"CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bespreek hier alles over TV, Films, Muziek en Boeken

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door captain crash »

Gil Grissom verlaat CSI
Uitgegeven: 17 juli 2008 06:37
Laatst gewijzigd: 17 juli 2008 08:38

LOS ANGELES - Hoofdrolspeler William Petersen verlaat de hitserie CSI. Dat meldt de BBC. De acteur, die teamleider Gil Grissom speelt, maakte vanaf de eerste aflevering van het eerste seizoen deel uit van de vaste cast van de serie.

Petersen (55) wil zich meer op het theater gaan richten. De laatste aflevering waarin hij zijn opwachting maakt, wordt begin volgend jaar uitgezonden. Diverse illustere personages uit het CSI-verleden zullen tijdelijk terugkeren in aanloop naar het afscheid van Grissom.

Onder hen bevinden zich in elk geval twee vrouwen voor wie de emotieloze Grissom de afgelopen jaren affectie heeft getoond: zijn voormalige collega Sara Sidle, die in het achtste seizoen al afscheid nam van de serie, en Lady Heather, een sm-meesteres met wie de rechercheur een haat-liefderelatie onderhoudt.

Nieuwe personage

De leegte die Petersen met zijn vertrek achterlaat, wordt opgevuld door een nieuw mannelijk karakter. Acteurs John Malkovich en Laurence Fishburne zijn in de race voor de nieuwe hoofdrol in de hitserie. Dat meldt de New York Post donderdag.

Hitserie CSI vertelt over een groep forensisch rechercheurs die moorden oplossen in Las Vegas. De serie trekt over de gehele wereld honderden miljoenen kijkers.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door Blind Guardian »

De God van de Dromen komt ook in CSI :Y)
nos.nl schreef:Laurence Fishburne nieuw gezicht CSI
De 47-jarige acteur Laurence Fishburne wordt een nieuw vast gezicht in CSI. Hij komt erin omdat William Peterson er na tien seizoenen uitgaat. De acteur speelt de rol van een ex-patholoog-anatoom die als nieuwe onderzoeker komt werken in het bekende forensisch laboratorium van Las Vegas. Fishburne was onder meer te zien in de drie Matrix-films.
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door 8472 Killer! »

Afgelopen week ben ik op de sets van CSI & CSI: NY geweest :*D
Indies (de DVD maatschappij die CSI op de markt brengt), vroeg mij of ik meewilde naar Los Angeles, om er blogs over te schrijven op de CSI Hyve. Ik ben beheerder van die hyve, vandaar (en omdat ik journalistiek heb gestudeerd).
Daar zeg je natuurlijk geen nee tegen :*) We waren er voornamelijk voor cast interviews.

Het was helemaal geweldig, a dream come true. We hebben Marg (Catherine), George (Nick), Eric (Greg), Wally (Hodges) bij CSI gesproken (en David buiten de studio's even). Bij CSI: NY Gary Sinise (Mac Taylor), Melina (Stella), Carmine (Danny), Anna (Lindsay) en Hill (Hawkes). Det. Angell en Sid Hammerbeck heb ik rond zien lopen. Helaas mochten we geen foto's maken van acteurs, maar ik heb wel handtekeningen (onder het mom van 'voor de CSI hyve' ;) ) van Gary, Marg en Wally. Ik zal binnenkort wel even een paar foto's plaatsen. :)

Iedereen was eigenlijk heel leuk. George was mij iets té leuk, wat een arrogantie zeg. :lachhuil: Hij bleef maar door praten over zichzelf, het was niet eens interessant. Sowieso waren de CSI: NY mensen wel iets gemeender spontaan. Vooral Melina was heel leuk. Anna is trouwens weer hartstikke zwanger. Ik heb ook nog een stukje script van CSI: NY geleend O-) .
Nouja, er is meer te vertellen maar dat komt allemaal op de hyve. Ik zal hier binnenkort wel even wat foto's plaatsen.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door Guess who? »

Wow, enorm gaaf om te horen zeg 8-)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door Vis »

<horatio>YEAAAAAAAAAAAAAAAAH 8-) </horatio>
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door The Silencer »

8472 Killer! schreef:Anna is trouwens weer hartstikke zwanger.
Jezus, die heeft ook geen andere hobby's zeg. Is al weer een flinke tijd geleden dat ik CSI gekeken heb. Kon je niet naar de set van CSI: Miami en zorgen dat er met David Caruso iets "gebeurde" wat niet bevorderlijk voor zijn werk is?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door Vis »

CSI (9x05) was weer goed.

