Diablo serie

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door Blind Guardian »

The Silencer schreef:Je kunt natuurlijk ook een jaarabo op WoW afsluiten en DIII aan je Slincertje geven :love:
:lachhuil:
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door Raynor's Revenge »

:lol:

Ik heb geen tijd om zowel D3 als WoW te spelen, dus dat jaarabo was voor mij geen optie (plus de Tyrael-mount die je ermee kreeg vond ik flink tegenvallen.... for reference voor mensen die geen WoW spelen: dit is een vliegend donkerblauw paard met Tyrael's vleugels; ik ben gek op die vleugels zoals ze in D2 te zien waren ;) maar op de mount zijn ze slecht geanimeerd en zien ze er eigenlijk niet zo geweldig uit).

Ben wel super-entheusiast voor D3, en ga hem zeker kopen. Dat wordt denk ik een lange WoW pauze :P
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door The Silencer »

Probleem voor mij is dat Guild Wars 2 er ook zit aan te komen en nu DIII een release datum heeft zou het zomaar kunnen dat Arena gaat pushen om het ook rond die tijd uit te brengen. Beide spellen worden met smacht verwacht. Echter kan het ook zijn dat Arena niet genoeg vertrouwen in hun product heeft en het misschien juist uitstelt tot een paar maanden na DIII. We zullen zien. Voor GW2 ga ik voor de veel te dure CE. Als DIII die ook een krijgt wil ik afhankelijk van de inhoud en prijs het ook overwegen. Maar ik schrok wel behoorlijk van de prijs van de GW2 CE en van de reguliere prijs van DIII.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door Blind Guardian »

Een jaar lang vast zitten aan World of Warcraft neen dank je dat gaat me te ver ik vind 'af en toe' als ik er zin in heb wel genoeg maar ene jaar vast zitten aan dat spel dat gaat me echt te ver ook voor jouw Silencer maak ik geen uitzondering (of je moet me een bepaald geldbedrag over maken) :)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door The Silencer »

Blind Guardian schreef:Een jaar lang vast zitten aan World of Warcraft neen dank je dat gaat me te ver ik vind 'af en toe' als ik er zin in heb wel genoeg maar ene jaar vast zitten aan dat spel dat gaat me echt te ver ook voor jouw Silencer maak ik geen uitzondering (of je moet me een bepaald geldbedrag over maken) :)
Dan kan ik het net zo goed zelf kopen :')
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door Blind Guardian »

The Silencer schreef:
Blind Guardian schreef:Een jaar lang vast zitten aan World of Warcraft neen dank je dat gaat me te ver ik vind 'af en toe' als ik er zin in heb wel genoeg maar ene jaar vast zitten aan dat spel dat gaat me echt te ver ook voor jouw Silencer maak ik geen uitzondering (of je moet me een bepaald geldbedrag over maken) :)
Dan kan ik het net zo goed zelf kopen :')
Daar komt het wel op neer schat, :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door Blind Guardian »

het zal wel bekend zijn maar ik krijg net mail van de almachtige blizzard dat diablo deeltje 3 op 15 mei lanceert.

een prettige voortzetting van de dag verder,
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Diablo serie

Bericht door Miriam »

Ja dat was inmiddels al een tijdje bekend. Wat minder bekend is is wanneer de CE editie verschijnt bij bol.com
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door The Silencer »

Blind Guardian schreef:het zal wel bekend zijn maar ik krijg net mail van de almachtige blizzard dat diablo deeltje 3 op 15 mei lanceert.

een prettige voortzetting van de dag verder,
Miriam schreef:Ja dat was inmiddels al een tijdje bekend. Wat minder bekend is is wanneer de CE editie verschijnt bij bol.com
Idd
The Silencer schreef:RIP afstuderen. Diablo III release datum is bekend: 15 mei 2012.

http://us.battle.net/d3/en/blog/4612389 ... _2012#blog
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Diablo serie

Bericht door Miriam »

Even zwaaien als je Diablo ook gaat kopen en/of van plan bent te gaan spelen; misschien kunnen we met het forum wat afspreken of leuks doen


:wave:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door The Silencer »

Ik denk niet dat ik het meteen ga kopen. Ik heb net de GW2 pre-purchase CE betaalt dus financieel niet zo handig plus dat ik denk ik toch meer tijd aan GW2 zal besteden. Ik heb gewoon niet genoeg tijd om twee van dit soort spellen full time te gaan spelen momenteel.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door Raynor's Revenge »

Ik ga hem zeker halen :) Of dit meteen bij release gaat zijn is nog niet bekend
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door Blind Guardian »

Weet nog niet zeker of ik het ga spelen moet ik even tegen die tijd financieel bekijken zijn even wat andere prioriteiten zoals een nieuwe fiets :love2: , in ieder geval heb ik nou wel een p.c. die het spel goed zo moeten aankunnen.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Diablo serie

