Ideeën voor 'Uur voor uur 2.0'

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Nee dat denk ik niet ik gok rogueborg
Gebruikersavatar
Stoney3K
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 307
Lid geworden op: 28 dec 2002, 21:15
Locatie: Eindhoven, Earth
Contacteer:

Bericht door Stoney3K »

captain crash schreef: Je bent weer lekker genuanceerd he ;) Maar tot op zekere hoogte heb je nog gelijk ooks, beide B's hebben nu eenmaal na Trek niet zo heel veel meer geproduceerd en gepresteerd. Dat is van mensen als Moore niet te zeggen. Kwaliteit overleeft uiteindelijk altijd, populistische zooi gemaakt om zoveel mogelijk kijkers te trekken kan heel goed zijn maar was het in dit geval niet. Maarja, sorry, dat mag ik niet zeggen :P
Het standpunt van Miriam was van het begin al duidelijk... die hoef ik niet eens te vragen. :)

Ik kan het met je eens zijn dat B&B veel materiaal geproduceerd hebben wat vooral als doel had om kijkers te trekken. Naar verluidt is het meer Berman geweest dan Braga die roet in het eten gooide (kijk bv. naar het door Braga geproduceerde Threshold), maar ook van die kant zijn er meer dan genoeg vermakelijke afleveringen te vinden. En dan heb ik het nog niet over seizoen 4 van ENT wat voor mij toch weer een beetje de comeback van Star Trek betekende, jammer alleen dat het zo afgekapt werd. Coto is een van de beste schrijvers op sci-fi gebied (samen met o.a. Fontana en Moore) en ik zou dan ook graag meer van zijn hand willen zien.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Je gaat me toch niet vertellen dat je Threshold een goede serie vond? Met die serie is het netzo als met meer werk van Braga. Het idee is aardig, de uitwerking is belabberd. Dat is wat je Berman ook kan verwijten, hij werd in de loop van de tijd veel te veel studio-politicus dan dat hij op zijn schrijvrs lette (recent heeft hij dat ergens in een interview ook toegegeven). Seizoen 4 van Ent stond niet onder de invloed van Braga. Het was zeker beter dan de voorgaande drie seizoenen van ent en de daarvoor geproduceerde seizoen van voy (in ieder geval 6 en 7) maar haalt bij lange na niet het niveau van TNG of DS9 en zeker niet het niveau van moderne "genre" series als BSG, Farscape, Alias enz. Star Trek is niet met z'n tijd meegegaan en dat is heel duidelijk te merken. Daarom is het goed dat er nu echte vernieuwing komt zonder Berman of Braga (die beiden al zeer lang werkten aan Star Trek en dat was te zien).
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Zijn er nog geniale ideeen voor binnenkort?
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Misschien de beste gekozen afleveringen door users tegen elkaar zetten?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

nou op TV houden ze ook van herhalingen dus... :lachhuil:
Namoh
Ensign
Ensign
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 aug 2005, 11:26

Bericht door Namoh »

Ik heb niet echt een nieuw idee voor een nieuw Uur voor Uur.

Ik heb helaas door prive omstandigheden (vriendin midden in de nacht met spoed naar het ziekenhuis) niet kunnen stemmen voor het laatste Uur voor Uur. Bij deze alsnog mijn stem: Preemptive Strike (TNG). :+
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Dat ken niet hoor, want dan is het een gedeelde eerste plaats dat uur :o :+ :+
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Ideeën voor 'Uur voor uur 2.0'

Bericht door Mr Hayes »

The Snob schreef:Nog een paar weken en dan is 'Uur voor uur', een van de leukere running topic-series van dit forum, ten einde gekomen.

Hoewel het een hele leuke reeks is geweest, was het niet altijd reëel; de toevallige volgorde van afleveringen bepaalde welke serie zou winnen. Eigenlijk zou er eerst een Top van alle afleveringen moeten worden gemaakt van de verschillende Trek series, zodat je daarna per week de nummer 1 van elke serie tegen elkaar kan laten 'strijden'. Dat is een hels karwei, maar ik zou het graag zien, en het geeft wellicht een realistischer beeld van wat nu werkelijk de beste serie was, afgaande van de gemiddelde opinie hier.

