Little Big Adventure/Little Big Adventure 2

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Little Big Adventure/Little Big Adventure 2

Bericht door The Silencer »

Dat zou wel kunnen. Ik ben opgegroeid met LBA2 en speelde pas later deel 1, ik kan me herinneren dat ik het save systeem van 1 zwaar irritant vond. Deel 2 was daarin een grote verbetering.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Little Big Adventure/Little Big Adventure 2

Bericht door The Silencer »

Punisher schreef:Toevallig van 't weekend gekocht op gog, was een aanbieding ...

Anyway, ik ben niet voorbij het eerste stuk :( Ik heb dat eerste level een stuk of 10 keer gespeeld, en ben tot 2 keer bij m'n eigen huis gekomen. Daar gaat het dus mis ... Je moet dan helemaal opnieuw beginnen :-/ Ik werd daar op een gegeven moment een beetje moe van.

In mijn herinnering had dit spel trouwens super-goede graphics :lachhuil:
Je kunt wel saves maken, maar ik ging dood en probeerde zo een ding te laden en die save begon weer van vooraf aan :( Er was wel een autosave schijnbaar waar ik de gevangenis uitloop, dat was dan wel weer nice. Vergeet overigens niet net buiten de gevangenis de riolering in te gaan. Daar krijg je een clover box.

Een ander systeem wat in deel 2 ook zwaar beter was was het modus systeem, je kon met F toetsen wisselen tussen normal etc en er was een algehele actieknop die voor alle modi werkt (waarmee je dus in principe nooit NORMAL hoeft rond te lopen)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Little Big Adventure/Little Big Adventure 2

Bericht door The Silencer »

Correctie, met F1 t/m F4 kun je dus gewoon switchen. Wat ging er bij het huis fout, Pun?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Little Big Adventure/Little Big Adventure 2

Bericht door The Silencer »

Voor het geval, Pun, dat je nog een keer wilt spelen (of anderen). Ik ben er weer achter hoe het save systeem werkt. Ik moest er weer even in komen.

Het speelt saved automatisch op "milestone moments", meestal is dat het betreden van een nieuw eiland. Tussendoor wordt natuurlijk opgeslagen. Zodra je een clover verliest keer je terug naar het begin van het scherm waar je je bevindt. Maar als je alle clovers kwijt raakt en een game over krijgt ga je terug naar het laatste milestone moment en dat kan redelijk ver weg liggen.

Wat ik doe: ik maak in het begin een save aan (kan met F6). Die noem ik iets van "Slinco - doorlopende save" ofzo, in ieder geval dat het duidelijk is dat dit mijn lopende spel is. Op momenten waar ik in een normaal spel zou saven doe ik dan F6, save game management en select "Copy save game". Ik kopieer dan die doorlopende save en geef dat een ietswat logische naam, bijvoorbeeld "Op zoek naar huppelup". Mocht ik nu dat punt willen herladen om wat voor reden dan ook, ESC en quit game. Laadt vervolgens die gekopieerde game. Doe F6, selecteer "Delete savegame" en verwijder je doorlopende save. Dan weer F6 en kopieer je huidige save en noem die nieuwe svae weer "doorlopende save". Quit en laad die doorlopende save. Doe je dat niet dan wordt je "Op zoek naar.." steeds overschreven en kan het dus zijn dat je geen save meer op een veilig moment hebt.

Het is heel omslachtig, de handleiding geeft aan dat ze eigenlijk niet willen dat je saved omdat ze vinden dat je je daar niet druk om moet maken. Ze hadden bij deel 2 wel door dat mensen dat wel zelf willen uitmaken. Je hebt daar nog autosave maar ook een gewoon save/load systeem.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Little Big Adventure/Little Big Adventure 2

Bericht door Punisher »

Top, dank je! Zal het nog eens proberen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Little Big Adventure/Little Big Adventure 2

Bericht door The Silencer »

Denk eraan dat je uiteindelijk altijd met je doorlopende save speelt. Dus als je een andere save moet laden, meteen kopieren als nieuwe doorlopende save, quit en die doorlopende weer laden. Ik wist op een geven in The Temple of Bu niet meer welke mijn doorlopende save was omdat ik afweek van het patroon...met als gevolg dat ik dood ging net nadat ik het moeilijkste stuk gehaald had en al mijn saves VOOR dat stuk zaten ]:(

Of dat ik de verkeerde saves kopieer. Dan wil herladen omdat het niet goed gaat en ik denk "geeft niet, ik heb daar gesvaed"....niet dus, die save is van drie uur terug.
Plaats reactie