Operation Flashpoint/Armed Assault/Operation Flashpoint 2

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Operation Flashpoint/Armed Assault/Operation Flashpoint 2

Bericht door The Silencer »

Een spel wat ik de afgelopen tijd weer veel speel is OFP. Heb vandaag dan eindelijk eens het spel uitgespeeld (Cold War Crisis Campaign). I know I know, slecht...maar ik heb het een flinke tijd lang niet gespeeld omdat ik bij bepaalde missie's vastzat. Heb er de afgelopen dagen eens flink de beuk in gegeven en het eindelijk uitgespeeld. Nu Red Hammer nog :) Daar moet ik eens de 'Alamo' missie zien te halen. Die missie heb ik met cheats geskipped omdat ik die niet haalde. Maar dat moet theoretisch ook kunnen.

En sinds vandaag kan ik EINDELIJK Resistance fatsoenlijk spelen. Het geluid ging steeds hangen waardoor ook de gameplay vertraagde. Wat de oorzaak was weet ik niet maar met het installeren van de patch was het voorbij :) I love that game.

Even kort voor de leek.

OFP Cold War Crisis is een Realistische/Tactische Shooter. Dus forget about 'going in guns blazing' a Wolfenstein, dat werkt dus niet. Het spel speelt zich af in de zomer van 1985 op de Malden Eilandengroep die bestaat uit Malden (duh), Everon en Kolgujev. Malden is een NATO eiland, Kolgujev behoort toe aan de Sovjet Unie en Everon is een neutrale gemeeenschap. Je begint op Malden als Private David Armstrong in bootcamp waar je wat looptraining en schietoefening krijgt (hoe ga ik met de controls om). Dan krijgt men bericht dat een onbekende strijdmacht het Neutrale Everon (het grootste eiland) bezet heeft. NATO besluit een expeditie strijdkracht te sturen en jij zit in de eerste groep die met Blackhawks naar het zuiden van Everon gestuurd wordt. Al gauw lijkt het dat je tegen Russen vecht, maar Moskou blijft hevig ontkennen. Enkele bescheidene succesje worden geboekt maar de "Ivan" jaagt NATO met zijn tanks van het eiland af. Jijzelf komt vast te zitten wanneer je evac point door Russen wordt vernietigd maar door Rebellen wordt je gered. Zij sturen je na wat missies trug naar Malden. Daar ben je bitter nodig aangezien Malden nu door de Russen wordt binnengevallen en de strijdkrachten van de NATO worden teruggedreven. Na wat infanterie missies met Armstrong kruip je in de huid van Lieutenant Robert Hammer, een tankbestuurder die volgens mij nog niet eens een gewoon rijbewijs heeft en nog in opleiding is. Maar men heeft meer tanks dan bemanning en dus wordt je als Tank Commander ingedeeld en neem je deel aan een tegenaanval. Je kan echter niet doordringen naar de haven omdat de Russen zich goed hebben ingegraven en tanks en anti-tank eenheden op strategische plekken hebben staan. Daar komt Major (Commander) James Gastovski, een James Bond achtig figuur met een enorm ego, in het spel. Samen met andere Black OPs (Commando's) saboteert hij tanks en schakelt wat anti-tank eenheden uit. Daarna ga je als Robert Hammer je gangetje. Armstrong wordt ondertussen tot Lieutenant gepromoveerd en krijgt zijn eigen infanterie eenheid waarmee je de Russen van Malden schopt. Je gaat door naar Everon waar je als Gastovski weer huishoudt en je gaat tenslotte de lucht in met Captain Sam Nichols. Eerst vlieg je een transport missie met een Blackhawk, daarna aanvals missies met Cobra's en Apache's. De tanks en infanterie bevrijden Everon tenslotte maar er wordt besloten om door te stoten naar Kolgujev om de Russische generaal, die tegen Moskou in handelt, gevangen te nemen. Nadat Gastovski luchtdoelkannonen (Shilka's) heeft uitgeschakeld klim je met Nichols in een A-10 Thunderbold en mag je huishouden met je Mavericks en Avengercannon op de Russische tanks in het zuiden. Helaas krijg je motor problemen en moet je springen. Je wordt gevangen genomen. Als David Armstrong neem je tenslotte het zuiden van het eiland in. Er volgt een ontsnappingsmissie met Nichols, Gastovski ruimt wat helikopters uit de weg en tanks chargen over het slachtveld. Men komt erachter dat Guba (de Russische Generaal) een speeltje achter de hand heeft, een SCUD launcher met nukes. Aan Gastovski om het huis van de general te infiltreren en documenten te stelen. Daarna leidt je een peleton om de SCUD te mollen hetgeen niet makkelijk is aangezien alle Russische eenheden zich op de lanceerplaats hebben samengetrokken. Je krijgt wat assistentie van tanks en Cobra's maar die kunnen niet veel uitrichten. Daarna ga je op pad om Guba te arresteren. Als je deze gearresteerd hebt, gaat hij je uitlachen en verteld in het Russisch dat hij nog een 2e SCUD heeft. Helaas voor de goede generaal spreekt Gastovski vloeiend Russisch, men kaapt een Hind, vliegt door een spervuur van luchtafweer heen en schakeld ook deze SCUD uit waarmee men de wereld gered heeft.

