"Dexter" (2006) (US)

Bespreek hier alles over TV, Films, Muziek en Boeken

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door HorckDude »

:yes:

In het afgelopen seizoen leken ze in ieder geval te suggereren dat Dexter langzaam ten onder gaat aan zichzelf, dus ik ga er sowieso vanuit dat de serie eindigt met een dode Dexter. Al het andere zou een teleurstelling zijn. ;)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Debra begint ook aardig te ontsporen. Ik denk dat ze het er beiden niet levend vanaf brengen. Maar als Dexter door Harry Jr. omgelegd moet worden, dan moeten ze of tijdsprongen gaan maken of er nog tien seizoenen achteraan plakken :') Hoewel het natuurlijk ook "per ongeluk" kan gaan. Wellicht kan hij dan meteen als voorbeeld voor mini-Dawn gaan gelden :') Ik was toch al van plan daar een mini-slincer van te maken.
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door Dawn »

The Silencer schreef:Debra begint ook aardig te ontsporen. Ik denk dat ze het er beiden niet levend vanaf brengen. Maar als Dexter door Harry Jr. omgelegd moet worden, dan moeten ze of tijdsprongen gaan maken of er nog tien seizoenen achteraan plakken :') Hoewel het natuurlijk ook "per ongeluk" kan gaan. Wellicht kan hij dan meteen als voorbeeld voor mini-Dawn gaan gelden :') Ik was toch al van plan daar een mini-slincer van te maken.
:lachhuil:
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door HorckDude »

The Silencer schreef:Debra begint ook aardig te ontsporen. Ik denk dat ze het er beiden niet levend vanaf brengen. Maar als Dexter door Harry Jr. omgelegd moet worden, dan moeten ze of tijdsprongen gaan maken of er nog tien seizoenen achteraan plakken :') Hoewel het natuurlijk ook "per ongeluk" kan gaan. Wellicht kan hij dan meteen als voorbeeld voor mini-Dawn gaan gelden :') Ik was toch al van plan daar een mini-slincer van te maken.
Eerder een Maxi-slincer lijkt me :*)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

HorckDude schreef:
The Silencer schreef:Debra begint ook aardig te ontsporen. Ik denk dat ze het er beiden niet levend vanaf brengen. Maar als Dexter door Harry Jr. omgelegd moet worden, dan moeten ze of tijdsprongen gaan maken of er nog tien seizoenen achteraan plakken :') Hoewel het natuurlijk ook "per ongeluk" kan gaan. Wellicht kan hij dan meteen als voorbeeld voor mini-Dawn gaan gelden :') Ik was toch al van plan daar een mini-slincer van te maken.
Eerder een Maxi-slincer lijkt me :*)
:') Scherp.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door HorckDude »

Vlijmscherp 8-)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

HorckDude schreef:Vlijmscherp 8-)
Net zoals Dexter zijn messen :9~
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door captain crash »

Zou natuurlijk wel gaaf zijn als blijkt dat Debra zelf ook de nodige doden op haar geweten heeft...en dat het een soort van stand off tussen haar en Dexter gaat worden. Maargoed...eigenlijk zou ik dat nog steeds jammer vinden, want Dexter moet gewoon vermoord worden door zijn opvolger (jah ook ruimte voor een spin off, maar dat moet dan maar weer niet)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door Vis »

Van mij mag ie gewoon blijven leven. Laatste scène waarin we 'm met een big smile zien rondlopen ergens in een ver-weg land.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door Master Vanhu Botie »

Het probleem met dit einde is dat het geen einde is, maar dat ie daar zal moeten herbeginnen om z'n moordzucht te bevredigen .....
Ik vind cc's einde geloofwaardiger.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door Vis »

Maar waarom moet hij dood? Waarom kan hij niet gewoon een slimme serial killer zijn die niet gepakt wordt.
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door HorckDude »

