Mass Effect / Bioware Discussie
Moderator: Raynor's Revenge
- Punisher
- Fleet Captain
- Berichten: 3489
- Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
- Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
- Contacteer:
Mass Effect / Bioware Discussie
Mass Effect 1
Inmiddels ook al uitgespeeld, in 26 uur. kort.
Vond het verder een beetje een flauw spel, erg duidelijk op de XBox georiënteerd en dus ook erg simpel met een XBox UI. Verder is het voornamelijk lopen en schieten zonder echte tactiek, als er nog goed dialoog tussen zat was dat nog te doen geweest, maar ook dat vond ik allemaal flauw en saai.
De wereld waarin je loopt is beperkt, en alles is behoorlijk lineair, je hebt weinig vrijheid, zelfs m'n keuze van de dialoog-opties werden vaak genegeerd (Er werd iets totaal anders gezegd).
Ook het verhaal vind ik eigenlijk raar: Je vind een of ander groot ruimtestation met vreemde wezens en je maakt er het centrum van de galactische politiek van?
Oftewel: Het zuigt eigenlijk, net zoals alle "post-BG2" RPG's van Bioware die ik gespeeld heb.
Inmiddels ook al uitgespeeld, in 26 uur. kort.
Vond het verder een beetje een flauw spel, erg duidelijk op de XBox georiënteerd en dus ook erg simpel met een XBox UI. Verder is het voornamelijk lopen en schieten zonder echte tactiek, als er nog goed dialoog tussen zat was dat nog te doen geweest, maar ook dat vond ik allemaal flauw en saai.
De wereld waarin je loopt is beperkt, en alles is behoorlijk lineair, je hebt weinig vrijheid, zelfs m'n keuze van de dialoog-opties werden vaak genegeerd (Er werd iets totaal anders gezegd).
Ook het verhaal vind ik eigenlijk raar: Je vind een of ander groot ruimtestation met vreemde wezens en je maakt er het centrum van de galactische politiek van?
Oftewel: Het zuigt eigenlijk, net zoals alle "post-BG2" RPG's van Bioware die ik gespeeld heb.
- X-File
- Vice Admiral
- Berichten: 7388
- Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26
Re: Welke game heb je het laatste nog gespeeld?
Punisher schreef:Mass Effect 1
Inmiddels ook al uitgespeeld, in 26 uur. kort.
Vond het verder een beetje een flauw spel, erg duidelijk op de XBox georiënteerd en dus ook erg simpel met een XBox UI. Verder is het voornamelijk lopen en schieten zonder echte tactiek...
Duidelijk het spel niet van niveau 'normal' afgehaald. Probeer het nog eens op hardcore of insane. Geen tactiek? Jij bent dood.
Paragon of Renegade gespeeld? Dan nog klinkt het mij in de oren alsof je niet opgelet hebt. Overigens is ME een van de meest uitgebreide sci-fi/RPG's van de afgelopen jaren, verdiep je eens in de journals en de uitgebreide lore (die plausibeler is dan menigeen *kuch* Star Trek *kuch* franchise.Punisher schreef: ... als er nog goed dialoog tussen zat was dat nog te doen geweest, maar ook dat vond ik allemaal flauw en saai.
Zoals jij het doet klinken, lijkt het alsof je Space Siege gespeeld hebt.
Punisher schreef:De wereld waarin je loopt is beperkt, en alles is behoorlijk lineair, je hebt weinig vrijheid, zelfs m'n keuze van de dialoog-opties werden vaak genegeerd (Er werd iets totaal anders gezegd).
De dialoog wiel geeft je een indruk van welke kant je gesprek op gaat, het is niet een duidelijke een-op-een situatie. Dat houdt de gesprekken nog fris. Dit in tegenstelling tot voorgaande Bioware titels, waar de teksten voor je uitgekauwd in beeld stonden (inclusief 0,0 voice over in het spel zelf). De positie van de te kiezen tekst in de dialoog wiel verraad wel wat voor soort reply je zal geven (boven reactie = paragon; midden reactie = neutraal; onder reactie = renegade).
