Star Trek KRE-O

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door USS Enterprise »

Is het zo storend?
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door GPS »

Vis schreef:
USS Enterprise schreef:jeugd sentiment :lachhuil:
http://www.spatiegebruik.nl
Wat nou? Kan de jeugd niet meer sentimenteel zijn :?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door Vis »

GPS schreef:
Vis schreef:
USS Enterprise schreef:jeugd sentiment :lachhuil:
http://www.spatiegebruik.nl
Wat nou? Kan de jeugd niet meer sentimenteel zijn :?
Zeg, waarom reageer jij nu weer als hij de jeugd hier aanspreekt? ...
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door GPS »

Vis schreef:
GPS schreef:
Vis schreef:
USS Enterprise schreef:jeugd sentiment :lachhuil:
http://www.spatiegebruik.nl
Wat nou? Kan de jeugd niet meer sentimenteel zijn :?
Zeg, waarom reageer jij nu weer als hij de jeugd hier aanspreekt? ...
Omdat ik een paar posts hierboven eeuwig jeugdig ben genoemd. :+
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door Vis »

GPS schreef:
Vis schreef:
GPS schreef:
Vis schreef:
USS Enterprise schreef:jeugd sentiment :lachhuil:
http://www.spatiegebruik.nl
Wat nou? Kan de jeugd niet meer sentimenteel zijn :?
Zeg, waarom reageer jij nu weer als hij de jeugd hier aanspreekt? ...
Omdat ik een paar posts hierboven eeuwig jeugdig ben genoemd. :+
...
Gebruikersavatar
Khan Noonien Singh
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 feb 2011, 17:12
Locatie: SS Botany Bay

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door Khan Noonien Singh »

mbt degenen die het nep-Lego vinden en inferieur:

Jullie hebben uiteraard allemaal een Motorola mobiel, rijden in een Ford, etc etc. :+ (alle andere merken zijn net zo nep als Kre-O, Megabloks etc dat zijn....)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door Miriam »

Nee we zijn niet allemaal in begin 20ste eeuw blijven hangen hoor. :lachhuil:
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door GPS »

Khan Noonien Singh schreef:mbt degenen die het nep-Lego vinden en inferieur:

Jullie hebben uiteraard allemaal een Motorola mobiel, rijden in een Ford, etc etc. :+ (alle andere merken zijn net zo nep als Kre-O, Megabloks etc dat zijn....)
Graag de definitie van nep-Lego.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door Miriam »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door Vis »

GPS schreef:
Khan Noonien Singh schreef:mbt degenen die het nep-Lego vinden en inferieur:

Jullie hebben uiteraard allemaal een Motorola mobiel, rijden in een Ford, etc etc. :+ (alle andere merken zijn net zo nep als Kre-O, Megabloks etc dat zijn....)
Graag de definitie van nep-Lego.
Lego niet van het merk LEGO?
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door GPS »

Vis schreef:
GPS schreef:
Khan Noonien Singh schreef:mbt degenen die het nep-Lego vinden en inferieur:

Jullie hebben uiteraard allemaal een Motorola mobiel, rijden in een Ford, etc etc. :+ (alle andere merken zijn net zo nep als Kre-O, Megabloks etc dat zijn....)
Graag de definitie van nep-Lego.
Lego niet van het merk LEGO?
Bijvoorbeeld. Maar je kunt ook denken aan slechte pasvorm, niet uitwisselbaar met andere merken. In het bijzonder met Lego. Mijn kleinkinderen zijn meer dan eens teleurgesteld omdat ze iets lego-achtigs kregen (waar ze omgevraagd hadden) wat niet uitwisselbaar bleek met Lego.

Voor de duidelijkheid mijn definitie van nep-Lego: niet uitwisselbaar met de echte Lego (past stomweg niet), slechtere kwalitiet en kleurverschil.
Nu de diverse patenten verlopen schijn te zijn, zou het beter moeten worden. Maat tot op heden heb ik dat nog niet gezien. Ik geef wel toe dat ik niet alles wat op de markt komt en op Lego lijkt beoordeel. Dat laat ik aan mijn kinderen en kleinkinderen over, maar ik ben sceptisch.

BTW, ik heb een HTC mobiel en rijd (uit vergissing) Citroën. Het zou een Volvo moeten zijn.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door Vis »

We hebben dus gewoon dit:

1. Officiële Lego van het bedrijf LEGO wat altijd van goede kwaliteit is.

2. Onofficiële Lego van bedrijven anders dan LEGO. Dit is wél compatible met de officiële Lego, maar de kwaliteit kan minder zijn.

