"JAG" (1995-2005) & "NCIS" (2003)

Bespreek hier alles over TV, Films, Muziek en Boeken

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Peti schreef:beginnen ze met seizoen 1? die is geloof ik al een keer uitgezonden hier, toch?
Jip, op SBS 6, maar niet seizoen 1 geheel, maar de helft als ik me goed herinner.
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Bericht door 8472 Killer! »

Gaan ze het dit keer wel een keer afmaken?
Anders kan ik er net zo goed niet aan beginnen.
Ik baal nog steeds dat SBS 6 toendestijds Without a Trace plotseling stop zette (en daarna Ned 2 nog een keer).
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

NCIS is zeker de moeite waard om te kijken, wel waarschuwing, niet meteen afkappen in het begin. Ik had in het begin erg grote moeite met de serie, vooral Gibbs en had toch bijna een heel seizoen nodig om er aan te wennen, maar ik heb er zeker geen spijt van gehad. Gibbs rules :pray:

Er moet nog altijd een ultieme NCIS/CSI: Miami cross over komen waarin HoCaine een marinier neerschiet en Gibbs vervolgens HoCaine uitschakelt omdat deze zich niet wil overgeven. Gibbs aan de macht :pray:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Gibbs :pray: :pray:

...
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

The Silencer schreef:Er moet nog altijd een ultieme NCIS/CSI: Miami cross over komen waarin HoCaine een marinier neerschiet en Gibbs vervolgens HoCaine uitschakelt omdat deze zich niet wil overgeven. Gibbs aan de macht :pray:
LOL jaaa!
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Wat ik tot nu toe gezien heb van NCIS geeft het idee wel een nieuwe draai maar de verhaaltjes zijn in mijn ogen nog steeds wat te voorspelbaar (maar heel misschien heb ik ook gewoon teveel van dit soort series gezien).
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Bericht door 8472 Killer! »

En ik ben het gewoon vergeten te kijken. Dat is eigenlijk maar goed ook, ik kan er echt niet meer series bij hebben. Al helemaal niet 2 afleveringen in de week er van! :{
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Wat NCIS betreft vond ik het begin erg lastig, ik ergerde me enorm aan Tony en Gibbs, sterker nog, ik zag in Gibbs een nieuwe Horatio. Geeft de serie een kans, hij wordt echt beter. Hou het op zijn minst vol tot 2x07, dat was echt een meesterlijke aflevering, de beste in mijn ogen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Als je het vol moet houden tot 2x07 is er toch echt iets mis ;)

Na een paar afleveringen vind je het gewoon goed of niet, want in principe is elke aflevering gewoon hetzelfde. De karakters en het sfeertje spreekt me erg aan. Het is niet zo serieus als JAG en de humor is erg goed.

Vooral de onderlinge relaties tussen de personages zijn goed uitgewerkt en groeien/veranderen ook gedurende de serie naar gelang ze meer met elkaar meemaken: karaktontwikkeling! Zie, het kan wel.

Michael Weatherly kende ik hiervoor alleen van Dark Angel. Had nooit gedacht dat die kerel zo grappig kon zijn. Hulde :pray2: Tony maakt elke aflevering het kijken waard, en helemaal zijn momenten met Gibbs. En ook met Kate, Gibbs en Abby, Ducky en Abby en McGee(k) en Tony, maargoed :)

Enige nadeel van de serie tot nu toe is een karakter verschuiving in seizoen drie wat volgensmij door niemand als positief wordt ervaren... ;(
Laatst gewijzigd door Vis op 12 mar 2006, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

De serie werd halverwege seizoen 1 al beter maar 2x07 was echt de omslag. Sindsdien kijk ik nog meer uit naar NCIS dan normaal :)

Ik weet zo even niet over welke karakterverschuiving je het hebt, dat ligt allemaal al weer anderhalf jaar terug. Maar ik moet zeggen dat ik S2 positiever heb ervaren dan S1. In S1 ergerde ik me eigenlijk alleen maar Tony, die gast is echt sterk verbeterd na S1.

Grote minpunt van S3 is die mossadbitch. Die moet nog steeds weg in mijn ogen. Daar zal ik nooit aan wennen :-(
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

The Silencer schreef:Grote minpunt van S3 is die mossadbitch. Die moet nog steeds weg in mijn ogen. Daar zal ik nooit aan wennen :-(
hmm :bloos: die verschuiving bedoelde ik.. was vergeten dat we alweer in seizoen 3 zaten :)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Die verschuiving is idd slecht :-( Jammer dat Alexander er zelf uit wilde. Ik denk dat ze het beter even zonder een nieuw teamlid hadden kunnen doen hoewel het voor een serie wel bijna verplicht is om een vrouwelijke hoofdrolspeelster te hebben. Maar ja, waarom dat niet gewoon Abby wat meer screentijd geven? 8-)

Ziva moet iig weg.

