Star Trek Online

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

.:Admiral-Janeway:. schreef:
Blind Guardian schreef:pre-paid koop gewoon een kaart voor een x aantal dagen, bij een winkel.. .geen gezever met credit organisaties, of last met software bedrijven die het spel maken enzo...
Best goed idee, maar dan moeten ze dat wel wereldwijd introduceren en dat is ook een investering mischien doen ze dat wel als het spel 1 keer goed loopt
mwah dan moet ik wel hier op zeggen dat blizzard al een aardige naam heeft opgebouwd met zijn voorafgaande spellen, en star trek online nog een redelijk nieuw software bedrijf is... teminste als ze geen grote naam er bij gaan betrekken, zoals vivendi of zo... (zoals blizzard heeft)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

bumpz...
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Story

The game will begin during a time of relative peace for the Federation, a time known as the "En'ock tu Ch'enock," which roughly translates to "The Calm before the Inferno." All of the Federation's traditional enemies (such as the Borg, the Romulans, and the Klingon Empire) have either tentatively made peace or ceased to be a threat. The developers have stated that a new enemy from deep within the Beta quadrant will be the main antagonists.[6]
Dit lijkt me op zich wel leuk is een keer iets nieuws in plaats van de Borg, Romulans en Klingons.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Ik heb daar meestal een hekel aan, nieuwe aliens in een spel. Die kunnen me vaak niet boeien. Maarja, we zullen zien :)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

hoe kunnen de borg nou geen threat meer zijn?

maar ben benieuwd, nieuwe rassen zijn meestal niet zo heel super
vond die gastjes uit bridge commander ook niet zo super.
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Tactical_Cube schreef:hoe kunnen de borg nou geen threat meer zijn?

maar ben benieuwd, nieuwe rassen zijn meestal niet zo heel super
vond die gastjes uit bridge commander ook niet zo super.
Het feit dat hun queen al meerdere keren gedood is, ze hun Transwarp netwerk kwijt zijn en een groot deel de vrijheid hebben ontdekt? :lachhuil:
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

^Naar mijn idee hebben ze meerdere Queens. Hebben ze meerdere Hubs en ook gewoon transwarpdrive in elke Kubus enzo. En volgens mij hebben ze veeeeeel meer drones :)
Cartmen180
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jun 2007, 22:46
Locatie: Oss

nieuwe info

Bericht door Cartmen180 »

nieuwe info beschikbaar mensen! Hier wat feitjes:
Grootste scheepsklasse bij release is iets kleiner dan Galaxy class.
8 verschilllende rassen in plaats van 9.
2 verschillende servers, Roleplay en None-roleplay.
Crafting systeem.
Heel veel verschillende items om je schip en jezelf mee te verbeteren.
en voor de rest kijk zelf maar op: http://sto.gamona.de/board/showpost.php ... ostcount=2
Cartmen180
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jun 2007, 22:46
Locatie: Oss

Bericht door Cartmen180 »

heeft iemand anders trouwens nog wat nieuws?
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

nee, vermoedelijk omdat het nog steeds erg stil rond dit spel is (zit volgens mij ook ng in een erg vroege ontwikkelingsfase)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

moet eerlijk zeggen dat ik me er op dit moment ook niet echt op verheug, ik vermaak me prima met lotro :)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Cartmen180 schreef:heeft iemand anders trouwens nog wat nieuws?
Er zijn enkele nieuwe concept arts opgedoken, waaronder deze die ik erg mooi vind:

Afbeelding

De rest is te vinden op http://gaming.trekcore.com/startrekonli ... ptart.html
Cartmen180
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jun 2007, 22:46
Locatie: Oss

Bericht door Cartmen180 »

Trekscaper schreef:
Cartmen180 schreef:heeft iemand anders trouwens nog wat nieuws?
Er zijn enkele nieuwe concept arts opgedoken, waaronder deze die ik erg mooi vind:

