Heb jij al een nieuwe computer?

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Heb jij al een nieuwe computer?

Bericht door SuperVlaai »

Dus ik heb een nieuwe computer. Eindelijk want mijn oude crast maar steeds en nu mijn nieuwe computer kan ik al weer eens verder. Kan ik de laste nieuwe games spellen. Want op die pentuim IIII 3.0ghrz gaan niet al games niet meer op. Was tijd dat nieuwe moest kopen. Dus nu ben ik gesteld.

Maar goed wie heeft zijn computer nog toen zoals ie gekocht had en zo ja ,welke dingen zijn al verander binnen de laste jaren, en wat is nog gebleven. Heb je ook een laptop mag je ook, je verandering zeggen wat je met je laptop hebt gedaan.

Dus ik heb een hele nieuwe computer. Dus alles nieuwe gekocht.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Nee.


zo, gemeld.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Ja een 286 met EGA videokaart en 4mb intern, en hardeschijf van 100 MB met Windows 3x1
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Windows 3.1 :o Ik heb alleen maar MS-DOS ;(
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Heb jij al een nieuwe computer zo niet mag je ook melden

Bericht door Vis »

SuperVlaai schreef:Dus ik heb een nieuwe computer. (...) Was tijd dat nieuwe moest kopen. Dus nu ben ik gesteld. (...) Dus ik heb een hele nieuwe computer. Dus alles nieuwe gekocht.
Ik begrijp je niet echt, je hebt iets nieuws gekocht?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

.:Admiral-Janeway:. schreef:Windows 3.1 :o Ik heb alleen maar MS-DOS ;(
jij hebt die tijd niet eens meegemaakt ik wel ik voel me oud ;(
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Blind Guardian schreef:
.:Admiral-Janeway:. schreef:Windows 3.1 :o Ik heb alleen maar MS-DOS ;(
jij hebt die tijd niet eens meegemaakt ik wel ik voel me oud ;(
me too :aai:
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Blind Guardian schreef:
.:Admiral-Janeway:. schreef:Windows 3.1 :o Ik heb alleen maar MS-DOS ;(
jij hebt die tijd niet eens meegemaakt ik wel ik voel me oud ;(
Euh eigenlijk heb ik wel is een MS-DOS gehad hoor :P Was toen ik 6 was ofzo vond hem nooit leuk :P
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

meh; als ik nog ooit geld heb (en da's voorlopig niet) wil ik een laptop gaan aanschaffen, maar tegen die tijd kan ik beter een nieuwe pc aanschaffen :lachhuil:
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

21 augustus krijg (nouja, ik krijg de helft, de andere helft kan ik renteloos lenen) ik een laptop van de TU Eindhoven.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

*meldt
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

.:Admiral-Janeway:. schreef:
Blind Guardian schreef:
.:Admiral-Janeway:. schreef:Windows 3.1 :o Ik heb alleen maar MS-DOS ;(
jij hebt die tijd niet eens meegemaakt ik wel ik voel me oud ;(
Euh eigenlijk heb ik wel is een MS-DOS gehad hoor :P Was toen ik 6 was ofzo vond hem nooit leuk :P
monochrome monitor was de bom destijds :lachhuil:
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: Heb jij al een nieuwe computer zo niet mag je ook melden

Bericht door SuperVlaai »

Vis schreef:
SuperVlaai schreef:Dus ik heb een nieuwe computer. (...) Was tijd dat nieuwe moest kopen. Dus nu ben ik gesteld. (...) Dus ik heb een hele nieuwe computer. Dus alles nieuwe gekocht.
Ik begrijp je niet echt, je hebt iets nieuws gekocht?

Sorry, ja ik bedoel ik heb een nieuwe computer gekocht dus "kast moederbord, harde schijf, videokaart, werkgeheugen, dvd schrijver, boxen 5.1 70wat."

