iTunes probleem

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

iTunes probleem

Bericht door SCC Dauntless »

Zojuist iTunes geupgrade naar de nieuwste versie op mijn laptop. Nu heb ik het probleem dat iTunes de hele tijd vanzelf afsluiten als gevolg van een fout. Iemand anders ook dit probleem en een mogelijke oplossing?
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: iTunes probleem

Bericht door Ace of Spades »

Geen iTunes gebruiken :')


Oh..wacht...
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: iTunes probleem

Bericht door Ace of Spades »

Al een herinstallatie geprobeerd?
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: iTunes probleem

Bericht door SCC Dauntless »

Ace of Spades schreef:Geen iTunes gebruiken :')


Oh..wacht...
heey bedankt hè Alex voor je bijdrage....

iTunes net opnieuw geinstaleerd. Geen effect.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: iTunes probleem

Bericht door Ace of Spades »

Feit blijft dat iTunes een baggerprogramma is :P

Probeer een oude versie te installeren?
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: iTunes probleem

Bericht door SCC Dauntless »

Ace of Spades schreef:Feit blijft dat iTunes een baggerprogramma is :P

Probeer een oude versie te installeren?
Niet meer op de site verkrijgbaar
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: iTunes probleem

Bericht door Punisher »

SCC Dauntless schreef:
Ace of Spades schreef:Feit blijft dat iTunes een baggerprogramma is :P

Probeer een oude versie te installeren?
Niet meer op de site verkrijgbaar
http://filehippo.com/download_itunes_32/

Kolom rechts
Gebruikersavatar
Dawn
Commander
Commander
Berichten: 1573
Lid geworden op: 15 aug 2004, 01:14
Locatie: Hier!
Contacteer:

Re: iTunes probleem

Bericht door Dawn »

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: iTunes probleem

Bericht door Vis »

Ace of Spades schreef:Feit blijft dat iTunes een baggerprogramma is :P
Voor waar 't voor bedoeld is niet ;)
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: iTunes probleem

Bericht door Punisher »

Vis schreef:
Ace of Spades schreef:Feit blijft dat iTunes een baggerprogramma is :P
Voor waar 't voor bedoeld is niet ;)
Je Windows PC de zeep om helpen zodat mensen sneller een Mac kopen?

appleSoftware && Windows == crap
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: iTunes probleem

Bericht door Ace of Spades »

Vis schreef:
Ace of Spades schreef:Feit blijft dat iTunes een baggerprogramma is :P
Voor waar 't voor bedoeld is niet ;)
Zolang je het op de Mac gebruikt, werkt het vast prima. Al zijn er ook daar vast prima alternatieven. Onder Windhoos is het crap en zijn er betere alternatieven om je muziek af te spelen. De enige reden dat ik het gebruik is om muziek op mijn ipod te zetten en zelfs daar zitten stompzinnige "features" bij.
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: iTunes probleem

Bericht door SCC Dauntless »

Kijk, iets waar ik wat aan heb. Bedankt Dawn!
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: iTunes probleem

Bericht door SCC Dauntless »

SCC Dauntless schreef:
Kijk, iets waar ik wat aan heb. Bedankt Dawn!
en helaas... Faal, niet gelukt
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: iTunes probleem

Bericht door Ace of Spades »

Al gegoogled op jouw probleem?
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: iTunes probleem

Bericht door Punisher »

Ace of Spades schreef:
Vis schreef:
Ace of Spades schreef:Feit blijft dat iTunes een baggerprogramma is :P
Voor waar 't voor bedoeld is niet ;)
Zolang je het op de Mac gebruikt, werkt het vast prima. Al zijn er ook daar vast prima alternatieven. Onder Windhoos is het crap en zijn er betere alternatieven om je muziek af te spelen. De enige reden dat ik het gebruik is om muziek op mijn ipod te zetten en zelfs daar zitten stompzinnige "features" bij.
http://www.foobar2000.org/components/view/foo_dop
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: iTunes probleem

Bericht door Vis »

