* Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door Blind Guardian »

Nieuwe pop om mee te spelen :)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door The Silencer »

Blond Guardian schreef:Nieuwe pop om mee te spelen :)
Een harig poesje
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door MajinSource »

Slincy schreef:
Blond Guardian schreef:Nieuwe pop om mee te spelen :)
Een harig poesje
ah leuk hoe heettie? :lachhuil:
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door Guess who? »

Ziet er gaaf uit 8-)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door The Silencer »

MajinSource schreef:
Slincy schreef:
Blond Guardian schreef:Nieuwe pop om mee te spelen :)
Een harig poesje
ah leuk hoe heettie? :lachhuil:
Rytlock Brimstome. Ik noem het Lokje.
Guess who? schreef:Ziet er gaaf uit 8-)
En hij is nog redelijk zwaar :o Vooral dat zwaard is gaaf en al die puntige uitsteeksels op zijn pantser zijn gewoon scherp!
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door Blind Guardian »

Is het iets dat Guildwars 2 , ben in een optie om me er eens aan te wagen ....
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door The Silencer »

Blindy schreef:Is het iets dat Guildwars 2 , ben in een optie om me er eens aan te wagen ....
Ik vind van wel, maar ik ben ook niet heel objectief. Guild Wars 2 kost momenteel 55 euro in de winkel voor de gewone editie, 75 euro voor de Digital Deluxe Editie. Bij de DDE krijg je een aantal in-game items die verder niet zo heel spanend zijn, maar het Lokje miniatuur (in-game, dus niet een big-ass statue voor op je bureau!) is wel schattig. Ik heb dus een extra serial key, en wel een Digital Deluxe Edition (de CE heeft een DDE serial key omdat deze dezelfde in-game items aanbiedt). Als je wilt, dan wil ik mijn DDE key wel aan jou verkopen voor een prijsje van 40 euro. Dan ben je nog steeds goedkoper uit in tegenstelling tot de standaard editie uit de winkel en voor mij is de schade net wat minder groot.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door Blind Guardian »

Je hoort wel maar als je andere gegadigde hebt voor de sleutel ik hou je niet tegen ...

:)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door The Silencer »

Elitepostbezorger schreef:Je hoort wel maar als je andere gegadigde hebt voor de sleutel ik hou je niet tegen ...

:)
Ik was nog niet van plan om hem in de verkoop te gooien...als ik het doe, sowieso alleen aan iemand die ik ken, wil dit niet via marktplaats doen. Dus denk er rustig over na :) Als iemand anders hier op het forum interesse heeft, BG krijgt nu even bedenktijd van mij :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door Blind Guardian »

Okay aangezien mijn activiteiten zie ik dat de maand oktober vooral in het weekend vrij druk zal worden , wellicht dat november wat rustiger word dan kijk ik wel verder.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door Blind Guardian »

Divinity II - The Dragon Knight Saga ...

In de koopjeskelder van Steam :)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door X-File »

Naast dat ik Borderlands 2 heb aangeschaft, gelijk ook maar een Season Pass erbij gehaald. Alle volgende DLC (4 pakketten) krijg ik dan binnen voor de prijs van 3.

Heb mij altijd vermaakt met de DLC's van de eerste Borderlands, en deel 2 is van zichzelf al goed. Met de aanstaande DLC's kan ik mij geen buil vallen denk ik.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door WeyounsLastClone »

Yay, de nieuwe Professor Layton is uit! Voor de eerste keer dat ik niet de Engelse versie besteld heb, dus wel even wennen aan het Nederlands, maar daar wen ik gelukkig snel aan. Het is weer een heerlijk puzzelspel.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door Punisher »

Crusader: No remorse
Crusader: No regret

:)

Aanbieding op gog.com ... En omdat het moest van The Silencer ...
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door Blind Guardian »

Punisher schreef:Crusader: No remorse
Crusader: No regret

:)

Aanbieding op gog.com ... En omdat het moest van The Silencer ...
Is The Silencer je SM meester of zo :lachhuil:
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door X-File »

Assassins Creed 3, ondertussen alweer klaar met 100% synch.
Halo 4, gisteren mee gestart.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door Guess who? »

X-File schreef:Assassins Creed 3, ondertussen alweer klaar met 100% synch.
Halo 4, gisteren mee gestart.
En wat is je mening over AC 3?
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door X-File »

Wat AC3 betreft:

De 360 versie die ik speelde was wel wat buggy. Missies worden niet goed ge-update, in een enkel geval werd de missie icoon voor de brawlers (Boston) niet vertoond op de kaart wanneer de speler terug moest keren naar het beginpunt waar de quest lijn begon. Erg frustrerend als je 10 uur verder bent in het spel - wat vrij normaal is als je alles doet.