Punisher schreef:Ook het verhaal vind ik eigenlijk raar: Je vind een of ander groot ruimtestation met vreemde wezens en je maakt er het centrum van de galactische politiek van?
Dat is het verhaal? Nu begin ik helemaal te denken dat je met Space Siege bezig was.
Nu wil ik 26 uur speeltijd niet echt rushen noemen, maar ik heb het idee dat je van begin tot eind niet door had wat er nu werkelijk aan de hand was.
Meest droeve reactie ooit. BG2 was zeker goed, maar dat alle andere RPG's sindsdien overbodig zijn. Beide games zijn ook totaal verschillend, je vergelijkt appels met peren.Punisher schreef:Oftewel: Het zuigt eigenlijk, net zoals alle "post-BG2" RPG's van Bioware die ik gespeeld heb.
- Paulstartrek
- Rear Admiral
- Berichten: 5935
- Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
- Locatie: zoeterwoude
- Contacteer:
Re: Welke game heb je het laatste nog gespeeld?
Ik heb Mass effect ook in 20 uur gespeeld Lijkt mij een beetje kort, dus ik denk dat ik X-Fire niet de gehele tijd (lees gedurende de paar weken dat ik gespeeld hebt) aangehad heb.Punisher schreef:Mass Effect 1
Inmiddels ook al uitgespeeld, in 26 uur. kort.
Vond het verder een beetje een flauw spel, erg duidelijk op de XBox georiënteerd en dus ook erg simpel met een XBox UI. Verder is het voornamelijk lopen en schieten zonder echte tactiek, als er nog goed dialoog tussen zat was dat nog te doen geweest, maar ook dat vond ik allemaal flauw en saai.
De wereld waarin je loopt is beperkt, en alles is behoorlijk lineair, je hebt weinig vrijheid, zelfs m'n keuze van de dialoog-opties werden vaak genegeerd (Er werd iets totaal anders gezegd).
Ook het verhaal vind ik eigenlijk raar: Je vind een of ander groot ruimtestation met vreemde wezens en je maakt er het centrum van de galactische politiek van?
Oftewel: Het zuigt eigenlijk, net zoals alle "post-BG2" RPG's van Bioware die ik gespeeld heb.
Ik heb ervan genoten. Veel dialoog vrijheid. Ga je paragon of ga je renegade. Welke strijder offer je op in de suicide missie? Het was juist omdat ik het spel speelde met als doel om het te importeren in mass effect 2 dat ik hieraan veel tijd besteed.
Ik heb dan ook denk ik alle submissies behaald (inclusief het scannen van alle 21 keepers en het vinden van alle league of the one medaillons etc)
De wereld is idd behoorlijk linear. Wil je vrijheid dat zal je spellen als Risen en Oblivion moeten nemen. Dit spel is juist een leuke mix van verschillende spellen. Het resourceplannen (upgraden van characters en wapens), puzzelen, RPG (quests) en FP shooter.
Je hebt alle vrijheid om alle diverse planeten langs te gaan en jezelf up te graden en vooral om de verschillende sub verhalen (DIE TERUGKOMEN IN ME2!) op 1 of een andere manier op te lossen.
Ik heb inmiddels mijn character geimporteerd en vanaf de eerste seconde zie ik al mijn keuzes van ME1 terugkomen. Soms in de vorm van een 'email', soms als verhaallijn.
De citadel is een groot station die de eerste aliens hebben overgenomen. Omdat zij hier hun neutrale grond hebben met andere rassen hebben zij dit station gepakt als center of diplomacy. Andere rassen die later komen (zoals de mensheid) hebben geen andere keus als zij mee willen dan de citadel gebruiken als neutraal grond. Dat de 'neutrale' council dan ook zijn standplaats heeft hier vind ik logisch.
- X-File
- Vice Admiral
- Berichten: 7388
- Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26
Re: Welke game heb je het laatste nog gespeeld?