Ik moet zeggen dat ik er nogsteeds elke week naar uitkijk. Het blijft serieus, volwassen en donker/grimmig. Dat is vrij zeldzaam bij series, en is ook zeker niet terug te vinden bij NY of Miami. Ik ben blij dat ze dit goed gescheiden houden. NY is oppervlakkig en voor fancy stuff en flauwe grappen, Miami is voor... ... ...yeah!

Lauren Lee Smith is een goede actrice en imo een goede fit voor het team. Grissom's vertrek wordt goed opgebouwd en past ook prima bij het karakter en het algehele verhaal. Het wordt gewoon tijd dat hij opstapt. Ik hoop alleen dat hij van de ene op de andere dag is verdwenen — ergens in de eerdere seizoenen gaf hij aan dat z'n vertrek er zo uit zou zien, mocht hij ooit weggaan. Een zielig vertrek en afscheid zou veel verpesten. Ik zou bijvoorbeeld graag Hodges een hele dag rond zien rennen met een vreemde blik op zoek naar Grissom :biggrin: ; Catherine die vervolgens bij z'n verlaten appartement langsgaat en de link legt. Zoiets zou perfect zijn.

Ik kijk ook uit naar Laurence Fishburne; als er een acteur is waarvan je zeker kan zijn dat hij deze serie kan blijven dragen dan is hij het wel. Ookal zijn straks drie vaste en belangrijke karakters uit de serie, voelt het nogsteeds als CSI. En met Fishburne en Smith erbij mogen ze van mij nog mooi door blijven gaan.

:Y)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door captain crash »

NY en "mannen met met rooie haren" kijk ik al een hele tijd niet meer. De originele CSI wel, ik heb alleen het probleem dat ik de boef van de week verhaaltjes echt wat voorspelbaar vind. Dus een ep CSI gaat er tegenwoordig zo in de helft van de tijd doorheen.
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door 8472 Killer! »

Ik ben ook zeer positief over CSI's toekomst, de huidige kwaliteit ligt wat mij betreft hoog. Oke, de zaken zijn allemaal niet zo nieuw meer maar dat vind ik eigenlijk niet zo belangrijk. Lauren Lee Smith als Riley Adams vind ik heel leuk, zij past er precies tussen.
9x05 was zeker goed. Grissom's aftakeling wordt prima uitgebeeld. Helaas Vis, heb ik tijdens mijn set-bezoek een scene uit 9x09 mogen bijwonen waarbij Nick en Catherine het even over Grissom's aangekondigde(!) vertrek hebben. Aangezien hij in 9x10 zijn biezen pakt, betekent het dus dat het geen verrassing zal zijn. Maar daar lig ik zelf niet wakker van. De hopeloze romanticus in mij hoopt nog op een hereniging met Sara en een happy end voor beide samen. ;) En daar heb ik ook eigenlijk wel het volste vertrouwen in. 8-)

CSI: NY kijk ik nog graag, maar ik stoor me aan steeds meer dingen. Het begint trekjes van CSI: Miami over te nemen (Mac als held, mooie upperclass mensen, high-tech technieken, vreemde hak-op-de-tak karakter ontwikkeling zonder verdieping). CSI lijkt zichzelf echter uiterst serieus te nemen, en dat is goed. :)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door The Silencer »

Na het lezen van een topic hier (volgens mij screenshot topic) heb ik een van de laatste afleveringen (9x20) maar eens gedownload nadat ik al twee jaar niet meer kijk. Die aflevering was te slecht, een heerlijke spoof of Star Trek (TOS), inclusief verscheurde pyjama uniformen van de commandant en vrouwen die de computer naspreken.
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door 8472 Killer! »

