Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door captain crash »

nee je wordt de dupe van het feit dat ik m'n literatuuronderzoek schijnbaar niet volledig heb gedaan ;)

maar koop 'm vooral...schijnt erg goed te zijn (tenminste de recensies die ik gelezen heb zeggen dat)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door Guess who? »

Mirror's Edge (free roaming runner) Wanneer ie dus ff minstens 50% goedkoper is... Leuke game, maar niet voor 60 euro.


LOTR Conquest (uit in feb 2009) (Hack n slash) Als ie nog even wat mooier wordt grafisch gezien

I Am alive(uit in 2009) (Survival game) Als we ff veel meer weten van de inhoud van de game, maar het verhaal spreekt me aan, erg origineel :)

Chronicles of riddick: Assault on Dark Athena (uit in 2009)(shooter) kan erg tof worden, wel nog even de recensies afwachten.

Resident Evil 5 (uit in 2009) (Horro-zombie-shooter) Eigenlijk nog nooit zo'n game gehad/gespeeld, maar hoor er al zoveel goeds over.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door Blind Guardian »

Cities XL (city-builder, met morp optie, weet alleen niet of ik mee ga doen met de morp optie, maar die gaat maar 5 euro per maand kosten dus wel de helft goedkoper dan meeste Morps) ... erg benieuwd dit kan weleens de Simcity V worden die nooit uitgebracht werd. (dankzij mijnheer Wright die Simcity reeks heeft afgedankt en zelfs is verder gegaan met The Sims en Spore, mogen hij branden in de hell)

---

en een kleine misschien naar Drakensang maar had vernomen dat spel redelijk kort is voor een RPG
Gebruikersavatar
Gurty
Commander
Commander
Berichten: 1321
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:50

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door Gurty »

Neverwinter Nights 2; al gekocht en na een paar dagen spelen gauw weer weggelegd. Te veel lineariteit en te weinig diepgang.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door Blind Guardian »

gehoord dat nvn I I beter is dan nvn II ... ik heb nvn even gespeeld, alleen mijn computer toen was enorm blokkerig en heb dus weggelegd en volgens mij ben ik de disk en code kwijt ... was ook niet helemaal eens met het 'huurlingen' kopen ....
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door Guess who? »

Gurty schreef:Neverwinter Nights 2; al gekocht en na een paar dagen spelen gauw weer weggelegd. Te veel lineariteit en te weinig diepgang.
en wat is t precies voor game? en waarom weggelegd?
Gebruikersavatar
Gurty
Commander
Commander
Berichten: 1321
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:50

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door Gurty »

Guess who? schreef:
Gurty schreef:Neverwinter Nights 2; al gekocht en na een paar dagen spelen gauw weer weggelegd. Te veel lineariteit en te weinig diepgang.
en wat is t precies voor game? en waarom weggelegd?
Een rollenspel gebaseerd op de AD&D regelset. Ligt in het verlengde van spellen als Baldur's Gate 1 en 2. Ik heb het weggelegd omdat je merendeels van missie naar missie wordt gestuurd, zonder vrijheid om echt eigen keuzes te maken. Er zijn weliswaar keuze momenten maar die bepalen vooral in welke volgorde en met welke objections je een willekeurig gebied betreed. Maar echte vrijheid ontbreekt. Daarnaast vond ik de diepgang in dialogen en de wel erg een-dimensionale karakters erg storend worden.
Gebruikersavatar
KillaH
Ensign
Ensign
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 jul 2004, 19:14
Locatie: Meppel

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door KillaH »

Chronicles of riddick: Assault on Dark Athena escape from butchers bay was al gruwelijk goed dus een remake met met ongeveer 15-20 uur extra content kan alleen maarbeter zijn

Wolfenstein nog lang niet uit maar ik vond ze allemaal vet

Doom 4 duurt nog wel weer langer maar herspelen van doom 3 wakkert weer wat aan

Timesplitters 4 deel 3 was ook een geniaal spel

Uncharted 2: Among Thieves ook weer een mooi spel, hoop deze keer dat ze wat meer platformen erin stoppen
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door Blind Guardian »