Tot nu toe hebben we 't hier over gehad. Schijnbaar is dat Kre-O van Hasbro, en Hasbro is best wel heel erg groot, dus hebben ze ook genoeg geld en middelen om dit fatsoenlijk aan te pakken en gewoon iets te maken van goede kwaliteit.

3. Hetzelfde idee als Lego, maar niet compatible met Lego, gemaakt door bedrijven anders dan LEGO in de tijd dat LEGO nog alle patenten had en ze dus niet iets konden maken dat compatible was i.v.m. copyright-problemen.

Dit is leuk als je iets goedkopers wilt dan Lego en er verder niet om geeft of 't uitwisselbaar is of niet. De kwaliteit hiervan kan goed of slecht zijn, al probeerden ze eerder gewoon marktaandeel te krijgen door goedkoop spul aan te bieden. Kans is dus groot dat nu ze hun producten kunnen aanpassen zodat ze wel compatible zijn de kwaliteit alsnog slecht blijft.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door GPS »

Vis schreef:We hebben dus gewoon dit:

1. Officiële Lego van het bedrijf LEGO wat altijd van goede kwaliteit is.

2. Onofficiële Lego van bedrijven anders dan LEGO. Dit is wél compatible met de officiële Lego, maar de kwaliteit kan minder zijn.

Tot nu toe hebben we 't hier over gehad. Schijnbaar is dat Kre-O van Hasbro, en Hasbro is best wel heel erg groot, dus hebben ze ook genoeg geld en middelen om dit fatsoenlijk aan te pakken en gewoon iets te maken van goede kwaliteit.

3. Hetzelfde idee als Lego, maar niet compatible met Lego, gemaakt door bedrijven anders dan LEGO in de tijd dat LEGO nog alle patenten had en ze dus niet iets konden maken dat compatible was i.v.m. copyright-problemen.

Dit is leuk als je iets goedkopers wilt dan Lego en er verder niet om geeft of 't uitwisselbaar is of niet. De kwaliteit hiervan kan goed of slecht zijn, al probeerden ze eerder gewoon marktaandeel te krijgen door goedkoop spul aan te bieden. Kans is dus groot dat nu ze hun producten kunnen aanpassen zodat ze wel compatible zijn de kwaliteit alsnog slecht blijft.
De kans bestaat dat bedrijven nu inderdaad betere kwaliteit "namaak"Lego op de markt gaat brengen. Zeker als ze mikken op de liefhebber/verzamelaar. In dit marktsegment moet je met iets goeds komen. Maar de bedrijven die proberen een graantje mee te pikken door een goedkoop soort namaak Lego aan te bieden zullen hen kwaliteit niet zo snel verbeteren. Dat vraagt behoorlijk grote investeringen en zal, zeker in het begin, de prijs opdrijven. Zij zullen gewoon kwalitatief minder goed spul op de markt brengen en hopen een graantje mee te pikken.

De hamvraag is dus: hoe ga je de betere kwaliteit van de slechtere onderscheiden zonder je blauw te betalen?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door Vis »

GPS schreef:De hamvraag is dus: hoe ga je de betere kwaliteit van de slechtere onderscheiden zonder je blauw te betalen?
In deze tijd kun je van iedereen ter wereld reviews lezen over de producten, dus das niet zo lastig.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door GPS »

Vis schreef:
GPS schreef:De hamvraag is dus: hoe ga je de betere kwaliteit van de slechtere onderscheiden zonder je blauw te betalen?
In deze tijd kun je van iedereen ter wereld reviews lezen over de producten, dus das niet zo lastig.
Tja, dan wordt je doodgegooid met informatie. Net als wikipedia, waar ze d N241 en en de N9 autowegen noemen. Of testen van de consumentenbond, die met de regelmaat van de klok in hun testen de accenten nou net daar leggen waar jij ze niet wil hebben.
Nee, dat lijkt me inderdaad fantastisch. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door Vis »

GPS schreef:
Vis schreef:
GPS schreef:De hamvraag is dus: hoe ga je de betere kwaliteit van de slechtere onderscheiden zonder je blauw te betalen?
In deze tijd kun je van iedereen ter wereld reviews lezen over de producten, dus das niet zo lastig.
Tja, dan wordt je doodgegooid met informatie. Net als wikipedia, waar ze d N241 en en de N9 autowegen noemen. Of testen van de consumentenbond, die met de regelmaat van de klok in hun testen de accenten nou net daar leggen waar jij ze niet wil hebben.
Nee, dat lijkt me inderdaad fantastisch. :lachhuil:
Die informatie juist niet; informatie van echte personen. De consumentenbond is compleet overbodig in deze tijd, en iets als Wikipedia bevat vaak informatie die gebaseerd is op een handje vol willekeurige bronnen, dus dat zegt nog steeds niet veel. Maar door recensies lezen van gebruikers die gewoon hun mening geven op het product krijg je een aardig goed beeld van of iets goed is of niet.