Red Hammer is een uitbreiding en speelt tegelijktijdig, maar nu aan de kant van de Russen. Een complete nieuwe Campaign waarin je Dmitri Lukin, ex-Spetz Natz, speelt. Je begint als gewone private met de invasie van Everon, het afweren van de Amerikanen en de invasie van Malden. Op Malden moet je op een gegeven moment de verstrooide tankeenheden hermobiliseren en de terugtocht van de Russen dekken. Daarna kom je vast te zitten op het eiland en moet je samen met een dappere kameraad een helikopter zien te stelen. Helaas wordt je neergeschoten, moet je trug dezelfde basis om brandstof te halen en daarna je heli repareren. Je haalt de gestrande tankeenheid op, jaagt wat tanks de vergetelheid en gaat naar huis. Guba persoonlijk benoemt je tot Spetz Natz en je gaat terug naar Malden om wat officieren een kopje kleiner te maken. Er volgt wat verdedigingswerk op melden (oa de missie 'Alamo') en uiteindelijk kom je erachter dat Guba helemaal niet voor Moeder Rusland vecht maar voor zijn eigen glorie. Dit is teveel voor Lukin, hij vecht alleen voor Rusland. Hij loopt over en verricht wat sabotage tegen de Russen op Everon en gaat uiteindelijk naar Kolgujev. Verder heb ik het nog niet gespeeld, moet eerst maar eens de Alamo verdedigen en eerlijk halen vind ik :)

Resistance is een prequel en speelt op Nogovo, een groot eiland (echt groot) nabij de Malden eilanden. Het is een ex-Sovjet Unie lidstaat maar thans onafhankelijk, totdat ene kolonel Guba (waar kennen we die van?) besluit het eiland in te nemen vanuit Kolgujev, nadat de Communistische partij van het eiland het eiland verraden heeft. Jij kruipt nu in de huid van Victor Truska, een ex-commando die een Verzetsbeweging moet oprichten om tegen de Russen te vechten. Je moet niet alleen tegen de Russen vechten maar ook zorgen voor voldoende manschappen maar nog belangrijker ook voldoende wapens en munitie. Gastovski en Colonel Blake (de leider van de NATO troepen van Malden) komen ook in deze prequel voor maar weet nog niet hoe aangezien ik pas 2 missie's heb uitgespeeld.

Het spel is prachtig, je hebt grote eilanden die je kunt verkennen en tal van authentieke wapens en voortuigen, als M-16/AK-74 geweren, M1A1 en T-72 tanks en nog een heleboel meer. Alles is vrij realistisch nagebootst, maar natuurlijk niet helemaal perfect (zo kun je LAW Launchers en RPGs herladen terwijl dit eigenlijk 'one shot' wapens zijn, dus schieten en weggooien. Ook komt in de Red Hammer uitbreiding het duitse wapen G36 (HK versie van de M-16, mijn favo wapen uit de game (de G36 dus) voor, maar dit werd pas in de jaren 90 ontwikkeld, hehe. Ook bewegen de figuren soms wat raar maar al in al is het spel prachtig gemaakt. Resistance brengt grote verbetering waaronder betere soundeffects. Het eiland van Resistance is immens groot en heeft iets wat het origineel mist, namelijk fatsoenlijk steden en dorpen. Dorpen in de original bestonden uit een paar huisjes maar Restistance heeft heuse grote dorpen, errug prachtig gemaakt. In de eerste missie kun je zelfs een busrit maken. Het spel beherbergt ook zeer goede quotes, waarvan ik een aantal in het Games Quotes topic gebruikt heb. Alle dialoog (en muziek) kun je uit de PBO files halen middels een handig tooltje. Deze zijn in OGG formaat en kunnen gewoon in winamp worden afgespeeld. De muziek uit dit spel is geweldig, heb ik ooit naar CD gebrand en luister ik vaak in de trein.

