Ga jij over op Windows 7?

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Ga jij over op Windows 7

Ik zit al op Windows 7
7
37%
Ja, Ik ga direct over
1
5%
Ja, maar ik wacht nog eventjes
2
11%
Ja, als SP1 uit
0
Geen stemmen
Ja, als mijn oude systeem crasht
0
Geen stemmen
Misschien, weet ik nog niet
3
16%
Nee, ik gebruik geen windows besturingssysteem
3
16%
Nee, ik blijf XP/Vista gebruiken
3
16%
Geen mening
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 19

Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door Miriam »

Nemesis schreef:Update of niet, XP blijft 8 jaar oud. Mijn auto wordt ook niet nieuwer na onderhoud, zelf niet als ze de motor vervangen.
Een goed onderhouden auto kan zo 30 jaar mee gaan. Daarbij een computer die je vandaag koopt is morgen oud dus niet zo zeuren :*)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door EMH »

Ik heb nog XP, draait nog prima. Net als m'n auto van 20 jaar oud. :*)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door Vis »

EMH schreef:Ik heb nog XP, draait nog prima. Net als m'n auto van 20 jaar oud. :*)
Jij rijdt toch rond een wagentje met een paard ervoor?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door EMH »

Zeg ik woon niet in Staphorst ofzo. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door Blind Guardian »

Neen toch niet :?
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door Master Vanhu Botie »

't Zal voor mij ook wel nog wat duren voordat ik overstap. XP bevalt me uitstekend.
Gebruikersavatar
KillaH
Ensign
Ensign
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 jul 2004, 19:14
Locatie: Meppel

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door KillaH »

als ik een nieuwe pc koop zal daar vast een nieuwe versie van windows opzitten of misschien macos als ik een mac mocht kopen.

maar dat is nog lang niet aan de orde
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door Vis »

Wie van deze mensen zijn toch nog overgestapt inmiddels?

Misschien, weet ik nog niet 27% [ 3 ]
Nee, ik gebruik geen windows besturingssysteem 18% [ 2 ]
Nee, ik blijf XP/Vista gebruiken 27% [ 3 ] x
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door koent »

ik had verwacht niet over te stappen, maar het zat op m'n laptop. technisch gezien ben ik niet overgestapt maar ingestapt
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door Guess who? »

koent schreef:ik had verwacht niet over te stappen, maar het zat op m'n laptop. technisch gezien ben ik niet overgestapt maar ingestapt
overgestapt
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door koent »

niet eensch. gezien mijn PC windows vista had en het nog steeds heeft
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door Punisher »

Draai het op werk & thuis al geruime tijd. Werkt niet onaardig, maar blijft natuurlijk Windows :)
Hoe dan ook, Windows 7 komt een heel stuk dichter bij de Windows 2000 kwaliteit dan Vista en XP.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door Vis »

Punisher schreef:Draai het op werk & thuis al geruime tijd. Werkt niet onaardig, maar blijft natuurlijk Windows :)
Hoe dan ook, Windows 7 komt een heel stuk dichter bij de Windows 2000 kwaliteit dan Vista en XP.
In welk opzicht? XP voelde wat anders aan dan 2000, en had natuurlijk wat minder mogelijkheden omdat het geen server-versie was, maar verder heb ik XP altijd een goede opvolger gevonden van 2000 wat ik daarvoor lange tijd draaide.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door Guess who? »

^ inderdaad.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:Wie van deze mensen zijn toch nog overgestapt inmiddels?