Punisher schreef:
Vis schreef:
Ace of Spades schreef:Feit blijft dat iTunes een baggerprogramma is :P
Voor waar 't voor bedoeld is niet ;)
Je Windows PC de zeep om helpen zodat mensen sneller een Mac kopen?
Jij hebt het tenminste door, Punisher. Het is een samenzwering. Ik baal er zo van dat niemand hier ooit eens iets van zegt, want het is toch belachelijk dat dit zomaar kan.
Punisher schreef:appleSoftware && Windows == crap
Nooit problemen hier (afgezien van problemen die door Windows-onderdelen veroorzaakt werden). Maar gelukkig heb jij Linux dus je hebt hier sowieso geen last van. En kun je aangeven wat er zo "crap" is aan iTunes voor Windows t.o.v. iTunes voor OS X?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: iTunes probleem

Bericht door Vis »

Ace of Spades schreef:
Vis schreef:
Ace of Spades schreef:Feit blijft dat iTunes een baggerprogramma is :P
Voor waar 't voor bedoeld is niet ;)
Zolang je het op de Mac gebruikt, werkt het vast prima. Al zijn er ook daar vast prima alternatieven. Onder Windhoos is het crap en zijn er betere alternatieven om je muziek af te spelen. De enige reden dat ik het gebruik is om muziek op mijn ipod te zetten en zelfs daar zitten stompzinnige "features" bij.
Ik gebruik 't voor muziek op m'n PC met Windows XP (dat rijmt). Werkt al jaren zonder problemen. Het "probleem" dat veel mensen hebben met iTunes is dat het anders is opgezet dan Winamp: "voeg een lijst met mp3's toe en speel ze af". Wil je dat laatste, dan zijn er inderdaad alternatieven (al kom je ook niet veel verder dan Foobar), ook voor de Mac. Maar iTunes afschieten omdat je iets per se op één bepaalde manier wil doen terwijl iTunes op een ándere manier werkt waardoor het niet lukt, is gewoon kortzichtig en toch echt je eigen probleem.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: iTunes probleem

Bericht door Ace of Spades »

Vis schreef:
Ace of Spades schreef:
Vis schreef:
Ace of Spades schreef:Feit blijft dat iTunes een baggerprogramma is :P
Voor waar 't voor bedoeld is niet ;)
Zolang je het op de Mac gebruikt, werkt het vast prima. Al zijn er ook daar vast prima alternatieven. Onder Windhoos is het crap en zijn er betere alternatieven om je muziek af te spelen. De enige reden dat ik het gebruik is om muziek op mijn ipod te zetten en zelfs daar zitten stompzinnige "features" bij.
Ik gebruik 't voor muziek op m'n PC met Windows XP (dat rijmt). Werkt al jaren zonder problemen. Het "probleem" dat veel mensen hebben met iTunes is dat het anders is opgezet dan Winamp: "voeg een lijst met mp3's toe en speel ze af". Wil je dat laatste, dan zijn er inderdaad alternatieven (al kom je ook niet veel verder dan Foobar), ook voor de Mac. Maar iTunes afschieten omdat je iets per se op één bepaalde manier wil doen terwijl iTunes op een ándere manier werkt waardoor het niet lukt, is gewoon kortzichtig en toch echt je eigen probleem.
Ik ben blij dat je het probleem nog steeds zo kan verdraaien dat het bij de ander ligt. Dat het anders werkt dan Winamp is niet anders dan een verademing. iTunes is (zeker onder Windows) mijn inziens een te log programma, wat mijn grootste bezwaar is. Verder vind ik de interface niet prettig en hangt er te veel meuk aan.
Elk nieuw programma brengt weer een andere manier van gebruik met zich mee. Daar heb ik me op aangepast toen ik van Winamp naar Foobar overstapte en ook toen ik overstapte op Linux, waardoor ik Amarok ben gaan gebruiken. Amarok was ik bijvoorbeeld snel aan gewend en is prettig in gebruik.