Afbeelding

De rest is te vinden op http://gaming.trekcore.com/startrekonli ... ptart.html
Die zijn ook alweer bijna 2 maanden oud. Benieuwd wanneer de beta uitkomt. heeft iemand enig nieuws daarvan vernomen?
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Cartmen180 schreef:
Trekscaper schreef:
Cartmen180 schreef:heeft iemand anders trouwens nog wat nieuws?
Er zijn enkele nieuwe concept arts opgedoken, waaronder deze die ik erg mooi vind:

Afbeelding

De rest is te vinden op http://gaming.trekcore.com/startrekonli ... ptart.html
Die zijn ook alweer bijna 2 maanden oud. Benieuwd wanneer de beta uitkomt. heeft iemand enig nieuws daarvan vernomen?
2008 ;) Maar is nog niet zeker of het open of closed word
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ze hebben trouwens wel een aardig probleem als de nieuwe film daadwerkelijk overgaat op een heel andere stijl.
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

DevLog
Entry 1.0 - Hailing Frequencies Open
(a.k.a. "The Coolest Thing")
Stardate 60998.6 (July 14, 2007)

Welcome to the first edition of the STO DevLog, a periodic behind-the-scenes look into the development of Perpetual Entertainment's Star Trek Online. During the months before we're ready to roll out STO in a big, BIG way, we hope you'll make the DevLog the place to go for informative, entertaining, and intriguing peeks into the making of the most ambitious Star Trek game in the history of the galaxy.

I'm your host and STO Story Lead, Mike Stemmle. I'm also, as my friends, family, and coworkers can attest, an unabashedly rabid Trekkie. How rabid? Let's just say that music from Star Trek: The Motion Picture was played during my wedding ceremony and leave it at that, okay?

As a big ol' Star Trek fan, you'd think that the coolest part of my job is working with Gene Roddenberry's fabulous creations. And make no mistake, wiling away one's days adding to the legends of Kirk, Picard, and Sisko (among hundreds of others) is an exceptionally spiffy way to make a living.

But it's not the coolest thing.

The coolest thing about working on a project like Star Trek Online is the host of unexpected little surprises that emerge as the game takes shape. Because STO is such a large undertaking ("massive," even), it's pert-near impossible to keep one's eyes focused on every single aspect of its development at all times. A fortuitous consequence of this phenomenon is that sometimes I don't get a look at a lot of the really keen stuff going on in the game until it's nearly fully-formed.

Exhibit A: Recently, I was absolutely floored by a demonstration of how we'll be crafting our exotic alien environments. For years, the process of constructing believable landscapes (alien or otherwise) has been a grueling, painful endeavor. But these days technological advances have come along to help designers and "world builders" rapidly assemble huge environments that look like they were shaped by natural forces, while simultaneously providing all the necessary gameplay "Points of Interest" laid out by the design team. Here's how it more or less works:

1. World and story designers talk for a long time about what they want to do on a planet. This is a mysterious process that involves french fries, meetings, and much frozen yogurt. It eventually produces a somewhat drab (but very informative) wiki page like this:
2. Taking cues from the wiki page, a world designer creates a rough 2D map of a planet's layout, which highlights the dangerous areas, the safe paths, the significant structures/towns/cities, and anything else an artist might need to know. These first maps tend to be both colorful and crude:
3. A world artist takes the designer's 2D sketch and uses it to quickly create "height maps" of the landscape, which are more than a little bit eerie and foggy:
4. The world artist takes this height map, and uses it to extrude a rough 3D layout of the area. The resulting map looks remarkably like it was carved out of a block of strawberry ice cream.
5. The world artist and world designer pore over ice cream map, iterating on it until they're happy with the overall shape of the world.