Misschien, weet ik nog niet 27% [ 3 ]
Nee, ik gebruik geen windows besturingssysteem 18% [ 2 ]
Nee, ik blijf XP/Vista gebruiken 27% [ 3 ] x
Misschien -> overgestapt
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door Miriam »

Ik gebruik nu windows 7 en het bevalt mij prima :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door Vis »

Ik gebruik 't nog steeds niet :) Ga 't wel nog een keer als VM installeren op m'n Mac om wat te kunnen testen met IE9. Die wordt inmiddels wel wat belangrijker, en testen in IE7 of 8 is niet meer genoeg.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door EMH »

ach, eind volgend jaar komt Windows 8 uit. :*)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door Vis »

EMH schreef:ach, eind volgend jaar komt Windows 8 uit. :*)
Wat we daar tot nu toe van hebben gezien is dat nog steeds gewoon Windows 7, maar dan met een extra touch shell.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door The Silencer »

Windows betasten :X
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door Punisher »

Vis schreef:
EMH schreef:ach, eind volgend jaar komt Windows 8 uit. :*)
Wat we daar tot nu toe van hebben gezien is dat nog steeds gewoon Windows 7, maar dan met een extra touch shell.
Niet helemaal, Windows 8 Draait op ARM. Dat is een best grote verandering, zowel technisch als voor gebruikers en potentieel ook voor de markt ...
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door Vis »

Punisher schreef:
Vis schreef:
EMH schreef:ach, eind volgend jaar komt Windows 8 uit. :*)
Wat we daar tot nu toe van hebben gezien is dat nog steeds gewoon Windows 7, maar dan met een extra touch shell.
Niet helemaal, Windows 8 Draait op ARM. Dat is een best grote verandering, zowel technisch als voor gebruikers en potentieel ook voor de markt ...
Want? Dan kunnen ze op tablets draaien omdat ARM-chips zuiniger zijn en daarom geschikt zijn voor tablets? Maar er is nogsteeds geen tablet-market, er is een iPad market. Afaik blijft er ook gewoon een x86-versie bestaan, dus voor de desktops/meeste laptops maakt 't niks uit.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door Punisher »

Desktops en Servers op ARM?

Of het aan zal slaan weet ik niet, maar het is een mogelijkheid. Het is nu moeilijk te zeggen, vrijwel alle ARM's zijn gebouwd voor mobiele telefoons, en tablets zijn ook nog vrij nieuw. Maar wellicht over een paar of 2 ...
De A9 is al relafief snel. De A15 (begin volgend jaar IIRC) zal ook in een quad-core uitvoering beschikbaar zijn.

Dat is geen kleine verandering, want daarmee word de marktverneukende patentendeal tussen Intel en AMD opengebroken.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door Vis »

Nou ja, ok? Dan heb je, mocht dit over jaren ooit eens een écht alternatief worden voor de huidige desktop en meeste mobiele CPUs, nog steeds Windows 7 met een touch shell :)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door Master Vanhu Botie »

Botie schreef:Nee, ik blijf XP/Vista gebruiken
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door Punisher »

Vis schreef:Nou ja, ok? Dan heb je, mocht dit over jaren ooit eens een écht alternatief worden voor de huidige desktop en meeste mobiele CPUs, nog steeds Windows 7 met een touch shell :)
Ik heb er verder niet naar gekeken :o Ik zie het wel als het uit is :) Maar dit (potentieel) is toch wel een grote verandering denk ik, en niet alleen over jaren.
Nu al worden er veel netbooks verkocht met Atom of Bobcat CPU's. Denk ook aan nettops, media centers, etc.
Goed, het zal inderdaad wel jaren duren voordat ARM's zo snel zijn als een i7. Als ze dat überhaupt ooit gaan halen (Weet niet of dat technisch wel mogelijk is), maar ik denk dat er toch al wel vrij veel toepassingen zijn op de relatief korte termijn.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door Vis »

Oh dat zeker. De iPad, iPhone en iPod touch draaien er immers ook op. De volgende generaties zullen op de A6 gaan draaien. En er kunnen inmiddels al heel wat leuke en redelijk zware dingen mee gedaan worden.

