Uno Laptopo

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Uno Laptopo

Bericht door Blind Guardian »

Lieve Menschen en Reptillions.

Ik ben sterk aan het denken om een tweede pc aan te schaffen dit zal een laptop gaan worden aangezien laptoppen tegenwoordig erg goedkoop zijn zeker vergelijking met desktop pc's en dagen van weleer, buiten dat kan ik mijn laptop gebruiken als een back up computer aangezien mijn desktop computer heel erg onstabiel is ...

Zijn er onder de computer geek en nerds nog menschen die kunnen zeggen wat ik het beste kan aanschaffen, ik zie wel dat de gemiddelde laptop meer aan kan dan dit verotte desktop ding wat ik momentueel heb dus dat is niet het grootste probleem ...
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Uno Laptopo

Bericht door Ace of Spades »

De eerste vraag die je jezelf moet stellen is: "Wat wil ik met mijn laptop?
Als je em puur voor internetz en mailen gaat gebruiken kan je al heel goedkoop een netbookje kopen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Uno Laptopo

Bericht door Blind Guardian »

Nah wat na gekijk en gevraag zit ik te twijfelen tussen deze

http://tweakers.net/pricewatch/reviews/ ... 1ef-s.html

en

http://tweakers.net/pricewatch/reviews/ ... 0-128.html

Ik zat ook te twijfelen over Acer doch dat ook een uitstekend merk is heb ik vernomen dat de garantie van Acer minder is
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Uno Laptopo

Bericht door Punisher »

Acer garantie is hmmmwa. Niet geweldig goed, maar ook niet slecht. Maar ik moet zeggen dat voor de meeste merken de garantie/service niet geweldig is, de enige uitzondering hierop is HP met de business lijn. (*Niet* de consumer lijn, deze heeft een totaal andere garantieafdeling).
Persoonlijk zou ik eigenlijk altijd extra garantie erbij kopen. Standaard zit er 1 jaar garantie op een Acer laptop. Uitbereiding nar 3 jaar kost rond de 100 euro IIRC.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Uno Laptopo

Bericht door Blind Guardian »

Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Uno Laptopo

Bericht door Nemesis »

Een acer raad ik persoonlijk af. Kwalitatief zijn ze minder en qua service ook. De kans dat er iets kapot gaat is groter bij Acer dan bijv. Asus.

Niet lullig bedoeld, maar ik ga er van uit dat jij geen kerel bent die geld zat heeft en maar raak wil kopen. Je hebt vast een budget. Ik wil je met alle plezier helpen een goede laptop uit te zoeken. Je geeft aan dat hij als stand-in voor je desktop moet fungeren. Ik ga er dan vanuit dat je fatsoenlijke games wilt spelen. Dan heb je zeker een aparte videokaart nodig zonder shared memory. Verder wil je er een fatsoenlijke processor in hebben dan en minsten 4GB geheugen. Afhankelijk van het feit of je hem met oog op de toekomst wil kopen of niet kan je extra geld uitgeven. Met bovenstaande functionaliteiten moet je toch minstens uitgaan van 700+ euro dat je kwijt bent.

Dit is wat ik uit jouw verhaal haal, geef aan wat je er mee wilt doen. Zo kan je, je eigen geld het effecienst uitgeven en is de kans op volle tevredenheid het grootst :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Uno Laptopo

Bericht door Blind Guardian »

Dat heb ik zeker niet die een die me het meest boeit link boven kost minder dan 600 euro en dat is met optionele drie jaar garantie ... Games is op zich niet zo'n ramp dit is alleen een 'secundaire pc',(en ja ik wil iets meer dan een eeebook) mijn eigen desktop pc zal ik zeker behouden ... En eerlijk de meeste computerspellen kunnen mij geschoten worden ...
Laatst gewijzigd door Blind Guardian op 27 nov 2009, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Uno Laptopo

Bericht door Nemesis »

let op! een glimmend beeldscherm weerkaatst veel licht. Let op of een laptop dit heeft. Ja het ziet er sjiek uit, het beeld is wat scherper en beter, maar zodra er iets in weerkaatst is het slecht en zie je niets meer. Bijv. een wit bureaublad dat verlicht wordt op een avond, of zonlicht. Een dof scherm is dan vele malen beter.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Uno Laptopo

Bericht door Nemesis »