CSI: NY staat bij mij tegenwoordig op 1, al is het absoluut geen briljante serie met als dieptepunt de Danny/Lindsay baby en de Stella-aflevering (5x24). Heel zonde ook dat Angell, de enige stoere chick van NY door budgetkosten geloosd moest worden. Ik vind dat de originele CSI heel veel van de energie van vroeger mist en de verhalen worden steeds slapper. Ik kon Grissoms laatste aflevering wel waarderen. Ook vond ik Langston toen nog interessant, maar de manier waarop hij naar de voorgrond is geschoven vind ik geheel ongeloofwaardig, wijsneus dat ie is.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door The Silencer »

Ik kijk al anderhalf jaar niet meer, maar ben wel benieuwd wat de nieuwste Stella aflevering is; hebben ze er weer zo een drama van gemaakt als een paar jaar terug? Of bedoelde je die dramatische aflevering met haar foute vriendje? (ik heb geen idee in welk seizoen zich CSI: NY nu bevindt).
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door Vis »

NY blijf ik de grootste onzin vinden. Ik kijk nog steeds heel af en toe een aflevering uit pure verveling, maar het gaat gewoon nogsteeds helemaal nergens over. Alleen maar flashy oplossingen en vage verhaaltjes om die te kunnen laten zien.

In CSI zat nog een grote lijn in het verhaal, maar ik sluit me aan bij 8472 Killer! Grissom's vertrek is toch wel erg te merken, en Laurence Fishburne entree heeft tot nu toe nog maar weinig goeds gebracht. Ze durven gewoon niets te laten zien behalve standaard crime-of-the-week verhaaltjes. Blijft jammer.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door The Silencer »

De grootste onzin vond ik nog altijd CSI: Miami, daar ging het alleen maar om "Horatio neemt het met zijn pistooltje op tegen de hele onderwereld" :yawn:

Ik vond CSI al jaren aftakelen, het einde van Grissom ben ik niet meer aan toe gekomen. Maar ik geloof goed dat het een negatieve impact heeft gehad, net zoals dat jaren Catherine drama.

CSI was ooit leuk om naar te kijken, maar volgens mij is er teveel van het goede deze dagen.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door Miriam »

Het begint een beetje uitgerangeerd te raken. CSI Miami is soms leuk om te kijken voor het vermaak het stelt inderdaad verder niet echt heel veel voor zelfde als NY, stelt allebei niks voor. Er zijn tegenwoordig toch zoveel betere series in dit genre
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door captain crash »

...die waren er ook al toen CSI begon hoor. Ik heb de originele serie altijd wel kunnen waarderen om de karakters, niet om de verhaaltjes. Nu de karakters ook niks meer voorstellen kijk ik alleen nog maar als ik toevallig niks beters te doen heb (en dat is dus niet zo heel vaak)
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door 8472 Killer! »

Ik kijk al anderhalf jaar niet meer, maar ben wel benieuwd wat de nieuwste Stella aflevering is; hebben ze er weer zo een drama van gemaakt als een paar jaar terug?
Nee, deze aflevering was wel een stuk inhoudelijker, character-wise. Het ging over haar Griekse roots en speelde zich ook af in 'Griekenland' (niet daar opgenomen). Maar ik vond dat Stella zichzelf erg melodramatisch opstelde en alle clichés werden uit de kast gehaald. De aflevering was overigens geschreven door actrice Melina Kanakaredes zelf, die haar eigen karakter totale onrecht aan heeft gedaan. Ze heeft ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om haar personage Stella slechts 34 jaar te maken, whahaha, wie gelooft dat nou, pffff....
Misschien is het maar beter dat Jessica Angell nu al is geloosd, het zou zonde zijn als ze zoals Stella of Lindsay zou
eindigen.

Toch kan ik CSI: NY soms wel geweldige uitblinkers hebben, zoals de aflevering Yahrzeit van dit seizoen. Daar was ik dan wel weer van onder de indruk, de originele CSI heeft mij afgelopen jaar eigenlijk niet geraakt. Warrick was al meteen vergeten...
CSI had gewoon door kunnen gaan zonder Fishburne. Hij mag dan misschien een karakter-acteur zijn, hij heeft CSI geen karakter gegeven. Ik had liever gezien dat Marg Helgenberger en George Eads de show zou leiden, want hoewel ik me ook stoorde aan veel Catherine drama, ze heeft zeker een sterke persoonlijkheid laten zien. Met Nick Stokes erbij als Number One zou het veel natuurlijker aanvoelen dan Langston die als CSI level 1 de dienst uitmaakt. Riley heeft een veel soepelere inburgering gehad door op de achtergrond te blijven. Goed, ik blijf zeker kijken want de CSI schrijvers hebben mij in het verleden vaak positief verrast na teleurstellingen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door Vis »

Gisteren: C.S.I. - 10x01 - Family Affair
A rising young star is killed in a wreck and her determined stalker claims credit, but the team finds out there's more to this tragedy than meets the eye.

