Crusader No Remorse/No Regret

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Crusader No Remorse/No Regret

Bericht door The Silencer »

Ik heb mijn oude Crusader topic van het oude forum maar eens opgegraven. Meer Crusader fans hiero?

Kent iemand hier deze spellen?
Crusader - No Remorse
Crusader - No Regret.

No Remorse werd in 1995 door Origin (de makers van oa ook Ultima en Wing Commander) uitgebracht en werd Actie Spel van het Jaar 1995. In 1996 werd het opgevolgd door No Regret.

Dit actiespel heeft een overhead view, zoals spellen als Warcraft. Jij speelt daarin de rol van de Renegade Silencer. Het verhaal speelt in onze toekomst (2196) in een Orwell-achtige samenleving (Big Brother is watching you) waarin het World Economic Consortium de dienst uit maakt en een tyrannie uitoefent. Jij bent een van de Elite Soldaten van de WEC maar je loopt over als je merkt hoe corrupt en vals het systeem is. Je sluit je aan bij de Resistance en organiseerd vervolgens een 'kruistocht' (Crusade) tegen de WEC.

Hoewel het spel oud is en niet 3d zijn de graphics nog altijd erg mooi. Je neemt het in verschillende scenarios op tegen de WEC en maait hun soldaten en MECHS neer. Jij bent de Silencer, een Elite soldaat in een stoer rood pantser en een zeer uitgebreid assortiment aan wapens.

De gameplay is soms wat onbeholpen (er zijn 21 action movements in No Regret, No Remorse had iets minder) maar de sfeer en vooral de muziek maken dat erg goed. Er is gewoon niks leuker om achter een guard te gaan staan (die jou niet gezien heeft), je shotgun te pakken, een keer te pompen en BAM. Weg guard. Beetje gewelddadig, maar jah.

Deze spellen hebben helaas een volledige functioneerde DOS nodig en draaien niet onder de prompts van Win98. Ik ben nog steeds aan het proberen om het weer draaiend te krijgen.

Er waren ook eens geruchten over een nieuwe Crusader; No Mercy. Deze zou oa een multiplayer optie bevatten. Maar de maker van het spel is allang weg bij Origin en alle Crusader ideeen en Wing Commander projecten werden gedropt voor Ultima Online Origin heeft laatst zelfs zijn Crusader webpagina's weggehaald. Helaas, maar het spel is ook al 7 jaar oud.

Is er hier iemand die dit ooit gespeeld heeft? Of is er zelfs nog iemand die misschien weet hoe ik het onder Win98 kan draaien? Crusader was op de PC maar ook op een 1 of 2 console's beschikbaar, maar welke dat waren weet ik niet meer.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Bericht door Punisher »

ik heb nu 1 van de versies draaiend(ik meende no regret), viel een beetje tegen, heb het maar even gespeeld en moet het nog eens uitproberen, had ook nogal wat problemen met de toetsen en graphics, moe er nog een keer goed naar kijken.,...
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

De besturing kan soms wat problemen opleveren. Soms wat lastig bewegen. Ik heb het nu al een jaar niet meer gespeeld aangezien ik het niet draaiend krijg op mijn nieuwe (inmiddels al een jaar oude) pc. Maar binnenkort ga ik mijn oude pc wat ombouwen (andere HD erin, weer Windows 95 erop) en dan ga ik het daarop nog eens proberen.

Ik heb momenteel alleen de volle (legale) versie van No Remorse en de Twilight versie van No Regret. Moet altijd nog een keer ergens de No Regret volle versie zien te vinden.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Bericht door Punisher »

om dit soort problemen te voorkomen heb ik voor 75 euro een P166MMX gekocht, alles erop en eraan, het enige dat ontbrak was een geluidskaart, 40 euro later was dat probleem opgelost, ik download en brand op m'n gewone computer allerlei klasieke spellen en speel ze dan op m'n p166...
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Tja, ik heb dus nog mijn oude P-100, maar daar staat dus momenteel Windows 98 op. Maar dat ding heeft een nieuwe Harde Schijf nodig, die oude is onderhand versleten. Ga binnenkort de C schijf op deze pc hiero vervangen en zet ik mijn huidige C schijf in de oude computer. Dan weer Win95 met DOS erop en spelen :)
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Bericht door Punisher »

ik heb nu allebei de spellen draaiende gekregen, in win 98 werken ze niet maar wel in dos, het enige(nogal grote) nadeel is dat ik niet kan saven........ dus veel spelen doe ik het niet...
Gebruikersavatar
Lector
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 133
Lid geworden op: 16 jun 2002, 10:23
Locatie: Enschede

Bericht door Lector »

ik gebruik daarvoor een toolyje...krijg je alle oude spellen draaiende onder XP....het heet VDMSound...het is freeware dus je kunt het vast wel ergens downen....lukt dat niet stuur dan even een PM-tje
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Ik heb mijn oude PC nu volkomen verneukt dus er zal binnenkort eens een diskformat over moeten. En dan komt er Win95 en DOS op, hopelijk kan ik het dan ook weer spelen :)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Om maar weer eens een oud topic over een zeer geniaal spel op te graven...

Heb vanmiddag een pakje gekregen met daarin Crusader - No Regret *D Heil ebay. Nu moet ik alleen mijn oude PC eens aan de gang krijgen en er weer Win95/Dos op zetten (en een monitor, speakers en muis erbij zoeken). Of weet iemand toevallig een goede DOS-emulator?