Blind Guardian schreef:Dat heb ik zeker niet die een die me het meest boeit link boven kost minder dan 600 euro en dat is met optionele drie jaar garantie
Je hebt geen garantie nodig. Je bent wettelijk 3 jaar beschermd (economische/technische levensduur laptop) voor alle beschadigen bij normaal gebruik. Laat je hem vallen, dan is het dus een ander verhaal. Dus je zou niet moeten betalen voor garantie.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Uno Laptopo

Bericht door Punisher »

Een acer raad ik persoonlijk af. Kwalitatief zijn ze minder en qua service ook. De kans dat er iets kapot gaat is groter bij Acer dan bijv. Asus.
Dat valt best mee. Niet veel meer of minder dan andere merken.
Ik ga er dan vanuit dat je fatsoenlijke games wilt spelen. Dan heb je zeker een aparte videokaart nodig zonder shared memory.
Nee hoor, de nieuwere Intel kaarten (4500 e.d.) zijn best snel, ik kan met mijn laptop zelfs unreal tournament spelen met ~100FPS!
Voor normaal gebruik kun je best goed vooruit met deze kaarten, alleen als echt je serieus spellen wilt spelen heb je een aparte videokaart nodig.
En ook niet te vergeten: Een intel GMA gebruikt ~2-3 Watt, een lose videokaart vaak ~20-30 Watt, dus je accu zal langer meegaan en je NB draait koeler.
Verder wil je er een fatsoenlijke processor in hebben dan en minsten 4GB geheugen.
Bij de aanschaf zou ik totaal niet letten op het geheugen. Dit is toch erg makkelijk te vergroten naar 4GB voor 30 euro.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Uno Laptopo

Bericht door Punisher »

Nemesis schreef:
Blind Guardian schreef:Dat heb ik zeker niet die een die me het meest boeit link boven kost minder dan 600 euro en dat is met optionele drie jaar garantie
Je hebt geen garantie nodig. Je bent wettelijk 3 jaar beschermd (economische/technische levensduur laptop) voor alle beschadigen bij normaal gebruik. Laat je hem vallen, dan is het dus een ander verhaal. Dus je zou niet moeten betalen voor garantie.
Onzin.

Ten eerste is het twee jaar, en geen drie jaar, maar veel belangrijker is dat na het eerste half jaar moet *jij* aantonen dat het defect er al vanaf het begin inzit en niet is veroorzaakt door gebruikers-schade. Dit is zo goed als onmogelijk.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Uno Laptopo

Bericht door Blind Guardian »

Voor 25 euro extra vind ik niet echt een kwalijke zaak moet ik zeggen

Al staat Sony bij dit lijstje op de derde plaats, buiten dat vergeet niet mijn laptop zal meestal intern gebruikt worden hij zal echt wel een keer mee op reis gaan maar dat zal sporadisch zijn (ligt er een beetje aan)



http://tweakers.net/nieuws/63815/hp-lap ... shiba.html
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Uno Laptopo

Bericht door Blind Guardian »

Mijn dank order bevestigd, topic kan weer gesloten worden ;)
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Uno Laptopo

Bericht door Punisher »

Blind Guardian schreef:Voor 25 euro extra vind ik niet echt een kwalijke zaak moet ik zeggen

Al staat Sony bij dit lijstje op de derde plaats, buiten dat vergeet niet mijn laptop zal meestal intern gebruikt worden hij zal echt wel een keer mee op reis gaan maar dat zal sporadisch zijn (ligt er een beetje aan)



http://tweakers.net/nieuws/63815/hp-lap ... shiba.html
Ik vind dat onderzoek twijfelachtig. Een deel is gebaseerd op extrapolatie en is ook niet echt onafhankelijk.
Ook wordt er geen onderschijd genaakt tussen types. Bij HP en Lenovo zitten er echt grote verschillen tussen verschillende types.

Het enige wat dit onderzoek aantoont is dat over het algemeen laptops vrij vaak uitvallen. Niks meer.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Uno Laptopo

Bericht door Blind Guardian »

Ik zeg ook niet ;) ... maar ik heb mijn keuze gemaakt, nou hopen dat het een goede keuze is maar dat zullen we t.z.t we zien, volgens de beoordelingen is het een goed ding ...
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Uno Laptopo

Bericht door Nemesis »

@pun : je hebt gelijk
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Uno Laptopo

Bericht door Blind Guardian »

effin ... die laptop is beter dan mijn desktop :lachhuil: Hoogstuit dat mijn desktop een iets betere videokaart heeft meer dan heb je het ook wel gehad
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Uno Laptopo

Bericht door Blind Guardian »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Uno Laptopo

Bericht door Ace of Spades »

