Coole gaming gadgets.

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Plaats reactie
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Coole gaming gadgets.

Bericht door X-File »

Afbeelding
De NES-fucking-Advantage. Niet de meest noodzakelijke toevoeging op de standaard NES, maar zowaar de meest coole toevoeging op Nintendo's oer-console.

Deze controller gaf je zowaar het gevoel dat je achter een Arcade kast zat, en is volgens mij nog steeds de meest robuuste controller ooit gemaakt.

Afbeelding

Elke zichzelf respecterende Nintendo geek begon natuurlijk met de NES controller, maar de SNES controller was een zware verbetering. Naast een betere feel (rond in plaats van vierkant met de NES) werd de gamer ook nog getrakteerd op extra knoppen: 4 extra knoppen.

De X en Y knoppen waren al een zware verbetering, maar de toevoeging van de linker en rechter bumper maakten het plaatje compleet. Niet alle spellen maakten vanaf het begin goed gebruik van de capaciteiten van de controller, maar wanneer dat wel gebeurde was het resultaat er ook naar.

Je kan haast wel zeggen, dat deze controller het proto-type was voor elke controller die er ooit na is verschenen. Zeker de kleurcodering van de B, A, Y en X toetsen hebben navolging gevonden. Hoewel de states deze kleurtjes hebben moeten missen (gna gna gna).

Afbeelding
Gravis Phoenix joystick.

Voor het eerst gezien in de handleiding van Mechwarrior 2. Vanaf dat moment wist ik het: die moet ik hebben. De ultieme sim-game joystick van z'n tijd (rond 1995). Veel knopjes, goede grip. Ja, ik heb deze joystick gebruikt. Het maakte het besturen van je 'Mech niet makkelijker in Mechwarrior 2, maar het voelde verdomd cool aan. Alle functies die je nodig had kon je toewijzen aan dit controlle paneel.

Het enige wat je ervaring als speler beter kon maken: Een gespiegelde variant van deze joystick en voetpedalen...

Mechwarriors: prepare for combat.

Afbeelding
Niet de beste gaming muis beschikbaar, maar het kick-ass gehalte was behoorlijk hoog. Logitech leverde in samenwerking met iFeel een waar meesterwerkje af: de Logitech iFeel MouseMan.

Voor mij de enige force-feedback muis die ooit bestaan heeft: spellen als Black & White (en zijn opvolgers) maakten gretig gebruik van de eigenschappen die de muis bezat. Force Feedback werd gedetecteerd en het spel merkte dat zelfs middels je goede en kwade geweten dat op! Tadaa: extra quests beschikbaar waarbij Force Feedback een centrale rol speelde. Denk daarbij aan rotsen die trillingen afgaven waarbij je ze moest rangschikken van lichte trillingen naar zware trillingen.

Dat maakte het er niet echt niet makkelijker op, want de verschillen in trillingen waren niet bijzonder groot.

Naast de quest gerelateerde onderdelen hadden objecten, maar vooral levende wezens, zo hun eigen 'feel'. Een mens oppakken als boosaardige godheid was nog nooit zo leuk!

Hoogtepunt van de iFeel muis? Tribes 2!
Elk wapen had z'n unieke feedback, niet geheel opzienbarend aangezien meerdere spellen daarmee speelden. Tribes 2 ging nog een stap verder, want het motortje in de muis werd zo aangestuurd dat naast een bepaald gevoel werd er ook een bepaald geluid aan gekopeld die je muis voortbracht. Of dat nu echt goed was voor de iFeel muis weet ik niet, maar een kogelregen loslaten met een Minigun op je vijand gaf nog nooi zo'n kick. Om nog maar te zwijgen wat het gevoel en geluid de MouseMan voortbracht wanneer je de PlasmaGun gebruikte...

Afbeelding
Capcom's Steel Batallion controller. Ik heb de controller nog nooit in het echt mogen aanschouwen. De Gravis Phoenix was behoorlijk cool, maar de controller van de XBox game Steel Batallion verpletterd die.

De controller werkt maar met 1 spel: Steel Batallion. Het spel zelf is al behoorlijk kickass, maar de controller doet daar een schepje bovenop. Level beginnen? Type eerst de code maar in. Wil je ontsnappen als je 'Mech bijna vernietigd is? Type eerst de ejection seat code maar in. Te laat met die code en aan flarden geschoten? SAVE GAME GEWIST MWUHAHAHAHA! De ultieme 'Mech simulatie controller, in extreem gelimiteerde oplage gemaakt (wereldwijd zo'n 1000).

Man, ik kwijl er nog van! :9~

---
Wat zijn julie meest geliefde gadgets voor gaming?
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Coole gaming gadgets.