Natuurlijk bestaan er ook Multi Player opties, maar daar heb ik me niet echt in verdiept. Ik wil nu eerst de Red Hammer en Resistance Campaign nog uitspelen. Ik heb ooit met xproof van de dit forum samen geMPed. Was wel geinig en dat moet ik zeker nog eens doen.

Zijn er meer liefhebbers van OFP hiero? Gooi in dit topic al je meningen en gedachten over dit spel.
Laatst gewijzigd door The Silencer op 13 okt 2009, 12:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Boromir
Commander
Commander
Berichten: 1370
Lid geworden op: 11 jun 2002, 15:01

Bericht door Boromir »

indrukwekkende hoeveelheid tekst... :)

heb de demo wel eens gespeeld maar meer ook niet... dat 'realisme' was op zich wel grappig, maar ik was het bijzonder snel beu om met twee schoten gedood te worden door een vijand die ik amper zag... geef mij Renegade maar als ik de keuze krijg... ;)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Precies dat gevoel had ik eerst ook (maar dan met 'Geef me Return to Castle Wolfenstein') maar ik ben beter geworden na tijden spelen. Het komt vaak vooral op camouflage aan, zorgen dat de tegenstander jou ook niet ziet. Waar ik alleen nog steeds van wordt is de nauwkeurig van computerspelers soms. Lig je op 300 meter je sniperrifle te calibreren, schiet die je gast je met een gewoon geweer recht tussen de ogen.

Maar ook dat wordt beter, ik word zelf ook steeds beter in richten. Het spel is gewoon verslavend.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Grmbl kutspel. Die soldaten van mij zijn gewoon dom. Krijg je als missie een convoy te overvallen. Deze bestaat uit een T-72, een 5 ton truck, een munitie truck en een BMP (Russische APC). De bedoeling is om de pantservoertuigen uit te schakelen en de truck bestuurders neer te schieten ZONDER dat de trucks opgeblazen worden, je wilt namelijk de wapens hebben die ze vervoeren. Schitterende hinderlaag opgezet. Bommetje met afstandsbediening op de weg geplaatst. RPG soldaat in stelling om da BMP de vergetelheid in te helpen en wat soldaten om op de trucks te mikken. Je geeft je mannen opdracht om te gaan liggen en 'hold fire'. Je wacht totdat da convoy in zich is. Je geeft snel je RPG soldaat de BMP als doelwit. Zodra de T-72 over je bommetje rijdt, laat je dit afgaan. Dit molt hem compleet. Je geeft je lui bevel 'Kill them all'. No problem zou je denken...maar ze krijgen het gewoon niet goed gedaan. Of ik ben niet snel genoeg met bevelen de RPG soldaat schiet na de BMP ook even de trucks de lucht in...weg ammo. Als ik wel snel genoeg doorzeeft de machinegeweer schutter de truck zodat deze onbruikbaar wordt en anders de de rest het wel *zucht* Moet de missie nog eens op nieuw beginnen en mijn mannetjes wat beter neerzetten. Als ik het voor elkaar krijg dat de trucks stoppen ZONDER gemold te worden EN de pansterwagens vernietigd worden, moet het lukken. Alleen nog even het peleton wat in de 5 ton truck neermaaien. Maar goed, dat is de opdracht voor morgen :) Vanavond moet ik oppassen...ga ik bij broertje ff Battlefield 1942 spelen.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Bericht door Punisher »

ik heb opp flashpoint+de gold upgrade hier orgineel liggen, helaas nooit veel gespeeld door gebrek aan tijd en framerates...

je moet infiltration eens proberen, momenteel helaas alleen bij fileplanet te downloaden omdat de inf server offline is, opp flashpoint en infiltration lijken vrij veel op elkaar, alleen is infiltration een mod voor ut en geen standalone spel....
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Ik heb de hele pak ook origineel hier. OFP met Gold in 1 box en Resistance apart. Sinds kort ligt er de Game of the Year Edition met alle 3 titels in 1 box.