Dat heb ik nieuw. plus "Windows home premium vista"
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Bericht door Punisher »

Ik heb ook een nieuwe computer, en ik hoefde er niet eens iets voor te betalen! Deze is het:
http://www.everymac.com/systems/apple/m ... lc_ii.html

Geen "Windows home premium vista", maar wel MacOS 7, inclusief "Aldus Pagemaker" en "Filemaker Pro v2"
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

Ik had een nieuwe computer maar heb hem 7 maanden in de kast laten staan omdat het sparen was voor een nieuwe 3d kaart.

Ik heb die nieuwe kaart trouwens nog altijd niet, maar nu gebruik ik hem als design stuk:)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

geen computer maar deze week ga ik wel een externe hardeschijf ophalen
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

darkowa schreef:Ik had een nieuwe computer maar heb hem 7 maanden in de kast laten staan omdat het sparen was voor een nieuwe 3d kaart.
ik heb een nieuwe videokaart die alweer maanden in de kast ligt want hij maakte teveel lawaai :')
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

al weer een maandje of twee een HP TX2000
kan er memo's op schrijven :lachhuil:
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Punisher schreef:Ik heb ook een nieuwe computer, en ik hoefde er niet eens iets voor te betalen! Deze is het:
http://www.everymac.com/systems/apple/m ... lc_ii.html

Geen "Windows home premium vista", maar wel MacOS 7, inclusief "Aldus Pagemaker" en "Filemaker Pro v2"
is MacOS 7 niet een beetje oud.. iedereen zit ondertussen aan de MacOS X

of mis ik nu iets?


maar wat betreft nieuwe pc's




Ik heb sinds enkele jaren al een eigen server. Deze server was een origineel Windows 98 bakkie, maar ik heb er een XP van gemaakt (wegens het niet kunnen installeren van 2000/ME). Deze draait uitstekend en is alleen aangesloten op het netwerk en stroomtoevoer.

Verder heb ik een laptop, gekocht in 2004 met Windows XP Home edition. Alle toeters en bellen zitten erop. Ik ga hier binnenkort waarschijnlijk een nieuwe adapter voor kopen, omdat de mijne min of meer kaduuk is.

Uiteraard heb ik in 2001 een PC gekocht. Dit was een AMD 1600+ met bijpassend moederbord, 2x 40GB HD's een Geforce 2MX, een netwerkkaart, een Soundblaster Live geluidskaart, Een standaard MyCom computerkastje, een 15inch TFT scherm (was destijd 1200 gulden!!). een 4.1 boxen set, een router en een toetsenbord (apart met draad) en een draadloze oplaadbare muis. (heb ik nu alles) oh ja.. 512MB geheugen in de vorm van 2X 256MB chips. Al met al, state of the art destijds. Er zat ook een cd-rom speler in een diskette station. Deze computer draaide op Windows 98. Niet gauw daarna sloeg het noodlot toe. AMD werkte niet goed met videobewerking. Dus daar zat ik dan. Maar zoals ik al zei, het noodlot sloeg toe. BLIKSEM!!! KNAL!! BOEM!! BENG!!! BAF!!! kapuutski. in de zomer van 2002 sloeg de bliksem in en frituurde onze computers. Wij waren op vakantie en alle stekkers lagen eruit, behalve die van het internet (dom dom dom, of niet). Onze @home modem was gefrituurd. De router was overleden. Mijn moederbord was gaar, mijn videokaart was prut, mijn processor was lek en mijn cd-rom speler had ook kuren. (laten we het maar niet over de apparatuur van mijn broer hebben). Al met al, kreeg ik dus nieuwe onderdelen, geheel vergoed door de verzekering. Dit werd een Intel Pentium 4 1.8GHZ met een nieuwe Geforce 2 (oh ja, vergat ik net te vertellen, ik heb toen ook een speciaal pinnacle kaartje gekocht om video naar digitaal om te zetten) nieuwe cd-rom speler en nieuw moederbord. In het begin draaide deze PC nog op windows 98, deze ging later over in Windows XP professional.

