Welke topfilm vond jij een flutfilm?

Bespreek hier alles over TV, Films, Muziek en Boeken

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Welke topfilm vond jij een flutfilm?

Bericht door Section31 »

Als variant op het eerder verschenen 'Welke flutfilm vond jij een topfilm' ;)

Memento
Het kan eraan liggen dat ik erg moe was, maar de hele ophef om deze film ontging me, ik viel halverwege zelfs in slaap.

Shaun of the Dead
Door vrienden van me helemaal de hemel ingeprezen, ik heb er vrijwel niet om kunnen lachen eigenlijk.

Insomnia
Te traag, ben ik ook bij in slaap gevallen. Later nog een keer gezien, maar het deed me nog altijd weinig.

Spider-Man Trilogie
Leuk in de bios, maar de herkijkwaarde is voor mij erg laag. Deel 3 als dieptepunt.

POTC 2
Ik heb deel 3 nog niet gezien, maar na deel 2 voelde ik me echt belazerd toen ik de bios verliet.

Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Hiermee zal ik wel een paar mensen tegen de schenen schoppen. O-) Maar een 8,5 op IMDB vind ik echt overrated.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

POTC2, mee eens.
Philadelphia.
Finding neverland.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Bericht door Punisher »

POTC staat voor...?

Shaun of the dead viel mij ook erg tegen, af en toe wel wat leuke momenten, maar over het algmeen flauw en langdradig...

Kill Bill viel me nogal tegen
Deel 1 was niks meer dan rondvliegende ledematen en massa's bloed, op zich was dat hele over-the-top gedoe wel grappig, maar na 20 minuten begint het toch wel een beetje te vervelen.
Deel 2 was wat beter, maar ook deze film kon me niet echt boeien...
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Pirates of the Caribean (voeg r en/of b toe indien noodzakelijk)

Gladiator vond ik ook niks.
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

Trutgras schreef:POTC2, mee eens.
:stupid: en deel 3 ook :{
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Section31 schreef:Insomnia
Te traag, ben ik ook bij in slaap gevallen. Later nog een keer gezien, maar het deed me nog altijd weinig.
Vind ik ook.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Welke topfilm vond jij een flutfilm?

Bericht door Vis »

Section31 schreef:Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Hiermee zal ik wel een paar mensen tegen de schenen schoppen. O-) Maar een 8,5 op IMDB vind ik echt overrated.
Ik zou nou graag 5 pagina's volschrijven waarom je volkomen ongelijk hebt.. maar smaken verschillen zullen we maar zeggen :)
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Toe, schrijf 5 pagina's vol. Horck klaagde dat er te weinig te lezen was.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Iedereen vond Titanic geweldig, ik vond het echt een kutfilm.

Iedereen vond ik die films over elfen en hobbits geweldig, ik vond die ook maar tegenvallen.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Welke topfilm vond jij een flutfilm?

Bericht door Nemesis »

Section31 schreef:Als variant op het eerder verschenen 'Welke flutfilm vond jij een topfilm' ;)

Memento
Het kan eraan liggen dat ik erg moe was, maar de hele ophef om deze film ontging me, ik viel halverwege zelfs in slaap.

Shaun of the Dead
Door vrienden van me helemaal de hemel ingeprezen, ik heb er vrijwel niet om kunnen lachen eigenlijk.

Insomnia
Te traag, ben ik ook bij in slaap gevallen. Later nog een keer gezien, maar het deed me nog altijd weinig.

Spider-Man Trilogie
Leuk in de bios, maar de herkijkwaarde is voor mij erg laag. Deel 3 als dieptepunt.

POTC 2
Ik heb deel 3 nog niet gezien, maar na deel 2 voelde ik me echt belazerd toen ik de bios verliet.

Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Hiermee zal ik wel een paar mensen tegen de schenen schoppen. O-) Maar een 8,5 op IMDB vind ik echt overrated.
Je hebt het over topfilms in je topic titel.. er staan er hier maar twee, Spiderman en POTC. De rest noem ik geen topfilms.. ze zijn nauwelijks genoemd in de pers.