Ik heb geen UT dus zal ik helaas ook geen mods voor het spel kunnen spelen. Ik heb tot vorig jaar september met een P-100 gezeten dus nieuwe spellen kon ik er nooit op draaien. Enige shooters die ik op het moment heb zijn OFP, RTCWolfenstein en Serious Sam I en II.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Bericht door Punisher »

SLECHT!

UT ligt nu volgens mij in de winkels, ander kopieer ik wel en stuur het op....
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Ik zal morgen eens in de winkel kijken. Ga kijken of ze morgen bij de FRS in Helmond de LotR extended DVD hebben. Er zijn al meer mensen die me aan het UTen willen krijgen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Mochten er mensen zijn die de Soundtrack van het spellenwillen extracten.

http://www.theavonlady.org/theofpfaq/misc/music.htm

Deze site beschrijft vrij goed en nauwkeurig hoe je dat kunt doen :)
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Bericht door Punisher »

en? heb je UT nu?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Nee, ben de laatste tijd een DVD mania geweest, heb geen geld om ook nog CD-ROMs te gaan kopen. Moet de komende tijd een beetje rustig aan doen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Ben maar weer eens aan de originele Flashpoint Campaign begonnen. Blijft leuk. Heb me tot Montignac doorgevochten en zit nu in de bossen te verstoppen voor de Russen nadat mijn team is afgeslacht door een Hind...blijft ook oneerlijk...een raketwerpertje en dat ding zou toast geweest zijn.

Heb laatst ook nog eens de eerste missie van 'Resistance' gespeeld. In plaatst van de stad uit te vluchten heb ik de eerste rus die ik tegenkwamen overhoop gereden en zijn geweertje afgepakt...daarna ben ik op Russenjacht gegaan. Met behulp van het geleende geweertje alle Russen uitgeroeid en wat pansterwagens opgeblazen met explosieven van wat Spetz Natz die ik had neergelegd. Een geinige aanpak van de missie...had 44 kills en 4 armoured targets vernietigd. Niet slegt 8-) Maar Missie 4 heb ik nog steeds niet geprobeerd. Moet ik eigenlijk eens doen ipv Flashpoint opnieuw te beginnen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Bohemia Interactive Studios (BIS) en Codemasters hebben Operation Flashpoint 2 aangekondigt. Het spel zal wederom gemaakt worden door BIS en weer uitgegeven worden door Codemasters. Het staat in de planning voor eind 2004. Gamers speculeren dat het zich zal afspelen in Vietnam maar BIS laat zich er nog niet over uit. Ik wacht met spanning af 8-) Ik hoop alleen maar dat ik geen nieuwe PC hoef te kopen als dat spel uitkomt, maar OFP kennende zal dat een offer zijn wat ik wel bereid ben te brengen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Operation Flashpoint 2 komt steeds dichterbij. Het staat nog steeds gepland voor dit jaar en zal draaien op een nieuwe engine (wat dus waarschijnlijk betekend dat vooral de character graphics sterk verbeterd worden). Het zal zich ten dele afspelen in fictieve campaigns in Azie ten tijde van de Vietnam oorlog en zal verder de Flashpoint kenmerken hebben: extreem realisme en zeer extreem grote maps. De website kun je hier vinden: http://www.flashpoint2.com/
Maar die vind ik nog steeds uiterst matig. Ik wacht met spanning op een demo van OFP 2.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Bericht door X-File »

Jammer dat het een Vietnam setting wordt. Ik vond de setting in de huidige Flashpoint delen prachtig. Misschien een beetje Vietnam overkill de komende tijd, gezien de huidige lichting Warsims.

-edit-
Nieuwe patch is uit voor Resistance.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Nieuwe patch voor Resistance? Dat wist ik nog niet, vanavond even kijken :)

Vietnam zal niet de enige setting zijn. Volgens http://www.codemasters.com/flashpoint2/uk/press.php zullen er settings in Zuid-Oost Azie (Vietnam dus), Europa en Afrika zijn, gebaseerd op autentieke gebeurtenissen rond 1970. De campaigns zullen verder wel fictief zijn (zoals ook het origineel een fictieve campaign was).
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Even een vraagje voor eventuele fans van OFP hier. Weet iemand hoe het zit met OFP2?