Speel je ME2 zonder savegame import, dan krijg je niet het 'canon' verhaal, maar simpelweg het verhaal met de ergst mogelijke situatie (alles Renegade, iedereen dood, 0,0 side missies behaald). In andere woorden: doomsday scenario.
- Punisher
- Fleet Captain
- Berichten: 3489
- Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
- Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
- Contacteer:
Re: Welke game heb je het laatste nog gespeeld?
Hoe doe je dat dan precies? Want mij lukt het niet, je hebt alleen een 3rd person camera die je niet eens kunt draaien. Je kunt wel commands geven aan je twee "hulpjes" maar echt handig vind ik het, het beeld wordt vaak *net* geblokkeerd en dan kun je dus geen commands geven (Of in ieder geval niet de commands die je wilt), en de AI doet vaak niet wat ik wil/bedoel.Duidelijk het spel niet van niveau 'normal' afgehaald. Probeer het nog eens op hardcore of insane. Geen tactiek? Jij bent dood.
Directe controle is altijd het makkelijkst, ik heb echt een hekel aan de "artificial stupidity" in spellen, deze loopt meestal meer in de weg dan iets anders.
Mijn "tactiek": M'n sidekicks laten staan op een plekje van de battle af, en dan alleen er op af gaan. Dit werkt vaak beter omdat je dan niet 2 stuiterende sidekicks hebt die de aandacht van alles binnen 100M op je af trekken.
Ik denk dat dat meer zegt over de RPG's van de afgelopen jaren dan dat dat iets zegt over Mass Effect.Overigens is ME een van de meest uitgebreide sci-fi/RPG's van de afgelopen jaren
Daarnaast was Fallout 3 aanzienlijk uitgebreider.
Paragorn.Paragon of Renegade gespeeld?
Ik heb alle quests die ik heb gevonden uitgespeeld op een paar na, de reden daarvoor is omdat ik het nogal saai begon te vinden: Land op planeet, rij stuiterend rond, dood iedereen. Rinse, repeat.Nu wil ik 26 uur speeltijd niet echt rushen noemen, maar ik heb het idee dat je van begin tot eind niet door had wat er nu werkelijk aan de hand was.
Verder vroeg je of ik de Journals wel gelezen heb, ik neem aan de je hiermee de Codex bedoeld en nee, die heb ik maar gedeeltelijk gelezen.
Waarom? Omdat het saai is, het zijn voor het grootste deel opsomming van feiten, de tekst is zonder inspiratie, er zit geen "leven" in. Dit geld ook voor een groot deel van de dialogen en de sidequests die je krijgt, je krijgt wel wat tekst voorgeschoteld, maar het loopt gewoon niet lekker, de karakters komen niet tot leven, de verhalen blijven vrij cliche of saai, en over het algemeen ik zo'n "blah blah blah blah, get on with it!"-gevoel.
Voor de duidelijkheid: dit is niet omdat ik tekst lezen erg vind, maar omdat ik de kwaliteit van de tekst gewoon belabberd vind.
Daarnaast was het trouwens duidelijk een XBox-georienteerd spel, de port was niet zo slecht al Knight of the Old Republic (Die was echt om te huilen), voor een aantal dingen had een extra knop geen kwaad gekund en de UI is onhandig met een muis/toetsenbord.
Ook het RPG systeem sprak me niet echt aan: Erg simpel en erg class-based (Ben meer van de stats-based RPG, waarom zou ik als Engineer never nooit niet een assault rifle kunnen gebruiken ).
Dat zou ik allemaal met plezier voor lief genomen hebben als het een goed verhaal had gehad, maarja ....
[/quote]X-File schreef:Meest droeve reactie ooit. BG2 was zeker goed, maar dat alle andere RPG's sindsdien overbodig zijn. Beide games zijn ook totaal verschillend, je vergelijkt appels met peren.Punisher schreef:Oftewel: Het zuigt eigenlijk, net zoals alle "post-BG2" RPG's van Bioware die ik gespeeld heb.