Bericht door Ace of Spades »

Afbeelding

Thustmuaster Top Gun

Helaas waren mijn spaarcenten me toch wat te veel waard en heb ik maar zijn kleine broertje, de Thrustmaster Top Gun Fox 2 gekocht

Afbeelding

Nog steeds in prima conditie. Erg prettig om Mechs mee te besturen :Y) .
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Coole gaming gadgets.

Bericht door X-File »

Ooh, het beste bij dat alles: de 'cover' op de überknop. Bij Mechwarrior 4 was die knop gekoppeld aan de 'Alpha Strike' functie (alle wapens tegelijk afvuren, desastreus voor een 'Mech met te weinig koeling). Een ultieme finishing combo dus. ;)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Coole gaming gadgets.

Bericht door Vis »

peng! veel plezier aan beleefd

Afbeelding
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Re: Coole gaming gadgets.

Bericht door koent »

^retro peng :nothanks:

zo moet het
Afbeelding
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Coole gaming gadgets.

Bericht door X-File »

Dude, toen was jij -5! :*)
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: Coole gaming gadgets.

Bericht door SuperVlaai »

Ik zoek nog oude commodor 64C met hoop vol games met floppy's of kassetes
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Coole gaming gadgets.

Bericht door EMH »

mooi die oude spullekes :*)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Coole gaming gadgets.

Bericht door Miriam »

Vis schreef:peng! veel plezier aan beleefd

Afbeelding
:pray: duckhunt
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Coole gaming gadgets.

Bericht door Raynor's Revenge »

:pray: retro :pray:

:nothanks: nieuwerwetse-er-zo-echt-mogelijk-uit-proberen-te-ziende-shit :nothanks:
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Coole gaming gadgets.

Bericht door Miriam »

Afbeelding
super scope met Yoshi safari :)
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Re: Coole gaming gadgets.

Bericht door koent »

Afbeelding

voor den hardcore gamert
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Coole gaming gadgets.

Bericht door Punisher »

In mijn ervaring zijn in de computerwereld dingen die met "gaming" te maken heeft van inferieure kwaliteit. Vaak hoop poeha en schiny nonsense.

Mijn "gaming gear"

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Coole gaming gadgets.

Bericht door Blind Guardian »

Ik heb nooit echt gaming gear gehad, eigenlijk alles met een logitech muis en toetsenbord gedaan.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Coole gaming gadgets.

Bericht door X-File »

Maar wat voor muis en toetsenbord?

Mijn huidige combinatie:

Afbeelding
G9 Gaming mouse, met variabele gewichtinstelling en gevoeligheid aanpassing on the fly.

Afbeelding
G15 Gaming Keyboard, met LCD display waar statistieken op worden weergegeven.

Afbeelding
Meest kickass Gamecube / GC games op de Wii controller. Lastig om aan te komen nu ze niet meer verkocht worden. Gemiddeld ligt de prijs rond de 40 euro op het moment. Zeker handig wanneer je GameCube spellen op de Wii wilt spelen, want je hebt geen lastige kabeltjes uit je Wii steken (of een malle classic controller aan je wii-more hangen).
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: Coole gaming gadgets.

Bericht door SuperVlaai »

X-File schreef:Maar wat voor muis en toetsenbord?

Mijn huidige combinatie:

Afbeelding
G9 Gaming mouse, met variabele gewichtinstelling en gevoeligheid aanpassing on the fly.

Afbeelding
G15 Gaming Keyboard, met LCD display waar statistieken op worden weergegeven.

Afbeelding
Meest kickass Gamecube / GC games op de Wii controller. Lastig om aan te komen nu ze niet meer verkocht worden. Gemiddeld ligt de prijs rond de 40 euro op het moment. Zeker handig wanneer je GameCube spellen op de Wii wilt spelen, want je hebt geen lastige kabeltjes uit je Wii steken (of een malle classic controller aan je wii-more hangen).

Toetsenbord heb ik ook maar muis niet
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Coole gaming gadgets.

Bericht door Nemesis »

Afbeelding

Mijn setje. De Logitech MX 3200. 2 jaar terug van mijn schatje voor mijn verjaardag gekregen :). Echt de perfect vrouw! ze weet hoe ze mij tevreden moet houden :D

echt fijn toetsenbordje :) typed heerlijk en de muis is een lasermuis echt ideaal.. wat nou muismat!
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Coole gaming gadgets.

Bericht door Miriam »

Voor iedereen die in het bezit is van een Nintendo Entertaiment System;

De powerglove :lachhuil:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Coole gaming gadgets.

Bericht door Vis »

Nemesis schreef:en de muis is een lasermuis echt ideaal.. wat nou muismat!
Niet alle lasers kunnen op elke ondergrond werken, dus dit is nogal een vreemde conclusie. Daarnaast zorgt een mat ervoor dat er minder snel rotzooi en stof onder je muis komt waardoor ie minder goed beweegt, dat er geen krassen ofzo op je bureau/tafel komen.
Plaats reactie