Spiderman is wat je ervan kan verwachten.. simpele entertainment.. ze houden vast aan de serie(in de zin van, zelfde soort verhalen) en dat is goed, maar de herkijkwaarde is niet hoog.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

The Silencer schreef:Iedereen vond Titanic geweldig, ik vond het echt een kutfilm.

Iedereen vond ik die films over elfen en hobbits geweldig, ik vond die ook maar tegenvallen.
Hear hear

Titanic.. drie uur lang naar zinkend schip kijken.. heb hem nu één keer gezien (verplicht).. nou.. echt, helemaal niets.

Verder heb ik LOTR gezien, was leuk, vond hem erg leuk.. maar later keek ik hem wat vaker en dan begint hij toch tegen te vallen.. het is een herhalend verhaal min of meer.. en dat is saai.. en dat hele hobbit to the top gebeuren is saai en dom.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Welke topfilm vond jij een flutfilm?

Bericht door Vis »

Nemesis schreef:Je hebt het over topfilms in je topic titel.. er staan er hier maar twee, Spiderman en POTC. De rest noem ik geen topfilms.. ze zijn nauwelijks genoemd in de pers.
Oh, zeker wel.

Wat betreft Eternal Sunshine of the Spotless Mind, de film moet je aanstaan. Maar de film is gewoon perfect geschreven. Michel Gondry is een geweldige regisseur en geeft alle aandacht aan elk detail. En dat is ook weer terug te zien in de film. Het leuke is dat als je 'm vaker kijkt je steeds meer details opvallen. Ik vind 'm zelf die 8.5 zeker waard.
Gebruikersavatar
TMar
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 987
Lid geworden op: 12 jun 2002, 07:40
Contacteer:

Bericht door TMar »

De nieuwe versie van King Kong. Begint wel leuk, maar werd op den duur de actie zat. Gewoon teveel en te lang en ben toen afgehaakt.

Titanic zuigt idd. Maar goed, al die zwijmelende tutholas kijken zo graag naar Leo diCaprio. Ik geef ze in principe geen ongelijk, is een leuke knul om te zien, maar niet het belangrijkste in een film.

Matrix 2 en 3. Veel spectakel, veel spanning, maar verder boeide het me niet zo.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

The Silencer schreef:Iedereen vond Titanic geweldig, ik vond het echt een kutfilm.
Agreed, maar er zat 1 karakter in dat me wel ontzettend aansprak. Die ene vent die 't schip heeft ontworpen en (in mijn herinnering) steeds aan z'n klokje zit te prutsen. Toegegeven, het is niet veel om je 3 uur mee vol te maken.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Titanic, alleen om David Warner, maar die kende ik toen niet :Y)
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

titanic :r
ik heb hem pas gekeken nadat hij (na een jaar of 2) uit de bioscopen was verdwenen, en dat viel echt tegen... er waren mensen die hem 5 keer in de bios gingen kijken, maar ik twijfel toch sterk aan hun mentale capaciteiten... :{
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ik kan trots zeggen dat ik de Titanic nog nooit gezien heb :cheer:
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Welke topfilm vond jij een flutfilm?

Bericht door Nemesis »

Vis schreef:
Nemesis schreef:Je hebt het over topfilms in je topic titel.. er staan er hier maar twee, Spiderman en POTC. De rest noem ik geen topfilms.. ze zijn nauwelijks genoemd in de pers.
Oh, zeker wel.

Wat betreft Eternal Sunshine of the Spotless Mind, de film moet je aanstaan. Maar de film is gewoon perfect geschreven. Michel Gondry is een geweldige regisseur en geeft alle aandacht aan elk detail. En dat is ook weer terug te zien in de film. Het leuke is dat als je 'm vaker kijkt je steeds meer details opvallen. Ik vind 'm zelf die 8.5 zeker waard.
Leuk en aardig dat het een goede film is, dat zijn er wel meer, maar dan is het nog geen topfilm. Een topfilm is in mijn ogen zo'n film die met veel bombarie aangekondigt wordt, in previewshotjes in de bios ziet, op tv veel reclame etc. Anders is het gewoon een goede film..

Matrix is ook zoiets.. als je dat één of twee keer gezien hebt is de fun eraf..

