"JAG" (1995-2005) & "NCIS" (2003)

Bespreek hier alles over TV, Films, Muziek en Boeken

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

ER is met z'n 11e seizoen bezig :) maar daar zijn veel meer hoofdrolspelers, met in elke aflevering verschillende hoofdpersonen.


over JAG: Harm is echt de spil van het programma. als je die eruithaalt is het echt leeg.
chegwidden had lang niet zo'n grote rol... zat er trouwens ook niet vanaf het begin in, misschien makt dat ook nog verschil.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

IMO is JAG zonder Harm ook geen JAG meer. Net als X-Files behoorlijk waardeloos werd toen Mulder wegging. Dat ze door zijn gegaan was 'n foute beslissing, en heeft de hele serie onderuit gehaald. Erg jammer zoiets.

Als ze per se verder willen met zo'n setting, laat ze dan een spinoff maken met 'n compleet nieuwe cast en een andere invalshoek.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

idd vis, daar heb je een goed punt, de x-files werden inderdaad minder na mulder.
Dan zal idd Jag ook wel minder worden na het vertrek van Harm.
Laten ze dan idd maar stoppen :yes:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Chegwidden kwam 4 keer voor in seizoen 1 als een guest star. In seizoen 2 werd hij een main cast lid.

Ik moet zeggen dat het zonder niet helemaal meer hetzelfde is. Het heeft geen grote impact, maar ergens mis ik hem toch. De nieuwe JAG is zeker niet zo slecht als ik verwacht had maar het is gewoon niet hetzelfde. Maar zoals gezegd, zonder Chegwidden kan de serie het wel overleven, zonder Harm niet. Ik hoop echt dat ze er een mooi einde aan gaan breien :) (en dan niet dat Harm op zelfmoordmissie gaat om de wereld te redden, hetgeen helaas maar al te vaakt gebeurt de laatste seizoen, en sterft...we zien nog maar weinig echt JAG waar Harm en Mac elkaar verbaal te lijf gaan in een gerechtzaal...mooi einde is Harm die weggaat bij de Navy om zo bij Mac te kunnen zijn (of andersom)).
The One
Commander
Commander
Berichten: 1410
Lid geworden op: 22 jan 2003, 09:40

Bericht door The One »

Klopt het dat ze in de VS (even) gestopt zijn met de uitzendingen? Ik heb alles (dus t/m 10x16) gezien. Ik hoorde al wel de tsunami voorbijkomen, dus die afl is vrij recent opgenomen.
Gebruikersavatar
itsme
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 575
Lid geworden op: 15 okt 2002, 23:04
Contacteer:

Bericht door itsme »

Volgens imdb zijn ze nog niet gestopt iig. Zou van mij wel mogen, want zonder harm is het geen jag meer.

Mash was elf seizoenen :)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Nee, komende zaterdag (morgen dus) komt een nieuwe ep volgens de CBS site (vorige week tenminste stond dat er op). 10x16 is momenteel de meest recente, daarmee is JAG op schema, vrijwel elke grotere serie heeft 16 of 17 afleveringen gehad so far.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat de laatste ep me wel beviel. Harm kwam maar heel kort voor maar zijn afwezigheid stoorde me niet zo. General Creswall's familie vond ik erg leuk en daar kan wat mee gedaan worden (als JAG eventueel doorgaat). Aan de andere kant vind ik dat nieuwe gastje irritant, men wil hem erg op Harm laten lijken...dat moeten ze dus NIET doen. Het is of stoppen na dit seizoen (wat nog steeds mijn voorkeur heeft) of doorgaan met Mac en eventueel een nieuwe partner , die dan iig niet zo Harm'ig is of de andere mensen wat meer te doen geven...als men de serie weer terugdraait naar de oude formule (meer rechtzaken met alles wat erom heendraait) zou ik het nog een kans geven op een goed seizoen.