Ze hebben duidelijk niet echt meer een idee over wat ze met deze serie aanmoeten. Wel een leuke knipoog naar The Matrix met de CGI-walkthrough aan het begin van de aflevering en Morpheus himself in action. Jammergenoeg sloeg het uiteindelijk nergens op. Het verhaal was doorzichtig met de meest slappe 'twist' in de geschiedenis van CSI. Echt, hebben ze hier een hele zomer aan gewerkt? Het hele 'voorval' in het gebouw had ook verder totaal geen impact—in ieder geval niet op iemand van het team. Dit hebben we wel anders gezien. Het lijkt CSI: NY wel.

En dan het meest bizarre: Jorja Fox? Had ze geld nodig ofzo? Ten eerste haal je karakters niet terug zonder een goede reden. En Sara haal je al helemaal niet terug voor zo'n nietszeggend rolletje. Idiots :(
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door The Silencer »

Wat deed Jorja dan?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door Vis »

Ze (Sara en Grissom) waren in de buurt, Grissom was bezig, zij niet, dus ze kwam even gedag zeggen. Gewoon, zomaar. Like.. riiight. Nu was het druk, dus zei ze: oh, ik help wel even mee. En voila, ze ging even als CSI aan de slag. Maken ze eerst elk seizoen een paar afleveringen over cases die uit elkaar vallen omdat ze zich niet aan de regeltjes houden, laten ze nu zomaar een niet-CSI meewerken aan een moord van een grote filmster. Like.. die.

Sara, prima, maar verzin dan op z'n minst een fatsoenlijke reden om haar terug te laten komen en laat 'r meer doen dan wat dom lachen. Ok, ze mocht ook wat schieten en nog meer lachen, maar dat maakte 't niet beter.

(en nu heb ik geen palindrome-postcount meer :()
Gebruikersavatar
8472 Killer!
Commander
Commander
Berichten: 1024
Lid geworden op: 11 jun 2002, 13:11
Locatie: Enschede

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door 8472 Killer! »

Haha :*) .

Tja, uiteraard ben ik wel heel blij om Sara terug in de serie te zien. Het is natuurlijk wel zo dat Ecklie haar speciaal had geregeld, niet dat ze langs kwam om hoi te zeggen en dat ie vroeg: 'Hey, help je mee?'. Zo heb ik het in elk geval niet begrepen, hoor. Maar inderdaad, voor iemand die zo ongelovelijk klaar was met het werken als CSI, komt ze wel erg makkelijk terug. Een flink minpunt voor de schrijvers.

Voor de rest ben ik vrij tevreden. In de afleveringen van seizoen 10 zit tot nu toe meer spunk, dan in heel seizoen 9. Vooral de laatste 'Working Stiffs', vond ik vrij goed! Ik ben ook iets meer tevreden over de screentime per karakter. Maar het is inderdaad wat je al zegt Vis, wat willen ze nu eigenlijk? Waar leidt het naartoe? Het is allemaal niet zo vanzelfsprekend meer als vroeger.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door Vis »

Sorry, maar deze is zijn leuk :biggrin:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door captain crash »

:rofl:
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door uss defiant »

Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door captain crash »

dat maakt het ook zo leuk :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door Vis »

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: &quot;CSI&quot; (2000), &quot;CSI: Miami&quot; (2002), &

Bericht door Vis »

...

i lol'd.. lots :lol:
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door uss defiant »

:lol:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door Vis »

CSI wordt nog even afgesloten met de saaiste en meest domme cliffhanger ooit :Z
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "CSI" (2000), "CSI: Miami" (2002), "CSI: NY" (2004) (US)

Bericht door The Silencer »

Bestaat dat nog dan? En wie gaat er nu dood?
Plaats reactie