6. The now-finished height map is fed into World Machine, an intensely insane piece of software that generates realistic landscapes using height maps and user-configurable "rule sets." These rule sets govern things like "Rocks on this planet are powdery" or "Mountains on this planet are 90% eroded" or "Streams in this area are stagnant." By carefully configuring these rules, our artists can swiftly create an absurd range of environments, from the striking deserts of Vulcan to the sodden swamps of Ferenginar, to everything in between and beyond:
7. Once all the rules are in place, World Machine procedurally applies them to the height map (among other inputs), and begins to generate a landscape. Thanks to our artists' suite of recently-purchased 64-bit machines, this process only takes about 20 minutes, giving our artists just enough time to squeeze in a quick round of Guitar Hero II check their company email.
8. When the World Machine is finished, an amazingly detailed in-game landscape pops out, ready to be populated with surly Klingons, giant radiation towers, and maybe even a tribble or three. Thanks to the blazing speed of World Machine, any major changes we need to make to the landscape at this point can easily be made in less than a half-hour. Just to wet your whistles, here's a small tease of a typical in-engine terrain generated by the World Machine:

Pretty cool, eh wot? It reminds me a bit of a quote from Wrath of Khan:

DOCTOR MCCOY: According to myth, the Earth was created in 6 days. Now, watch out, here comes Genesis! We'll do it for you in 6 minutes!

We're not down to the six minute mark yet, but we're getting there.

Join us again next time on the DevLog, when we'll have some more interesting looks into the Star Trek Online development experience. But before we go, here's a completely random, utterly cool "Star Trek Online Image of the Moment," brought to you by concept artist extraordinaire Rob Brown:

Gosh.

Jolan True,
Mike Stemmle, Emergency Story Hologram

PS Special thanks to Adam Murguia, Dan Fuller, and Greg Faillace for their help with the imagery and tech clarifications.
Mike Stemmle is the Story Lead on Star Trek Online. He has spent much of the past two years deep in the plak tow.
Bron inclusief plaatjes: http://www.startrekonline.com/devlog/
Cartmen180
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jun 2007, 22:46
Locatie: Oss

Bericht door Cartmen180 »

er is een niew plaatje opgedoken :*D

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Kon niet kleiner zeker?
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Afbeelding

die slimmert postte de thumbnail :P

maargoed, beetje nietszeggend plaatje IMO....
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Indeed...en het is meer artwork volgens mij :P .
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

lijkt op brokstukken van een schip?
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

maar wat is die "schokgolf?" achter die planeet?
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Guess who? schreef:maar wat is die "schokgolf?" achter die planeet?
Planetair schild ofzo?
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Het lijkt er meer op dat het schild dient als fundering om die brokstukken op te dragen zodat die de planeet kunnen omringen als soort van schild oid. Net als TNG's Dyson Sphere, maar dan met planeten. :*)
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

mr_Vulcan schreef:Het lijkt er meer op dat het schild dient als fundering om die brokstukken op te dragen zodat die de planeet kunnen omringen als soort van schild oid. Net als TNG's Dyson Sphere, maar dan met planeten. :*)
Zou best kunnen ja :*)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

mr_Vulcan schreef:Het lijkt er meer op dat het schild dient als fundering om die brokstukken op te dragen zodat die de planeet kunnen omringen als soort van schild oid. Net als TNG's Dyson Sphere, maar dan met planeten. :*)
Volgens mij heb je gelijk! Die andere kleinere bollen lijken ook iets metaligs te hebben :)
Cartmen180
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jun 2007, 22:46
Locatie: Oss

Bericht door Cartmen180 »

het lijkt mij eerder iets van steden/ruimtestations in de buitenste atmosfeer
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

planetair schild, en punt uit. dat zie je toch al vanaf het begin :?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

mwah; spel is nog steeds te veel feds based, als ik de eerste plaatjes van het spel zie, ik kom er wel op terug als er wat meer variatie is ... de morp leent zich behoorlijk aan pvp als ze slim zijn
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Een verdere concept art, een Vulcan dorp:

Afbeelding

Ziet er mooi uit :)
Plaats reactie