Internet abonnement

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Internet abonnement

Bericht door Dawn »

Aangezien de verhuisdatum van Sander en mij steeds dichterbij komt, besloot ik mij te verdiepen in wat er allemaal aan internet abonnementen verkrijgbaar was. Immers, in een woning zonder internet aansluiting valt niet te leven... :*)

Ik ben er dus achter gekomen dat er een hele zooi aan providers zijn, ieder met een eigen scala aan abonnementspaketten. Van sommige providers (zoals speedlinq, studentenadsl) heb ik ook nog nooit van gehoord, en weet ik dus niet of die wel te vertrouwen zijn.
Nu is mijn vraag: wat voor internet aansluiting hebben jullie, en zijn jullie er tevreden over?
Hopelijk kan ik zo zelf een knoop doorhakken over de provider keuze. :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

ik heb mijn ziel verkocht aan xs4all, het nadeel is wel dat je dan een abonnoment moet afsluiten met kpn, aangezien xs4all een dochtersonderneming is van kpn... maar voor kpn zit ik nou op budget bellen...

xs4all is een van de meest betrouwbare providers in nederland, iets duurder dan de gemiddelde provider maar ik weet zeker dat ik geen minuut zonder internet hoef te zitten zonder dat ze het eerst gemeld hebben... ik heb een basic abbonoment dat is ongeveer 55 euro per maand (xs4all, kpn)... daarnaast heeft xs4all een heel erg klein klachten percentage, wat ik van een vriend van mij heb gehoord...

je kunt ook een kabel abbonoment nemen waar alles in zit, bellen, internet, fax en weet ik niet veel... zelf heb ik daar niet veel ervaring mee...

ik zo geen scarlett nemen, heb daar niet echt positieve dingen overgehoord, en mijn broer die er lid van was (of is)... lag er enkele dagen uit en moest veel te lang op internet wachten in mijn ogen...

maar over xs4all ben ik vollop te spreken moet ik zeggen...

ohjah en bij xs4all heb je teminste nooit last van spookfacturen waar je bij sommige andere providers wel last van hebt
Laatst gewijzigd door Blind Guardian op 20 apr 2006, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

M'n ouders hebben inmiddels ook xs4all nadat die HCCnet hebben overgenomen :)

Erg stabiel, en wordt wel het meest positief over gepraat altijd, zoals BG al zei.

Maar das alleen interessant als je ook een telefoonaansluiting neemt :P
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

ja ik heb besloten dat een vaste telefoonlijn geen probleem is aangezien ik geen mobiele telefoon abbonoment heb... voor adsl is het zeker de moeite waard om naar te kijken... de actie is met gratis draadloze modem en gratis monteur (niet dat ik verwacht dat nodig is)... daarnaast heeft xs4all een contract afgesloten met mcafee...
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

http://www.adsl.nl/

zelf erg tevreden met Speedlinq;
maar omdat ze zijn overgenomen door KPN stap ik binnenkort ook weer over (ik wil niets met die bloedzuigers van de KPN te maken hebben)
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Bericht door Dawn »

Tot zover klinkt xs4all wel goed, ware het niet dat ik helemaal niet van plan was een vaste telefoon aansluiting te nemen. We zijn allebei namelijk mobiel. :+
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Dawn schreef:Tot zover klinkt xs4all wel goed, ware het niet dat ik helemaal niet van plan was een vaste telefoon aansluiting te nemen. We zijn allebei namelijk mobiel. :+
dan is het een mogelijkheid om zo'n kabel pakket te nemen, waar alles bij inbegrepen zit, al heb ik de ballen verstand van kabel aangezien ik nooit kabel internet heb gehad...

heel lang geleden (99) wou ik kabel internet aanschaffen op mijn ouderlijk huis maar dat was niet mogelijk toen... in 2002 heb ik voor het eerst serieus mijn neus in adsl gestoken... toen ben ik op mijn zelf gaan wonen en heb ik besloten om maar bij xs4all te blijven...
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

wat je ook doet, blijf weg bij chello (upc)

heeel ver weg :)
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Bericht door Dawn »

De grote vraag is alleen, of in het flatgebouw dat wel mogelijk is, internet via de kabel. Ik weet me nog te herinneren dat dat bij Neb en Kytach niet het geval was.
Dus leek het me verstandiger om naar adsl te kijken. Zo'n telefoon stekker opening geval heeft bijna elk huis/gebouw wel in de muur. :*) Dit laat weer zien dat ik er eigenlijk weinig verstand van heb...
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Bericht door GPS »

Bijna alle kabelmaatschappijen (misschien wel allemaal) die tv aanbieden, bieden ook internet aan. In dat geval kun je eens informeren of en welke maatschappij bij jullie werkt en wat die aanbiedt. Vragen kost niets.
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Bericht door Dawn »

Hier in tilburg is dat dus Essent Kabelcom die televisie aanbiedt. Ze bieden ook internet aan van @home. Hebben we op dit moment thuis ook. Ben er nog niet uit of ik dat wel wil.
urk_forever
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 281
Lid geworden op: 01 sep 2005, 11:54

Bericht door urk_forever »

Wij hebben thuis ook xs4all en als ik met een half jaar het huis uit ga neem ik zelf ook weer xs4all.