Ik heb net een beetje zitten surfen en hoor hier en daar dat Operation Flashpoint 2 hernoemd is naar 'Armed Assault'. Reden hiervoor lijkt te zijn dat Bohemia Interactive Studios (BIS), de makers van OFP, het spel niet door Codemasters laten uitgeven, zoals dat met het origineel wel gebeurd is, en dat Codemasters de rechten op de naam 'Operation Flashpoint' bezit.

Weet iemand hier meer over? Ik heb al een tijdje geen OFP gespeeld en ook de ontwikkelingen omtrent OFP2 niet bijgehouden.
Maartenovski
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 365
Lid geworden op: 21 mei 2004, 22:21
Locatie: Mars

Bericht door Maartenovski »

ja het is inderdaad hernoemt naar Armed Assault ( http://upload.fkees.net/index.php ). Ik weet er niet super veel van af wel dat het nog steeds door de zelfde maker is gemaakt en het er ook ongeveer (alleen dan veeeeeel beter). Een goed ding om te zien is dat er zowiezo helemaal GEEN fog komt 8-) . Hij komt ergens in 2006 uit.

Om even terug te komen op Operation Flashpoint. Ik vind het een geweldige game met een nog beter verhaal, maar dat je tank commander MOET spelen en black opps MOET zijn vind ik een beetje, nou niet een beetje, HEEL ERG verschrikkelijk kut. Het verpest het hele verhaal (het word neit meer vanuit hetzelfde persoon gespeeld en het is gewoon stom spelen), de helikopter piloot vind ik nog wel meevalen, vliegen vind iknamelijk wel leuk, maar toch vind ik dat ze dat er ook hadden uit moeten laten.

Verder is er nog een nadeel aan OPF, ik kan de controls niet veranderen. En dat is nogal irritant, rechtermuisknop is bijvoorbeeld niet door je ironsight heen kijken. Ook heb ik regelmatig dat als ik opstart de windows muis niet verschijnt, en zo heb je dus 2 muisen (de een reageert sneller). Wat ook erg irritant is, meestal is die windows muis weg als je alt-tabb'd maar daar is het 3e probleem, daar doet ie veelste lang over. Hij laat aleen de werkbalk zien en vervolgens reageert hij niet (pas na 5 minuten, soms helemaal niet meer).

Deze dingen hebben ervoor gezorgd dat ik geen opf meer speel. Toen ik vet in het verhaal zat en snel doorwou en dan in een een of andere mongoolische tank commanders rol kom. Terwijl ik al een hekel aan tanks had (thx to bf2 ;) , daar zijn ze te frustrerend voor worden) was even iets te veel voor mij)


De eerste post van dit topic zij dat de auteur cheats had, aangezien ik zelf te lui ben om te zoeken. Wil jij mij deze geven (om de tank en black opp levels te doorstaan).
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Die auteur was ik :P

Note: er zijn geen godmode cheats of cheats waardoor je kogels enzo krijgt. Er bestaat wel een cheatfunctie waardoor je altijd kunt saven (overschrijft automatisch je vorige save), normaal mag je maar 1x per missie saven. Ik moet eerlijk bekennen dat ik die vaak gebruik.

Een andere cheat laat je een level skippen, die is voor jou wel handig denk ik om tank en black op missies te skippen. Je moet wel opletten dat wanneer je deze te vaak gebruikt, je ontslagen kunt worden (zie de link hieronder).

Er is ook nog een cheat waardoor alle missie geunlocked worden en je elke missie kunt spelen.

Cheats zijn oa hier te vinden. Die site is een mooie resource voor OFP.

Je moet ook eens Red Hammer uitproberen. Hierin speel je een Rus (zie de openingspost) en die missies zijn uitdagender. Je wordt wel een enkele keer in de rol van tank-commandant geduwd en opereert vaker alleen (aangezien je ex Spetz-Natz bent en dat ook weer wordt), maar die campaign is veel uitdagender. Ik heb hem ook niet uitgespeeld.

Resistance geeft een nieuwe mooie eigenschap in het feit dat je wapens moet verzamelen voor toekomstige missies. Ik heb echter nog nooit de eerste echte tankmissie gehaald, moet ik nog eens doen.

