Laptop gezocht

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Laptop gezocht

Bericht door Nemesis »

Veel plezier ermee. Bewust hiervoor gekozen? wat waren de reden om een Apple te nemen ipv een Windows based laptop?
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Re: Laptop gezocht

Bericht door Dawn »

Die keuze is bewust gemaakt. Ik maak zelf al jaren gebruik van een apple desktop computer, destijds overgestapt vanwege zeer grote onvrede met windows pc.
Eerder in dit topic had ik al aangegeven het niet te zien zitten om terug naar windows te moeten gaan, alleen omdat een zeker iemand commentaar op het kostenplaatje had. Gezien de kuren die mijn desktop had na de verhuizing, werd voor mij duidelijk dat ik toch iets nodig had wat mijn desktop zou moeten gaan vervangen, dus heb ik een bewuste investering gemaakt in een 15" MacBook Pro.

Vooral omdat ik wist dat ik dan een laptop had waar ik helemaal mee tevreden zou zijn. Once you go Mac you don't go back ;) :*)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Laptop gezocht

Bericht door Vis »

Nice, gefeliciteerd :cheer:
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Re: Laptop gezocht

Bericht door Dawn »

:Y)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Laptop gezocht

Bericht door Master Vanhu Botie »

Afbeelding

;-(
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Laptop gezocht

Bericht door Vis »

...

:)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Laptop gezocht

Bericht door Guess who? »

:?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Laptop gezocht

Bericht door Vis »

...
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Laptop gezocht

Bericht door Ace of Spades »

apple fanboys ]:(
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Re: Laptop gezocht

Bericht door Dawn »

...
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Laptop gezocht

Bericht door Nemesis »

Dawn schreef:Die keuze is bewust gemaakt. Ik maak zelf al jaren gebruik van een apple desktop computer, destijds overgestapt vanwege zeer grote onvrede met windows pc.
Eerder in dit topic had ik al aangegeven het niet te zien zitten om terug naar windows te moeten gaan, alleen omdat een zeker iemand commentaar op het kostenplaatje had. Gezien de kuren die mijn desktop had na de verhuizing, werd voor mij duidelijk dat ik toch iets nodig had wat mijn desktop zou moeten gaan vervangen, dus heb ik een bewuste investering gemaakt in een 15" MacBook Pro.

Vooral omdat ik wist dat ik dan een laptop had waar ik helemaal mee tevreden zou zijn. Once you go Mac you don't go back ;) :*)

fijn om te horen dan. Ik wist niet dat je al een mac had. Ik snap alleen het kostenplaatje niet, want de mac's zijn wel enorm prijzig vergeleken met de twaalf in dozijn windows computers. Veel plezier er mee en de 15" maakt het ook prettig sjouwen :P
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Re: Laptop gezocht

Bericht door Dawn »

Tja, wat kan ik ervan zeggen...

Als je eenmaal een Mac gewend bent, kan een windows computer je niet meer tevreden maken. :)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Laptop gezocht

Bericht door Guess who? »

^ Once you go Mac, you never go back? :*)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Laptop gezocht

Bericht door Vis »

Nemesis schreef:Ik snap alleen het kostenplaatje niet, want de mac's zijn wel enorm prijzig vergeleken met de twaalf in dozijn windows computers.
voor de zoveelste keer: er valt meer te vergelijken dan enkel een rijtje specs
doe je dat niet, dan zul je 't idd niet snappen
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Laptop gezocht

Bericht door Nemesis »

wil je zeggen dat het alleen het besturingssysteem is. Nou ik heb nog nooit problemen gehad met Windows XP en hoger. Dus ik heb het niet over de specs. Maar noem eens wat dingen die een apple kan en een windows 7 laptop niet? of moeten we het andersom doen.