Maar het beste lijkt me toch wel stoppen. JAG is al jaren achteruit gegaan, sindsdat ze meer bezig zijn met het redden van de wereld en jagen op terroristen ipv rechtzaken met af en toe wat actie, zoals het vroeger was. En Harm die weggaat zal toch wel een klap zijn, die ene ep leek niet zo erg, maar ik weet niet hoe zich dat over meerdere eps zou uitwerken.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Er was dus deze vrijdag gewoon een nieuwe aflevering. Ik moet zeggen dat het nieuwe gastje nu wel irritant begint te worden.
Gebruikersavatar
Hezingen
Commander
Commander
Berichten: 1255
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:37
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Hezingen »

The Silencer schreef:Er was dus deze vrijdag gewoon een nieuwe aflevering. Ik moet zeggen dat het nieuwe gastje nu wel irritant begint te worden.
Ik mag hem wel, beetje arrogant, moet je ook zijn.
The One
Commander
Commander
Berichten: 1410
Lid geworden op: 22 jan 2003, 09:40

Bericht door The One »

Ik heb 'm inmiddels gezien. Lag het aan mij of was het gewoon een saaie aflevering? Anyway, dat die nieuwe gozer irritant is lag vrij voor de hand natuurlijk, had ik in het begin bij Mic Brumby ook. ;)
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

The One schreef:Ik heb 'm inmiddels gezien. Lag het aan mij of was het gewoon een saaie aflevering? Anyway, dat die nieuwe gozer irritant is lag vrij voor de hand natuurlijk, had ik in het begin bij Mic Brumby ook. ;)
dat had ik aan het einde bij brumby nog steeds :huh: blij dattie weg was!
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Peti schreef:
The One schreef:Ik heb 'm inmiddels gezien. Lag het aan mij of was het gewoon een saaie aflevering? Anyway, dat die nieuwe gozer irritant is lag vrij voor de hand natuurlijk, had ik in het begin bij Mic Brumby ook. ;)
dat had ik aan het einde bij brumby nog steeds :huh: blij dattie weg was!
idd
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

het was wel een aardige aflevering. Je kan zien dat ze naar het vertrek van Harm toewerken, maar verder stoort die vukovich me niet zo zeer. Ik geef hem nog wat voordeel van de twijfel
The One
Commander
Commander
Berichten: 1410
Lid geworden op: 22 jan 2003, 09:40

Bericht door The One »

Precies, zal allemaal wel meevallen. Ben wel benieuwd hoe ze dit seizoen gaan eindigen en wat er daarna gaat gebeuren... Als ze door gaan dan zullen ze moeten beginnen met een paar sterke afleveringen, anders gaan ze een hoop kijkers verliezen.
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

Lol, dat meisje gaat dood, Harm wordt gek en gaat op zijn motor touren 8-) (ze zieden er iets over dat soort types, volgens mij was het een hint)

Lone Ranger Harm :)

En halverwege S12 wordt de serie gecancelled.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

seizoen 12, dus jij denk dat er nog 2 seizoenen komen?
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

JAG is gecancelled na 10 seizoenen:

http://www.cnn.com/2005/SHOWBIZ/TV/04/0 ... index.html

En raad eens wie JAG heeft gecancelled: Leslie Moonves, dezelfde gek die ook Enterprise heeft gecancelled :(
The One
Commander
Commander
Berichten: 1410
Lid geworden op: 22 jan 2003, 09:40

Bericht door The One »

Misschien maar goed ook, na 10 seizoenen is het ook wel "klaar". :) Toch blijft het jammer natuurlijk.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Trekscaper schreef:JAG is gecancelled na 10 seizoenen:

http://www.cnn.com/2005/SHOWBIZ/TV/04/0 ... index.html

En raad eens wie JAG heeft gecancelled: Leslie Moonves, dezelfde gek die ook Enterprise heeft gecancelled :(
Je bedoelt de gek die Jorja Fox en George Eads van de CSI cast ontsloeg (en weer moest aannemen na grote druk van de fans). Het cancellen van Entersuck was juist een goede daad :)