Hoezo droevige reactie Ik heb alle Bioware RPG's na BG2 gespeeld (En ook alle ervoor) en alles van huize Bioware wat na BG2 komt vind ik niet bijzonder goed, ik vergelijk het niet per se met BG2 of zeg dat alle andere "overbodig" zijn, dat heb je dan misschien verkeerd begrepen.
- X-File
- Vice Admiral
- Berichten: 7388
- Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26
Re: Welke game heb je het laatste nog gespeeld?
Je kan niet alle RPG's van Bioware vergelijken met -een meesterwek- als BG, simpelweg omdat de post-RPG's te veel afwijken van wat je van BG gewend bent. Setting, ruleset, controls... toegegeven, ik speel ook liever een 'diepe' rpg waar je ook op de normaalste stand tactisch moet denken, maar BG was vaak wel over de top wat dat betreft (en Dragon Age heeft er zo nu en dan ook een handje van).
In het optie menu kan je overigens het niveau omhoogkrikken. Je hebt een hele playthrough nodig (ik dacht op hardcore niveau) om een slotje van het insane niveau af te halen. Dan ga je teamgenoten die jou zwakke punten aanvullen echt nodig hebben.
Teamgenoten nooit op autocasten laten zetten, dan gaan ze domme dingen doen. Zoals Adrenaline Burst die de cooldown van je abilities haalt wordt bijvoorbeeld door Garus gespammed bij aanvang van combat --> Beetje overbodig als al je abilities op dat moment nog niet op een cooldown zitten. Flanken is een must op hogere speelniveaus, en ook de AI is er niet vies van. Zeker op insane is het zaak om de goede uitrusting mee te nemen. Anti-synthetics upgrades meenemen voor een gevecht tegen Krogan mercenaries is vragen om een klap in je smoelwerk (en Krogans zijn Klingons++, dus dat doet auwie).
Dat je de codex nogal saaie stof vindt, tsja... dat kan. Ik vond de pseudo-wetenschappelijke benadering in de logs wel interessant. Zelfs de kleuren in het laadscherm (als je met de Normandy naar een sector reist) worden verklaard: roodverschuiving en blaauwverschuiving door de snelheid. Nodig voor het verhaal? Niet echt. Kicken voor de sci-fi fanaat? Hell yeah!
Als je er overigens echt over inzit dat je niet met alle wapens kan knallen vanwege je klasse: pak de soldier class. Schiet 150 vijanden neer met het wapen dat je op een andere klasse wilt spelen en je unlocked dat wapen voor die klasse. Alle abilities zijn op deze wijze te unlocken voor elke speelbare klasse. Mensen die het spel -meerdere malen- van voor tot achter hebben gespeeld hebben zo in feite een 'vrije' klasse vrijgespeeld.
Overigens, "waarom zou ik als Engineer never nooit niet een assault rifle kunnen gebruiken?"
Wel, om Baldur's Gate aan te halen: waarom zou je als Wizard nooit een two-handed sword gebruiken?
> Omdat je klasses uitblinkt op andere fronten.
Wil je die ability echt hebben, dan moet je er dus wat voor doen. Misschien is het een zwaktebod dat die optie niet openstaat voor je klasse vanaf het begin, maar daarentegen komt de discussie bij menigeen D&D sessie terug: hoe kan het dat je -zonder ook maar aanstalten in die richting gemaakt te hebben- vrij skillpoints kan steken in skills die je nog nooit gebruikt hebt? Of dat je bijvoorbeeld een feat neemt in two-weapon fighting terwijl je nog nooit met twee wapens tegelijk gevochten hebt?
Als Mass Effect minder is omdat je die optie niet hebt vanaf het begin, dan is vrijwel elke andere D&D gebaseerde RPG vreemd voor het aanbieden van opties waar je nog nooit ook maar een minimale inspanning voor gemaakt hebt.
In het optie menu kan je overigens het niveau omhoogkrikken. Je hebt een hele playthrough nodig (ik dacht op hardcore niveau) om een slotje van het insane niveau af te halen. Dan ga je teamgenoten die jou zwakke punten aanvullen echt nodig hebben.