Voordelen xs4all
- Goede helpdesk
- Altijd beschikbaar
- Gratis Firewall/antivirus software
- Newszilla
- etc.

Nadelen
- Iets duurder dan de andere aanbieders

Voor mij wegen die nadelen niet op tegen alle voordelen die xs4all biedt!!
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Dawn schreef:Hier in tilburg is dat dus Essent Kabelcom die televisie aanbiedt. Ze bieden ook internet aan van @home. Hebben we op dit moment thuis ook. Ben er nog niet uit of ik dat wel wil.
het enige wat ik van essent weet dat verschilt van regio, tot regio een goede vriendin van mij (die ook post op dit forum ;) ) is overgestapt van kabel naar xs4all, wegens die reden...
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Ik zit bij Versatel maar de dienst was al weinig heb nog steeds niet de beloofde 20mb per seconde, en nu ze overgenomen zijn door Tele 2 is de service ook al niks waard dus ik stap vanaf volgende week dinsdag over op een host genaamd Concepts ICT maar die werken weer op een glasvezelnet dat op dit moment slechts nog in enkele steden te vinden is.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

versatal is voor zover ik vernomen heb zo'n beetje de slechtste provider die er is... :lachhuil: ze proberen daarnaast ook nog zieltjes te winnen door gratis voetbalwedstrijden en meer onzin... :lachhuil:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Blind Guardian schreef:een goede vriendin van mij (die ook post op dit forum ;) )
Mwa, dat posten valt wel mee, de laatste post dateert al weer van 29 maart.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

The Silencer schreef:
Blind Guardian schreef:een goede vriendin van mij (die ook post op dit forum ;) )
Mwa, dat posten valt wel mee, de laatste post dateert al weer van 29 maart.
tijd voor een hartig woordje dus :Y)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Wilde je haar met die vork in de kont prikken?
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Bericht door Dawn »

Aan de hand van tips in dit topic kom ik uit op een drietal van abonnementen waar ik uit zou willen kiezen.

Tiscali ADSL T8:
8064/768 Kbits/s t.w.v. € 49,90 p.m.
Ook zonder kpn abonnement te gebruiken (€ 9,95 extra), geen datalimiet, geen aansluitkosten, wel monteurskosten € 29,95...

Internet Intensief van @Home:
Internet via kabel, Internet Intensief is de hoogste snelheid die @home aanbiedt...
5000/750 Kbits/s t.w.v. € 47,95 p.m.
Geen datalimiet, geen aansluitkosten, webmail, 5 e-mailadressen, 50 MB webruimte, gratis spamfilter, gratis virusfilter voor e-mail.

XS4ALL:
Twijfel tussen:
ADSL Lite 3000/512 Kbits/s t.w.v. € 39,95 en ADSL Basic 6000/768 Kbits/s t.w.v. € 59,95, maar ik neig toch meer naar het Basic abonnement.
XS4ALL hebben veel extras, op het gebied van e-mail, website en beveiliging, geen datalimiet, en geen aansluitkosten, wireless modem cadeau en gratis monteur.

@home is niet zo duur, alleen vertrouw ik hun service niet echt helemaal(ervan uitgaande van het gefoeter van mijn vader na het bellen van de servicelijn nadat onze verbinding een aantal dagen eruitlag, is al een paar keer gebeurd) . Maar dit is wel de maatschapij waar ik radio en tv moet bestellen. En essent (@home is hier dus onderdeel van) voor de gas en elektra. Het kan wel handig zijn om alles bij een bedrijf te hebben, maar of ik daar ook internet van wil ben ik nog niet geheel over uit.

Van ervarigen van anderen, zou ik zelf ook eerder gaan voor XS4ALL of het tiscali abonnement.

Iemand suggesties?

Ik zou hier bijna een poll over kunnen starten :*)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

persoonlijk zo ik voor xs4all zitten maar dan zit je wel vast aan kpn... doch je hebt wel kpn budget... ik had met een collega van mij over, die zij dat ze weleens een halve dag zonder internet had gezeten bij tiscali, en dat mocht kunnen... maar na wat nadenken ben ik erachter gekomen dat ik zoiets nog nooit bij xs4all heb meegemaakt.., hoogsuit een half uur als ze de verbinding upgrading... xs4all wellicht duurder is veruit een van de meest betouwbare providers in nederland (misschien wel de meest betrouwbare)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

@Home zou ik sowieso laten vallen, teveel slechte verhalen over gehoord :)

Alles van dezelfde maatschappij is natuurlijk leuk, maar niet echt nuttig als daar slechte service en frequente uitval bij hoort. Iets duurder gaan zitten bij XS4ALL, maar dan zit je wel goed :P

Aanrader: http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/4 :)
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Bericht door MajinSource »

ik gebruik nu caiway maar over een tijdje stap ik over op tele2 zit ook digitale tv bij enzo
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Vis schreef:@Home zou ik sowieso laten vallen, teveel slechte verhalen over gehoord :)

Alles van dezelfde maatschappij is natuurlijk leuk, maar niet echt nuttig als daar slechte service en frequente uitval bij hoort. Iets duurder gaan zitten bij XS4ALL, maar dan zit je wel goed :P

Aanrader: http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/4 :)
Wij hebben nu toch al jaren @Home. 1 keer langdurig (halve week) problemen mee gehad en toen kregen we die hele maand gratis.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

Yay! :cheerblauw:
We hebben een abonnement uitgekozen!

