"Dexter" (2006) (US)

Bespreek hier alles over TV, Films, Muziek en Boeken

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Galenfuinion »

Hij was inderdaad wel erg snel bij Dexter in de lift met de moord op die professor.

De bijl en de afgehakte hand was het zoveelste weggevertje.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Vis »

Hoezo? Die bijl kwam waarschijnlijk gewoon uit zo'n kastje met glas ervoor in dat gebouw. Het vermoorden van die professor gebeurde pas die avond toen ze daar beiden alweer weg waren. In het kantoor van die prof zelf lagen een paar druppels bloed op de grond, bij lange na niet genoeg om van een afgehakte hand te zijn. En sowieso was er dus veel te weinig tijd tussen Dexter vastzetten in de lift, naar boven gaan, een moord plegen, hand afhakken, lichaam verbergen, bijl schoonmaken en daarna Dexter uit de lift helpen. Ook betwijfel ik dat hij een standaard bijl gebruikt voor zoiets.

Hoe werd die lift überhaupt vastgezet? Kun je een lift vastzetten met een sleutel ofzo die ergens bij de deuren aan de buitenkant erin past? Dan nog: erg ver gezocht. Dan had hij zo'n sleutel bij zich moeten hebben. Maar waarom? Niet echt te voorspellen dat Dexter met de lift zou gaan. Sowieso erg dom van Dexter zelf, en niet Dexter-like. Hij ging 2 verdiepingen omhoog geloof ik, die afstand via de trap had 'm 20 seconden gekost.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Eens met Vis, ik heb dit ook niet zien aankomen, Vis heeft het goed verwoord. Bijlen hangen in Amerika in openbare gebouwen overal ter brandveiligheid. Net als Vis zou ik nog eens terug moeten kijken om te kijken of ik niet misschien ergens een hint gemist heb.

Ik vraag me trouwens af hoe dat nu met labgeek verder gaat. Hoezo komt hij nu opeens aan die Ice Truck killer arm? Zou hij de bieder zijn geweest die het van die slet gekocht heeft? Dat zou het "weg laten gaan" van alle bewijzen omtrent die transactie wellicht wel makkelijker maken.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Vis »

The Silencer schreef:Ik vraag me trouwens af hoe dat nu met labgeek verder gaat. Hoezo komt hij nu opeens aan die Ice Truck killer arm? Zou hij de bieder zijn geweest die het van die slet gekocht heeft? Dat zou het "weg laten gaan" van alle bewijzen omtrent die transactie wellicht wel makkelijker maken.
Ja, moet haast wel. Dus of dit is gewoon een flauw subplot, of er zit nog iets achter. Straks blijkt hij ook een serial killer te zijn :') .

En wat doet die troelala nou precies? De hele dag op Harrison passen? Want daar lijkt ze altijd tijd voor te hebben.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:
The Silencer schreef:Ik vraag me trouwens af hoe dat nu met labgeek verder gaat. Hoezo komt hij nu opeens aan die Ice Truck killer arm? Zou hij de bieder zijn geweest die het van die slet gekocht heeft? Dat zou het "weg laten gaan" van alle bewijzen omtrent die transactie wellicht wel makkelijker maken.
Ja, moet haast wel. Dus of dit is gewoon een flauw subplot, of er zit nog iets achter. Straks blijkt hij ook een serial killer te zijn :') .

En wat doet die troelala nou precies? De hele dag op Harrison passen? Want daar lijkt ze altijd tijd voor te hebben.
Ze studeerde toch ook nog? Zal wel lessen volgen in de tijd dat ze niet op dat wicht hoeft te passen en maakt haar huiswerk etc terwijl ze bij Harrison is.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Vis »

Ahja, dat zou wel kunnen :)

Ok, wat voor verhalen hebben we nu precies?

1. DDK vs Dexter
2. DDK vs police

En mogelijk nog iets over:

3. Dexter rampage
4. LaGuerta + ho killer cop
5. Off-the-rails Quinn & Failure Batista
6. Labgeek met Ice Truck Killer-hand
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:Ahja, dat zou wel kunnen :)

Ok, wat voor verhalen hebben we nu precies?