Teamgenoten nooit op autocasten laten zetten, dan gaan ze domme dingen doen. Zoals Adrenaline Burst die de cooldown van je abilities haalt wordt bijvoorbeeld door Garus gespammed bij aanvang van combat --> Beetje overbodig als al je abilities op dat moment nog niet op een cooldown zitten. Flanken is een must op hogere speelniveaus, en ook de AI is er niet vies van. Zeker op insane is het zaak om de goede uitrusting mee te nemen. Anti-synthetics upgrades meenemen voor een gevecht tegen Krogan mercenaries is vragen om een klap in je smoelwerk (en Krogans zijn Klingons++, dus dat doet auwie).
Dat je de codex nogal saaie stof vindt, tsja... dat kan. Ik vond de pseudo-wetenschappelijke benadering in de logs wel interessant. Zelfs de kleuren in het laadscherm (als je met de Normandy naar een sector reist) worden verklaard: roodverschuiving en blaauwverschuiving door de snelheid. Nodig voor het verhaal? Niet echt. Kicken voor de sci-fi fanaat? Hell yeah!
Als je er overigens echt over inzit dat je niet met alle wapens kan knallen vanwege je klasse: pak de soldier class. Schiet 150 vijanden neer met het wapen dat je op een andere klasse wilt spelen en je unlocked dat wapen voor die klasse. Alle abilities zijn op deze wijze te unlocken voor elke speelbare klasse. Mensen die het spel -meerdere malen- van voor tot achter hebben gespeeld hebben zo in feite een 'vrije' klasse vrijgespeeld.
Overigens, "waarom zou ik als Engineer never nooit niet een assault rifle kunnen gebruiken?"
Wel, om Baldur's Gate aan te halen: waarom zou je als Wizard nooit een two-handed sword gebruiken?
> Omdat je klasses uitblinkt op andere fronten.
Wil je die ability echt hebben, dan moet je er dus wat voor doen. Misschien is het een zwaktebod dat die optie niet openstaat voor je klasse vanaf het begin, maar daarentegen komt de discussie bij menigeen D&D sessie terug: hoe kan het dat je -zonder ook maar aanstalten in die richting gemaakt te hebben- vrij skillpoints kan steken in skills die je nog nooit gebruikt hebt? Of dat je bijvoorbeeld een feat neemt in two-weapon fighting terwijl je nog nooit met twee wapens tegelijk gevochten hebt?
Als Mass Effect minder is omdat je die optie niet hebt vanaf het begin, dan is vrijwel elke andere D&D gebaseerde RPG vreemd voor het aanbieden van opties waar je nog nooit ook maar een minimale inspanning voor gemaakt hebt.
- Punisher
- Fleet Captain
- Berichten: 3489
- Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
- Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
- Contacteer:
Re: Welke game heb je het laatste nog gespeeld?
Ja, dat vind ik ook raar.Overigens, "waarom zou ik als Engineer never nooit niet een assault rifle kunnen gebruiken?"
Wel, om Baldur's Gate aan te halen: waarom zou je als Wizard nooit een two-handed sword gebruiken?
Daarnaast is een Assault rifle ook nog makkelijker te gebruiken, en veel nauwkeuriger ... Maar dat terzijde.
- Blind Guardian
- Fleet Admiral
- Berichten: 18796
- Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
- Locatie: Postbus
- Contacteer:
Re: Welke game heb je het laatste nog gespeeld?
Alle spellen zijn er op achteruit gegaan na dat Minsc nooit meer terug gekomen is
- Punisher
- Fleet Captain
- Berichten: 3489
- Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
- Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
- Contacteer:
Re: Welke game heb je het laatste nog gespeeld?
Ik geloof dat in Mass Effect 2 ergens Boo verstopt zit.
- Blind Guardian
- Fleet Admiral
- Berichten: 18796
- Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
- Locatie: Postbus
- Contacteer:
Re: Welke game heb je het laatste nog gespeeld?
