Hoofdtelefoon?

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Hoofdtelefoon?

Bericht door Punisher »

Iemand aanbevelingen voor een nieuwe hoofdtelefoon voor m'n iPod?

Die @#$@# kabel is weer kapot, vroeger kon je dat nog solderen maar tegenwoordig dus niet meer, je mag dus een nieuwe kopen.

Ik zou het liefst eentje willen met een losse kabel die je kunt vervangen, zoiets als de Sennheiser IE8, alleen dan iets goedkoper (Die is namelijk ~225 euro).
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door Punisher »

http://sleek-audio.com/products/universal/sa1

Reviews zijn niet slecht, maar het ding is wel *lelijk* IMHO, waarom hebben ze dat van hout gemaakt ?! :?

Niet makkelijk in Nederland leverbaar, maar voor 70 euro incl. shipping te bestellen in de US...
Replacement cable is dan wel weer 25USD + Shipping ... Afzetters ... :-/
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door X-File »

Afbeelding

Hier loop ik mee rond. Microfoon kan uitgeplugd worden en de mic-jack bungelt er wat losjes bij, maar het geluid is superieur.

Tis de Creative Fatal1ty headset. Headset met jacks begint een beetje zeldzaam te worden, tegenwoordig vind je de headset veelal terug in USB uitvoering.

Had zelf de USB versie gekocht (80 euri). Bij m'n nieuwe geluidskaart die ik een aantal maanden later kocht zat een leuke verassing: de jack-versie van dezelfde headset, gratis.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door SuperVlaai »

ik heb ook een hooftelefoon maar die hapert een beetje als je aan kabel pruts en dan komt die van zelf weer goed. Maar ik moet ook dringend een nieuwe hebben.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door Punisher »

Xfile, dat ding heb ik ook om te gebruiken als headset achter de PC. Wat een gigantisch KUTding is dat, ze hebben de bas zodanig hard opgeschroefd dat de kwaliteit zelfs voor spellen niet te doen is IMO.

Verder is het wel een OK ding ;)

USB past niet in m'n iPod.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door SuperVlaai »

universele usb zou goed zijn
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door Punisher »

Universele USB :? USB = Universal Serial Bus ;)
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door X-File »

Een Universele Universal Serial Bus staat beter bekend als USB 2.0. :{














:lachhuil:
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door SuperVlaai »

X-File schreef:Een Universele Universal Serial Bus staat beter bekend als USB 2.0. :{














:lachhuil:

Waarom pas dan niet op zijn gsm. Ik heb ook usb en die is veel kleiner dan gewone usb. Toch vreemd
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door Miriam »

^
Als niet begrijp niet reageeren jij snapten?


Afbeelding
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door SuperVlaai »

WaW dat is een leuke hoofdtelefoon
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door Vis »

Punisher schreef:Iemand aanbevelingen voor een nieuwe hoofdtelefoon voor m'n iPod?

Die @#$@# kabel is weer kapot, vroeger kon je dat nog solderen maar tegenwoordig dus niet meer, je mag dus een nieuwe kopen.

Ik zou het liefst eentje willen met een losse kabel die je kunt vervangen, zoiets als de Sennheiser IE8, alleen dan iets goedkoper (Die is namelijk ~225 euro).
Wil je headphones, earphones of in-ear earphones (zoals de Sennheiser IE8)?
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door Punisher »

Ik was op dit moment aan het kijken voor in-ear.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door X-File »

In-ear zuigt. Mijn inner oor is te groot, ze vallen er steeds uit (ook met de grootste dopjes ja). Kleredingen. :{
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door Ace of Spades »

Kleinere oren kopen :+
Marc
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2010, 14:29

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door Marc »

@Punisher
smaken verschillen natuurlijk over de houten Sleek Audio, maar kijk eens op sleek-audio.eu voor de SA6. Ook draadloos verkrijgbaar. De verkrijgbaarheid van Sleek Audio in NL zal snel veranderen, een van de grote webshops zal zal ze binnenkort gaan opnemen, op dit moment al wel verkrijgbaar bij hifysupply.nl
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door Dawn »

Kabelbreuk... Herkenbaar ]:(

Heb om die reden vandaag ook een nieuwe aangeschaft:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door Punisher »

Marc schreef:@Punisher
smaken verschillen natuurlijk over de houten Sleek Audio, maar kijk eens op sleek-audio.eu voor de SA6. Ook draadloos verkrijgbaar. De verkrijgbaarheid van Sleek Audio in NL zal snel veranderen, een van de grote webshops zal zal ze binnenkort gaan opnemen, op dit moment al wel verkrijgbaar bij hifysupply.nl
De SA6 is dan weer zo duur ...
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door Miriam »

Marc schreef:@Punisher
smaken verschillen natuurlijk over de houten Sleek Audio, maar kijk eens op sleek-audio.eu voor de SA6. Ook draadloos verkrijgbaar. De verkrijgbaarheid van Sleek Audio in NL zal snel veranderen, een van de grote webshops zal zal ze binnenkort gaan opnemen, op dit moment al wel verkrijgbaar bij hifysupply.nl
Newage bots :o
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door Vis »

Punisher schreef:Ik was op dit moment aan het kijken voor in-ear.
Ik ben nog altijd opzoek naar de beste in-ears :) Inmiddels al heel wat merken en types gehad, maar overal lijkt wel wat mis mee te zijn ;( .