Daarnaast is uberhaupt de werking van het gehele systeem anders, andere installatie andere drivers andere software etc. Dat maakt het alleen interessant voor mensen met verstand van computers.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Laptop gezocht

Bericht door Vis »

deze discussie hebben wel al vaker gehad, en loopt nergens op uit
reden: jij bent niet bereid je ergens in te verdiepen, dus dan komen we nergens :)
blijf maar lekker in je eigen kleine wereldje ronddwaalen waarin alles perfect is en de rest "dus" niet :W
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Re: Laptop gezocht

Bericht door Dawn »

Guess who? schreef:^ Once you go Mac, you never go back? :*)
Juistem! :*D
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Laptop gezocht

Bericht door captain crash »

Mijn volgnde laptop wordt ook een mackbook pro. Dat is eerder dit jaar al besloten, aanschaffen is alleen uitgesteld vanwege de verhuizing en het afstuderen.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Laptop gezocht

Bericht door Nemesis »

Vis schreef:deze discussie hebben wel al vaker gehad, en loopt nergens op uit
reden: jij bent niet bereid je ergens in te verdiepen, dus dan komen we nergens :)
blijf maar lekker in je eigen kleine wereldje ronddwaalen waarin alles perfect is en de rest "dus" niet :W
ik heb deze discussie nooit gehad.. ik wil juist graag weten hoe je erover denkt.. of eigenlijk dawn...
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Laptop gezocht

Bericht door Miriam »

Nemesis schreef:
Vis schreef:deze discussie hebben wel al vaker gehad, en loopt nergens op uit
reden: jij bent niet bereid je ergens in te verdiepen, dus dan komen we nergens :)
blijf maar lekker in je eigen kleine wereldje ronddwaalen waarin alles perfect is en de rest "dus" niet :W
ik heb deze discussie nooit gehad.. ik wil juist graag weten hoe je erover denkt.. of eigenlijk dawn...
Doe dat alsjeblieft niet zeg ... Dat is het zelfde als een discussie beginnen over joden met spacewwally
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Laptop gezocht

Bericht door captain crash »

Nemesis schreef:
Vis schreef:deze discussie hebben wel al vaker gehad, en loopt nergens op uit
reden: jij bent niet bereid je ergens in te verdiepen, dus dan komen we nergens :)
blijf maar lekker in je eigen kleine wereldje ronddwaalen waarin alles perfect is en de rest "dus" niet :W
ik heb deze discussie nooit gehad.. ik wil juist graag weten hoe je erover denkt.. of eigenlijk dawn...
een voordeel van een forum waar nooit wat weggegooid wordt: lees een van de vele oude discussies nog eens, denk niet dat de meningen erg veranderd zijn.

Voor mij persoonlijk geldt dat het softwarepakket in combinatie met de hardware beter is, stabieler is, betere service kent en tot sluit meer aansluit bij mijn behoeften. Oh en apple applicaties werken gewoon veel gemakkelijker dan die van windows...zit logischer in elkaar en er is voor de verandering wel rekening met de gewone gebruiker gehouden. Jah, ik had nooit gedacht dat ik om zou gaan van windows naar apple (juist vooral vanwege het kostenplaatje) maar sinds ik een tijd met een applecomputer gewerkt heb wil ik eigenlijk voor mijzelf ook niet anders meer.
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Re: Laptop gezocht

Bericht door Dawn »

Nemesis schreef:
Vis schreef:deze discussie hebben wel al vaker gehad, en loopt nergens op uit
reden: jij bent niet bereid je ergens in te verdiepen, dus dan komen we nergens :)
blijf maar lekker in je eigen kleine wereldje ronddwaalen waarin alles perfect is en de rest "dus" niet :W
ik heb deze discussie nooit gehad.. ik wil juist graag weten hoe je erover denkt.. of eigenlijk dawn...
Volgens mij heb ik ooit zo'n discussie wel gevolgd hoor. Was dat en andere discussies met nem niet de reden waarom het "Nemesis heeft gelijk" topic het leven ingeblazen werd?

En op zich, het is net als wat CC zei, de soft- en hardware zit goed in elkaar, is zeer stabiel, en alles werkt gewoon goed en logisch. Voor ik een apple aanschafte verklaarde ik ook iedereen voor gek die dat deed. Toen ik met mijn pc zoveel ellende meemaakte, besloot ik de sprong te wagen, en ik heb er geen moment spijt van gehad.

Sander heeft gisteren overigens vol ontzag en jaloezie meegekeken naar het gebruik van de trackpad op mijn MacBook.
He was impressed...

En dat was alleen nog maar de trackpad :*)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Laptop gezocht

Bericht door captain crash »

trackpad is idd geniaal :)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Laptop gezocht

Bericht door Master Vanhu Botie »

Ik moet af en toe bestanden uitwisselen met 't werk (sommige features worden niet goed geconverteerd tussen Windows en iets anders) en daarom hou ik 't bij m'n Windows XP, mede ook omdat m'n XP me nog niet in de steek gelaten heeft.
Plaats reactie