Zijn er andere ideeën voor 'Uur voor uur 2.0'?
Lijkt mij een heel goed plan. Uur-voor-uur vond ik altijd een goed initiatief, maar zag gewoon té vaak dat er niet echt goede en eerlijke competitie was tussen afleveringen. Dan kun je wel zeggen dat dat door die logische opeenvolgende volgorde van de afleveringen komt, maar dat was mijns inziens ook meteen de zwakte van het spel. Ik heb wel een leuk lijstje kunnen vinden, waarop een nieuwe variant van Uur-voor-uur op gebaseerd kan worden:
Best of TOS:
10. The Changeling: 7
9. Amok Time: 7
8. Assignment: Earth: 7
7. Mirror, Mirror: 7
6. Balance of Terror: 7
5. Tomorrow is Yesterday: 8
4. The Cage: 8
3. The Doomsday Machine: 9
2. The City on the Edge of Forever: 9
1. The Trouble with Tribbles: 9

Best of TNG:
10. The Chase: 9
9. All Good Things: 9
8. Redemption: 9
7. Timescape: 9
6. The Inner Light: 9
5. Frame of Mind: 9
4. Yesterday's Enterprise: 9
3. The Best of Both Worlds: 10
2. Cause and Effect: 10
1. Parallels: 10

Best of DS9:
10. Starship Down: 8
9. Visionary: 8
8. Homefront / Paradise Lost: 8
7. Improbable Cause / The Die is Cast: 9
6. The Changing Face of Evil: 9
5. Tears of the Prophets: 9
4. Favor the Bold / Sacrifice of Angels: 9
3. What You Leave Behind: 9
2. Trials and Tribble-ations: 10
1. The Way of the Warrior: 10

Best of VOY:
10. Blink of an Eye: 8
9. Coda: 8
8. Message in a Bottle: 9
7. The Caretaker: 9
6. Projections: 9
5. Timeless: 9
4. Hope and Fear: 9
3. Dreadnought: 9
2. Eye of the Needle: 10
1. The Year of Hell I/II: 10

Best of ENT:
10. Divergence: 7
9. Fallen Hero: 7
8. Fortunate Son: 7
7. Cogenitor: 7
6. The Forge: 8
5. Countdown: 8
4. Twilight: 8
3. Broken Bow: 8
2. United: 9
1. Awakening: 9
Lijkt me een redelijke lijst toch? Lijkt me een uitstekend idee om de beste 10, of beste 30, Star Trek afleveringen van elke serie naast elkaar te zetten. Misschien een idee om dan eerst in alle Trek serie fora (Voyager-gedeelte, DS9-gedeelte, Enterprise-gedeelte) een competitie op poten te zetten war men kan kiezen voor bijvoorbeeld de top 30 afleveringen van elke Star Trek serie.

Maar wat vinden jullie van bovenstaand lijstje?
Namoh
Ensign
Ensign
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 aug 2005, 11:26

Bericht door Namoh »

Paulstartrek schreef:Dat ken niet hoor, want dan is het een gedeelde eerste plaats dat uur :o :+ :+
En waarom zou dat niet kunnen!? ]:(
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Omdat ik Ds9 de winst wel gun :Y)
Namoh
Ensign
Ensign
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 aug 2005, 11:26

Bericht door Namoh »

Gedeelde 1ste plaats is nog steeds 1ste. ;)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Gaan klagen over de kwaliteit en de eerlijkheid van de volgorde en vervolgens aan komen zetten met een zeer select groepje afleveringen, zo te zien willekeurig gekozen, als nieuwe opzet. Geweldig!
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Ideeën voor 'Uur voor uur 2.0'

Bericht door EMH »

Met inmiddels vijftig nieuwe trek series erbij kan uur voor uur wel weer opnieuw.
Plaats reactie