@Punisher: Ik betwijfel dat dat werkt met een ipod touch ;) . Anders had ik wel gnupod gebruikt oid :P .
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: iTunes probleem

Bericht door Punisher »

@Punisher: Ik betwijfel dat dat werkt met een ipod touch ;) . Anders had ik wel gnupod gebruikt oid :P .
Zo te zien wel:
http://yuo.be/wiki/dop:start

Alleen touch 4g met iOS 4.1 niet ...

GNUpod is al erg lang niet echt meer geupdate, het werkt prima met oudere modellen maar met nieuwere modellen geeft het inderdaad problemen, dit omdat apple het steeds nodig vindt om trucjes te verzinnen zodat je *alleen* itunes kunt gebruiken.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: iTunes probleem

Bericht door Ace of Spades »

Punisher schreef:
@Punisher: Ik betwijfel dat dat werkt met een ipod touch ;) . Anders had ik wel gnupod gebruikt oid :P .
Zo te zien wel:
http://yuo.be/wiki/dop:start

Alleen touch 4g met iOS 4.1 niet ...

GNUpod is al erg lang niet echt meer geupdate, het werkt prima met oudere modellen maar met nieuwere modellen geeft het inderdaad problemen, dit omdat apple het steeds nodig vindt om trucjes te verzinnen zodat je *alleen* itunes kunt gebruiken.
Mja, erg vervelend. Ik gebruikte Sharepod, maar toen ik eenmaal een update had uitgevoerd naar iOS4 werkte dat niet meer. En sindsdien is er geen nieuwe versie meer uitgekomen van Sharepod helaas.
CopyTrans schijnt dan wel weer te werken, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: iTunes probleem

Bericht door Vis »

Ace of Spades schreef:Ik ben blij dat je het probleem nog steeds zo kan verdraaien dat het bij de ander ligt.
Of je accepteert gewoon dat je niet met bepaalde programma's om kan gaan, dan zijn we er ook.
Ace of Spades schreef:Dat het anders werkt dan Winamp is niet anders dan een verademing.
Oh god, wat is er nu weer mis met Winamp?
Ace of Spades schreef:iTunes is (zeker onder Windows) mijn inziens een te log programma, wat mijn grootste bezwaar is. Verder vind ik de interface niet prettig en hangt er te veel meuk aan.
Het is geen light-weight Foobar en het doet inderdaad veel meer dan enkel muziek afspelen. De naam iTunes is dan ook niet echt toepasselijk meer, maar goed. De interface erg duidelijk, clean en gemakkelijk te gebruiken. Je mag het niet prettig vinden, maar dan heb je 't toch echt niet over een probleem van iTunes.
Ace of Spades schreef:Elk nieuw programma brengt weer een andere manier van gebruik met zich mee. Daar heb ik me op aangepast toen ik van Winamp naar Foobar overstapte en ook toen ik overstapte op Linux, waardoor ik Amarok ben gaan gebruiken. Amarok was ik bijvoorbeeld snel aan gewend en is prettig in gebruik.
Amarok... je bedoelt dit? http://amarok.kde.org/files/amarok_23.jpg :')

En dan zeuren over de iTunes-interface :rofl: Ik moet toegeven Ace, humor heb je wel.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: iTunes probleem

Bericht door Miriam »

Vis schreef:
Ace of Spades schreef:Ik ben blij dat je het probleem nog steeds zo kan verdraaien dat het bij de ander ligt.
Of je accepteert gewoon dat je niet met bepaalde programma's om kan gaan, dan zijn we er ook.
You did it again
Ace of Spades schreef:Dat het anders werkt dan Winamp is niet anders dan een verademing.
Oh god, wat is er nu weer mis met Winamp?[/quote]