Vis schreef:Maar waarom moet hij dood? Waarom kan hij niet gewoon een slimme serial killer zijn die niet gepakt wordt.
Vijf jaar geleden was dat een optie geweest, maar nu echt niet meer. Dexter die de serie overleeft is helemaal niet in lijn met de manier waarop het karakter zich de afgelopen jaren ontwikkeld heeft. Na zijn vele mislukte pogingen om een normaal leven te lijden is hij steeds meer gaan accepteren dat de 'dark passenger' niet zo'n probleem is. Hij zet zich steeds meer af tegen de code van Harry en probeerde afgelopen seizoen Debra ervan te overtuigen dat wat hij deed nuttig is. Die acceptatie van zijn eigen moordlust is ook iets wat gestimuleerd werd in zijn relatie met Hannah. Hij ziet het niet meer als een evil urge waaraan hij moet voldoen, maar als iets noodzakelijks. Wat dat betreft begint Dexter steeds meer door te draaien. Het meesleuren van Debra in zijn killing spree, gecombineerd met de fouten die hij steeds meer maakt, is naar mijn idee een duidelijke neerwaartse spiraal die onmogelijk nog een goed einde kan hebben. Hij is inmiddels zo deluded dat het wel moet eindigen in een fout die hem fataal wordt. Ok, een arrestatie zou ook kunnen, maar gezien de serie is dood veel passender voor Dexter. Vanuit het karakter bezien kan ik me gewoon geen ander reëel einde indenken.

Dood door zijn eigen zoon zou fantastisch zijn. Niet alleen omdat het vermakelijke tv zou zijn, maar ook omdat het het volledige falen van Dexter zou zijn. Zijn enige lichtpuntje was altijd dat hij wel een goede vader kon zijn voor Harrison, en dat de dark passenger alleen zijn eigen probleem was, maar als blijkt dat ie het aan Harrison heeft overgegeven is Dexter in zijn leven in alles gefaald. Dat lijkt me een ironisch einde voor de serie, een goede afsluiting van het karakter, en een morele overwinning in een serie die 8 jaar lang het leven van een seriemoordenaar heeft verheerlijkt. Uiteindelijk gaat onze favoriete seriemoordenaar, ondanks dat ie er alles aan heeft gedaan om zo goed mogelijk te leven, aan zichzelf ten onder.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door Vis »

HorckDude schreef:
Vis schreef:Maar waarom moet hij dood? Waarom kan hij niet gewoon een slimme serial killer zijn die niet gepakt wordt.
Vijf jaar geleden was dat een optie geweest, maar nu echt niet meer. Dexter die de serie overleeft is helemaal niet in lijn met de manier waarop het karakter zich de afgelopen jaren ontwikkeld heeft. Na zijn vele mislukte pogingen om een normaal leven te lijden is hij steeds meer gaan accepteren dat de 'dark passenger' niet zo'n probleem is. Hij zet zich steeds meer af tegen de code van Harry en probeerde afgelopen seizoen Debra ervan te overtuigen dat wat hij deed nuttig is. Die acceptatie van zijn eigen moordlust is ook iets wat gestimuleerd werd in zijn relatie met Hannah. Hij ziet het niet meer als een evil urge waaraan hij moet voldoen, maar als iets noodzakelijks. Wat dat betreft begint Dexter steeds meer door te draaien. Het meesleuren van Debra in zijn killing spree, gecombineerd met de fouten die hij steeds meer maakt, is naar mijn idee een duidelijke neerwaartse spiraal die onmogelijk nog een goed einde kan hebben. Hij is inmiddels zo deluded dat het wel moet eindigen in een fout die hem fataal wordt. Ok, een arrestatie zou ook kunnen, maar gezien de serie is dood veel passender voor Dexter. Vanuit het karakter bezien kan ik me gewoon geen ander reëel einde indenken.
Dat hij wat (belangrijke) fouten is gaan maken betekent niet dat hij ineens compleet doordraait en niet meer kan nadenken. Hij heeft een leven lang aan ervaringen opgebouwd en dat is niet ineens weg. Hoe hij zichzelf ziet maakt niet zoveel uit; uiteindelijk gaat het erom of hij in staat is om de controle weer terug te krijgen, met of zonder Harry's code.