Gurty schreef:
Guess who? schreef:
Gurty schreef:Neverwinter Nights 2; al gekocht en na een paar dagen spelen gauw weer weggelegd. Te veel lineariteit en te weinig diepgang.
en wat is t precies voor game? en waarom weggelegd?
Een rollenspel gebaseerd op de AD&D regelset. Ligt in het verlengde van spellen als Baldur's Gate 1 en 2. Ik heb het weggelegd omdat je merendeels van missie naar missie wordt gestuurd, zonder vrijheid om echt eigen keuzes te maken. Er zijn weliswaar keuze momenten maar die bepalen vooral in welke volgorde en met welke objections je een willekeurig gebied betreed. Maar echte vrijheid ontbreekt. Daarnaast vond ik de diepgang in dialogen en de wel erg een-dimensionale karakters erg storend worden.
eh is NVM niet volgens het D&D 3rd editie regelenment ?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door The Silencer »

PC:
Sacred 2 CE
Wolfenstein (opvolger van RTCW)
Guild Wars 2
Starcraft II
Diablo III

Misschien:
Command & Conquer: Tiberian Wars + uitbreiding(en)
Red Alert 3 + uitbreiding(en)

Wii:
Worms: A Space Oddity
Super Mario Galaxy
Super Paper Mario
Laatst gewijzigd door The Silencer op 15 feb 2009, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door Blind Guardian »

geen nieuwe computer wel een nieuwe externe HDD, hopen dat langer uithoud dan mijn huidige (maar daar ben ik wel wat lomp mee omgegaan)
Gebruikersavatar
Gurty
Commander
Commander
Berichten: 1321
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:50

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door Gurty »

Blind Guardian schreef:
Gurty schreef:
Guess who? schreef:
Gurty schreef:Neverwinter Nights 2; al gekocht en na een paar dagen spelen gauw weer weggelegd. Te veel lineariteit en te weinig diepgang.
en wat is t precies voor game? en waarom weggelegd?
Een rollenspel gebaseerd op de AD&D regelset. Ligt in het verlengde van spellen als Baldur's Gate 1 en 2. Ik heb het weggelegd omdat je merendeels van missie naar missie wordt gestuurd, zonder vrijheid om echt eigen keuzes te maken. Er zijn weliswaar keuze momenten maar die bepalen vooral in welke volgorde en met welke objections je een willekeurig gebied betreed. Maar echte vrijheid ontbreekt. Daarnaast vond ik de diepgang in dialogen en de wel erg een-dimensionale karakters erg storend worden.
eh is NVM niet volgens het D&D 3rd editie regelenment ?
Correct, die bedoelde ik ook, AD&D 3.5 zelfs alweer. Voornaamste toevoeging zijn o.a prestige classen. Leuk, maar niet verbluffend.
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door Karanov »

Er is geen AD&D 3rd edition... alleen D&D 3rd edition (en 3.5). Het Advanced gedeelte is uit de naam gehaald.

En een aantal maanden geleden is D&D 4th edition uitgekomen ;)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door Blind Guardian »

Wou net zeggen heb op een koude dag weleens NVM 1 gespeeld maar mijn p.c. toen speelde het enorm blokkerig en ik ben de installatie code kwijt geraakt, de oorspronkelijke planning was dat je met je karakters uit Baldur's Gate II door kon spelen in Neverwinter Nights 1, maar toen werd TSR volledig overgenomen door Wizards die D&D 3th editie introduceerde, ondertussen is geloof ik alles van Hasbro niet, ik heb nog wat 3th editie boeken liggen, heb geloof ik nog een volle overtuiging forgotten realms setting gekocht maar buiten dat ik nou redelijk wat weet over de FR heb ik nooit echt iets mee gedaan ?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door Blind Guardian »

Ik kwam er vandaag achter dat Drakensang: The Dark Eye eindelijk uit is in het Engels, nog vluchtig de recentie in de laatste pc-gameplay gelezen, 85% dus dat is redelijk genoeg om me er aan te gaan wagen, ik vertrouw pc-gameplay wel redelijk met hun recentie vermogen, Drakensang: the Dark Eye is een rollenspel ala Baldur's Gate, het is gebasseerd op het duits oog des meesters rollenspel-systeem.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door Guess who? »