De homestead missies, hoewel vermakelijk, vereisen wel discipline. Sla je deze over tijdens het hoofdstuk waar je in bezig bent, dan verlies je ze. Dit kan er toe leiden dat het verdere uitbreiden van je Homestead onmogelijk wordt totdat je teruggaat naar het eerdere hoofdstuk. Slechte zaak! De sidemissie die je krijgt van Achilles (scan de activiteiten van de bewoners) heeft ook een tracker die niet goed werkt. De queste staat nog steeds in mijn log, terwijl alle doelen behaald zijn, inclusief het verkrijgen van een achievement.

Post-game bestaat niet. Als je alles gehad hebt kan je nog wat karavanen het land of de zee over sturen, maar dat heeft weinig nut. Hoogstens lok je een aanval uit wat je wat vertier kan geven. Helaas is dit van korte duur. Zodra de missies op zijn, is de lol er ook van af.

Qua engine zelf ben ik wel verrast. Het weer is lang niet zo scripted als ik had gedacht, behalve tijdens missies, dan valt de donderslag iedere keer op precies hetzelfde moment. Het free-roamen en free-runnen in de steden of wildernis voelt goed, maar ook hier laat het spel af en toe steken vallen. Zo heeft Connor, net zoals Altair in deeltje 1, er af en toe een handje van om 'vastgeplakt' te zitten op bepaalde plekken, en moeten de controls even losgelaten worden om het karakter vervolgens weer wakker te schudden met een nieuwe input. Erg jammer dat Connor op deze wijze erg veel moeite heeft met een muurtje dat tot zijn middel reikt, of dat hij gewoonweg niet van een schutting af te krijgen is. Dit frustreert enorm tijdens onderdelen wanneer je moet vluchten of - nog erger - wanneer je een rennende NPC dient te achtervolgen. Deze slordige foutjes doen afbreuk aan de AC3 gameplay, zeker wanneer je je realiseert dat de voorgangers rond Ezio wel veel beter waren op dit vlak.

Ik zwijg verder over het gebruik van paarden in dit deel. Hoe minder gezegd over deze 'edele dieren' hoe beter. Vrijwel elk deel in de serie heeft met deze beesten te maken gehad, maar nergens frustreerde het gedrag van het edele ros mij als in AC3. Zelfs de meest kleine hellingen weigerde het beest af te springen. Alleen zodra je de perfecte aanloop of hoek weet te maken maakt het beest aanstalten om iets te doen. Waarschijnlijk waren de makers zich bewust van dit euvel, er zijn maar weinig missies die vereisen dat je te paard aan de slag gaat.

Combat in game zou 'moeilijker' zijn, niet meer simpelweg counteren. Dit lees ik op veel review sites. Ik weet niet waar de dames en heren reviewers dit vandaan halen, maar het is in AC3 voornamelijk weten wat voor tegenstander je voor je hebt staan en weten wat het zwakke punt is (simpele counter-kill, counter-block of disarm) en een kind kan de was doen. Gevechten waren in eerdere delen lastiger te volbrengen. Zeker nu je in AC3 ondersteuning krijgt door een soort van bullet-time effect wanneer je kan counteren. De uitdaging is zo wel wat minder. Verder heb je tijdens gevechten met het dierlijk leven -vooral in de wildernis- vooral te maken met quick-time events die je veel tijd bieden om te reageren. Nee, combat is echt niet moeilijker geworden in dit deel, verre van zelfs.

Buiten de animus om krijgen we eindelijk weer eens de kans om wat met Desmond te doen. Iedere drie chapters maakt de hedendaagse Assassin een uitstapje om First Civilization tech te scoren in een poging de wereld te redden. Deze missies zijn een welkome, maar soms storende, afwisseling. Ben je net met Connor lid geworden van de Assassins, word je onderbroken om iets te gaan doen in de 'echte' wereld. Jammer!

