Star Trek 2012 Co-op game

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Gebruikersavatar
V'ger
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2013, 14:36
Locatie: Nabij Breda

Re: Star Trek 2012 Co-op game

Bericht door V'ger »

Ik houd van Co-op Xbox 360 games en de laatste waarvan ik genoten heb, was Marvel: Ultimate Alliance. Verwacht dat deze ook hoog gaat scoren, aan het huidige materiaal te zien.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Star Trek 2012 Co-op game

Bericht door Ace of Spades »

Volgens Tweakers is het (zoals ik al wel verwachtte van een filmgame) uitermate bagger.
http://tweakers.net/reviews/3048/star-trek-waren-alle-bugs-maar-ruimtewezens.html schreef:Star Trek - waren alle bugs maar ruimtewezens

Door Maarten Morshuis, zondag 26 mei 2013 08:00, views: 12.190 • Feedback

Het PR-geweld rond de nieuwe Star Trek-film ‘Into Darkness’ heeft in Nederland voor ons gevoel slechts op magere schaal huisgehouden. Als je niet van tijd tot tijd een rondje nieuwe filmtrailertjes maakt op het wereldwijde web, had reboot #2 van een van ‘s werelds betere sci-fi-franchises je zomaar stilletjes voorbij kunnen gaan. Moet je niet willen, want Star Trek is awesome en J.J. Abrams doet mee. Best een kijkje waard dus. Ergens geeft het wel aan hoe zwaar het Nederlandse biosvee volgens het PR-bureau van Paramount Pictures aan Star Trek tilt. Wij schatten iets als: niet tot nauwelijks.

Gespeeld op: Xbox 360
Ook verkrijgbaar voor: Windows, PlayStation 3

Nog veel minder exposure kreeg de tegelijkertijd gereleasede game, waar zeer waarschijnlijk ook niemand op zat te wachten - als iemand er überhaupt al van had gehoord. Het is dan ook een filmgame, en dit soort producten stelt traditioneel gezien slechts zeer zelden iets noemenswaardigs voor. Het is een beetje als het vervelende en onaantrekkelijke zusje van je beoogde liefje, dat van haar vader ook zo nodig met jullie mee moest naar dat ene feest. 'Het' draagt dan wel dezelfde naam, maar de twee lijken nauwelijks op elkaar en hebben slechts een minimale binding. Zo'n constructie zie je wel vaker bij games en films, recentelijk nog bij 007 Legends en Skyfall bijvoorbeeld. De game dient dan slechts als goedkope merchandise, omdat de marketing er toch al was. Niet bepaald een hoopgevend precedent voor een entertainmentproduct, en waarschijnlijk ook geen leuke opdracht voor Digital Extremes.

Deze toch al niet erg hoog aangeschreven Canadese studio kreeg de oneervolle taak iets neer te zetten dat in ieder geval de schijn op kon houden. Iets waar de goedgelovige consument zich tenminste nog in kon vergissen, omdat hij dacht dat de twee bij elkaar hoorden en dus kwalitatief gelijk zouden moeten zijn. Goed, het neerzetten van iets dat de schijnt ophoudt is in grote lijnen wel gelukt. Maar daar is ook meteen alles mee gezegd.

Kurk en Spok

Om te beginnen wordt er een totaal ander verhaal dan in de film gehanteerd. En dan bedoelen we niet de pro- of epilogue, of zelfs de 'spin-off waar de schurk uit de film een cameo of twee maakt'. Nee, gewoon iets compleet anders. Naast de jonge versies van Kirk, Spock en alle crewleden spelen de Gorn namelijk de hoofdrol van de slechteriken. Een ras waarvan het aantal verschijningsmomenten in de tv-serie op één hand is te tellen. Enkel de wat zwaardere Trekkies zullen ze dus kennen, onder andere van de beroemde scene uit de originele Kirk-saga. De Gorn zijn in het spel wel iets minder knullig gemaakt. Simpel gesteld zijn het grote, afschrikwekkende hagedissen. Origineel is anders, maar goed. We geven ze het voordeel van de twijfel, want een ander verhaal hoeft niet per definitie een slechter verhaal te zijn. Het is slechts opmerkelijk dat de film en game tegelijk uitkomen als ze inhoudelijk niks met elkaar van doen hebben. Overigens heeft de voltallige cast van de film wel de stemmen en gelijkenissen aan het spel geleend.