1. DDK vs Dexter
2. DDK vs police

En mogelijk nog iets over:

3. Dexter rampage
4. LaGuerta + ho killer cop
5. Off-the-rails Quinn & Failure Batista
6. Labgeek met Ice Truck Killer-hand
Quinn was overigens geniaal. "Oh you must mean my mother" en hij verwachtte natuurlijk meteen een MILF die nog jonger dan de dochter eruit zag. Die kop van Batista was geweldig :lachhuil:
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Galenfuinion »

Als je de aflevering ingaat met de gedachte dat Gellar een Dark Passenger is, kijk je er heel anders tegenaan.

Ik wist het ook niet zeker maar had sterke vermoedens en heel de aflevering werd dit alleen maar sterker dus de spanning was er af.

- Zie ook in koffiebar
- Dexter in episode 8 waarbij Gellar net wegloopt als die omdraait
- De thematische paralellen

En Masuka heeft dus een hele groep potentiele stagiars. De eerste is gek en verkoopt die arm van Ice Truck Killer op Internet, en de tweede stagiair die die uitzoekt heeft die arm gekocht. Right....
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Vis »

Dit wordt er niet veel beter op...

Eerst laten ze nog even Dexter + pa zien naast Travis + Geller, en legt Dexter's pa uit voor alle domme Amerikanen dat Geller fake is. Oh, echt waar? En verder is Dexter weer veel te dom bezig. Fouten, prima. Maar dit is zo compleet ongeloofwaardig aan 't worden. Dude neersteken op die boot, in 't daglicht een lijk omhoog takelen en erbij gaan staan op die boot, bellen naar de politie terwijl ie nog op die boot staat. Ten eerste worden die telefoontjes opgenomen en zijn stem is écht wel herkenbaar. Ten tweede ligt er nog een lijk in die boot. Misschien even bellen als je daar weg bent? Hij gebruikt gelukkig wel een burner phone.

Hoogtepunt van de aflevering: Quinn :P

Afbeelding
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Ook zullen ze de eigenaar van de boot achterhalen en van dochterlief horen dat er heel toevallig een meneer is geweest die naar de gedode vrouw gevraagd heeft. OK, nu zijn ze er nooit achter gekomen wie Kyle Butler was, maar ook daar hebben ze zich goedkoop vanaf gemaakt.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Vis »

Wut

Afbeelding
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Galenfuinion »

Blij dat de 'twist' is geweest, want voorspelbaar is het nu minder. Erg goed nog niet.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Vis »

Iemand op een ander forum schreef:Afbeelding

Oh hey Dexter, I know your wife was killed by a serial killer and left her two kids and your son behind.
Now you live here alone, all because a serial killer killed your wife.

Would you like to play as a serial killer in my game that I made for you?
It's really fun!
Spoiler (weergeven)
Showtime, give me a job as a writer for Dexter! Hurrrr
 
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Vis »

Goed zo Dexter, maak een video van jezelf waarin je toegeeft The Beast te zijn en stuur die naar een serial killer. Dat is ook door niemand te achterhalen :') .

Bloedneus en duizelig nét op het moment dat hij die Travis wil aanvallen. God damn, die schrijvers zijn zó goed! :shake:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Ook dat muurplakaat is mooi, leg dat maar eens uit als dat gevonden wordt :')

"So would your late wife"...NICE!

Leuk wat die zielenverdraaister suggereerde tussen Debra en Dexter, vooral als je de geschiedenis van de twee acteurs kent (inmiddels zijn ze gescheiden).
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Vis »

Nou ja.. wat mij betreft nogal onzinnig en totaal niet passend bij de karakters. Waar in deze hele serie hebben ze ooit zo'n soort relatie gehad? Zoals ik 't zag helemaal nooit, en zoiets slaat echt niet ineens om, of dan realiseer je je echt niet plotseling: oh damn, ik ben verliefd op m'n broer! En dat als enige verklaring voor al d'r mislukte relaties is complete BS. Duidelijk ook niet iets waar ze ooit eerder over na hebben gedacht. Zie het dus enkel als "oh laten we dat er ook nog maar even in gooien om dit seizoen nog absurder te maken".

