Regiovrij DVD-rom speler: hoe te doen?

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Plaats reactie
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Regiovrij DVD-rom speler: hoe te doen?

Bericht door X-File »

Hallo alle techneuten die dit form rijk is.

Ik zit op het moment met een RPC-2 firmware DVD-rom speler, waardoor VLC-media player de pc niet meer kan bedotten door regio's te emuleren. Dat heeft ertoe geleidt dat ik DVD's van buiten regio 2 niet meer kan afspelen op mijn PC'tje.

Weet iemand wellicht hoe ik de firmware kan aanpassen op deze RPC-2 DVD-rom speler, zodat deze regio vrij gemaakt wordt?

Anders ga ik binnenkort wel naar Media Markt om een regiovrije speler in de wacht te slepen, scheelt ook weer in stroomverbruik.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Regiovrij DVD-rom speler: hoe te doen?

Bericht door Punisher »


Anders ga ik binnenkort wel naar Media Markt om een regiovrije speler in de wacht te slepen, scheelt ook weer in stroomverbruik.
IMO verreweg het makkelijkste
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Regiovrij DVD-rom speler: hoe te doen?

Bericht door X-File »

Ja, maar ook weer kostbaar. ;)

Doe ik wellicht gelijk een regiovrije Blue Ray spelert, gelijk van al het gezeur af.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Regiovrij DVD-rom speler: hoe te doen?

Bericht door The Silencer »

Hmm, het was mij niet bekend dat er DVD-roms bestaan waardoor VLC de boel niet meer voor de gek kan houden.

Voordat ik VLC ging gebruiken voor DVDs (gebruikte het al wel voor AVI's) gebruikte ik PowerDVD. Voor regio 1 DVDs had ik van iemand nog een ander programma gekregen, AnyDVD, dat kan een andere regioinstelling emuleren waardoor PowerDVD toch DVDs kon afspelen (tenminste volgens mij, ik weet niet hoe het werkte, alleen dat het werkte). Maar het kan goed zijn, dat dit programma doet wat VLC standaard al doet en dus met jouw DVD-rom ook niet werkt. Maar je kunt het proberen.

Het programma is alleen niet gratis, ik had dan ook een versie die meneer Kuikentje niet zo lief zou vinden (of scheert hij zich alleen om films en muziek?) Ik kan je die helaas niet laten toe komen, zoals je wellicht al gelezen hebt vond mijn PC dat ze te weinig aandacht kreeg en is in staking gegaan. Ik heb haar HDD wel thuis liggen, maar die kan ik niet zomaar aansluiten op mijn oude PC.

Dit is overigens de site van het programma: http://www.slysoft.com/nl/anydvd.html Wellicht dat je zelf even kunt kijken of je ergens een "gratis" versie kunt krijgen, maar dan weet je tenminste hoe het heet en wie de makers zijn, dat zoekt makkelijker. Bovendien staat op de website volgens mij meer uitleg over hoe het programma werkt. Schijnbaar doet het niet alsof je speler regiovrij is, maar alsof je DVD zelf regiovrij is.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Regiovrij DVD-rom speler: hoe te doen?

Bericht door Punisher »

X-File schreef:Ja, maar ook weer kostbaar. ;)
50 euro ofzo? Zo duur zijn die dingen ook niet meer ...
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Regiovrij DVD-rom speler: hoe te doen?

Bericht door Vis »

Als het goed is kan http://handbrake.fr/ de DVD gewoon rippen en dat hele regio-gedoe omzeilen, ookal staat je DVD-speler ergens anders op ingesteld. Maar dit is illegaal, dus dat doe je natuurlijk niet :) .
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Regiovrij DVD-rom speler: hoe te doen?

Bericht door X-File »

En als ik een film wil zien, heb ik geen zin in een langdurig rip proces. En al helemaal niet als ik een serie wil zien.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Regiovrij DVD-rom speler: hoe te doen?

Bericht door The Silencer »

X-File schreef:En als ik een film wil zien, heb ik geen zin in een langdurig rip proces. En al helemaal niet als ik een serie wil zien.
Met AnyDVD was dat mogelijk, bij mij toen althans. Dat programma eerst aanzetten, en dan je DVD speler programma opstarten. Heeft bij mij toen altijd gewerkt.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Regiovrij DVD-rom speler: hoe te doen?

Bericht door The Silencer »

Heb je dat programma nog uitgeprobeerd?
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Regiovrij DVD-rom speler: hoe te doen?

Bericht door X-File »

Neen, heb nog niet echt de beschikbaarheid gehad over mijn eigen computer de afgelopen paar dagen. Ik zal kijken of ik vanavond wat kan spelen met de software.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Regiovrij DVD-rom speler: hoe te doen?

Bericht door The Silencer »

Op de site van Slysoft is een gratis trial versie (20 dagen) te downloaden. Als het werkt en ik weer de beschikking over mijn zieke beestje heb kan ik je wel een minder legale maar volledige versie toe laten komen als je daar interesse in hebt.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Regiovrij DVD-rom speler: hoe te doen?

Bericht door X-File »

Eerst kijken hoe de trial verloopt. Maar maandag zijn de centjes weer binnen (hopelijk inclusief bonus dit keer) en ga ik langs de Media Markt.
Plaats reactie