"Flashpoint" (2008-2012)

Bespreek hier alles over TV, Films, Muziek en Boeken

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

"Flashpoint" (2008-2012)

Bericht door The Silencer »

Kent iemand deze serie? Ik zie het wel eens voorbij komen op 13th Street en ben nieuwsgierig en heb daarom even de drie seizoen ge....gekuikt. Is het iets? Het is in ieder geval nog niet gecancelled, dat is een potentieel nadeel als het leuk blijkt te zijn :P
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door Vis »

Uiteraard :) Wel een leuke serie. Enrico Colantoni (o.a. uit Veronica Mars) is goed, en de rest van de cast is ook wel ok. Zitten niet héél veel ontwikkelingen in; is meestal gewoon een scenario van de week waar ze als team mee moeten omgaan. Maar leuk om te kijken op de achtergrond, en ze hebben redelijk veel mooie gear altijd (ja, ook sniper rifles).
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door The Silencer »

Thanks voor de info.

Dat kleine vrouwtje, speelde dat overigens vroeger niet Power Rangers mee? :') Ja, die "serie" ken ik en dat vrouwtje uit Flashpoint komt me zo bekend voor. Ik zal het eens een aantal afleveringen de kans geven...naja, heb er al een paar gezien op TV en die bevielen wel, maar ik bedoel vanaf het begin.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door Vis »

Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door The Silencer »

Ik heb ooit zo een vervolgserie gezien, in de ruimte. Liepen ook soldaten rond in uniformen van Starship Troopers :') Dacht eerst dat om een ST serie ging toen opeens kinderen in gay pakken tevoorschijn kwamen.

Wat Flitspunt betreft, zojuist de eerste anderhalve aflevering gekeken (2e loopt nu). Best aardig.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door Vis »

Seizoen 4 begint a.s. vrijdag (zaterdag voor ons); dus je moet opschieten.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door The Silencer »

Zeg dat nu niet, zou niet de eerste keer zijn dat ik drie seizoenen van een serie er in paar dagen doorheen rammen :')
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door The Silencer »

Zojuist aan aflevering 3 begonnen :') Heb al de tweede gastacteur gezien die in Groentje Blauw een hoofdrol heeft.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door Miriam »

Weer een politie serie, daar wordt je ook mee doodgegooid de laatste tijd :{
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door Vis »

Miriam schreef:Weer een politie serie, daar wordt je ook mee doodgegooid de laatste tijd :{
Nee, het gaat over een elite tactical unit; redelijk anders dan de doorsnee detective/beat cop-serie.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door Miriam »

Vis schreef:
Miriam schreef:Weer een politie serie, daar wordt je ook mee doodgegooid de laatste tijd :{
Nee, het gaat over een elite tactical unit; redelijk anders dan de doorsnee detective/beat cop-serie.
:lachhuil:

Is het van de zelfde kwaliteit als the Shield?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door Vis »

Miriam schreef:
Vis schreef:
Miriam schreef:Weer een politie serie, daar wordt je ook mee doodgegooid de laatste tijd :{
Nee, het gaat over een elite tactical unit; redelijk anders dan de doorsnee detective/beat cop-serie.
:lachhuil:

Is het van de zelfde kwaliteit als the Shield?
Nee; en ook weer anders. The Shield ging wel voor een groot deel over detectives. Flashpoint gaat voornamelijk over hoe zo'n unit met een hostage situation van de week om gaat, e.d. In The Shield zaten veel meer ontwikkelingen en verhalen.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door EMH »

Flitspunt is ook Canadees, dat maakt het verschil. Viel me meteen op dat Canadezen in werkelijkeid geen klapkoppen hebben. :+
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door Miriam »

:lachhuil:
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door Trekscaper »

Vis schreef:
Miriam schreef:Weer een politie serie, daar wordt je ook mee doodgegooid de laatste tijd :{
Nee, het gaat over een elite tactical unit; redelijk anders dan de doorsnee detective/beat cop-serie.
Precies, en wat ik ook leuk vind is dat de dader of the week niet de doorsnee crimineel is, maar vaak tot wanhoop is gedreven door de situatie waarin hij of zij zich in bevindt.

Karakterontwikkeling zit er niet zo veel in, maar de serie zit wel goed in elkaar en ook leuk is het om de vele Canadese sterren in deze serie te zien.

Ik volg Flashpoint ook al zo'n 3 jaar en het is een aardige serie waar ik met plezier heen kijk.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door The Silencer »

Dat viel me ook al op, de daders zijn niet inderdaad niet het standaard relvolk. Wat ik ook wel een aardig insteekpunt is dat de aflevering begint wanneer op het scherpst van de snede (en op dat moment zie je gewoon een kutcrimineel die neergesniped zou moeten worden in je ogen), maar dan komt het verhaal wat er voor zit.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door Vis »

Ah, er was wel een topic van :')

Weet je wat ze élke week doen? Bij een auto of motor of wat dan ook gaan staan waarin/op een bad guy wil vluchten. Dan roepen ze: stop! en zwaaien ze met hun pistool. Natuurlijk stopt de bad guy niet, en wat doen ze? Niets. "Oh shoot, they got away!" . Ze hebben bijna altijd ruim de tijd om op de banden te schieten, of desnoods in iemands been of arm. Daar zijn ze toch voor getraind? Maar nee.. ze laten de bad guys ontsnappen en dan moeten we nog 30-35 minuten aan verdere escalatie aanzien.

Nu de excuusneger weg is, is de excuusnegerin weer terug :lol: . Obvious nigger is obvious.