Er zit teveel meuk bij tegenwoordig.
Ace of Spades schreef:iTunes is (zeker onder Windows) mijn inziens een te log programma, wat mijn grootste bezwaar is. Verder vind ik de interface niet prettig en hangt er te veel meuk aan.
Het is geen light-weight Foobar en het doet inderdaad veel meer dan enkel muziek afspelen. De naam iTunes is dan ook niet echt toepasselijk meer, maar goed. De interface erg duidelijk, clean en gemakkelijk te gebruiken. Je mag het niet prettig vinden, maar dan heb je 't toch echt niet over een probleem van iTunes.[/quote]

tenzij er meerdere mensen het zelfde probleem onder vinden.
Ace of Spades schreef:Elk nieuw programma brengt weer een andere manier van gebruik met zich mee. Daar heb ik me op aangepast toen ik van Winamp naar Foobar overstapte en ook toen ik overstapte op Linux, waardoor ik Amarok ben gaan gebruiken. Amarok was ik bijvoorbeeld snel aan gewend en is prettig in gebruik.
Amarok... je bedoelt dit? http://amarok.kde.org/files/amarok_23.jpg :')

En dan zeuren over de iTunes-interface :rofl: Ik moet toegeven Ace, humor heb je wel.[/quote]

kinderachtig
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: iTunes probleem

Bericht door Vis »

Miriam schreef:
Vis schreef:
Ace of Spades schreef:Ik ben blij dat je het probleem nog steeds zo kan verdraaien dat het bij de ander ligt.
Of je accepteert gewoon dat je niet met bepaalde programma's om kan gaan, dan zijn we er ook.
You did it again
Oops...
Afbeelding
Miriam schreef:
Vis schreef:
Ace of Spades schreef:Dat het anders werkt dan Winamp is niet anders dan een verademing.
Oh god, wat is er nu weer mis met Winamp?
Er zit teveel meuk bij tegenwoordig.
Dat is allemaal uit te zetten. Oude layout en het is nogsteeds een erg minimalistisch programma. En als je er meer meuk bij wil kun je 't gewoon aanzetten.
Miriam schreef:
Vis schreef:
Ace of Spades schreef:iTunes is (zeker onder Windows) mijn inziens een te log programma, wat mijn grootste bezwaar is. Verder vind ik de interface niet prettig en hangt er te veel meuk aan.
Het is geen light-weight Foobar en het doet inderdaad veel meer dan enkel muziek afspelen. De naam iTunes is dan ook niet echt toepasselijk meer, maar goed. De interface erg duidelijk, clean en gemakkelijk te gebruiken. Je mag het niet prettig vinden, maar dan heb je 't toch echt niet over een probleem van iTunes.
tenzij er meerdere mensen het zelfde probleem onder vinden.
Er is dus geen probleem, enkel een voorkeur.
Miriam schreef:
Vis schreef:
Ace of Spades schreef:Elk nieuw programma brengt weer een andere manier van gebruik met zich mee. Daar heb ik me op aangepast toen ik van Winamp naar Foobar overstapte en ook toen ik overstapte op Linux, waardoor ik Amarok ben gaan gebruiken. Amarok was ik bijvoorbeeld snel aan gewend en is prettig in gebruik.
Amarok... je bedoelt dit? http://amarok.kde.org/files/amarok_23.jpg :')

En dan zeuren over de iTunes-interface :rofl: Ik moet toegeven Ace, humor heb je wel.
kinderachtig
Ik oefen vast voor de Star Trek-fan met kinderen uitzending, mag ik?!

En leer quoten :(
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: iTunes probleem

Bericht door Ace of Spades »