Nou is er nog maar één seizoen, maar het verhaal kan prima de andere kant op gedraaid worden waarbij hij zichzelf herstelt. Er is een verschil tussen wat realistisch mogelijk is voor het karakter en welke richting de schrijvers het verhaal heen sturen. En mocht het gat wat hij voor zichzelf gegraven heeft te diep zijn, dan nog is hij bijzonder slim en kundig; waarom zou het niet reëel zijn dat hij een master exit plan bedenkt en dat uitvoert?
HorckDude schreef:Dood door zijn eigen zoon zou fantastisch zijn. Niet alleen omdat het vermakelijke tv zou zijn, maar ook omdat het het volledige falen van Dexter zou zijn. Zijn enige lichtpuntje was altijd dat hij wel een goede vader kon zijn voor Harrison, en dat de dark passenger alleen zijn eigen probleem was, maar als blijkt dat ie het aan Harrison heeft overgegeven is Dexter in zijn leven in alles gefaald.
En realisme was net nog zo belangrijk. Dit zou betekenen dat het geheel genetisch is (al lastig om dat serieus te nemen) en dat een klein kind gelijk z'n eigen vader vermoordt in plaats van begint te experimenteren op dieren of andere kinderen. Kom op zeg. Dat zou juist de meest achterlijke manier zijn om Dexter aan z'n einde te laten komen.
HorckDude schreef:Dat lijkt me een ironisch einde voor de serie, een goede afsluiting van het karakter, en een morele overwinning in een serie die 8 jaar lang het leven van een seriemoordenaar heeft verheerlijkt. Uiteindelijk gaat onze favoriete seriemoordenaar, ondanks dat ie er alles aan heeft gedaan om zo goed mogelijk te leven, aan zichzelf ten onder.
Dat kan ook zonder dat hij door een peuter wordt vermoord...
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Debra en Dexter hebben een love child, zij gaat vervolgens ten onder aan de alcohol en cocaïne. Harrison wordt verantwoordelijk voor de dood van zijn broertje/zusje (laat bijvoorbeeld per ongeluk de aangesloten broodrooster vallen in het badje). Dexter ziet Harrison in zichzelf (of het nu waar is of niet) en besluit zichzelf te slincen. Vervolgens krijgt hij allemaal Doakes-waanbeelden en noemt hij iedereen een motherfucker.

Vervolgens blijkt Batista ook zwanger van Dexter.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door Vis »

:rofl:
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door HorckDude »

Vis schreef:Dat hij wat (belangrijke) fouten is gaan maken betekent niet dat hij ineens compleet doordraait en niet meer kan nadenken. Hij heeft een leven lang aan ervaringen opgebouwd en dat is niet ineens weg. Hoe hij zichzelf ziet maakt niet zoveel uit; uiteindelijk gaat het erom of hij in staat is om de controle weer terug te krijgen, met of zonder Harry's code.

Nou is er nog maar één seizoen, maar het verhaal kan prima de andere kant op gedraaid worden waarbij hij zichzelf herstelt. Er is een verschil tussen wat realistisch mogelijk is voor het karakter en welke richting de schrijvers het verhaal heen sturen. En mocht het gat wat hij voor zichzelf gegraven heeft te diep zijn, dan nog is hij bijzonder slim en kundig; waarom zou het niet reëel zijn dat hij een master exit plan bedenkt en dat uitvoert?
Zoals ik eerder zei: vanwege Debra's betrokkenheid en de relatie met Hannah. Hij is niet meer de onbekende, onbelaste killer die zich alleen druk hoeft te maken om de secure moord. Nadat hij ontdekte dat een normaal leven los van zijn dark passenger onmogelijk was, probeert hij nu heel duidelijk zijn dark passenger onderdeel te doen uitmaken van zijn normale leven. Twee mensen weten nu van zijn bestaan, en dat maakt het moorden voor zijn gevoel normaal. Die link tussen zijn dark passenger en sociaal leven is nu eenmaal gelegd en kun je niet meer terugdraaien. Debra kan niet opeens niét weten dat Dexter een serial killer is. :lachhuil: Zeker de gebeurtenissen van afgelopen seizoen hebben het onomkeerbaar gemaakt, dus Dexter kan onmogelijk weglopen.
Vis schreef:En realisme was net nog zo belangrijk. Dit zou betekenen dat het geheel genetisch is (al lastig om dat serieus te nemen) en dat een klein kind gelijk z'n eigen vader vermoordt in plaats van begint te experimenteren op dieren of andere kinderen. Kom op zeg. Dat zou juist de meest achterlijke manier zijn om Dexter aan z'n einde te laten komen.
Slow down, visserblub. Niemand had het over een genetisch verband. :S