In de loop van de tijd heb ik een nieuwe videokaart gekocht, nieuwe kast omdat o.a. de voeding van de oude kast niet goed genoeg was. Ik heb nieuwe schijven erbij gekocht. Waaronder een 160GB en ik heb één 40GB schijf later omgeruild voor een 80GB schijf. Nieuwe videokaart was dus een ATI Radeon 9600 128MB. Er is een nieuw draadloos toetsenbord gekomen i.c.m. met muis, maar die gebruikte ik niet omdat ik de oude draadloze oplaadbare muis nog had. Dit desktopcombinatie had ik bij logitech gewonnen. Verder heb ik een Raid kaartje gekocht om meer dan 4 IDE apparaten aan te sluiten.

Na 2005 zijn er nog veranderingen zoals een cd-rom speler vervangen voor een dvd-speler. en nog wat andere harde schijven. Ik heb wat crashes gehad, dus geen Western Digital meer voor mij. Ik heb er 2X 160GB in zitten, 200GB 80GB en 40GB. Uiteindelijk is mijn draadloze oplaadbare muis ook overleden en heb ik de draadloze niet oplaadbare muis van mijn desktopcombinatie gepakt. Verder heb ik een geheugen upgrade gedaan van 512MB naar 1256MB. In deze periode heeft de pc voornamelijk op Windows XP Professional gedraaid. Een korte periode dual boot (XP/Vista). Daarna crashte XP en was mijn Vista partitie ook verloren. Toen heb ik besloten om alleen Vista te draaien. Vanaf 2007 zit ik al aan te geven dat ik een nieuwe pc nodig heb.

De eerste resultaten worden in augustus 2007 geboekt met het verkrijgen van een nieuwe deskopcombinatie voor mijn verjaardag. Een prachtig draadloos toetsenbord met allerlei handige functie en een nieuwe lasermuis. Een goddelijk setje (cadeau gekregen van mijn vriendin, en dat is beter dan een abo op een uitstervend magazine).

In December 2007 zo rond kerst was het dan zo ver. Nieuwe onderdelen besteld en aan de slag. een nieuw moederbord (Asus P5W-dh Deluxe), een nieuwe processor (Intel Pentium Quad Core Q6600 2,4GHZ), nieuw geheugen (2X 1024MB PC6400), nieuwe videokaart (ATI Radeon 3850 512MB), nieuwe HD (Samsung Spinpoint 500GB SATA). Prachtige onderdelen die ik in mijn kerstvakantie heb kunnen inplakken. Helaas bleek het allemaal niet zo soepeltjes te gaan. Mijn voeding kon de videokaart niet aan en had er ook geen aansluiting voor. Nieuwe voeding dus gekocht. Verder heb ik ook een dvd-brander gekocht, omdat die nog ontbrak in mijn systeem. Als klap op de vuurpijl raadde mijn vriendin mij aan om dan ook direct een nieuw scherm te kopen (iiyama 21,9" scherm (ofwel 22"). Na dit alles in elkaar gezet te hebben draaide het als een trein. Weliswaar verdween de geluidskaart, de raid controller en de pinnacle kaart. Gingen de 40GB en 80GB harde schijf ook weg en verloor ook het geheugen zijn plekkie. Zelfs de kastventilatoren heb ik vervangen. Dit systeem draait nu op Windows Vista.

Al met al kan ik dus zeggen dat ik éénmaal een nieuwe pc gekocht heb, en daarna alleen nog maar onderdelen. Van de orginele aankoop zijn de volgende zaken nog aanwezig:

Diskettestation
15" LG Monitor
4.1 Boxenset

Deze onderdelen worden ook nog gebruikt. Wat ontbreekt er nog in mijn systeem:

Externe harde schijf, evt. netwerkschijf
Card-reader
fatsoenlijke boxen

Dit alles zal plaatsvinden bij mijn verhuizing uit huis. Dan zal er ook een printer en scanner moeten komen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Nemesis schreef:
Punisher schreef:Ik heb ook een nieuwe computer, en ik hoefde er niet eens iets voor te betalen! Deze is het:
http://www.everymac.com/systems/apple/m ... lc_ii.html