Ik had overigens laatst op IRC gehoord dat ook NCIS op DVD uitgebracht zal worden. Heeft iemand daar meer over gehoord? Of gaan ze net als JAG wachten totdat de serie is afgelopen?
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Bericht door 8472 Killer! »

Voor de mensen die NCIS op DVD willen hebben, dit heb ik van www.dvd-home.nl:

20-07-2006 Navy NCIS - seizoen 1 :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ik moet toch wel zeggen dat NCIS me behoorlijk de keel uit komt inmiddels.

Als ik nog één keer 'n woordgrapje hoor met Ziva dan is 't gedaan :r
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Afbeelding

Hij zat in de laatste eps van S3 van The West Wing, als bodyguard van CJ. Die eps heb ik van de week gezien. :*)
NCIS vind ik overigens maar matige serie
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Zie je nou wel dat het niet zo'n schitterende serie is :*)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Guess who? schreef:Zie je nou wel dat het niet zo'n schitterende serie is :*)
Ga ergens anders baggeren als je niks nuttigs te zeggen hebt.

Die gast, de broer van de dode gast, speelde die niet ook in Entersuck mee? Ik ken die stem ergens van, vond hem redelijk irritant.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

De broer van de dode gast was Connor Trinneer aka Trip :)

Zie: http://www.startrek.nl/forum/viewtopic. ... 951#487951
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

En Tim Russ (Tuvok) zat er ook in :*) Alleen shit dat Connor Trinneer net als Trip in Enterprise in NCIS doodging.

En ik vind Ziva niet zo erg hoor. Maar met Kate was het wel leuker, dat wel.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ik vind der errug irritant.

Constant die woordgrapjes die na twee keer al niet meer grappig waren. Laat staan een seizoen. En dat eeuwige geflirt met Tony was leuk bij Kate, maar beetje triest dat ze niets beters kunnen verzinnen...

Ook vind ik 't jammer dat Jethro nu steeds vaker als 'n softy wordt neergezet. Daardoor kan ik 'm niet echt meer serieus nemen :')
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Gibbs kan ik nog steeds goed waarderen, hij is nog steeds een bad-ass maar toch ook mens. Maar Ziva moet idd oprotten, ik irriteer me sinds 3x01 al aan haar.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Na de eerste 6 minuten alweer twee 'woordgrapjes' met Ziva

Dag dag NCIS, baggerzooi :-(
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

JAG gaat verder bij Veronica. vanaf 11 juli ma tm do om 18:30 te beginnen bij eppie 157.

De avonturen van Captain travestiet & Co zijn dan weer afgerond voor de zoveelste keer :*)
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

welja, nog een keer JAG... :lachhuil:
Gebruikersavatar
Wilson
Administrator
Administrator
Berichten: 1767
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:37

Bericht door Wilson »

EMH schreef:JAG gaat verder bij Veronica. vanaf 11 juli ma tm do om 18:30 te beginnen bij eppie 157.

De avonturen van Captain travestiet & Co zijn dan weer afgerond voor de zoveelste keer :*)
Och de laatste paar seizoenen wil ik nog wel een keer zien hoor. Die zijn toch nog maar een keertje uitgezonden?
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

EMH schreef:JAG gaat verder bij Veronica. vanaf 11 juli ma tm do om 18:30 te beginnen bij eppie 157.
Gaan ze nu verder waar ze waren?
Gebruikersavatar
Hezingen
Commander
Commander
Berichten: 1255
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:37
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Hezingen »

Bye Bye Gibs, ik vraag me af of hij ook weg zal blijven??

Gisteren pas na 10 minuten het eerste woordgrapje met Ziva. Begint er op te lijken als ze er nog een half uur bij doen ben ik tevreden.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Hezingen schreef:Bye Bye Gibs, ik vraag me af of hij ook weg zal blijven??

Gisteren pas na 10 minuten het eerste woordgrapje met Ziva. Begint er op te lijken als ze er nog een half uur bij doen ben ik tevreden.
Denk niet (en hoop ook niet) dat Gibs weg blijft. Want hoe vaak is Harm nu bij JAG weggegaan en weer teruggekomen? :*) Was wel ontroerend de scene waar hij afscheid nam van het team. En bovendien, Gibs maakt NCIS :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Hezingen schreef:Gisteren pas na 10 minuten het eerste woordgrapje met Ziva. Begint er op te lijken als ze er nog een half uur bij doen ben ik tevreden.
my feet are tied <> my hands are tied

Serieus.. kunnen ze nog iets slechters verzinnen? JAG is alweer even geleden voor mij, maar ik kan me niet herinneren dat ze daar zulke achterlijke dingen hadden.

Gibbs moet wegblijven, NCIS moet gecancelled worden. Zo :)
Plaats reactie