Zie bijv. 40+ reviews van eoa Kre-O Transformer op Amazon.com: http://www.amazon.com/KRE-O-30667-Trans ... ewpoints=1
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door GPS »

Vis schreef:
GPS schreef:
Vis schreef:
GPS schreef:De hamvraag is dus: hoe ga je de betere kwaliteit van de slechtere onderscheiden zonder je blauw te betalen?
In deze tijd kun je van iedereen ter wereld reviews lezen over de producten, dus das niet zo lastig.
Tja, dan wordt je doodgegooid met informatie. Net als wikipedia, waar ze d N241 en en de N9 autowegen noemen. Of testen van de consumentenbond, die met de regelmaat van de klok in hun testen de accenten nou net daar leggen waar jij ze niet wil hebben.
Nee, dat lijkt me inderdaad fantastisch. :lachhuil:
Die informatie juist niet; informatie van echte personen. De consumentenbond is compleet overbodig in deze tijd, en iets als Wikipedia bevat vaak informatie die gebaseerd is op een handje vol willekeurige bronnen, dus dat zegt nog steeds niet veel. Maar door recensies lezen van gebruikers die gewoon hun mening geven op het product krijg je een aardig goed beeld van of iets goed is of niet.

Zie bijv. 40+ reviews van eoa Kre-O Transformer op Amazon.com: http://www.amazon.com/KRE-O-30667-Trans ... ewpoints=1
Reviews van gebruikers op sites waar zij het gekocht hebben wantrouw ik bij voorbaat. Als er iets niet onpartijdig is zijn het die. Degenen die zich bekocht voelen laten maar heel weinig tot niets van zich horen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door Vis »

GPS schreef:Degenen die zich bekocht voelen laten maar heel weinig tot niets van zich horen.
Op het internet is eerder het tegenovergestelde waar: mensen zeuren meer dan dat ze positief zijn. Als mensen iets kopen en er is een probleem, hoe klein dan ook, dan willen ze zich afreageren. Als er een mogelijkheid is ergens een review te plaatsen dan doen ze dat ook graag. Wanneer iets goed werkt doen veel mensen geen moeite om te gaan zeuren, omdat er niets te zeuren valt.
GPS schreef:Reviews van gebruikers op sites waar zij het gekocht hebben wantrouw ik bij voorbaat. Als er iets niet onpartijdig is zijn het die.
Elke review moet je met een korrel zout nemen, maar zodra het er heel veel zijn dan kun je er waarde aan gaan hechten. Op veel sites zoals Amazon is enorm veel informatie te vinden over producten die je nergens anders ooit zal tegenkomen. Mensen die hun ervaring bespreken en allerlei details noemen die enkel met gebruik waar te nemen zijn. Of ze er dan 1 of 5 sterren aan geven is niet relevant, maar jij kan vervolgens wel bepalen of die dingen voor jou belangrijk zijn of niet.

En het is altijd snel genoeg te zien of iets een review is van een echt persoon of dat het reclamepraat is van wie dan ook. Dat laatste kom ik op Amazon maar weinig tegen, en gebruik die site om voor ontzettend veel dingen vooronderzoek te doen. Reviewers krijgen ook een waardering op basis van allerlei zaken, bijvoorbeeld hoe nuttig anderen hun review vinden. Het systeem (zowel op Amazon, als op veel andere sites) houdt zichzelf daardoor in stand: mensen die slechte/nutteloze reviews plaatsen krijgen een lage waardering van anderen die juist goede informatie zoeken. Lang leve social media.