Nee, het niveau van Dexter is zeer diep gezakt dit seizoen. Ik zie 't hier al bijna op de bodem liggen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:Duidelijk ook niet iets waar ze ooit eerder over na hebben gedacht.
Dat idee heb ik al zeker sinds het einde met Trinity. Daar hebben ze zich nog steeds goedkoop vanaf gemaakt. Sindsdien keldert het niveau alleen maar.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Vis »

The Silencer schreef:
Vis schreef:Duidelijk ook niet iets waar ze ooit eerder over na hebben gedacht.
Dat idee heb ik al zeker sinds het einde met Trinity. Daar hebben ze zich nog steeds goedkoop vanaf gemaakt. Sindsdien keldert het niveau alleen maar.
Het is zo jammer, want dit gebeurt bij vrijwel elke serie (ook House). In het begin hebben ze precies duidelijk wat ze allemaal willen vertellen, en dan wordt dat netjes opgezet voor een aantal seizoenen. En daarna houdt het gewoon op en krijg je van die seizoensthema's die gewoon klaar en af zijn na een seizoen en dan beginnen ze het jaar erop weer opnieuw. Wordt totaal niet nagedacht over de lange termijn, en dan proberen ze heel flauw en op allerlei manieren net te doen alsof gebeurtenissen in seizoen x ineens terug zouden slaan op iets van uit seizoen x–4, wat duidelijk niet het geval is.

Manier #1: Flashbacks! Oeh kijk, 10 jaar geleden had hoofdpersoon ook al te maken met geheel-nieuw-karakter-dat-we-nu-voor-het-eerst-zien! Nee hoor, die komt niet uit het niets, dat zat er al 10 jaar aan te komen! Snap dat dan.

De enige reden die ik me kan bedenken om per seizoen te gaan schrijven is als je vrij zeker bent dat de serie stopt na het huidige/volgende seizoen en je alles netjes wil laten eindigen. Maar bij Dexter is dit vrijwel nooit het geval geweest, en zoiets is natuurlijk een self fulfilling prophecy, want als jij je serie min of meer eindigt aan het einde van het seizoen heeft elke kijker dat ook wel door. Als er een groot verhaal wordt opgebouwd waar je nog 2-3 seizoenen mee door kan is het voor de kijker ook een stuk interessanter. Zie LOST (al is dat ook upgefucked in de laatste 2 seizoenen, ongeacht de claims van die Lindelof Gaylord dat ze het zo al vanaf het begin af aan wilden doen :r).
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Bij BSG had ik dat gevoel eerlijk gezegd ook. Ik kan me niet voorstellen dat ze vanaf het begin naar dat einde hebben toegewerkt, zeker gezien hoe het einde allemaal opeens wel afgeraffeld werd.

Wat mij betreft eindigen Huisch, Dexter en NCIS na dit seizoen. De Walking Dead moet wat verbeteren. Zuidpark is een beetje op de retour, vond het begin van dit seizoen erg zwak maar werd halverwege wat beter. Flitspunt weet me momenteel nog het meest te boeien, ben altijd weer benieuwd welk verhaal er schuilgaat achter iemand die menigeen gewoon als een crimineel zou zien die je gewoon moet neerknallen en niet meer naar omkijken.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Galenfuinion »

Nou, Dexter krijgt nog twee seizoenen, maar ze hebben flink wat recht te breien.

Dit seizoen is een absoluut dieptepunt met deze aflevering als uitschieter. Kom op zeg...dit gaat nergens meer over.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Nog twee? :{

Ik hoop overigens dat LaGuerta eindelijk eens de pijp uit gaat. Ik had gehoopt dat die vrouw zich met haar gasaanval zou vergissen: dat ze naar LaGuerta geleid zou worden omdat ze alle touwtjes in handen wil nemen en die vrouw dan maar het gas op haar los laat.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Vis »