Kill bill vind ik nog niets.. ben blij dat ik die films niet gezien heb.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

@Nem: Als we voor topfilms afgaan op publiciteit zijn er een hele hoop bagger topfilms :') . De naam topfilm impliceert dat het gaat om een kwalitatief hoogstaand product en goed bekeken wordt (top als in goed product en top als in opbrengsten).
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Ace of Spades schreef:De naam topfilm impliceert dat het gaat om een kwalitatief hoogstaand product en goed bekeken wordt (top als in goed product en top als in opbrengsten).
Dat dus, ik heb het niet enkel over blockbusters (anders had ik het wel zo genoed hè), maar over films die over het algemeen goed gewaardeerd worden.
Of ze nou een budget van 10milj of 210milj hadden doet er niet toe.
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Bericht door Dawn »

Vis schreef:Ik kan trots zeggen dat ik de Titanic nog nooit gezien heb :cheer:
:stupid:
Gebruikersavatar
Jim
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 564
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:07

Bericht door Jim »

hebben jullie dan niet het idee dat jullie een stukje filmgeschiedenis missen? :*)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Ik vond Titanic best leuk :bloos: . Beetje langdradig, maar zeker niet zo slecht als men het hier doet voorkomen.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Section31 schreef:
Ace of Spades schreef:De naam topfilm impliceert dat het gaat om een kwalitatief hoogstaand product en goed bekeken wordt (top als in goed product en top als in opbrengsten).
Dat dus, ik heb het niet enkel over blockbusters (anders had ik het wel zo genoed hè), maar over films die over het algemeen goed gewaardeerd worden.
Of ze nou een budget van 10milj of 210milj hadden doet er niet toe.
nou als die ene film een topfilm was.. had ik hem vast wel ergens gehoord.. :) ik volg het filmnieuws.. een beetje.. wat er in de bioscoop draait. ik ken een heleboel goede films die niet in de bios hebben gedraaid, daarom zijn het geen topfilms..

zoals jij bovenstaande beschrijft.. gaat het alleen om de grote films... en als je dan kijkt.. welke wie flop vond.. tja, dan is dit puur een topic waarin iedereen een topfilm afkraakt vanwege zijn smaak.. maakt het topic direct een stuk minder interessant..
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Sorry Nemesis, maar nu volg ik je totaal niet meer.
Je claimt het nieuws rondom films (een beetje) te volgen, maar titels als Memento en The Eternal Sunshine of The Spotless Mind zeggen je niets? :?

En je 2e alinea.. wtf :? Nergens beweer ik dat het alleen om grote films gaat, zoals ik al zeg het gaat om films die een hoge waardering toebedeeld krijgen, ongeacht het budget of de marketing campagne die eraan vooraf is gegaan.
Duidelijk toch?
Ace of Spades schreef:Ik vond Titanic best leuk :bloos: . Beetje langdradig, maar zeker niet zo slecht als men het hier doet voorkomen.
Over Titanic: Ik heb er zelf nooit een probleem mee gehad eigenlijk, heb 'm zelfs op DVD :bloos:. En aangezien de film nog altijd veel kritiek te verduren krijgt en een 7,1 op IMDB scoort is ie ook niet overgewaardeerd te noemen imho.

Maar ik wil meer titels horen mensen! :biggrin:
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Zelfs ik ken de naam The Eternal Sunshine of The Spotless Mind en ik volg geen filmnieuws :P .
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Vis schreef:Ik kan trots zeggen dat ik de Titanic nog nooit gezien heb :cheer:
Je moet ook de film zien, niet 't schip :*)
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Thierry schreef:
Vis schreef:Ik kan trots zeggen dat ik de Titanic nog nooit gezien heb :cheer:
Je moet ook de film zien, niet 't schip :*)
:rofl:
Gebruikersavatar
Peti
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7308
Lid geworden op: 11 jun 2002, 22:03
Locatie: Eerbeek
Contacteer:

Bericht door Peti »

Ace of Spades schreef:Zelfs ik ken de naam The Eternal Sunshine of The Spotless Mind en ik volg geen filmnieuws :P .
:stupid:
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik vind Eternal Sunshine een mooie film.
Plaats reactie