En JAG mag stoppen van mij, het had eigenlijk al eerder moeten stoppen, met een mooi einde van S8 (en niet dat belachelijke einde wat we kregen). Want Vukonogwat zou anders de vervanger van Harm worden, dat zou uitlopen op een compleet fiasco.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Nog 1 ep te gaan. Afgelopen ep (10x21) was echt een leuke ep, eindelijk weer eens een echte JAG ep (zelfs met weinig courtroom). Ik vrees alleen dat het einde niet helemaal optimaal gaat zijn, maar goed, je kunt natuurlijk niet alles hebben in het leven en je moet wat dingen opofferen om je geluk te vinden (zal niet spoilen over de laatste ep...ben ik nu ook te moe voor, je kijkt hem zelf maar).
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

The Silencer schreef:Nog 1 ep te gaan. Afgelopen ep (10x21) was echt een leuke ep, eindelijk weer eens een echte JAG ep (zelfs met weinig courtroom). Ik vrees alleen dat het einde niet helemaal optimaal gaat zijn, maar goed, je kunt natuurlijk niet alles hebben in het leven en je moet wat dingen opofferen om je geluk te vinden (zal niet spoilen over de laatste ep...ben ik nu ook te moe voor, je kijkt hem zelf maar).
Ik heb al wat gelezen over deze episode, maar huisgenoot heeft hem al gezien en dacht zelfs dat het al de laatste aflevering was. Dus ze sluiten aardig alle verhaallijnen af dus :-?

Ach ik ga hem zelf ook zo kijken, even kijken of het echt zo afsluitend is.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Ik hoop dat ze alles mooi afsluiten. Maar Harm zal moeten kiezen. We shall see. Misschien blaast een terrorist het JAG HQ ook wel op in de laatste ep >:)
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

:bouncy: *laatste stukje laatste aflevering gezien*
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Ik ga de aflevering zo kijken, hij is al een tijdje binnen
The One
Commander
Commander
Berichten: 1410
Lid geworden op: 22 jan 2003, 09:40

Bericht door The One »

Ik heb de laatste aflevering gister ook gezien. Beetje apart einde, ging allemaal wat snel. Maar goed, dan is het na 10 jaar toch echt afgelopen. (Dat van dat muntje was wel aardig btw.)
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

Echt een mooi einde voor alles, goed gespeeld, sentimenteel (moet ook kunnen), geweldig.

Dus dit was de laatste aflevering van JAG, na 10 jaar is het dus over. ;-(

Ik vind het jammer dat ik JAG niet helemaal gevolg heb, maar de rode draad wel.

Leuk einde, en geen cancelling door financiele problemen, dat is vrij zeldzaam tegenwoordig (ik doel niet alleen op ENT, ook op Firefly, SAAB, Pennsicola en anderen)
Gebruikersavatar
Wilson
Administrator
Administrator
Berichten: 1767
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:37

Bericht door Wilson »

Denk dat ik die laatste ep ook maar even neerhaal. Ik heb het alleen op SBS gevolgd dus ik zal er waarschijnlijk geen bal van snappen.
Gebruikersavatar
Hezingen
Commander
Commander
Berichten: 1255
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:37
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Hezingen »

Wilson schreef:Denk dat ik die laatste ep ook maar even neerhaal. Ik heb het alleen op SBS gevolgd dus ik zal er waarschijnlijk geen bal van snappen.
Moet je de laaste 2 eps doen is nl en two parter
Gebruikersavatar
Wilson
Administrator
Administrator
Berichten: 1767
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:37

Bericht door Wilson »

Net even de laatste scenes zitten kijken. Het was zo moooohooooi, boehoe. ;( ;(


(Trouwens, wat een oude koppen zeg)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

OMFG, heeft iemand de seizoensfinale van NCIS gezien???? :{ :{ :{ :{ :{ :{ :{ :{
Plaats reactie