Blind Guardian schreef:Mijn dank order bevestigd, topic kan weer gesloten worden ;)
En waar waren "wij" voor nodig? :')
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Uno Laptopo

Bericht door Blind Guardian »

Ace of Spades schreef:
Blind Guardian schreef:Mijn dank order bevestigd, topic kan weer gesloten worden ;)
En waar waren "wij" voor nodig? :')
Ik zat ondertussen nog op een ander fora wat activer was gisteren avond en heb daar wat meningen gevraagd ;) en buiten dat heb ik nog een kort msn gesprek gehad met Caretaker
Gebruikersavatar
KillaH
Ensign
Ensign
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 jul 2004, 19:14
Locatie: Meppel

Re: Uno Laptopo

Bericht door KillaH »

Punisher schreef:
Nemesis schreef:
Blind Guardian schreef:Dat heb ik zeker niet die een die me het meest boeit link boven kost minder dan 600 euro en dat is met optionele drie jaar garantie
Je hebt geen garantie nodig. Je bent wettelijk 3 jaar beschermd (economische/technische levensduur laptop) voor alle beschadigen bij normaal gebruik. Laat je hem vallen, dan is het dus een ander verhaal. Dus je zou niet moeten betalen voor garantie.
Onzin.

Ten eerste is het twee jaar, en geen drie jaar, maar veel belangrijker is dat na het eerste half jaar moet *jij* aantonen dat het defect er al vanaf het begin inzit en niet is veroorzaakt door gebruikers-schade. Dit is zo goed als onmogelijk.

Voor Europa is bepaald dat iedereen volgens de wet twee jaar garantie heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de garantieperiode langer is.

In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar garantie u hebt. Maar in Nederland hebt u vaak langer dan twee jaar garantie. Hoe lang u garantie hebt, hangt af van het product dat u koopt. Voor een paar schoenen voor uw kind hebt u bijvoorbeeld korter garantie dan voor een wasmachine. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds garantie. U kunt dus nog teruggaan naar de winkel.
Er zijn twee soorten garantie: wettelijke garantie en extra garantie. De laatste garantie noemen we ook wel fabrieksgarantie. Maar de verkoper kan soms ook extra garantie geven.
Wettelijke garantie

Volgens de wet hebt u recht op een goed product. In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn. U moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken. Als de fabrikant of de verkoper garantie geeft, is dat iets extra's. Het is een aanvulling op de rechten die u volgens de wet hebt.
Fabrieks- of verkopergarantie

Garantie kan gegeven worden door zowel de fabrikant als door de verkoper. Geeft de verkoper of fabrikant garantie op een product voor een bepaalde tijd? Daarmee zegt de verkoper of fabrikant dat hij dan een bepaalde kwaliteit van dat product belooft.

Meestal krijgt u de garantie van de fabrikant. U hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten zoals de verkoper. Daarom kan de fabrikant andere garantievoorwaarden hebben. Bijvoorbeeld dat u bij een reparatie het arbeidsloon zelf betaalt. Dat mag. U kunt wel proberen om deze kosten door de verkoper te laten betalen. Het is aan te raden om bij problemen altijd eerst naar de verkoper te stappen; hij is degene met wie u de (koop)overeenkomst gesloten hebt.
Voordeel

Garantie heeft een groot voordeel. Gaat het product binnen de garantie kapot? Dan moet de andere partij bewijzen dat dit uw schuld was. Bij de wettelijke garantie geldt dit alleen voor de eerste zes maanden. Daarna moet u wel zelf bewijzen dat het product ondeugdelijk is. Tijdens de extra garantieperiode hoeft dit dus niet.
Bijgekochte garantie

Soms is het wel handig om extra garantie bij te kopen. Dat is zo als u meer krijgt dan uw rechten uit de wet. U hebt dan bijvoorbeeld recht op een nieuw product als de oude na vier jaar kapot gaat en niet meer te repareren is. Hebt u geen extra garantie? Dan kan de verkoper na vier jaar zeggen dat hij u niet gratis een nieuw product wil geven. U hebt dan wel het recht om geld terug te vragen, maar u kunt niet alles terugvragen na vier jaar. Soms is het dus voordeliger om extra garantie te kopen. Dan krijgt u bijvoorbeeld gratis een nieuw product. Lees de voorwaarden voordat u extra garantie koopt. Dan kunt u zien wat u wel en niet krijgt.