Meer kritiek: de eind credits. Als er iemand verantwoordelijk was voor het voorzien van de suiker in de koffie dan had zelfs deze persoon nog op de lijst gestaan. Sterker nog: had deze persoon een hond gehad, dan werd deze nog benoemd. Het heeft na het uitspelen meer dan 20 minuten geduurd voordat alle namen voorbij waren geweest. Twintig minuten die niet doorgespoeld konden worden. Wat mij verder bij nog een irritatie puntje: de schamele soundtrack. Jesper Kyd was blijkbaar niet beschikbaar, en zijn vervanger heeft een erg tamme, repetitieve soundtrack in elkaar geflanst. Dit maakte de eind credits ook al niet interessanter, en tijdens het leeuwendeel van het spel ontbrak de muziek zelfs in z'n geheel.

Ubisoft had er goed aan gedaan om het spel wat verder te polijsten. Het spel, hoewel uitermate vermakend, had nog wel wat verder opgepoetst kunnen worden.

Hoewel dit stuk erg negatief klinkt beken ik wel dat dit alles gezeur achteraf is. Ik heb mijzelf ruim 45 uur vermaakt om alles eruit te halen wat erin zit, sans multiplayer dan. Het had sneller gekund maar ik was vooral bezig met exploreren en genieten van de wildernis tussen de steden.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door Miriam »

en Halo ?
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door X-File »

Nog amper mee begonnen, erg druk gehad met het werk e.d. Was wel de eerste van mijn collega's die AC3 klaar had . Een aantal geschiedenis collega's zij helemaal idolaat en waren redelijk pissed off dat een aardrijkskunde man eerder klaar was en 100% synch had.

Gna gna.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door Blind Guardian »

Met andere woorden de leraren zijn nog erger dan de scholieren als het aankomt op computerspelletjes :lachhuil:
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door X-File »

In dien verstande dat wij wel ons werk af hebben. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door Paulstartrek »

AC3 op welk platform heb je deze gespeeld?

Als ik jouw verhaal lees lijkt het een console te zijn, en zou het misschien op een pc beter kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door Raynor's Revenge »

Op de 360, daar begint ie z'n verhaal mee ;)
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door Paulstartrek »

meuh, sorry.

Dan binnenkort eens kijken of de pc versie beter is.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door Raynor's Revenge »

ik zag een berichtje langskomen op tweakers.net over een AC3 patch waarin vele bugs geplet waren... neem aan dat dat in eerste instantie over de pc-versie gaat, dus als ik jou was zou ik da bericht even checken ;)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door X-File »

Al gelezen, echter de bug die de ontbrekende quest-markers terug doet toveren staat nog niet als gefixed in de lijst.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door Raynor's Revenge »

Portal 1 + 2 Pack op Steam voor ongeveer € 6,50 :) Voor geïnteresseerden die de spellen nog niet hebben, de aanbieding duurt nog zo'n 30 uur. (Ook als je er maar één daarvan wilt, de aanbieding geldt op zowel de losse spellen als de bundel)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door Blind Guardian »

AOE III voor minder dan tien euro ... Maar ik moet dadelijk nog werken , weet niet of ik op tijd terug kom voor die actie :Y) , ik zag dat Dawnguard DLC van Skyrim ook afgeprijsd is al vind 33% maar wat magertjes
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: * Nieuw spel gekocht? Welke dan? Vertel het hier! *

Bericht door The Silencer »

Raynor's Revenge schreef:Portal 1 + 2 Pack op Steam voor ongeveer € 6,50 :) Voor geïnteresseerden die de spellen nog niet hebben, de aanbieding duurt nog zo'n 30 uur. (Ook als je er maar één daarvan wilt, de aanbieding geldt op zowel de losse spellen als de bundel)
Post dit soort dingen ook meteen in de games aanbiedingen topic :) Mag ook als je een leuke aanbieding ziet die je niet koopt. Maar Portal 1 & 2 is zeker aan te raden, al helemaal voor die prijs. Ik heb er wel iets meer voor betaald :')
Plaats reactie