Wie kent startrek-schepen.nl?

Algemene vragen en opmerkingen over Star Trek die niet in de andere forums passen.

Moderator: HorckDude

Plaats reactie
Kinsella55
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2016, 15:18

Wie kent startrek-schepen.nl?

Bericht door Kinsella55 »

Onlangs startrek-schepen.nl ontdekt. Je kan daar een abonnement nemen op een glossy tijdschrift in combinatie met een metalen model van een ruimteschip uit het Star Trek Universum. Er zijn tachtig exemplaren gepland. Het is een initiatief van het Britse Eaglemoss. Een in de UK erkende leverancier van moviegadgets.

Het ziet er allemaal geweldig uit en is zeer aanlokkelijk. Ook de prijs. De eerste editie 3,99, de tweede 8,99 en vervolgens 15,99 per tijdschrift. Er komen 2 tijdschriften per maand. Kost je dus bijna 32 euri per maand. Pittig bedrag, maar de ruimteschepen kosten in NL los 27 euro per stuk.

Toch resten er nog wat vragen. De ruimteschepen kosten in de UK bij Eaglemoss los tussen de 10 en 22 pond. Dat is dus 12,50 tot 27 euro per stuk! Bijna niet te geloven dat je er in NL voor de duurdere exemplaren iets meer dan de helft betaalt, inclusief een tijdschrift.

Ik vind het eigenlijk te mooi om waar te zijn, maar Eaglemoss heeft een betrouwbare reputatie en het moet gezegd, de Nederlandse website ziet er zeer professioneel uit.

Ik heb naar het tel-nr op de website gebeld en kreeg een vriendelijke mevrouw aan de telefoon. Klonk ook allemaal heel goed, maar ze wist niet wanneer de levering van de tijdschriften gaat beginnen. Beetje vaag dus.
Is hier elders al iets over geschreven. Google maakte me in elk geval niet veel wijzer. Wie weet meer?

UPDATE: Ik heb me online aangemeld voor een abonnement. NIET met automatische incasso. Vreemd genoeg geen enkele bevestiging via e-mail ontvangen. Dat is dan weer niet zo professioneel.
Intussen een mailtje gestuurd naar Eaglemoss in de UK met de vraag of ze meer weten over de startdatum in Nederland. Maar nog helemaal niks op gehoord.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Wie kent startrek-schepen.nl?

Bericht door Punisher »

Nice try spambot.
Kinsella55
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2016, 15:18

Re: Wie kent startrek-schepen.nl?

Bericht door Kinsella55 »

Spambot?
Je bent niet goed bij je hoofd
Ik weet niet of ik die organisatie wel kan vertrouwen, want er wordt totaal niet gereageerd op mails en/of aanmeldingen. Dan mag ik hier toch wel vragen over stellen? Of heb je het hele bericht niet uitgelezen???????
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Wie kent startrek-schepen.nl?

Bericht door R2D2 »

...laten we het leuk houden aub :lachhuil:

ik ken de site iig niet
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Wie kent startrek-schepen.nl?

Bericht door Blind Guardian »

Punisher schreef:Nice try spambot.
Wie weet is er ook wel eentje die geboren is op startrek.nl net als Miriam , Supervlaai en Eman die zijn ook ontsproten uit het forum ... :o
Gebruikersavatar
eman
Commander
Commander
Berichten: 1047
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:00

Re: Wie kent startrek-schepen.nl?

Bericht door eman »

Het zielloze monster wint altijd, ook al wint hij niet.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Wie kent startrek-schepen.nl?

Bericht door Trekscaper »

De site wel eens voorbij zien komen. Lijkt legitiem en officieel te zijn. Ook startrek.com noemt deze site (Amerikaanse variant): http://www.startrek.com/article/eaglemo ... collection

Lijkt me leuk als je ons op de hoogte blijft houden.
Kinsella55
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2016, 15:18

Re: Wie kent startrek-schepen.nl?

Bericht door Kinsella55 »

Dank je Trekscaper.
Ik had ook geconstateerd dat het er professioneel uit ziet. Weer een beetje geruststellend dat jij dat ook constateert. Kreeg alleen een merkwaardig gevoel bij telefonisch contact. Vriendelijke Mevrouw die van toeten noch blazen wist.
Toch maar een abonnement genomen omdat het er zo prachtig uit ziet, maar niks gehoord van ze. Zowel naar de NL als UK vestiging mails gestuurd. Ook niets gehoord.
Ik wil niet zeggen 'verdacht', maar op zijn zachtst gezegd wel een beetje vreemd. Bij iedere professionele shop hoort een mail-bevestiging wanneer je iets bestelt. Zag op Eaglemoss (UK) bovendien dat ze daar al een paar jaar bezig zijn en sommige ruimteschepen niet meer verkrijgbaar zijn. Wellicht wringt daar de schoen, dat de complete collectie niet meer leverbaar is. ]:(
Kinsella55
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2016, 15:18

Re: Wie kent startrek-schepen.nl?

Bericht door Kinsella55 »

UPDATE
startrek-schepen.nl is nog in de lucht, maar ze hebben me via mail laten weten dat ze niet gaan leveren. Ben ik blij dat ik niet al betaald heb. Vertrouwde het niet helemaal en dat blijkt nu niet zo gek te zijn.
De website is nog open en je wordt nog steeds uitgenodigd een abonnement op de inderdaad prachtige ruimteschepen (daarover dadelijk meer) te nemen en ook al vooruit te betalen. Niet zo netjes.
NIET DOEN, want na 3x mailcontact met hen kreeg ik de mededeling dat ze door leveringsproblemen de serie hebben stop gezet.

Vervolgens heb ik op de website van de Britse leverancier https://www.eaglemoss.com/en-gb/sci-fi- ... ollection/ 2 ruimteschepen besteld. Een Xindi warship en een Cardassian Cruiser. Met paypal betaald. 35 euro inclusief verzendkosten en na tien dagen kwamen ze goed verpakt binnen met 2 hele interessante tijdschriften. De ruimteschepen zien er geweldig uit. Ze zijn 15 tot 20 cm lang en 7 tot 12 cm breed. De bodies zijn van metaal. De vleiugels van het Xindi schip helaas van plastic. De voet van de standaard is weer wel heel netjes verzwaard, Het voelt allemaal massief aan en ziet er echt schitterend uit. Prachtige details. Mooi spul en voor 15 euro per stuk inclusief een leuk tijdschrift is het zeer de moeite waard om ze daar te bestellen. Mijn test is heel erg geslaagd. Ze hebben meer dan tachtig verschillende modellen en er komen er steeds meer bij.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Wie kent startrek-schepen.nl?

Bericht door Trekscaper »

Bedankt voor de update en veel plezier met de ruimteschepen!
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wie kent startrek-schepen.nl?

Bericht door Nemesis »

Het aantal websites is tegenwoordig wel wat minder, maar misschien komt er langzamerhand weer wat leven in.
Ondanks dat ik jammer vind dat heel star trek over de gehele wereld straks via netflix te bekijken is, denk ik wel dat het goed is, aangezien dit toch ook weer het nodige publiek zal trekken, ook voor de oude series.

Star trek kan weer opleven, zou heel mooi zijn.
Plaats reactie