Voorbeeld van een review met 4 sterren van een reviewer met een goede rating:
4.0 out of 5 stars Nice Set., December 28, 2012

Durability: 3.0 out of 5 stars
Fun: 4.0 out of 5 stars
Educational: 3.0 out of 5 stars

I think for 30 bucks is a great value for this toy. I built the jet so I cant really tell you about Starscream in robot mode. The set comes with two mini-figures. They don't have as much details as LEGO and they look cartoonish. They are kind of flimsy and one figure's arm broke of by me just messing around with it. For A LEGO knock off, the pieces are surprisingly very good. They stick together unlike a certain company's bricks *cough*Mega Bloks*cough*. The bricks look very much like LEGO except on every piece there is one stud with a hole in it. I didn't like how there was no printed pieces, the set relied on stickers for details. The set has some good functions. The jet has an opening cockpit and the wings move.In robot form Starscream can move his arms and legs. The Jet has some delicate parts, for example the missiles fall off way to easily and whenever you move the landing gear it breaks off. Also the instructions are in a different formats then LEGO's. Instead of doing one step on each page it does multiple steps on each page, which made me mess up sometimes.If you like building blocks and Transformers I would get this set.
We weten nu al dat:

- de mini figures misschien van mindere kwaliteit zijn, minder details hebben en er wat cartoonish uitzien
- de blocks waarschijnlijk wel goed aan elkaar blijven zitten en veel op de echte lijken
- ze schijnbaar geen plaatjes printen maar je stickers moet plakken (duurzaamheid-alert)
- instructies voor niet iedereen even duidelijk zijn

Nu is dit één review, maar het is één review van de 42, en dan slechts van één Kre-O-product. Dus om terug te komen op je oorspronkelijke vraag:
GPS schreef:De hamvraag is dus: hoe ga je de betere kwaliteit van de slechtere onderscheiden zonder je blauw te betalen
Als de consensus van duizenden mensen die niets met elkaar te maken hebben en geen belang hebben bij het plaatsen van verzonnen reviews is dat iets crap is of best wel goed, dan is dat toch erg handige info. Dus lees gewoon veel van dit soort reviews door, en je hebt een veel beter beeld van een merk zonder ook maar iets te hoeven betalen. Aangezien er veel belangstelling is voor dit soort speelgoed wordt snel genoeg duidelijk of een merk de moeite waard is of niet.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door The Silencer »

GPS schreef:zonder je blauw te betalen?
Door met groene briefjes te betalen.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door Miriam »

Kort samengevat; blijf maar gewoon LEGO kopen :roll:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door Vis »

Schijnbaar zijn er nu ook houten Lego-stenen: http://www.mokulock.com/item.html#basic (site mag R2D2 vertalen)

Afbeelding
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door The Silencer »

Doen die minder pijn als je daar met je blote voeten op trapt?
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door X-File »

Meer, je houdt er splinters aan over.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door The Silencer »

X-File schreef:Meer, je houdt er splinters aan over.
Good point :')
Gebruikersavatar
Khan Noonien Singh
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 feb 2011, 17:12
Locatie: SS Botany Bay

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door Khan Noonien Singh »

Antwoord van Hasbro op mijn vraag of eea ook in NL wordt uitgebracht:
Hartelijk dank voor uw e-mail over het speelgoed Kre-O.



Er zijn momenteel geen plannen om de artikelen van Kre-O Star Trek in ons assortiment op te nemen.

Ieder land heeft zijn eigen assortiment en dit verschilt nogal per land.



Hopende u hiermee voldoende te hebben ingelicht.
|:(
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door Miriam »

Wat heeft Nederland dan wel in het assortiment ?
Gebruikersavatar
Khan Noonien Singh
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 feb 2011, 17:12
Locatie: SS Botany Bay

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door Khan Noonien Singh »

Transformers (kan ik me goed voorstellen; populaire film -zelf vind ik het niks, maar goed-)

Battleship (juist ja: Battleship. Ken je dat niet? Das n.a.v. de megasuperultrageweldige blockbuster! Battleship! Alle kids vinden het geweldig!) ]:(

Ik ben niet geheel subjectief, maar zou zeggen dat Star Trek toch wel hoger aangeslagen mag worden dan Battleship.
Zeer, zeer rare keuze dus.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door X-File »

Ik vind de Kre-O pakketten met als onderwerp Star Trek niet bepaald mooi afgewerkt. LEGO had het wat mooier aangepakt. Ik vind het er vooral heel erg grof uitzien.
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door HelloCath »

Ik moet zeggen dat ik LEGO ook echt mooier vind dat de andere merken.
Mijn kinderen hebben de officiële lego en andere merken omdat lego niet de favoriete tv figuurtjes van ze hadden en megablocks etc wel.
Het past allemaal op elkaar en zit allemaal bij elkaar in de doos.. MAAR je kan de duurdere lego er met gemak uit halen,
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Star Trek KRE-O

Bericht door Miriam »

We hebben hier alleen maar Lego inhuis, zou niet eens weten of die andere hier wel word verkocht of hoe het er uitziet.
Plaats reactie