Minsc ... ik kan hem gewoon niet uit mijn BG parties doen, hoe ik wend of keer met hem ... Er is gewoon geen vervanger voor nog eens Edwin en Minsc in BG II bij elkaar gehad, dat liep dus ook niet helemaal netjes af .... , ken wel iemand die voor zijn rollenspel karakter de afbeelding van Edwin the Red heeft gebruikt
- Trekscaper
- Moderator
- Berichten: 2681
- Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
- Locatie: Sittard
Re: Welke game heb je het laatste nog gespeeld?
Vandaar dat bij mij maar 2 teamleden dood gingen en de rest gewoon alles overleefden. Ik had de savegame van ME1 ook ingeladen.X-File schreef:Speel je ME2 zonder savegame import, dan krijg je niet het 'canon' verhaal, maar simpelweg het verhaal met de ergst mogelijke situatie (alles Renegade, iedereen dood, 0,0 side missies behaald). In andere woorden: doomsday scenario.
Wat beiden games betreft: een van de betere scifi games ooit. Ik verheug me al op deel 3
- Dawn
- Commander
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
- Locatie: Hier!
- Contacteer:
Re: Welke game heb je het laatste nog gespeeld?
Punisher schreef:Ik geloof dat in Mass Effect 2 ergens Boo verstopt zit.
Ik had 'm als huisdier in mijn cabin staan
Het is dat ik deel 1 te boud vond om te spelen, dat ik deel 2 zonder import heb moeten spelen. Je begint idd met een standaard: Wrex en Ashley zijn dood, je hebt de council niet gered, en de ambassadeur is leider van de nieuwe council geworden. Mis ik nog iets?
Ik ben in ieder geval blij dat ik iedereen op het eind in leven wist te houden (Op ensign Kelly Chambers na, maar dat maakt niets uit want ik had toch geen zin in een lesbisch onderonsje )
- Punisher
- Fleet Captain
- Berichten: 3489
- Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
- Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
- Contacteer:
Re: Mass Effect / Bioware Discussie
Ow, kan dat ook! Dan ga ik het spel nog snel een keer als vrouw spelen, want die sexscene was wel wet geil! je ziet bijna een hele tiet. BIJNA! Dat Bioware dit zomaar uit durft te brengen zeg!!!Op ensign Kelly Chambers na, maar dat maakt niets uit want ik had toch geen zin in een lesbisch onderonsje )
- Dawn
- Commander
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
- Locatie: Hier!
- Contacteer:
Re: Mass Effect / Bioware Discussie
Nou, je ziet bij haar niet echt een scene, zoals bij echte teamleden, maar als je de game uitspeelt en je hebt met haar aan zitten pappen en je hebt haar in leven kunnen houden dan kan je haar naar je cabin uitnodigen. Dan schijnt ze in een uitdagend outfit voor je te dansen (zonder paal, met muur)Punisher schreef:Ow, kan dat ook! Dan ga ik het spel nog snel een keer als vrouw spelen, want die sexscene was wel wet geil! je ziet bijna een hele tiet. BIJNA! Dat Bioware dit zomaar uit durft te brengen zeg!!!Op ensign Kelly Chambers na, maar dat maakt niets uit want ik had toch geen zin in een lesbisch onderonsje )
- X-File
- Vice Admiral
- Berichten: 7388
- Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26
Re: Welke game heb je het laatste nog gespeeld?
Dawn schreef:Punisher schreef:Ik geloof dat in Mass Effect 2 ergens Boo verstopt zit.
Ik had 'm als huisdier in mijn cabin staan
Het is dat ik deel 1 te boud vond om te spelen, dat ik deel 2 zonder import heb moeten spelen. Je begint idd met een standaard: Wrex en Ashley zijn dood, je hebt de council niet gered, en de ambassadeur is leider van de nieuwe council geworden. Mis ik nog iets?