Wat alt-tab'en aangaat, gewoon niet doen :) Spellen worden daar niet echt voor gemaakt lijkt me. Ik vind eigenlijk dat de combinatie alt-tab helemaal geen effect MAG hebben aangezien ik dat per ongeluk wel eens indruk (vooral bij Sacred). Gewoon standaard gameregel, niet alt-tabben :)
Maartenovski
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 365
Lid geworden op: 21 mei 2004, 22:21
Locatie: Mars

Bericht door Maartenovski »

dat alt+tab is juist nodig om die irritante windows muis weg te krijgen. En bedankt voor de link. Ik wil alleen die irritante missies skippen, het nadeel is dan wel dat ik het verhaal mis maar dat moet er maar mee door. En wat dat resistance nou, een mod op ut ofzo? En ik heb de begin post niet helemaal gelezen maar dat is omdat ik de rest van het verhaal ik niet wou weten, en het leek er op dat wel het hele verhaal verteld werd. Anyway ik denk dat ik het vanavond maar es ga uitproberen :) .
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Resistance is een add-on en tegelijk een prequel.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Nee, Red Hammer is een add-on. Resistance is een volwaardige expansion. De graphics maar vooral het geluid zijn wat verbeterd plus het nieuwe nieuwe systeem waarin je wapens verzamelt en mee neemt naar volgende missies. Als je mensen kwijt raakt, heeft dat ook invloed in volgende missies. Je krijgt vervangingen, maar deze zullen minder goed zijn (tenminste, dat had ik ooit gelezen).
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Operation Flashpoint/Armed Assault/Operation Flashpoint 2

Bericht door The Silencer »

Inmiddels zijn er twee sequels uit. Situatie is wat ingewikkeld. Het originele OFP is ontwikkeld door Bohemia Interactive, maar de rechten en distributierechten waren aan Codemasters verkocht, waardoor het copyright ook bij Codemasters ligt. Codemasters en Bohemia zijn inmiddels uit elkander.

Bohemia heeft in 2007 de 'spirituele' opvolger van OFP uitgebracht, Armed Assault (ArmA) en in 2009 ArmA2. Deze zomer is van Codemasters een nieuwe Operation Flashpoint uitgekomen, namelijk Operation Flashpoint: Dragon Rising (ze gebruiken NIET Operation Flashpoint 2 overigens, maar dat heb ik zo wel even in de titel gezet wegens plaatsgebrek).

Ik heb gisteren even OFP:DR gespeeld. Het ziet er erg gelikt uit, dat was bij OFP een minder punt. De gameplay is wel wat ingewikkelder geworden. Vooral het bevelen geven aan je teammaten vind ik nog wat omslachtig, maar daar moet ik gewoon oefening in krijgen. Voor de rest is het weer echt een OFP gevoel; tijd nemen, goed de situatie verkennen en rambostijl gaat niet lukken. Het is alleen jammer dat je meteen in de rol van squadleader wordt gedumpt. In OFP begon je nog als simpele peletonsinfanterist waardoor je een betere leercurve hebt.

Zijn er mensen die ArmA of ArmA 2 gespeeld hebben? Die spellen wil ik ook nog eens gaan afschaffen. Graag hoor ik daar wat meer over.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Operation Flashpoint/Armed Assault/Operation Flashpoint 2

Bericht door Punisher »

ArmA2 heb ik geprobeerd, net zoals alle OPF en ARMA releases hoop bugs, performance problemen, en gezeik ... Bij vorige releases was dat na een paar patches opgelost, het laatste wat ik hoorde was dat er nog steeds problemen waren ...

Een van de lastige dingen bij OPF en ARMA is dat de gameplay aanvoelt alsof je een koelkast bent, geen behendige en goedgetrainde soldaat ... CQB is erg lastig en is in een woord als crap te omschrijven ...

Wat OPF en ARMA over het algemeen wel goed doen is dat je erg grote maps & missies hebt met vrij goede AI en enemies...
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Operation Flashpoint/Armed Assault/Operation Flashpoint 2

Bericht door The Silencer »

CQB was idd kut in OFP. Maar het was ook zeker niet grappig als je een soldaat op een halve kilometer op de korrel probeert te nemen, een paar keer schiet, hij draait zich om en legt jou met een kogel neer.