Vis schreef:
Ace of Spades schreef:Ik ben blij dat je het probleem nog steeds zo kan verdraaien dat het bij de ander ligt.
Of je accepteert gewoon dat je niet met bepaalde programma's om kan gaan, dan zijn we er ook.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem
Vis schreef:
Ace of Spades schreef:Dat het anders werkt dan Winamp is niet anders dan een verademing.
Oh god, wat is er nu weer mis met Winamp?
Het was dus een simplistisch programma. Ik zocht op een gegeven moment een programma met iets meer opties op bepaald gebied, zoals taggen en het afspelen van vreemde bestandsformaten. Dit bleek in foobar prettiger te werken.
Later heb ik het nog wel eens geïnstalleerd en toen bleek het een onduidelijk en groot programma te zijn geworden en ben ik er maar vanaf gebleven.
Vis schreef:
Ace of Spades schreef:iTunes is (zeker onder Windows) mijn inziens een te log programma, wat mijn grootste bezwaar is. Verder vind ik de interface niet prettig en hangt er te veel meuk aan.
Het is geen light-weight Foobar en het doet inderdaad veel meer dan enkel muziek afspelen. De naam iTunes is dan ook niet echt toepasselijk meer, maar goed. De interface erg duidelijk, clean en gemakkelijk te gebruiken. Je mag het niet prettig vinden, maar dan heb je 't toch echt niet over een probleem van iTunes.
Als de interface van een programma de gebruiker niet aanstaat is dat een probleem van het programma, omdat de gebruiker dan een ander programma gaat gebruiken. Maargoed, dit blijft een punt van smaak en daar valt niet over te twisten zeggen ze. Hoewel het volgens mij vrij duidelijk is dat de manier waarop albums worden weergegeven gewoon onoverzichtelijk is bij grote collecties.
Vis schreef:
Ace of Spades schreef:Elk nieuw programma brengt weer een andere manier van gebruik met zich mee. Daar heb ik me op aangepast toen ik van Winamp naar Foobar overstapte en ook toen ik overstapte op Linux, waardoor ik Amarok ben gaan gebruiken. Amarok was ik bijvoorbeeld snel aan gewend en is prettig in gebruik.
Amarok... je bedoelt dit? http://amarok.kde.org/files/amarok_23.jpg :')

En dan zeuren over de iTunes-interface :rofl: Ik moet toegeven Ace, humor heb je wel.
Gelukkig valt te interface aan te passen (zoals dat altijd mogelijk zou moeten zijn) :) .

http://dl.dropbox.com/u/2124185/amarok.jpeg

En dit werkt prettig. Gehele collectie op een overzichtelijke manier links weergegeven en een album of nummer is zo naar de playlist rechts te slepen. Indien een groter playlistscherm gewenst is kan ik altijd het context menu onderin weghalen, maar ik zie graag de albumart.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: iTunes probleem

Bericht door Punisher »

Het ding met WinAmp is dat niet fatsoenlijk tags cached, als je dus vrij veel nummers in de playlist hebt staan is dit nogal traag omdat elke keer bestanden uitgelezen moeten worden (disk I/O is "duur"), wat een enorme vertraging oplevert als je meer dan een handjevol bestanden inlaad.

Typisch voorbeeld van het verschil tussen "Simpel" (Wat goed is) en "Simplistisch" (Hetgeen niet goed is).
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: iTunes probleem

Bericht door Vis »