En dan het meest verschrikkelijke: aan het einde van de aflevering schieten ze iemand neer die met een geweer staat te zwaaien. Laten ze nou een paar episodes terug een huge deal maken van het feit dat ze dit NIET MOGEN DOEN! En doordat ze dat niet deden ging de verkeerde dood en vertrok die neger uit het team. Zoals ik al in TMH zei: was enkel zo opgezet voor het drama en om die idiot eruit schrijven, want regels veranderen duidelijk elke week. Inconsistent cops are inconsistent.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door The Silencer »

Sterker nog, ik had een Snoezepoes uitgehaald bij aan het aanmaken en het Flitspunt genoemd gleuf (voor BG) ik...of had ik dat met Groentje Blauw gedaan?

Iig was zijn de makers een lul. "There are playoffs every year". Niet dit jaar vuile kutten en dat weten jullie ook goed :-( Wrijf het er nog maar eens in.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door Miriam »

The Silencer schreef:Sterker nog, ik had een Snoezepoes uitgehaald bij aan het aanmaken en het Flitspunt.
En wat mag dat dan wel niet zijn :{
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door Vis »

Paalglijder schreef:
Silly schreef:Sterker nog, ik had een Snoezepoes uitgehaald bij aan het aanmaken en het Flitspunt.
En wat mag dat dan wel niet zijn :{
Met opzet de naamgeving van de topics hier verkeerd doen, waardoor ik ze (bij jou in ieder geval) ook met opzet verwijder :)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:
Paalglijder schreef:
Silly schreef:Sterker nog, ik had een Snoezepoes uitgehaald bij aan het aanmaken en het Flitspunt.
En wat mag dat dan wel niet zijn :{
Met opzet de naamgeving van de topics hier verkeerd doen, waardoor ik ze (bij jou in ieder geval) ook met opzet verwijder :)
Ik zal het niet meer doen lieve Visje :love2: Althans, niet expres. Als ik het per ongeluk doe, dan mag je BG een vuistslag tegen zijn bek geven :love:

*gaat allemaal foute topics "per ongeluk aanmaken" >) *
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door Vis »

Ep 4 was goed :good: H4x0r.

Met die chick van de US-remake van Being Human.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door The Silencer »

Ik vond de vorige ep wel vermakelijk. Een beetje naïef om die koters verder mee te nemen en er dan vanuit te gaan dat ze blijven zitten in de auto.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door Vis »

Iemand schreef:Ik vond de vorige ep wel vermakelijk. Een beetje naïef om die koters verder mee te nemen en er dan vanuit te gaan dat ze blijven zitten in de auto.
En wat zoetsappig aan het einde met al die father/son bonding.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:
Iemand schreef:Ik vond de vorige ep wel vermakelijk. Een beetje naïef om die koters verder mee te nemen en er dan vanuit te gaan dat ze blijven zitten in de auto.
En wat zoetsappig aan het einde met al die father/son bonding.
Ik las 'bondage' en stond op het punt te vragen wat daaraan zoetsappig is :')
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door Vis »

Deel 1 was erg goed; was het allemaal maar zo :) Ben benieuwd hoe dit zich uitpakt in de finale.

Wat ik wel raar vond is dat ze nu getrouwd zijn en nog steeds samenwerken. Dat moesten ze toch juist geheim houden? En zij is zwanger; zouden er geen regels zijn dat ze dan met 3 maanden niet meer in the field mogen werken? Ze moeten altijd van die zware tests doorstaan, en dit is geen kantoorbaan of rustige sport ofzo, dus dan moet ze toch wel op het randje zitten. Maar het leverde natuurlijk weer wat extra drama op.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:Deel 1 was erg goed; was het allemaal maar zo :) Ben benieuwd hoe dit zich uitpakt in de finale.

Wat ik wel raar vond is dat ze nu getrouwd zijn en nog steeds samenwerken. Dat moesten ze toch juist geheim houden? En zij is zwanger; zouden er geen regels zijn dat ze dan met 3 maanden niet meer in the field mogen werken? Ze moeten altijd van die zware tests doorstaan, en dit is geen kantoorbaan of rustige sport ofzo, dus dan moet ze toch wel op het randje zitten. Maar het leverde natuurlijk weer wat extra drama op.
Volgens mij was het inmiddels geen geheim meer dat ze nog steeds aan het batsen waren.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door Vis »

The Silencer schreef:
Vis schreef:Deel 1 was erg goed; was het allemaal maar zo :) Ben benieuwd hoe dit zich uitpakt in de finale.

Wat ik wel raar vond is dat ze nu getrouwd zijn en nog steeds samenwerken. Dat moesten ze toch juist geheim houden? En zij is zwanger; zouden er geen regels zijn dat ze dan met 3 maanden niet meer in the field mogen werken? Ze moeten altijd van die zware tests doorstaan, en dit is geen kantoorbaan of rustige sport ofzo, dus dan moet ze toch wel op het randje zitten. Maar het leverde natuurlijk weer wat extra drama op.
Volgens mij was het inmiddels geen geheim meer dat ze nog steeds aan het batsen waren.
Nouja voor die baas en misschien hun collega's niet, maar die vonden het sowieso geen probleem; het zullen die lui hogerop geweest zijn.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door Vis »

5x13 :Z

Niet echt een heel geweldige uitkomst, maar de afsluiting aan het einde was wel nice :good:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: "Flashpoint" (2008)

Bericht door The Silencer »

Oh, moet ik nog kijken...denk niet ik hier Vuze mag installeren :')
Plaats reactie