Geen "Windows home premium vista", maar wel MacOS 7, inclusief "Aldus Pagemaker" en "Filemaker Pro v2"
is MacOS 7 niet een beetje oud.. iedereen zit ondertussen aan de MacOS X

of mis ik nu iets?
OS X draait niet op een LC. 't Is wel een leuk oudje :yum:
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

oh ja weet ik ook niet.. mijn oudje is een 333mhz maar daar draait zelfs xp op :P
Gebruikersavatar
Jim
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 564
Lid geworden op: 15 feb 2007, 00:07

Bericht door Jim »

op een 266 ook :Y)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

een 486 met DOS is tof 8-)
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Bericht door Punisher »

Mwa, niet echt, DOS was crap,
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Punisher schreef:Mwa, niet echt, DOS was crap,
ach voor die tijd niet!
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Bericht door Punisher »

Deze discussie hebben we al eens eerder gehad, DOS was ook voor z'n tijd crap.

http://www.startrek.nl/forum/viewtopic. ... 9&start=23
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Punisher schreef:Deze discussie hebben we al eens eerder gehad, DOS was ook voor z'n tijd crap.

http://www.startrek.nl/forum/viewtopic. ... 9&start=23
voor mij was het niet crap. graag weer terug. ik heb dat hele nuttige verhaal daarboven niet voor niets geschreven!
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Nemesis schreef:
Punisher schreef:Deze discussie hebben we al eens eerder gehad, DOS was ook voor z'n tijd crap.

http://www.startrek.nl/forum/viewtopic. ... 9&start=23
voor mij was het niet crap.
En dat maakt het goed? :')
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Ace of Spades schreef:
Nemesis schreef:
Punisher schreef:Deze discussie hebben we al eens eerder gehad, DOS was ook voor z'n tijd crap.

http://www.startrek.nl/forum/viewtopic. ... 9&start=23
voor mij was het niet crap.
En dat maakt het goed? :')
nee.. einde discussie.,.

zoals ik al zei! wachtg
ik repost hem wel
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Nemesis schreef: Ik heb sinds enkele jaren al een eigen server. Deze server was een origineel Windows 98 bakkie, maar ik heb er een XP van gemaakt (wegens het niet kunnen installeren van 2000/ME). Deze draait uitstekend en is alleen aangesloten op het netwerk en stroomtoevoer.

Verder heb ik een laptop, gekocht in 2004 met Windows XP Home edition. Alle toeters en bellen zitten erop. Ik ga hier binnenkort waarschijnlijk een nieuwe adapter voor kopen, omdat de mijne min of meer kaduuk is.

Uiteraard heb ik in 2001 een PC gekocht. Dit was een AMD 1600+ met bijpassend moederbord, 2x 40GB HD's een Geforce 2MX, een netwerkkaart, een Soundblaster Live geluidskaart, Een standaard MyCom computerkastje, een 15inch TFT scherm (was destijd 1200 gulden!!). een 4.1 boxen set, een router en een toetsenbord (apart met draad) en een draadloze oplaadbare muis. (heb ik nu alles) oh ja.. 512MB geheugen in de vorm van 2X 256MB chips. Al met al, state of the art destijds. Er zat ook een cd-rom speler in een diskette station. Deze computer draaide op Windows 98. Niet gauw daarna sloeg het noodlot toe. AMD werkte niet goed met videobewerking. Dus daar zat ik dan. Maar zoals ik al zei, het noodlot sloeg toe. BLIKSEM!!! KNAL!! BOEM!! BENG!!! BAF!!! kapuutski. in de zomer van 2002 sloeg de bliksem in en frituurde onze computers. Wij waren op vakantie en alle stekkers lagen eruit, behalve die van het internet (dom dom dom, of niet). Onze @home modem was gefrituurd. De router was overleden. Mijn moederbord was gaar, mijn videokaart was prut, mijn processor was lek en mijn cd-rom speler had ook kuren. (laten we het maar niet over de apparatuur van mijn broer hebben). Al met al, kreeg ik dus nieuwe onderdelen, geheel vergoed door de verzekering. Dit werd een Intel Pentium 4 1.8GHZ met een nieuwe Geforce 2 (oh ja, vergat ik net te vertellen, ik heb toen ook een speciaal pinnacle kaartje gekocht om video naar digitaal om te zetten) nieuwe cd-rom speler en nieuw moederbord. In het begin draaide deze PC nog op windows 98, deze ging later over in Windows XP professional.