Jij begint met het "feit" dat iTunes een "baggerprogramma" is :roll:
Ace of Spades schreef:Het was dus een simplistisch programma. Ik zocht op een gegeven moment een programma met iets meer opties op bepaald gebied, zoals taggen en het afspelen van vreemde bestandsformaten. Dit bleek in foobar prettiger te werken.
Later heb ik het nog wel eens geïnstalleerd en toen bleek het een onduidelijk en groot programma te zijn geworden en ben ik er maar vanaf gebleven.
Nouja, het is nog net zo klein als 10 jaar geleden; ligt er maar net aan wat je aan- of uitzet.
Ace of Spades schreef:Als de interface van een programma de gebruiker niet aanstaat is dat een probleem van het programma, omdat de gebruiker dan een ander programma gaat gebruiken.
Nee, het is een probleem van het programma als de interface niet gewoon goed bruikbaar is op basis van usability heuristieken. Dat is bij iTunes niet het geval. Zoals ik al zei: het is geen probleem van het programma, maar een voorkeur van de persoon die het gebruikt.
Ace of Spades schreef:Maargoed, dit blijft een punt van smaak en daar valt niet over te twisten zeggen ze. Hoewel het volgens mij vrij duidelijk is dat de manier waarop albums worden weergegeven gewoon onoverzichtelijk is bij grote collecties.
Je hebt 4 verschillende weergaven. Lijst, lijst met album art, alleen album-afbeeldingen, cover flow. Wat vind je hier niet overzichtelijk aan? Alles is alfabetisch of per genre, of per jaar, etc... Hoe doet iets als Amarok het beter?
Ace of Spades schreef:Gelukkig valt te interface aan te passen (zoals dat altijd mogelijk zou moeten zijn) :) .
De usability bij programma's waarbij je zelf de interface kan aanpassen is over 't algemeen niet zo heel hoog. En dat is weer iets van iTunes wat gewoon anders werkt. Het programma heeft een hele duidelijke focus en werkt op een specifieke manier. Daar is het programma voor geschreven, en daarop is de UI ingesteld om dit zo goed mogelijk te ondersteunen.
Qua interface vind ik dit behoorlijk verschrikkelijk, maar goed :) Bij iTunes kun je inderdaad niet alles zien én wat er speelt in een scherm ernaast (enkel bovenaan wordt het weergegeven). Al zijn er heel veel programma's die coverart als widget op je desktop zetten van wat er aan het spelen is als je iTunes niet gebruikt (of in een andere weergave zit). Al weet ik zo niet of die er ook voor Windows zijn.
Punisher schreef:Het ding met WinAmp is dat niet fatsoenlijk tags cached, als je dus vrij veel nummers in de playlist hebt staan is dit nogal traag omdat elke keer bestanden uitgelezen moeten worden (disk I/O is "duur"), wat een enorme vertraging oplevert als je meer dan een handjevol bestanden inlaad.
Je kan ze vooraf inladen, dan duurt het inderdaad even, of ze worden pas gelezen zodra je 't nummer aanklikt en dan gaat het inladen direct. Maar ik gebruik Winamp nooit meer voor collectie, dus heb er nooit meer zo'n last van :) En wat is lang... tja. Een grote zooi mp3s in een programma gooien en tags uit laten lezen zal altijd even duren?
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: iTunes probleem

Bericht door Ace of Spades »

