maar ik tog nog ff wil herhalen, is het erg goed dat de personages meerdere malen worden neergezet in de tijd dat de misdaad is gepleegd en in de tegenwoordige tijd. Dit maakt het interessant en ook persoonlijker op de 1 of andere manier.
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Bericht door 8472 Killer! »

Eigenlijk had je gisteren wel moeten kijken, het was een heilige aflevering. Een zwarte jongen die in elkaar werd geramd en opgehangen tijdens Martin Luther King's 'I 'have a dream' speech. Zoals altijd weer erg intens.

De muziek maakt het ook altijd helemaal af voor mij.
Sinds een paar weken geleden download ik zo'n 2 liedjes die me zijn opgevallen uit een aflevering, om erna Cold Case soundtracks van te maken. :+
Gebruikersavatar
itsme
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 575
Lid geworden op: 15 okt 2002, 23:04
Contacteer:

Bericht door itsme »

Ik kijk het wel, maar ik vind het soms zo makkelijk gemaakt. Het wordt nooit écht spannend, ook niet echt saai, maar spannend zeker niet en bij sommige zaken vraag ik me af waarom ze daar vroeger nooit achter kwamen of achter aan zijn gegaan.
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

Heb m gezien is niet echt vernieuwend....
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Bericht door 8472 Killer! »

Waarom willen mensen altijd spanning? :nothanks:
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

er moet toch altijd wel een soort spanningsboog zijn? zodat je wilt weten wat er gaat gebeuren en hoe het afloopt?
Gebruikersavatar
itsme
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 575
Lid geworden op: 15 okt 2002, 23:04
Contacteer:

Bericht door itsme »

8472 Killer! schreef:Waarom willen mensen altijd spanning? :nothanks:
Dus jij kijkt graag naar saaie films ?

Ikvind het bij coldcase gewoon als volgt; dit gebeurt er, ze gaan naar persoon x, persoon x zegt dit en zegt iets over persoon y, ze gaan naar persoon y, persoon y zegt dat en vermeldt persoon z, ze gaan naar persoon z, persoon z zegt ook iets en zegt iets wat persoon x niet heeft verteld of over heeft gelogen, ze gaan weer terug naar persoon x, die geeft gelijk toe, maar vermeld erwel bij dat persoon y ook nog dit of dat deed. Persoon y wordt daar op aangesproken en zegt ja maar persoon z dit of dat. Ze gaan terug naar persoon z, en voila die blijkt het dus gedaan te hebben. Dan denk ik, als persoon z in eerste instantie nu z'n klep had gehouden over persoon x dan was er niks aan het handje geweest.

Daarnaast vraag ik me altijd af waarom ze (in veel gevallen) die zaak toen niet op deze manier hadden op kunnen lossen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Het komt meestal wel naar voren waarom de zaak de eerste keer niet opgelost is. Dat kan verschillende (of verscheidene?) redenen hebben. Bijvoorbeeld een getuige die nu pas besluit te vertellen wat hij/zij gezien heeft, een detective die toendertijd de zaak te snel als Cold Case wegstopte of nieuw bewijs (of technieken om bewijs te analyseren) dat ontdekt wordt.

Bovendien kijkt Cold Case ook naar het drama element en vooral dat maakt de serie sterk. Bij veel afleveringen had ik een brok in mijn keel toen het einde kwam.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

itsme schreef:x, y, z.
Mja, dat is het nadeel van al dit soort series; grootste deel bestaat uit elke week een nieuw losstaand verhaal wat zich steeds op dezelfde manier uitspeelt. En een (veel te) klein deel gaat over de karakters zelf of een rode draad.

Ik mis altijd een grote story ark, iets waar naartoe gewerkt wordt. Als zoiets mist kan ik het echt niet meer opbrengen om die afleveringen steeds maar weer te zien in de hoop dat het onderwerp-van-de-week eens echt interessant is...
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Het missen van een grote story-arc vind ik niet perse storend. Zo maakt het namelijk niet uit als je eens een aflevering of wat meer mist. Bij misdaad afleveringen werkt een grote arc story meestal niet zo moeilijk, hoogstens kleine arcjes rond bepaalde personen, zoals Valens die wat met de zus van Rush begon.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Dat is waar, dat is 'n groot voordeel. Is maar net waar je waarde aan hecht :)

Blijf het in ieder geval erg goed vinden hoe ze de jonge en oude acteurs/actrices bij elkaar weten te vinden. Maar dat was hier al verschillende keren opgemerkt :P
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Ik vind ook de muziek die ze bij de verschillende era's doen goed. Er zijn weinig series die muziek zo goed gebruiken als Cold Case. Battlestar Galactica weet dat ook altijd goed te doen, groot plus IMO.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

ok, nooit gezien nog. :*)

klinkt leuk
Plaats reactie