Alleen wat ik niet snap aan Windows is dat het touch-gedeelte dus gewoon onderdeel is van het oude Windows. Het probleem is dat dit a) niet te gebruiken is op touchpads en b) ontzettend veel onnodige ruimte en ook vast processorkracht en geheugen inneemt. Dus ook al is het leuk dat ze op meerdere soorten chips kunnen draaien, ik snap heel het idee erachter niet. Maar misschien dat ik wat gemist heb van de informatie die er tot nu toe over bekend is geworden.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door X-File »

Zodra Win7 uitkwam heb ik deze aangeschaft. Ik was totaal klaar met Vista, welke bij mijn PC geleverd was (met een kut installatie overigens, enige minpunt van Alternate).
Win7 was de tweede keer in mijn leven dat ik een MS OS kocht. Win95 was destijds door mijn pa aangeschaft. Win98/ME/2000/XP allemaal alternatief verkregen (overigens wel met officiële key).
Ja, dat betekend dat ik voor Vista betaald had, die ligt nu in een afgesloten 'schaamte' kast, samen met McAfee Internet Security Suite.

Voor de duidelijkheid: ik had Vista destijds aangeschaft vanwege DX10 compatibiliteit, iets wat XP niet had.

Afijn, Win7 draait nu al geruime tijd, en ik ben zeer tevreden. De XP van de nieuwe generatie in mijn opinie. Backwards Compatiblity werkt overigens ook beter dan in Vista (among other things), en ik krijg meer aan de praat onder 7 dan ik onder XP deed, dus qua retro gaming heeft het platform ook nog eens een streepje voor.

---

Over klachten dat sommige hardware niet meer ondersteund wordt in 7, dat kan je MS niet kwalijk nemen, dan moet je bij de fabrikant aankloppen. Ik meen iets te lezen over dat een 5.1 surround set het niet deed.
Creative Labs is sowieso prut qua support.

Voorbeeld: Mijn 7.1 surround set kwam met een stekker die niet past op een 5 ports 7.1 geluidskaart.
De kabel bevatte een 3 jacks einde en een 4 jacks einde. De 4 gingen in de subwoofer, de 3 in de geluidskaart.
DOES NOT COMPUTE.
Geluidskaart heeft in totaal 5 ingangen, 1 voor microfoon en 4 voor de surround set.
Een rondje op de support pagina en het forum van Creative gaf me een antwoord: de 4-4 kabel heeft Creative niet op de markt gegooid.

Dus... Creative maakt een geluidskaart... Creative maakt een speakerset aanbevolen voor de eerder genoemde geluidskaart... maar Creative maakt niet de bijbehorende kabel.

Porbleem uiteindelijk opgelost door een corresponderende kabel uit de woofer te laten, en een aparte kabel tussen geluidskaart en woofer aan te brengen. Staat niet mooi, maar het werkt.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door The Silencer »

X-File schreef:Zodra Win7 uitkwam heb ik deze aangeschaft. Ik was totaal klaar met Vista, welke bij mijn PC geleverd was (met een kut installatie overigens, enige minpunt van Alternate).
Win7 was de tweede keer in mijn leven dat ik een MS OS kocht. Win95 was destijds door mijn pa aangeschaft. Win98/ME/2000/XP allemaal alternatief verkregen (overigens wel met officiële key).
Ja, dat betekend dat ik voor Vista betaald had, die ligt nu in een afgesloten 'schaamte' kast, samen met McAfee Internet Security Suite.

Voor de duidelijkheid: ik had Vista destijds aangeschaft vanwege DX10 compatibiliteit, iets wat XP niet had.

Afijn, Win7 draait nu al geruime tijd, en ik ben zeer tevreden. De XP van de nieuwe generatie in mijn opinie. Backwards Compatiblity werkt overigens ook beter dan in Vista (among other things), en ik krijg meer aan de praat onder 7 dan ik onder XP deed, dus qua retro gaming heeft het platform ook nog eens een streepje voor.
Mooi verhaal. Ik ben ook zeer tevreden over Windows 7, wat ik van Windows Vista niet kon zeggen. Verder is Win 7 juist de eerste windows die ik niet gekocht heb (maar wel legaal verkregen heb overigens). Win 95 en 98 werden bij mijn oude PC's geleverd. Windows XP heb ik los gekocht in de winkel toen mijn Win98 zijn harde schijf verloor. Ik dacht, dan maar goed opnieuw beginnen. En van die aankoop heb ik nooit spijt gehad. Wat een enorme vooruitgang was dat.