Vis schreef:
Jij begint met het "feit" dat iTunes een "baggerprogramma" is :roll:
Ben jij een incarnatie van iTunes?
Vis schreef:
Ace of Spades schreef:Het was dus een simplistisch programma. Ik zocht op een gegeven moment een programma met iets meer opties op bepaald gebied, zoals taggen en het afspelen van vreemde bestandsformaten. Dit bleek in foobar prettiger te werken.
Later heb ik het nog wel eens geïnstalleerd en toen bleek het een onduidelijk en groot programma te zijn geworden en ben ik er maar vanaf gebleven.
Nouja, het is nog net zo klein als 10 jaar geleden; ligt er maar net aan wat je aan- of uitzet.
Dat zou kunnen, zoals ik zei, ben ik er maar vanaf gebleven.
Vis schreef:
Ace of Spades schreef:Als de interface van een programma de gebruiker niet aanstaat is dat een probleem van het programma, omdat de gebruiker dan een ander programma gaat gebruiken.
Nee, het is een probleem van het programma als de interface niet gewoon goed bruikbaar is op basis van usability heuristieken. Dat is bij iTunes niet het geval. Zoals ik al zei: het is geen probleem van het programma, maar een voorkeur van de persoon die het gebruikt.
Wat het mijn inziens impliciet een probleem van het programma maakt, maar dat ligt uiteraard wat complexer. De ontwerpers kunnen er ook een bepaalde filosofie ingestopt hebben en die per se willen uitdragen.
Vis schreef:
Ace of Spades schreef:Maargoed, dit blijft een punt van smaak en daar valt niet over te twisten zeggen ze. Hoewel het volgens mij vrij duidelijk is dat de manier waarop albums worden weergegeven gewoon onoverzichtelijk is bij grote collecties.
Je hebt 4 verschillende weergaven. Lijst, lijst met album art, alleen album-afbeeldingen, cover flow. Wat vind je hier niet overzichtelijk aan? Alles is alfabetisch of per genre, of per jaar, etc... Hoe doet iets als Amarok het beter?
De standaardoptie is bij de nieuwe itunes anders, voorheen was dat een grid met alle covers. Onoverzichtelijk en traag. De List of Album list view is al stukken beter, maar bij Amarok vind ik het prettiger dat slechts de artiest wordt weergegeven. Bij grote collecties scheelt dit scrollen. Maar dit is overkomelijk en ook niet mijn grootste probleem met itunes.
Vis schreef:
Ace of Spades schreef:Gelukkig valt te interface aan te passen (zoals dat altijd mogelijk zou moeten zijn) :) .
De usability bij programma's waarbij je zelf de interface kan aanpassen is over 't algemeen niet zo heel hoog. En dat is weer iets van iTunes wat gewoon anders werkt. Het programma heeft een hele duidelijke focus en werkt op een specifieke manier. Daar is het programma voor geschreven, en daarop is de UI ingesteld om dit zo goed mogelijk te ondersteunen.
Dat is een ontwerpkeuze. Valt niet zozeer goed of fout te noemen, maar ik vind dat die mogelijkheid er wel hoort te zijn.
Vis schreef:
Qua interface vind ik dit behoorlijk verschrikkelijk, maar goed :)
Tja...geen itunes he :roll:
Vis schreef:Bij iTunes kun je inderdaad niet alles zien én wat er speelt in een scherm ernaast (enkel bovenaan wordt het weergegeven). Al zijn er heel veel programma's die coverart als widget op je desktop zetten van wat er aan het spelen is als je iTunes niet gebruikt (of in een andere weergave zit). Al weet ik zo niet of die er ook voor Windows zijn.
Dat zal vast wel. Ik gooi de muziekspeler altijd op mijn rechterscherm om er makkelijk bij te kunnen.



Zoals ik al zei is de interface niet mijn grootste probleem. Dus, voordat dit geen leuke discussie meer is, waar het al naartoe begint te neigen wil ik er het laatste over zeggen.

Voor mij persoonlijk is het een te log programma voor het afspelen van enkel muziek. Als ik films wil zien gebruik ik wel mplayer of vlc. Een muziekspeler moet simpel en clean zijn, maar wel opties als taggen en het afspelen van velerlei formaten bieden. Dat maakt Foobar voor mij een prettig programma, een hoop opties in een klein pakket die niet afleiden van zijn belangrijkste functie, muziek afspelen. Amarok biedt minder opties, maar is onder linux het beste wat ik tot nu toe ben tegen gekomen en voldoet over het algemeen goed.
itunes komt met een gigantische download, een hoop opties die mij niet interesseren maar wel afleiden. Ook nu is er blijkbaar wat nieuws, Ping, en dat staat dan groot rechts in een kolom. Ja, die kolom kan weg, maar dat is toch irritant? Verder vind ik het vervelend dat ik gebruik moet maken van itunes om muziek op mijn ipod te gooien en is dat mijn inziens niet prettig uitgewerkt. Syncen werkt maar 1 kant op, waardoor je niet even muziek van een andere pc op je ipod kan zetten. En ik wil helemaal geen library aanmaken in itunes, want ik het gebruik het verder toch niet.
Maargoed, als jij het een prettig programma vindt, is dat prima. Gebruik het dan vooral. Ik vind het dat niet en dat laat ik graag blijken.
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: iTunes probleem

Bericht door SCC Dauntless »

Even om de aandacht op het topic weer te richten. Mijn probleem is opgelost. Vraag me niet hoe...
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: iTunes probleem

Bericht door Ace of Spades »

Hoe?
Gebruikersavatar
SCC Dauntless
Commander
Commander
Berichten: 1416
Lid geworden op: 16 jun 2004, 17:38
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: iTunes probleem

Bericht door SCC Dauntless »

Ace of Spades schreef:Hoe?
Flauw Alex, flauw
Plaats reactie