Natuurlijk suggereer ik niet dat Harrison als peuter al meteen een cold blooded killer is. Het gaat erom dat Dexter's dood door zijn zoon veroorzaakt wordt. Dat kan ook per ongeluk zijn, waarna zijn zoon ziet hoe zijn vader doodbloed. Dat brengt het verhaal weer full circle terug naar jonge Dexter in de container: het trauma dat het allemaal begon. Sure, je weet dan niet hoe Harrison zich gaat ontwikkelen in de rest van zijn leven, maar hij begint zijn leven dan wel met een trauma vergelijkbaar aan dat van Dexter. Dat is het hele punt: Dexter heeft dan zijn zoon geen betere jeugd kunnen geven dan hemzelf.

Maar deze zaken staan natuurlijk wel los van elkaar. Death by son zou ik een leuk einde vinden, maar ik zou ook wel tevreden zijn met een ander spannend einde waarin Dexter dood gaat. Weglopen daarintegen zou een grote teleurstelling zijn.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Over drie weken begint het laatste seizoen, motherfucker.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door Vis »

Flying fucking fuck, dat is snel.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Jeppers. Begon het vroeger niet altijd eind september? Misschien weten ze dat het slecht is en willen ze klaar zijn voordat alle echte series weer beginnen zodat ze tenminste nog wat kijkers hebben omdat er anders toch niks is :')
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door Galenfuinion »

The Silencer schreef:Jeppers. Begon het vroeger niet altijd eind september? Misschien weten ze dat het slecht is en willen ze klaar zijn voordat alle echte series weer beginnen zodat ze tenminste nog wat kijkers hebben omdat er anders toch niks is :')
Ze halen het geld toch wel binnen met een Final Season. Ik verwacht dat ze het nu al uitzenden, zodat ze in september Homeland op de plek van Dexter kunnen zetten. Aansluitend op Homeland begint dan een nieuwe serie, Masters of Sex, zodat ze Homeland kunnen misbruiken om deze andere serie op de kaart te zetten.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door Vis »

Dexter - Season 08, Episode 01
WEBRiP x264 - KYR Release
June 30, 2013
Notes: this is edited for language and nudity.

Afbeelding

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
Spoiler (weergeven)
Het valt ineens op dat Debra bijna geen woord kan zeggen zonder te vloeken :')
 
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Debra hangt de Miriam uit :')
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door Vis »

8x01 en 8x02 waren awesome :dance:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door Vis »

Good stuff
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

I killed the bitch, motherfucker.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door Vis »

8x06 :{

Ok, that's it. Cancellen die zooi :r
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door Vis »

Erg triest om te zien hoe zo'n goede serie in een paar aflevering geheel onderuit wordt gehaald ;-( .
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Ik moet die van gisteren nog kijken. Moet wachten tot uhm, "TV on demand" hem binnen heeft. Maar ik vind het ook minder worden. Ik had liever gezien dat Harrison zijn opvolger wordt.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door Galenfuinion »

-O- -O- -O- -O- -O- -O-
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Dexter" (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Morgen ga ik hem kijken, maar ik heb er steeds minder zin in :')
Plaats reactie