Nou LOTR Conquest is afgevallen uit het lijstje, omdat het een nogal slechte game is geworden.

lijstje nu (+ of - is voor of de game al uit is of niet)

+Mirror's Edge (free roaming runner) koop ik pas als ik weer geld heb, maar staat in principe nog wel nummer 1.
-FUEL Lijkt me een gave off the road racegame
-Mafia 2 Lijkt beter te worden dan de Godfather game.
-I Am alive (Survival game) lijkt me ook erg stoer worden, vooral ook door de creatieve manieren waarmee je van vijanden af kan komen (weglokken met een waterfles, dreigen met een leeg pistool)
-Chronicles of riddick: Assault on Dark Athena (shooter) Nog aan het overwegen, weet niet of ik m leuk ga vinden
+Resident Evil (Horro-zombie-shooter) Ik denk dat ik deze pas ga kopen als ie 2 keer minder waard is of als de demo me gaat overtuigen.
/Brutal Legend (Jack black RockMetal adventure)Herfst 2009, wordt waarschijnlijk een heel foute game met gave humor :P
/Dante's Inferno Erg weinig info nog over, maar kan erg goed gaan worden, duurt nog even voor ie uit is.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door Blind Guardian »

Een Jack Black adventure, klinkt dubious ... citiesxl nog steeds geen release datum, als de recentie boven de 80% is in de pc gameplay tegen die tijd, citiesxl zal de opvolger moeten worden van Simcity IV, aangezien EA-Games, Simcity ten dode heeft opgegeven en er sinds 2003 geen serieuze city building games meer zijn gekomen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door captain crash »

Puzzle Quest: Galactrix
GTA: Chinatown Wars
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door Karanov »

Mijn lijstje is tegenwoordig:

In 2009
Batman: Arkham Asylum (XBox 360)
Alpha Protocol (XBox 360)
Dragon Age: Origins (XBox 360)
King of Fighters XII (XBox 360)
Bioshock 2 (XBox 360)
The Conduit (Wii)

In 2010
Mass Effect 2 (XBox 360)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door X-File »

Voor alle Resident Evil 5 fans die wachten op deze titel, of deze binnenkort willen aanschaffen:

Bijzonder gedateerde gameplay:
Uiterst trage besturing.
De besturing bepaald voor een groot deel de spanning, dit spel is een horror omdat de besturing zo ongelofelijk bout is. Resident Evil was al nooit een run-&-gun ervaring, maar dit is belachelijk.
Verreweg het meest lineaire spel van het decennium, nagenoeg geen alternatieve routes in het spel.
Tenenkrommend slechte design. Voorbeeld: zombies verdwijnen in een kamer na een slachtoffer gebeten te hebben, jij slacht deze nieuwe zombie af en gaat daarna de kamer in waar de andere zombies in verdwenen. Hermetisch afgesloten ruimte met alleen de deur waardoor je naar binnen loopt als toegang en verder een intact raam. Hoe verlaat jij de ruimte, door het raam springen natuurlijk! Maar waar zijn die zombies dan gebleven?
De AI van Sheva.
Je trouwe partner is koningin in het in de weg lopen, kogels koppen en hakmes opvangen.
Heb je ammo nodig: Sheva kaapt het voor je neus weg (mag je dus stress inventory managen). Wil je dat Sheva eens wat oppakt omdat je inventory vol zit, dan moet je haar orders gaan geven en dan nog pakt ze het niet altijd op.