Ik ben in ieder geval blij dat ik iedereen op het eind in leven wist te houden (Op ensign Kelly Chambers na, maar dat maakt niets uit want ik had toch geen zin in een lesbisch onderonsje )
Spoiler (weergeven)
- Trekscaper
- Moderator
- Berichten: 2681
- Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
- Locatie: Sittard
Re: Mass Effect / Bioware Discussie
http://www.heatvisionblog.com/2010/05/m ... creen.html'Mass Effect' video game on way to movie screen (exclusive)
Legendary Pictures has picked up rights to “Mass Effect,” the Electronic Arts-BioWare video game. Mark Protosevich, the scribe who wrote “I Am Legend” and worked on “Thor,” is in talks to pen the movie, which will be produced by Avi and Ari Arad as well as Legendary’s Thomas Tull and Jon Jashni
Het kan heel erg cool worden, mits ze het niet verprutsen.
- Raynor's Revenge
- Moderator
- Berichten: 12796
- Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
- Locatie: Bilthoven
- Contacteer:
Re: Mass Effect / Bioware Discussie
noem 1 videgamefilm waar ze het niet verprutst hebben
slecht idee, ze moeten het verhaal gewoon mooi afronden met ME3, en dan ook gewoon stoppen....
slecht idee, ze moeten het verhaal gewoon mooi afronden met ME3, en dan ook gewoon stoppen....
- Ace of Spades
- Fleet Admiral
- Berichten: 17638
- Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
- Locatie: Prachtig Dellûf
Re: Mass Effect / Bioware Discussie
PostalRaynor's Revenge schreef:noem 1 videgamefilm waar ze het niet verprutst hebben
- Raynor's Revenge
- Moderator
- Berichten: 12796
- Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
- Locatie: Bilthoven
- Contacteer:
Re: Mass Effect / Bioware Discussie
i surrender my argument
-
- Admiral
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12
Re: Mass Effect / Bioware Discussie
alle films van Uwe Boll zijn bagger
- X-File
- Vice Admiral
- Berichten: 7388
- Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26
Re: Mass Effect / Bioware Discussie
Street Fighter was kickass!
Oh, en Super Mario Brothers ook!
Oh, en Super Mario Brothers ook!
- Punisher
- Fleet Captain
- Berichten: 3489
- Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
- Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
- Contacteer:
Re: Mass Effect / Bioware Discussie
Inmiddels Mass Effect 2 ook uitgespeeld.
Vond het beter dan deel 1. Is eigenlijk meer van hetzelfde alleen iets beter uitgevoerd. ME1 is een 5/10, ME2 een 6/10.
Leuk dat je je savegames kunt importeren, ze hebben het wel een beetje overdreven en je komt zo ongeveer letterlijk *iedereen* tegen die je in deel 1 hebt geholpen ... Ook is het kennelijk nogal makkelijk om een "dood" iemand die voor een supergeheime organisatie werkt een mailtje te sturen ...
Verder is de PC port wel aanzienlijk minder dan deel 1: Dingen zoals de muis en bepaalde knoppen werken niet zoals je zou verwachten. Vond het een beetje onhandig (Maar nog altijd beter dan Knights of the old Republic).
Vond het beter dan deel 1. Is eigenlijk meer van hetzelfde alleen iets beter uitgevoerd. ME1 is een 5/10, ME2 een 6/10.
Leuk dat je je savegames kunt importeren, ze hebben het wel een beetje overdreven en je komt zo ongeveer letterlijk *iedereen* tegen die je in deel 1 hebt geholpen ... Ook is het kennelijk nogal makkelijk om een "dood" iemand die voor een supergeheime organisatie werkt een mailtje te sturen ...
Verder is de PC port wel aanzienlijk minder dan deel 1: Dingen zoals de muis en bepaalde knoppen werken niet zoals je zou verwachten. Vond het een beetje onhandig (Maar nog altijd beter dan Knights of the old Republic).
- X-File
- Vice Admiral
- Berichten: 7388
- Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26
Re: Mass Effect / Bioware Discussie
Controls voor ME2 op de 360 verschilden ook met die van ME1 op een aantal fronten. Zeer frustrerend wanneer je net aan ME2 begint.
-
- Admiral
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12
Re: Mass Effect / Bioware Discussie
Vooral het einde vond ik maar matig