Momenteel heb ik DOSbox 0.63a ofzo. Zover ik kon achterhalen schijnt dat momenteel de beste DOS emulator gericht op Games te zijn (VMware is ook een DOS emulator maar is niet geoptimaliseerd voor games). Maar mijn computer heeft er wat moeite mee, ik vrees dat ie gewoon te traag is (Athlon 1 GHZ met 384 MB RAM). Heeft iemand verstand van DOSbox of andere emulators? Is mijn PC gewoon te traag of moet ik een andere emulator proberen (want het kan nog wel even duren voordat ik mijn oude PC weer ergens opgezet heb, er is nl ook geen plek voor momenteel).
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Crusader No Remorse/No Regret

Bericht door The Silencer »

Crusader: No Remorse is een tijdje terug uitgebracht op GOG.com. Die site heeft inmiddels redelijk wat retrogames te koop staan. Eenmaal gekocht krijg je download links. Een installer installeert DosBox met het spel en DosBox is voorgeconfigureerd en geoptimaliseerd voor het spel in kwestie. Gewoon installeren en de shortcut klikken. Veder krijg je er ook de handleiding en wat er nog meer bij zat (in geval van Crusader wat achtergrond informatie in de vorm van een newsletter bijvoorbeeld) in PDF bij.

Op onderstaande link staat tevens een interview met de bedenker en maker van Crusader, Tony Zurovec. De community van GOG.com kon zelf ook vragen bedenken en vijf vragen hebben het tot het interview geschopt. Mijn vragen helaas niet, behalve een via een omweg. Dat was de vraag waarom Slince rood was. Rood maakt hem nogal een opzichtig doelwit waardoor stealth vrij lastig wordt. Veel mensen vroegen zich af waarom hij rood was (maar zonder die achterliggende gedachte dat hij in zo een rood kostuum nogal opvalt). De redenen die Zurovec (zowel gameplay technisch als verhaal technisch) snijden wel hout. Interview is te lezen op http://www.gog.com/en/news/your_questio ... ny_zurovec

Crusader: No Remorse/No Regret :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:
The Silencer :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Crusader No Remorse/No Regret

Bericht door Miriam »

Dat spel is echt een grote ego trip van een niet nader te noemen persoon uit Slincotown :roll:
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Crusader No Remorse/No Regret

Bericht door Punisher »

Ik zag ze een tijd terug inderdaad al op gog.com staan. Ze staan op de TO-BUY lijst :)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Crusader No Remorse/No Regret

Bericht door The Silencer »

De Kreuzritter serie is nog steeds niet dood. Sinds een paar weken is nu ook No Regret op GOG verkrijgbaar:
http://www.gog.com/en/gamecard/crusader_no_remorse
http://www.gog.com/en/gamecard/crusader_no_regret

Verder vandaag een leuk nieuw artikeltje gelezen op pcgamer:
http://www.pcgamer.com/2011/11/30/reins ... o-remorse/

Ik deel echter sommige meningen als reactie op dat artikel en hoop dat EA de serie geen nieuw leven in gaat blazen en komt met een slappe 3d FPS die gewoon het zoveelste aftreksel in dit genre is. Ik sta open voor een nieuw spel of wellicht een remake, maar aub geen Battlefield: Slincer of iets dergelijks.

Ik denk dat ik nog eens opnieuw ga beginnen met beide spellen in Loose Cannon mode (3e van de 4 niveau's) en dan eens ga proberen om zo weinig mogelijk/geen civilisten uit te moorden. Want de Resistance pretendeert immers voor de people te vechten en in hoeverre kantoorpikken nu echt de vijand zijn is natuurlijk een twistpunt.

Aan de andere kant, dit heb ik al een keer geprobeerd en faalde bij de eerste civilian in No Remorse al omdat die naar een alarm knop loopt :') En toen ook maar gewoon iedereen uitgemoord. Wellicht een uitzondering maken voor alarm box runners.

Aan de andere kant is de Slincer geen held in de romantische zin van het woord. Hij vecht niet voor idealen of iets. Hij vecht voor de Resistance omdat zijn werkgevers geprobeerd hebben hem samen met zijn twee teamgenoten te slincen...weliswaar omdat ze weigerden een groep civilians te executeren (en ook hier wordt niet duidelijk hoe de Slincer er zelf over dacht, hij was de laagst geklasseerde in zijn team, een Kapitein, terwijl zijn teamgenoten een Majoor en Kolonel waren en hem dus outrankten), maar dan nog. Het verbonden met de cause van de Resistance lijkt de Slincer niet. Wat dat betreft is het meer een anti-held die in de rol gedwongen wordt.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Crusader No Remorse/No Regret

Bericht door Vis »

buy for $5.99
Sorry, maar das toch wel erg prijzig :') Hoeveel % krijg jij hiervan?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Crusader No Remorse/No Regret

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:
buy for $5.99
Sorry, maar das toch wel erg prijzig :') Hoeveel % krijg jij hiervan?
300%
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Crusader No Remorse/No Regret

Bericht door Blind Guardian »

:lachhuil:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Crusader No Remorse/No Regret

Bericht door The Silencer »

Blind Guardian schreef::lachhuil:
Ik had een nogal overtuigende onderhandelaar...hoewel deze vrij stil was.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Crusader No Remorse/No Regret

Bericht door The Silencer »

Do you have what it takes to join the Consortiums armed forces?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Crusader No Remorse/No Regret

Bericht door Punisher »

Onlangs bij een aanbieding gekocht ... Vind het tegenvallen, met name de controls zijn erg houterig/ongemakkelijk.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Crusader No Remorse/No Regret

Bericht door The Silencer »

Je wilt niet weten hoeveel toetsenborden mij dat spel gekost heeft :') Vooral op No Remorse/Regret niveau.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Crusader No Remorse/No Regret

Bericht door Miriam »

Leuk silencer met een kerstmuts
Plaats reactie