We zijn nu lid van Tiscali! :dance5:

Bedankt voor de tips & adviezen. :)
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Internet abonnement

Bericht door R2D2 »

ik heb tegenwoordig UPC omdat het all-in aanbod wel redelijk was;
wat zijn jullie ervaringen tegenwoordig met UPC?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Internet abonnement

Bericht door The Silencer »

Ik heb er in de loop der jaren verrassend weinig klachten over gehad. Wij zelf hebben internet en standaard kabel televisie van UPC. Internet is goed betrouwbaar en klantenservice stukken beter als een paar jaar terug toen ze mij wilden verkopen dat mijn internetproblemen toch echt aan mijn eigen computer lag terwijl de hele wijk constant problemen had (verbinding die willekeurig voor een variabel tijdspanne uitvalt enzo) :') En dan na 4 weken op de website ergens wegmoffelen dat er ergens in Noord-Brabant toch een netwerkstoring is geweest waar klanten "enkele dagen" last van hebben kunnen gehad. Restitutie ho maar :')

Maar tegenwoordig is het best goed. In de afgelopen vier jaar misschien 1 keer gehad dat opeens het internet wegviel midden op de dag. Na een uur gebeld, er werd meteen gezocht in het systeem (in plaats van alles op mijn PC af te schuiven), klacht was al gemeldt, monteur was al onderweg naar een verdeelstation en binnen een uur na mijn telefoontje werkte alles al weer.

Ik weet niet hoe het met die totaalpakketten zit als je een uitgebreid tv pakket neemt. Wij hebben alleen standaard kabel, dat is heel goed. Twee van mijn broers hebben die UPC box met een iets uitgebreider pakket. Ik hoor ze er in ieder geval niet over klagen.

Het lijkt me allemaal best redelijk bij UPC tegenwoordig, maar omdat wij thuis nooit echt veel klachten hebben gehad kan ik dus niet met zekerheid zeggen dat mijn klantenservice ervaring van een paar maanden terug representatief is. Misschien had ik net die ene man aan de lijn die wel weet waar hij het over heeft.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Internet abonnement

Bericht door Punisher »

Ik krijg anders nog steeds een hoop klanten met een of ander vaag nonsenseverhaal dat hun verteld is door de UPC helpdesk. Beetje Dell niveau zeg maar (Ik geloof dat R2 daar ook al zo onder de indruk van was).

Ik heb nu een UPC verbinding, ahem, verkregen via een draadloze verbinding, als je bv naar nonexistentdomain.com gaat dan krijg je een UPC vangpagina met reclame ipv. een domain not found (NXDOMAIN) error. Bah, alleen hierom zou ik zelf nooit UPC nemen ....
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Internet abonnement

Bericht door Nemesis »

ik zweer sinds enkele jaren al bij Tele2. Goedkoop, snel, en nooit problemen. Geen gezeur, geen gezever.. wat is de kwaliteit van de klantenservice?? ik zou eerlijk gezegd niet weten, want ik heb ze nooit nodig ;)

De kabelaars hebben geen concurrentie en zijn daarom onnodig te duur. Je bent verplicht een analoog abo te nemen van 17 euro. Tis krom. KPN is altijd te duur.. pff.. 80 euro voor een 30mbit glasvezeltje en dan heb je alleen nog maar internet..

nee.. Tele2 is qua kwaliteit prijs nu het beste.. Trouwens Xs4all schijnt de beste provider te zijn. Maar die is wel wat duurder dan gemiddeld :)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Internet abonnement

Bericht door X-File »

Punisher schreef:Ik krijg anders nog steeds een hoop klanten met een of ander vaag nonsenseverhaal dat hun verteld is door de UPC helpdesk. Beetje Dell niveau zeg maar (Ik geloof dat R2 daar ook al zo onder de indruk van was).

Ik heb nu een UPC verbinding, ahem, verkregen via een draadloze verbinding, als je bv naar nonexistentdomain.com gaat dan krijg je een UPC vangpagina met reclame ipv. een domain not found (NXDOMAIN) error. Bah, alleen hierom zou ik zelf nooit UPC nemen ....
Dell niveau. :lachhuil: Dat zegt mij al genoeg.

Vooralsnog zit ik vast aan... Ziggo. ;-(

Zodra volgend jaar de verhuizing naar de andere zijde van de gemeentegrens plaatsvindt, zal ik mij toeleggen op UPC zeer waarschijnlijk. Doen we er gelijk een totaalpakket aan vast van Internet, Telefoon en Televisie, waarbij de goedkoopste gratis is.
Plaats reactie