Bericht door Miriam »

Alleen ben wel bang dat de nadruk veel te veel komt te liggen op de multiplayer en het auction house. Dus je zal wel min of meer gedwongen om goede gear te kopen en zal de singleplayer net als bij SC2 wel weer heel mager zijn. :{
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door Raynor's Revenge »

1) De singleplayer bij SC2 was zeker niet mager (niet zo ontzettend dik als bij SC1 en WC3, maar dat zijn in het genre ook wel extreme voorbeelden)

2) Alle beschikbare informatie goed en wel beschouwd verwacht ik geen magere singleplayer bij D3; bovendien is de genoemde multiplayer voor een groot deel co-op - en dus de zelfde content als singleplayer. Conclusie: als de multiplayer dik is, is de singleplayer dat per definitie ook ;)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Diablo serie

Bericht door Miriam »

SC2 singleplayer hadden mensen ook te veel van verwacht waarschijnlijk. Hij is niet bijzonder slecht alleen zoals je al zij het is geen SC1 kwaliteit. De nadruk ligt veel te op 1 vs1 multi-player (lonely gamers). Daarom speel ik het nooit meer. Tegen de AI is ook niet echt een uitdaging, ja de Vlaai AI misschien alleen die cheat dan weer. Bleh ik wacht wel op HotS.

Ja dat is dan wel weer zo. Co-op tot 4 spelers geloof ik. Het is sowieso altijd leuker om met ze alleen samen te vechten tegen een vijand dan als een vriendlozevriend in je eentje zitten gamen :lachhuil:
Maar ja het is nog 4 weekjes wachten dan zullen we het allemaal wel zien :*)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door The Silencer »

Dit weekend open beta weekend: http://us.battle.net/d3/en/blog/4963739 ... _2012#blog

Voor iedereen met een battle.net account.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door Blind Guardian »

En als je er geen hebt kun je een account aan maken maar ja ik heb natuurlijk al een battlenet account en een verlopen WoW account ....

Kan morgen wel even kijken maar denk dat ik een redelijk druk weekend heb dus zal wel niet lukken. :)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door Raynor's Revenge »

Same.... maar als ik wat tijd heb ga ik misschien wel even kijken :)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door The Silencer »

Raynor's Revenge schreef:Same.... maar als ik wat tijd heb ga ik misschien wel even kijken :)
Ik heb ook weinig tijd :') En weekend daarop eerste GW2 weekend...en alweer staat er al veel op de planning :') Denk dat ik maar een zooi verjaardagen en bordspeldagen ga afzeggen :')
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door Blind Guardian »

kreeg een mailtje van blizzard dat het offer van een pas van een jaar voor World of Warcraft + Diablo tot 30 april geld ....

:Y)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door Blind Guardian »

The Silencer schreef:
Raynor's Revenge schreef:Same.... maar als ik wat tijd heb ga ik misschien wel even kijken :)
Ik heb ook weinig tijd :') En weekend daarop eerste GW2 weekend...en alweer staat er al veel op de planning :') Denk dat ik maar een zooi verjaardagen en bordspeldagen ga afzeggen :')
... Dat snap ik niet .... :lachhuil:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door The Silencer »

Client fully installed. El Slinco ready to go.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door The Silencer »

Gisteren kon ik er niet op komen, vanochten (om 8 uur opgestaan :') ) wel, maar viel een beetje tegen. Weinig tot geen character customization, je kunt hoogstens wat skills unlocken en steeds met elkaar swappen maar niet zelf een skilltree bouwen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door The Silencer »

De beta loopt nog, maar ik denk dat ik er voorlopig klaar mee ben, het is immers ook weer maandag. Mogelijke spoilers ahead, dus sla de spoiler stukjes over als je niks over het verhaal wilt horen.

Het speelt vooralsnog gewoon als Diablo. Puur muis, klik klik klik klik klik klik klik klik klik klik klik klik klik klik klik klik etc. Veel mensen waren bang dat het er als een WoW cartoon uit ging zien...ook dat vind ik wel meevallen. De sfeer is redelijk donker, veel bloed en gore, vijanden verrassen je door uit de grond te komen, onder bomen vandaan, klimmend uit afgronden etc.

De customization blijft mijn minpunt, maar om mijn clanforum had iemand gepost (heb ik nog niet helemaal gelezen) dat er wel iets voor in de plaats komt maar dit aspect in beta niet niet voor komt. Iets met skill gems. Maar ik blijf het jammer vinden dat je je actieve skillset so weinig zelf kunt samenstellen.