Ik moet zeggen dat OFP:DR tot dusver (heb net twee missies gedaan) wel lekker aanvoelt. Besturing moet ik nog steeds aan wennen (naja, niet het lopen zelf natuurlijk, maar het bevelen uitdelen aan je teamgenoten is heel anders dan in OFP). Heb zelfs al onbedoeld een close quarter battle gedaan, dat ging best soepeltjes. Ook had ik verwacht dat mijn computer wat meer herrie zou maken bij het spelen, maar ook dat valt reuze mee. Er zijn online wel veel klachten over AI (vooral teamgenoten), maar daar heb ik tot dusver nog niets van gemerkt, maar ik speel ook pas net.
Gebruikersavatar
KillaH
Ensign
Ensign
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 jul 2004, 19:14
Locatie: Meppel

Re: Operation Flashpoint/Armed Assault/Operation Flashpoint 2

Bericht door KillaH »

heb OFP:DR voor de PS3 besteld, krijg hem denk ik maandag binnen.
Gebruikersavatar
KillaH
Ensign
Ensign
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 jul 2004, 19:14
Locatie: Meppel

Re: Operation Flashpoint/Armed Assault/Operation Flashpoint 2

Bericht door KillaH »

heb lever 1 uitgespeeld maar sindsdien niet meer aangeraakt, OFP 1 op de PC was toch vele malen beter.

ik kwam op een gegeven moment zelfs een heuveltje op en liep om een gebouwtje heen en toen stonden daar 4 vijanden achter elkaar als zandzakken naar me te kijken.

pas toen ik schoot reageerde ze.

dit was zo'n afknapper voor iets wat de meest realistische oorlogs-sim ooit hoort te zijn dat ik hem niet meer heb aangeraakt.

mocht iemand hem toch van mij over willen kopen voor de PS3 dan kan dat voor 35,- incl. verzending
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Operation Flashpoint/Armed Assault/Operation Flashpoint 2

Bericht door Punisher »

dit was zo'n afknapper voor iets wat de meest realistische oorlogs-sim ooit hoort te zijn dat ik hem niet meer heb aangeraakt.
Bijna alle "realistische" oorlogs-sims zijn niet realistich ... Ik ken er eigenlijk maar 1 die het een beetje goed doet (Infiltration), en een veelbelovende in development (Ground Branch), maar die laatste kan nog wel even duren voordat 'ie uitkomt (... if ever ... Ik ben een beetje bang dat dit tegelijkertijd zal zijn als Duke Nukem Forever naar GNU Hurd geport wordt ...).

OPF, ARMA, Delta Force, enz. zijn eigenlijk altijd erg teleurstellend geweest ...
Gebruikersavatar
KillaH
Ensign
Ensign
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 jul 2004, 19:14
Locatie: Meppel

Re: Operation Flashpoint/Armed Assault/Operation Flashpoint 2

Bericht door KillaH »

ja, ik weet dat het niet superrealistisch kan maar niet reagerende tegenstanders kan tegenwoordig gewoon niet meer
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Operation Flashpoint/Armed Assault/Operation Flashpoint

Bericht door The Silencer »

Voor degenen die OFP waarschijnlijk nog interessant vinden, ik kwam het laatst op GOG.com tegen, was afgelopen afgeprijst, kost nu iets tegen de 5 euro ofzo. Zoek naar ArmA: Cold War Assault.

Reden voor deze naamsverandering is een hele soap tussen de makers en de uitgevers. Het originele Operation Flashpoint: Cold War Crisis is ontwikkeld door Bohemia Interactive Studios (BIS) en uitgegeven door Codemasters. Beide partijen zijn een tijdje naar OFP: Resistance uit elkander gegaan, maar de rechten voor de naam "Operation Flashpoint" lagen bij Codemasters. Dus BIS mocht voor het vervolgspel de naam Operation Flashpoint niet langer hanteren. De opvolger kwam uiteindelijk als Armed Assault (ArmA) uit en wordt de spirituele navolger (terecht) van OFP genoemd. ArmA heeft inmiddels ook een vervolg gehad (ArmA II, de volle naam is vervallen). Op de engine van ArmA heeft BIS later ook de originele OFP uitgebracht. Ik mis alleen de Red Hammer campaign, maar het kan zijn dat ik die vrij moet spelen door de originele Cold War Crisis campaign uit te spelen.

Codemasters zelf heeft een tijd terug een spel onder de naam Operation Flashpoint: Dragon Rising uitgebracht, de "officiële" Operation Flashoint 2. Maar vergeleken met ArmA II vond ik het toch maar tegenvallen, vooral commando's geven.
Plaats reactie