LaGuerta's rol is ook behoorlijk veranderd. Die vond ik altijd nog wel ok, maar sinds dit seizoen (of eerder al?) is ze gewoon een bitch om maar iemand te kunnen laten bitchen, 0 ontwikkeling en niemand die er eigenlijk nog mee omgaat van de hoofdpersonen afgezien van Debra.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:LaGuerta's rol is ook behoorlijk veranderd. Die vond ik altijd nog wel ok, maar sinds dit seizoen (of eerder al?) is ze gewoon een bitch om maar iemand te kunnen laten bitchen, 0 ontwikkeling en niemand die er eigenlijk nog mee omgaat van de hoofdpersonen afgezien van Debra.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden :) Wellicht kunnen ze een Dallasje doen en ontwaakt Dexter uit een droom. In werkelijkheid is LaGuerta gedood door Lyla en loopt Doakes nog steeds rond. Dat vond ik namelijk wel een aardig personage.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Vis »

Ja, Doakes was cool 8-) . In de tijd dat Dexter nog voorzichtig moest zijn omdat ie anders gepakt zou worden...

Afbeelding
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Afbeelding

8-)

En hij had Dexter bijna zover gekregen zichzelf aan te geven bij de politie. Wellicht dat het ook nog gebeurd was als die slet er niet tussen gekomen was. Ik bleef het was sneu voor hem vinden...bijna afgemaakt worden door dat tuig, door Dexter terug in de kooi gestopt en opgeblazen door Miri....een cokesnuivende hoer. Hij was ook de enige die aanvoelde dat er met Dexter iets niet spoorde.

Ik kan me overigens nog herinneren uit dat seizoen hoe Dexter in zijn hoofd afspeelde hoe het zou gaan wanneer bij Deb alles ging vertellen...een daar van was een Doakeaanse reactie met "on the ground motherfucker!" :lachhuil:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Vis »

00:00 - 45:00 BS
45:00 - 47:00 Achterlijke fuck-up van Debra's karakter
49:00 - 51:00 Nogal vergezocht dat zij daar net toevallig heen gaat.

Maar goed, it's there. Finally! Laten we dit hele seizoen verder vergeten, op die laatste 10 seconden na.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Op bepaalde punten hebben ze zich er makkelijk vanaf gemaakt, maar uit de laatste halve minuut bleek wel waarom. Maar ik vind het vreemd dat niemand die muurschildering van Dexter gezien heeft. Er moeten toch agenten in het huis geweest zijn om er zeker van te zijn dat de dader er niet meer was? En die moet op zijn minst opgevallen zijn dat de muurschildering compleet was en niet het hoofd mistte, als ze niet al meteen Dexter herkend hadden.

Zelfde met die agent op de toren. Er is een dwaze niet zo lieve man waar op je aan het jagen bent die zich waarschijnlijk op een toren gaat bevinden. Je bent daar gestationeerd en ziet een kind lopen. Het minste wat je doet is je maten even verwittigen van dat feit, ook al denk je niet meteen dat DDK er ook bij zit. Het feit dat daar een kind loopt is vreemd EN je verlaat je post. Dat dien je gewoon te melden.

Maar ik vind het wel tof dat ze eindelijk de moed hebben gehad om iemand erachter te laten (iemand anders dan een persoon die meteen de pijp uit gaat). En dat het Debra is kan ik helemaal waarderen. De rest van het seizoen mag inderdaad snel vergeten worden, maar ik ben op zijn minst benieuwd naar hoe het verder gaat. Ik weet niet meer hoe de Deborah uit het boek er mee om gaat (daar komt ze er aan het einde van het eerste boek achter).
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Vis »

De impact moet hier een stuk groter zijn in ieder geval.

Heel getier over hoe verschrikkelijk slecht dit seizoen was
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:De impact moet hier een stuk groter zijn in ieder geval.

Heel getier over hoe verschrikkelijk slecht dit seizoen was
Ik vrees dat de disappointment strong gaat zijn in this one.
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Dexter (2006) (US)

Bericht door Galenfuinion »

Dat met die muurschildering... :lachhuil:

Heel seizoen 6 was klote, behalve de laatste 30 seconden.
En misschien dat die verhaallijn met die stagair nog ergens heen leidt, behalve Colin Hanks die het doosje opendoet...
Plaats reactie