Vista kwam op mijn nieuwe schatje, maar ik ben er nooit tevreden mee geweest. Windows 7 heb ik al zeker anderhalf jaar geleden op de universiteit gratis via MSDNAA kunnen downloaden, de Professional UK edition. Ik had tot een paar maanden terug alleen nooit de moeite genomen. Ik had inmiddels twee harde schijven (ik wilde voor de zekerheid een tijdje Vista en 7 naast elkander draaien. Maar op de oude schijf stond mijn gecrashte Vista partitie, ik wil daar ooit gewoon mijn skillzors op toepassen om te kijken wat ik er nog van af kan halen (staat niets belangrijks op...alleen een paar savegames zou leuk zijn). Enfin, ik heb mijn oude externe schijf, die het nooit goed deed, een tijdje geleden opengemaakt. Mijn vermoeden was vrij snel bevestigd dat het ding gewoon bout vanaf de levering was, de connector van SATA naar USB zat mega los waardoor dat ding vaak uitviel. Schijf was prima, die heb ik eruit gehaald en in mijn PC ingebouwd en daar staat nu Windows 7 op te draaien. De volgende operatie gaat zijn om Vista helemaal eruit de bonjouren en Windows 7 op de andere schijf te zetten. Want de schijf die al in mijn PC zat is een stuk nieuwer (paar jaar) en stiller. Dat is het enige minpunt aan mijn PC op dit moment.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Ga jij over op Windows 7?

Bericht door X-File »

Wel, mocht ik ooit eens een leuke prijs winnen, dan denk ik aan een solid state HD, maar die zijn rete-duur op het moment.

Ik merk dat mijn PC, bouwjaar 2007, toch wel grijze haren begint te krijgen. Een quad-core processor kan waarschijnlijk nog wel op het moederbord, maar dan moet ik ff de juiste specs vinden. Geheugen is nog prima. Quad Core + videokaart(en) zouden een welkome verandering zijn. Misschien een 3e videokaart voor physics processing, maar dan zal ik wel een nieuwe mobo moeten.

Las ik laatst nu iets positiefs over 6x core? Is dat al het overwegen waard?

Op het moment ben ik lichtelijk pro-NVidia, maar het schijnt dat Ati nu redelijk goede drivers heeft na de overname van AMD. Dus voor power gaming: NVidia of Ati? Quo physics processing heb ik meer aan NVidia denk - geïntegreerd op video kaart immers. Maar verder?

Overigens heeft mijn PC het deze 'console generatie' goed volgehouden. Weinig echt exclusieve games voor de PC (jammer) heeft er wel toe geleid dat veel games lang goed houdbaar zijn op een PC van 4+ jaar oud.

Echter, nu Civ 5 geprobeerd te hebben, en de drive games als Sins of a Solar Empire (heel veel fighters op een HUGE map = veel CPU tijd, community wil niet aan een auto docking/launching mod) en Supreme Commander (co-op tegen veel AI tegenstanders = massive slowdown) voluit te willen spelen, maken het wel dat deze PC tot het uiterste gepushed wordt.
En World in Conflict wil ik ook weleens voluit met dual monitors kunnen spelen.

Crysis is geen issue, Crysis 2 nog minder. Beetje hetzelfde verhaal als SupCom 1 en 2, deel 2 is veel 'console vriendelijker', waardoor de specs omlaag zijn gegaan. Sterker nog, de 3rd party expansion voor Crysis 1 heeft veel performance issues verbeterd gewoonweg omdat de expansion veel fouten uit de code heeft gesloopt. Take that, Crytek!
Plaats reactie