Op dit moment ben ik redelijk tevreden over de in-ears van Sennheiser. Goede bass, mid en high tones zijn ook redelijk goed, zelfs bij de wat goedkopere versies zoals de CX300-II (iets van 15 euro via amazon.co.uk). Heb ook één duurder type gebruikt, maar hoor het verschil niet echt, dus hoe ze die prijsverschillen precies goed willen praten weet ik niet. Ook de noise isolation is erg goed; schermt behoorlijk veel omgevingsgeluiden uit voor zulke dopjes. Het grootste nadeel: 'wire rubbing sounds'. Je hoort het altijd vrij duidelijk als de draad beweegt. Als je loopt of beweegt en die draad beweegt wat langs je kleding dan komt dat geluid vrij duidelijk door. Als je volume wat hoger staat heb je er minder last van, maar ik vind het nog altijd behoorlijk irritant. Ook is de draad niet al te stevig. Is al een keer keer kapot gegaan (binnen 2 maanden). Wel een nieuwe gekregen van Sennheiser in Nederland, maar blijft veel gedoe.

Die draadgeluiden komt overigens bij heel veel in-ear types en merken voor. Op Amazon.com staat bij eigenlijk alle soorten earphones behoorlijk veel reviews waar ook alle plus- en minpunten duidelijk naar voren komen. Als je iets op het oog hebt zou ik altijd daar even doorlezen wat men ervan vindt. Al dat soort verborgen 'gebreken' komen dan snel naar voren.

Jays komt deze maand met een nieuwe lijn earphones, de a-Jays: http://www.jays.se/products/earphones/a-jays.html

De reviews van hun andere earphones zijn behoorlijk goed, dus wat betreft de kwaliteit denk ik dat het wel goed zit. Het mooie hiervan is de platte draad. Geen gedoe meer met netjes oprollen om knopen te voorkomen (om ze vervolgens toch te krijgen) en hopelijk ook minder kans op kabelbreuken. Ga deze zeker eens proberen zodra ze hier in NL ergens te krijgen zijn.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door Guess who? »

tot nu toe erg tevreden met de in-ears van van Philips. De SH2550 :)

Kost geen drol, prima geluid :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door Vis »

Guess who? schreef:tot nu toe erg tevreden met de in-ears van van Philips. De SH2550 :)

Kost geen drol, prima geluid :)
Dat zijn alleen geen echte ín-ears, meer op-ears :P

Ik heb de Philips SHE9500 een tijdje gebruikt. Waren iets van 20 euro, maar das ook wel te merken. Veel minder 'rijk' geluid vergeleken met Sennheiser-earphones; weinig bass, muddy mid en high tones, en vrijwel geen noise isolation. Ook een erg dunne en kwetsbare kabel die én binnen no-time al gebroken was (of kunnen ze gewoon niet tegen water? :O :')) én iets van een artificial intelligence in zich had die ervoor zorgde dat er altijd knopen in de kabel zaten.. wat je ook deed. Achteraf misschien toch niet gek voor dat geld ;) .
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door Punisher »

Ja, die Philips zien er niet geweldig uit. Een klein windvlaagje en ze vallen uit je oren ...

De a-Jays zien er wel interessant uit, en ook vrij betaalbaar: 23 euro + Shipping for the a-JAY one, dat is dus hetzelfde als een losse kabel voor de SA1 :{

Alleen nog wel even wachten:
http://www.jaysearphones.co.uk/a-jays-e ... -105-c.asp#
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door Vis »

Ik heb de Three gepreordered; ben benieuwd :)

Oja, nog een tip voor het geval je Shure earphones wil proberen: eerst ergens testen. Ik las niets dan lovende berichten overal, en heb uiteindelijk de SE115 gekocht. Maar die vielen me toch tegen. Doordat het echt earplugs zijn zitten ze erg diep en vast in je oor. Dit zou geweldig geluid moeten opleveren en je zou je muziek op een geheel nieuwe manier ervaren... het enige wat ik ervoer was knallende koppijn van de druk van die dingen in m'n oren. Bij elke beweging werd de foam ook samengeknepen om de geluidsuitgang waardoor het geluid weer half weg was, en het in- en uitdoen is een hele onderneming. Zeker niet voor iedereen geschikt, en niet even handig in elke situatie. En aangezien ze relatief vrij prijzig zijn is vooraf eens testen dus niet verkeerd.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door Punisher »

Voor zover ik kan zien zijn de verschillen tussen de One, Two, en Three minimaal ... Het prijsverschil is ook niet groot, maar waarom voor niks geld uitgeven?

Ik denk dat ik voor de a-jay ga, de prijs-kwaliteit verhouding ziet er erg goed uit.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door SuperVlaai »

http://www.alternate.be/html/shop/produ ... telefoons&


Hier kan je kijken welke voor jou past. Kan je uitleg vinden welke goed zou vinden voor pc als gewoon gebruik via hifi keten, en waar je ander hoofdtelefoons kunt op aan sluiten.
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door Dark*staR »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door Ace of Spades »

Zo raak je em niet makkelijk kwijt :)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door Dark*staR »

Alleen als de trilfunctie aanstaat.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Hoofdtelefoon?

Bericht door Punisher »

Heb je de a-Jay's al binnen Vis? Zo ja, hoe bevallen ze?
Plaats reactie