je hebt wettelijke garantie zolang als een product behoort mee te gaan, gaat een auto na 5 jaar aan een motorisch onderdeel zoals de krukas kapot dan heb je dus nog garantie want een krukas hoort niet binnen 5 jaar kapot te gaan.

nederland werkt niet met de europees vastgestelde 2 jaar garantie maar met deze bovenstaande versie omdat die beter zou zijn, persoonlijk ben ik het daar niet mee eens omdat je nu na een jaar garantie zelf moet aantonen dat het defect niet jou schuld is terwijl in andere europese landen je dat pas na 2 jaar hoeft te doen wat dus weer onduidelijkheden over de garantie schept.

het komt er op neer dat extra garantie aankopen vaak overbodig is, alleen een verzekering tegen vallen/waterschade/enz. is nuttig omdat dat buiten de garantie valt. mocht er iets kapot gaan na een jaar dan moet je gewoon eerst even inlezen op http://www.consuwijzer.nl of een andere consumenten site. dan kun je voorbereid naar de winkel en kun je veel makkelijker je garantie krijgen.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Uno Laptopo

Bericht door Punisher »

Maar na een half jaar moet *jij* bewijzen dat het defect er al vanaf het begin inzit en een fabrieksfout is, niet dat het komt door gebruikersschade.

Daar kun je als winkel dus bijna altijd op terugvallen.

Het is trouwens een domme wet. Als je b.v. een laptop koopt verdienen wij daar ongeveer 75 euro op. Bij aanbiedingen minder, en bij hele dure laptops (Boven 1000 euro) soms iets meer (100-125 euro).
Let op dat dit best grote marges zijn, wij zijn geen prijsvechter en moeten het vooral hebben van de goede service die we leveren. De meest winkels zullen dus een stuk minder verdienen op een laptop.

Voor die 75 euro moeten we de verkoop doen (Wij zijn geen webwinkel, wij adviseren klanten dus ook echt), de garantie leveren, telefonische support, de "Extra" service die we doen, en natuurlijk alle vaste lasten (Huur gebouw, personeel, etc.). Aan pure winst blijft er dus niet gigantisch veel over.

De fabrikant van de laptop (Asus, Acer, HP, Apple, Toshiba, Sony, etc.) zal nooit kosteloos een reparatie doen buiten garantie, zo had ik b.v. een tijd terug een fabrikant die moeilijk deed over 1 dag, laptop gekocht op 20 september 2008, ik melde de laptop aan op 20 september 2009. Er zat een jaar (365 dagen) garantie op de laptop, deze ging in op 20 september 2008 en was dus op 19 september 2009 verlopen ... Uiteindelijk hebben we de laptop toch binnen garantie aangemeld, maar dat heeft wat moeite gekost.

Het zal dus de winkel moeten zijn die dan voor de kosten op moet draaien. Ik mag de consument namelijk niet doorsturen naar de fabrikant.
Dit is totaal niet realistisch gezien het bovenstaande kostenplaatje.

Het is dat we dankzij de "loophole" (Als je het zo kunt noemen) onder deze "wettelijke garantie" uit kunnen komen, maar anders zouden alle laptops gewoon 100-200 euro duurder worden. Nu heeft de consument nog keuze en kan deze beslissen of hij 1, 2, of 3 jaar garantie wilt ... In plaats van dat papa overheid dit voor de consument geregeld heeft.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Uno Laptopo

Bericht door Nemesis »

Daar zeg je wat. Laatst ben ik met een laptop waar het moederbord kapot van was naar de MM gegaan (die mensen hadden hem daar gekocht). Ding was 2 jaar en 2 maand oud, dus net 2 maand uit de garantie. Nieuw gekocht voor 1100 euro. Reparatiekosten 383,xx. Compleet absurd. Dus doet de MM een coulance berekening die wettelijk is gebaseerd op de economische levensduur (3 jaar). Jij betaald voor 2 jaar en 2 maand en zei betalen die andere 10 maand. Kom je op 281,xx uit. Nog steeds veel te veel. Want zoals Killah al aangeeft heeft de Nederlandse een verwachte levensduur (ga maar eens die consumentensites langs, radar, etc). Die aangeeft dat je mag verwachten dat een laptop een bepaalde tijd meegaat, mocht dit niet zo zijn heb je recht op geld terug of kostenloze vervanging. Mits je kan bewijzen dat jij het niet veroorzaakt hebt. Uiteindelijk via een klachtenformulier een Manager van de MM gesproken. Hij geeft aan, dit is de wet, zo kunnen we het doen, maar we vinden de situatie heel lastig. Gezien de nette staat van de laptop, de manier zoals de communicatie gaat en om de klant tegemoet te komen doen ze een aanbod van 50/50 op de 281,xx. Gezien het feit dat je omdat je buiten garantie zit uberhaupt de reparatie/verzendkosten moet betalen is het een net aanbod. De eigenaar van de laptop is dan ook tevreden en accepteert het aanbod. Dit betekend dat als je een "grote mond" opzet en door blijft gaan je ipv 383,xx ,maar 140,xx betaald. Dat is toch veel realistischer en daarmee kleed je de winkelier ook niet uit. Producten horen degelijk te zijn, helaas is het bij laptops wat lastig gezien de wet. Een auto, of wasmachine is veel makkelijker wat dat betreft. De wet is ook meer voor dergelijke dingen bedoeld en is lastig toepasbaar op de allernieuwste electronica, zeker electronica die dergelijk compact is.