Ik vind het persoonlijk een overrated stress spel, welke ik als extraatje bij mijn xbox elite heb gekregen. Hij ligt nu bij een vriend thuis die wel wat ervaring heeft met RE games, en zelf hij liep te vloeken en te tieren tijdens het spelen (en hij is doorgaans de rust zelve).
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door Karanov »

Ja... Resident Evil 4 werd, voor zover ik weet, eigenlijk pas echt goed speelbaar op de Wii (waar het iid erg lekker speelt). Dus ik wacht wel op de volgende Resident Evil op die console, en laat Resident Evil 5 lekker links liggen.
Gebruikersavatar
KillaH
Ensign
Ensign
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 jul 2004, 19:14
Locatie: Meppel

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door KillaH »

Karanov schreef:Ja... Resident Evil 4 werd, voor zover ik weet, eigenlijk pas echt goed speelbaar op de Wii (waar het iid erg lekker speelt). Dus ik wacht wel op de volgende Resident Evil op die console, en laat Resident Evil 5 lekker links liggen.
ik heb resident evil 4 op de PS2 gespeeld en het was een supergame die lekker speelde.

Ik heb de demo van resident evil 5 op de PS3 gespeeld maar na 5 min heb ik hem afgesloten omdat het alleen maar repetitief neerknallen van zombies was zonder diepgang. hierdoor zal ik hem ook niet kopen.

willen ze zo'n game goed verkopen dan moet ja als demo beginnen met een puzzel gevolgd door de actie want de game moet meer zijn dan actie.

deadspace had dezelfde kwaal, demo begon met knallen en ik vond het knallen niet echt interessant.

als ik je nog resident evil aan kan raden is het de remake van resident evil 1 op de gamecube
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door Karanov »

Ben er net achter gekomen dat de volgende Tekken ook op de XBox 360 uit gaat komen. Weer een belangrijke franchise die afstapt van de "PS3 exclusive" status. Ouch... daar zal Sony niet blij mee zijn.

Oh... en er komt een nieuwe Samurai Showdown als XBox Live spel. Woooooooooooo!

Dus die twee komen er op m'n lijstje bij. :*D

EDIT: Oh... over Dead Space. Het is niet de beste "shooter", maar als het niet het meest sfeervolle "horror" spel is van alle current-gen spellen die nu uit zijn dan eet ik mijn hoed op (moet ik wel een hoed kopen).
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door mr_Vulcan »

Guess who? schreef:-Mafia 2 Lijkt beter te worden dan de Godfather game.
Wel een beetje laat met reageren, maar Mafia kun je niet vergelijken met The Godfather game.
Heb je toevallig deel I van Mafia gespeeld? Geweldig spel (nog steeds) wat toen al The Godfather overtrof, terwijl dat nog lang niet bestond (de game dan)! The Godfather is alleen leuk vanwege de herkenbaarheid met de film en daarna veel te veel gehyped. Mafia is een eigen (en goed) verhaal met veel meer variatie en is veel dynamischer. Ik heb erg goede hoop voor deel II want ik was helemaal weg van deel I. :) Goed dat je 'm in je lijstje hebt staan.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door Guess who? »

volledig met je eens :)

Ik heb idd ook Mafia 1 gespeeld, die was ook al briljant :)

Alleen de Godfather games nooit gespeeld, maar werd bij de tijd van het schrijven zo gehypet dat ik er even moest vermelden dat mij die niks leek :P
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door Blind Guardian »

Mass Effect, King's Bounty geloof ik maar ik heb weer herintresse in Fall Out 3 dus dat zal wel even uitstellen tot na de zomer
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door Guess who? »

Tijd om deze eens op te frissen:

-Mafia 2, no-brainer
-I Am alive (Survival game) is geannuleerd ;(
-Brutal Legend (Jack black RockMetal adventure), wordt waarschijnlijk een heel foute game met gave humor :P
-Assassins Creed 2, het liefst niet voor het volle pond, maar eerst bekijken hoe tof ie wordt
-Modern Warfare 2, same als AC2
-Mass Effect 2, no-brainer :P
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door Blind Guardian »

Fall Out Las Vegas (geen Fall Out IV overigens), als dat mijn pc kan aankan (wat ik betwijfel), en als het meer verhaal in zit dan een post apocalyptische variant van GTA
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door SuperVlaai »

Wat ik zou kopen is een nieuw leven
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Wat is jouw "te kopen" lijstje?

Bericht door Miriam »

Voor welke console, of is het voor de pc?
Plaats reactie