Ik heb vooral met de Demon Hunter gespeeld. Dat lijkt een crossbreed te zijn tussen D2 Assassin (traps) en D1 Rogue/D2 Amazon als in, ze doet vooral veel op afstand. Ik loop nu met dubbele kruisboog rond, is wel stoer. Alle karakters kunnen overigens in tegenstelling tot D1 en D2 mannetjes en vrouwtjes zijn. De Barbarian is old school hakken, ik zag al veel knockback waarbij de vijanden het scherm rondgeslingerd werden.

Een ander nieuw aspect is crafting. In het dorp is een blacksmith. Met enkele crafting dingen kun je daar wapens en uitrusting maken. Die materialen krijg je weer door magische items waar je niks aan hebt te salvagen. Je kunt voor goud de smid trainen naar een hoger level waardoor hij meer dingen kan make. Wel een geinig principe.

Ook het verhaal lijkt wel snor te zitten, voor mij toch een heel belangrijk punt.
Spoiler (weergeven)
Het begint dus dat een "komeet" op de oude kathedraal neerstort. Je karakter komt net boven New Tristram het spel in. Aan de gates zie je New Tristram militia. Uiteraard komen er natuurlijk net ondoden aan en moet je de poort verdedigen. Dan mag je naar binnen. Je hoort dat ene Leah de inslag in de kathedraal heeft overleefd. Haar karakter is interessant. Gedurende de beta leer je dat Adria (de Witch uit deel 1) haar mama is. Ook de warrior die in deel 2 werd neergezet als de klasse die Diablo in deel 1 verslagen heeft krijgt een naam: namelijk Aidan, de oudste zoon van Leoric. Ik vermoed dat hij de vader is van Leah, Adria's journals die je kunt vinden zeggen het niet direct, maar dat vermoeden heb ik. Leah zegt zelf dat men haar verteld heeft dat haar vader een grote krijger was die sneuvelde toen Tristram vlak voor D2 werd verwoest. Overigens strookt Aidan ook wel een beetje met D1 omdat Ogden je altijd met Master aanspreekt. Helemaal stroken doet het natuurlijk niet, waarom herkent de rest je niet en moet Cain je uitleggen dat de koning een zoon Albrecht heeft?

Het lijkt erop dat ze verwerkt is NA de dood van Diablo, dus het zou me niks verbazen als straks uit haar de nieuwe Diablo voorkomt. Ik heb hier verder nog niet op gegoogled. Het verhaal uit deze eerste "act" bestaat eruit dat Leah haar "oom" Deckard Cain (jep) wil redden. Die zit nog steeds in de kathedraal en wordt sinds de inslag vermist. Cain heeft Leah opgevoed, Adria wist dat ze geen kind kon opvoeden. Cain vertelt dat Adria dood is, maar ook daar heb ik mijn twijfels bij. Als je Cain vindt, blijkt de Skeleton King weer tot leven zijn verwerkt en de rest van de beta bestaat eruit dat je hem moet verslaan. Om toegang te krijgen moet je eerst nog heel wat doen.

Je vind veel lore boeken en scrolls, waaronders diaries van Gillian (die D1 schijnbaar ook overleefd heeft), Leoric en Lachdanan. Al en al wel een lore fest.
  En dat was mijn 10.000e post :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Diablo serie

Bericht door Miriam »

Dus geen;
Afbeelding
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door The Silencer »

Laten we het zo zeggen, ik ben het niet tegengekomen. Dat betekent natuurlijk niet dat het er niet in zit.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door Blind Guardian »

dag lieve mensen en silencer,

kreeg net een mailtje van almachtige blizzard

dat op de avond van 14 en 15 mei om tien uur 's avonds een launching party is in de mediamarkt in rotjeknor,

voor de geinteresseerden
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door The Silencer »

En sinds vandaag is het spel dan officieel uit.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Diablo serie

Bericht door The Silencer »

Ik denk dat inmiddels wel duidelijk is dat online authentication kut is. Ik wilde DIII de voordeel van de twijfel geven omdat het DIII is, maar wat mij betreft is het de laatste keer dat Blizzard geld van mij krijgt. Ik wil gewoon offline SP spelen wanneer ik dat wil, niet wanneer Blizzard besluit genoeg servers te hebben. Ik wil altijd mijn karakters kunnen spelen, ook wanneer de US servers eruit liggen en ik via de Asia of EU servers wel kan inloggen (maar dus niet bij mijn beesten kan).

Nee Blizzard, dit keer schieten jullie jezelf in de voet. Dat je iets DRM wilt doen is OK, maar zo nek je ELKE gamer die graag zijn geld voor jullie product (dat dus na 12 jaar gewoon nog niets steeds klaar is blijkt wel weer uit het feit dat servers alweer offline moeten).

:r Blizzard
Plaats reactie