Bij een gewone PC was het al een stuk makkelijker en goedkoper geweest.

Uiteindelijk kan je zeggen wat je wilt, maar de MM heeft naar mijn mening toch een service boven gemiddeld. Buiten deze ervaring heb ik al meerdere malen met de MM te maken gehad en ze doen over het algemeen niet moeilijk. Maar je moet eigenlijk wel bij je leest blijven. Dus koop geen TV, PC, Koelkas, Wasmachien, etc bij de MM. Houdt het op dingen die klein zijn, onderdelen of dvds/cd/games enz. Haal een PC bij de speciaalzaak.. het zelfde geldt voor de tv, koelkast, wasmachine. Daar is de service toegspitst op het onderdeel en kunnen ze vaak zelf onderhoud doen. Doen ze vaak ook niet zo moeilijk over "net uit de garantie"
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Uno Laptopo

Bericht door Punisher »

ga maar eens die consumentensites langs, radar, etc
Van die lekker onafhankelijke organisaties met een neutraal beeld van de dingen. :{
Die aangeeft dat je mag verwachten dat een laptop een bepaalde tijd meegaat, mocht dit niet zo zijn heb je recht op geld terug of kostenloze vervanging.
Nee hoor, je mag best geld vragen, lees de wet nog maar eens goed door.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Uno Laptopo

Bericht door captain crash »

weet dat de vraag wat aan de late kant is gezien het feit dat je de laptop al gekocht hebt...maar...waar ga je het ding voor gebruiken? Ofwel, is het in jouw situatie nuttig om een laptop te hebben? Je hebt per slot van rekening een goede desktop die je kan uitbreiden/onderdelen van kan vervangen. Als je het alleen maar doet omdat die dingen goedkoop en hip zijn is dat volgens mij niet geheel het juiste argument.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Uno Laptopo

Bericht door Blind Guardian »

Zelf omdat mijn huidige desktop ongeloofelijk verrot is op vele fronten en ik bang ben dat uitbreiden niet veel nut meer heeft en ter reperatie sturen kost me ondertussen ook in de honderd euro dus dat heeft ook niet zoveel zin. Buiten dat zit ik al een tijdje te azen op een tweede computer, voor dat deze dadelijk weer eens crashed en ja dat gebeurd nog weleens ....
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Uno Laptopo

Bericht door captain crash »

maar dan nog de vraag: waarom een laptop?

je speelt graag nieuwe spellen, laptops, zekere goedkopere, zijn daar niet geschikt voor. Als je het een beetje net weet te regelen is het samenstellen van een goede desktop zeker niet duurder. Beeldscherm, toetsenbord e.d. heb je al.

Het is niet dat ik je aankoop in twijfel wil trekken, maar het zijn meer de afwegingen ;)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Uno Laptopo

Bericht door Blind Guardian »

De nieuwste spellen is iets wat wel meevalt de meeste spellen, Fall Out 3 is een van mijn meest recente spel ondertussen een jaar oud, ik zit al een hele tijd te denken om twee computers te nemen en aangezien ik geen ruimte heb voor twee desktops vind ik het net zo handig om een laptop en een desktop te hebben, ook niet speciaal met hip .. heb regelmatig zonder pc gezeten dat ik wel fijn vind als ik nog iets achterwegen heb ...

Niet te vergeten het ook nog in tijd kan zijn dat ik wat ik nou over heb nog ga verkopen ....
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Uno Laptopo

Bericht door Ace of Spades »

En nu ook een wireless router zodat je ook zonder kabel door het hele huis kan spammen :Y)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Uno Laptopo

Bericht door Blind Guardian »

Slim Idee
Plaats reactie