In de loop van de tijd heb ik een nieuwe videokaart gekocht, nieuwe kast omdat o.a. de voeding van de oude kast niet goed genoeg was. Ik heb nieuwe schijven erbij gekocht. Waaronder een 160GB en ik heb één 40GB schijf later omgeruild voor een 80GB schijf. Nieuwe videokaart was dus een ATI Radeon 9600 128MB. Er is een nieuw draadloos toetsenbord gekomen i.c.m. met muis, maar die gebruikte ik niet omdat ik de oude draadloze oplaadbare muis nog had. Dit desktopcombinatie had ik bij logitech gewonnen. Verder heb ik een Raid kaartje gekocht om meer dan 4 IDE apparaten aan te sluiten.

Na 2005 zijn er nog veranderingen zoals een cd-rom speler vervangen voor een dvd-speler. en nog wat andere harde schijven. Ik heb wat crashes gehad, dus geen Western Digital meer voor mij. Ik heb er 2X 160GB in zitten, 200GB 80GB en 40GB. Uiteindelijk is mijn draadloze oplaadbare muis ook overleden en heb ik de draadloze niet oplaadbare muis van mijn desktopcombinatie gepakt. Verder heb ik een geheugen upgrade gedaan van 512MB naar 1256MB. In deze periode heeft de pc voornamelijk op Windows XP Professional gedraaid. Een korte periode dual boot (XP/Vista). Daarna crashte XP en was mijn Vista partitie ook verloren. Toen heb ik besloten om alleen Vista te draaien. Vanaf 2007 zit ik al aan te geven dat ik een nieuwe pc nodig heb.

De eerste resultaten worden in augustus 2007 geboekt met het verkrijgen van een nieuwe deskopcombinatie voor mijn verjaardag. Een prachtig draadloos toetsenbord met allerlei handige functie en een nieuwe lasermuis. Een goddelijk setje (cadeau gekregen van mijn vriendin, en dat is beter dan een abo op een uitstervend magazine).

In December 2007 zo rond kerst was het dan zo ver. Nieuwe onderdelen besteld en aan de slag. een nieuw moederbord (Asus P5W-dh Deluxe), een nieuwe processor (Intel Pentium Quad Core Q6600 2,4GHZ), nieuw geheugen (2X 1024MB PC6400), nieuwe videokaart (ATI Radeon 3850 512MB), nieuwe HD (Samsung Spinpoint 500GB SATA). Prachtige onderdelen die ik in mijn kerstvakantie heb kunnen inplakken. Helaas bleek het allemaal niet zo soepeltjes te gaan. Mijn voeding kon de videokaart niet aan en had er ook geen aansluiting voor. Nieuwe voeding dus gekocht. Verder heb ik ook een dvd-brander gekocht, omdat die nog ontbrak in mijn systeem. Als klap op de vuurpijl raadde mijn vriendin mij aan om dan ook direct een nieuw scherm te kopen (iiyama 21,9" scherm (ofwel 22"). Na dit alles in elkaar gezet te hebben draaide het als een trein. Weliswaar verdween de geluidskaart, de raid controller en de pinnacle kaart. Gingen de 40GB en 80GB harde schijf ook weg en verloor ook het geheugen zijn plekkie. Zelfs de kastventilatoren heb ik vervangen. Dit systeem draait nu op Windows Vista.

Al met al kan ik dus zeggen dat ik éénmaal een nieuwe pc gekocht heb, en daarna alleen nog maar onderdelen. Van de orginele aankoop zijn de volgende zaken nog aanwezig:

Diskettestation
15" LG Monitor
4.1 Boxenset

Deze onderdelen worden ook nog gebruikt. Wat ontbreekt er nog in mijn systeem:

Externe harde schijf, evt. netwerkschijf
Card-reader
fatsoenlijke boxen

Dit alles zal plaatsvinden bij mijn verhuizing uit huis. Dan zal er ook een printer en scanner moeten komen.
Plaats reactie