In de promo-trailers van deze game zien we trouwens nog hoe Namco de bekendheid van de klassieke Gorn-scene probeert uit te melken (http://www.youtube.com/#/watch?v=4hnBp7x2QAE), op een wel heel goedkope manier. Tevens wordt hier pijnlijk duidelijk dat de oude Shatner zich tegenwoordig overal voor paal laat zetten.
‘Bro-op’

Het grote selling point van Star Trek moet toch wel de ‘Bro-op’ zijn, waar de producers tijdens de vorige E3 ook al de focus op richtten. Alle campaign-missies zijn namelijk zowel alleen als met zijn tweeën te spelen, waarbij je samen golven vijanden afslacht, elkaar revived indien nodig en tegelijk op knopjes drukt om vastzittende deuren open te breken. Bekende stof.

Schieten en hacken

Visueel gezien heeft de game heel ergens in de verte wel wat weg van Mass Effect, en ook de gevechtsbasics werken ongeveer hetzelfde. In de 1-speler-modus is het bijvoorbeeld zo dat je de andere speler op een vergelijkbare manier commando's kunt geven. De diepte hiervan is echter wel ernstig beperkt. Als Kirk kun je Spock - en vice versa - eigenlijk alleen ergens naartoe laten lopen of een basale actie uit laten voeren, zoals een vijand beschieten of een deurslot hacken. 90 procent van de game bestaat dan ook uit deze twee handelingen, dus dat is niet verwonderlijk. En dat gaat zo’n tien uur lang door, zonder traditionele multiplayer of andere gamemodes. Je begrijpt, alle vergelijkingen met Mass Effect houden hier direct op.

Verder is Star Trek gewoon een heel erg slecht spel. Mooier kunnen we het niet maken. Animatiebugs, PS2-era graphics, game-breaking AI glitches, oersaaie klimstukken, alle boxjes worden gechecked. Binnen een half uur na het begin devolueert de game in een eindeloze brei aan ongeïnspireerde grijze drab. Afwisselingen komen in de vorm van glij-, vlieg- en val-stukken, waarbij je in ieder geval nog de illusie krijgt dat je met enige vaart richting finish gaat. Maar ook deze zijn van korte duur en bovendien worden ze afgewisseld met hemeltergende zwemstukken. En dan de hack-minigames. We hopen dat je van Snake en Memory houdt...

Conclusie

Er is geen excuus voor de stuitend lage kwaliteit van Star Trek. We hebben de hele game doorgespeeld en op basis van wat we hebben gezien kunnen we ons niet voorstellen dat Namco Bandai of Digital Extremes ooit het plan heeft gehad een kwalitatief goed spel te maken. Dit is vanaf dag één een ambitieloze cash-in geweest. Dat soort gedrag moet je als consument direct afstraffen. En er is natuurlijk maar één manier om dat te doen: niet kopen.

Pluspunten:
+ Star Trek
+ De game is in ieder geval speelbaar


Minpunten:
- Saaier dan in de file staan
- Rijk bezaaid met bugs en glitches
- Grafisch onvergeeflijk lelijk
- Geen features buiten de hoofdcampaign


Eindcijfer: 3

Titel Star Trek
Platform Windows, Xbox 360, PlayStation 3
Ontwikkelaar Digital Extremes
Uitgever Namco Bandai
Releasedatum Reeds verschenen
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Star Trek 2012 Co-op game

Bericht door Trekscaper »

Er is een reden dat ik nog niet mijn mening heb gegeven over deze game. Ik heb het recent uitgespeeld en ben het met alle reviews eens. Het is een bagger game, vol met bugs, irritante terugkerende puzzels (echt vreselijk) en het ziet er niet uit. Maar het is een Star Trek game en die zijn erg schaars hedendaags. Dus daar speel ik het voor. En de cast spreekt ook de stemmen in en dat is een grote pluspunt naast de soundtrack van Michael Giacchino.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Star Trek 2012 Co-op game

Bericht door The Silencer »

Trekscaper schreef:Maar het is een Star Trek game en die zijn erg schaars hedendaags.
Om diezelfde reden moesten we pauperseries als DS9, Voyager en Entersuck ook slikken. "Het was Star Trek en we mochten blij zijn dat het er was, maakt niet uit hoe slecht.".
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Star Trek 2012 Co-op game

Bericht door USS Enterprise »

DS9 is toch wel een van de beste Startrek serie.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Star Trek 2012 Co-op game

Bericht door X-File »

Echt Star Trek wil ik de serie niet noemen. De eerdere seizoenen, met afleveringen als Move Along Home wel, de rest, het overkoepelende verhaal, zeer zeker niet.

Het was wel een betere serie, maar niet echt Trek.

En het wil wel wat zeggen als een aflevering als Move Along Home wel in de lijn van Star Trek episodes ligt.
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Star Trek 2012 Co-op game

Bericht door USS Enterprise »

Maar is Enterprise dan wel echt Star Trek, want seizoen 1 en 2 heette geen Star Trek.
Ik vind dat DS9 is doorontwikkeld uit TNG waar Voyager en Enterprise stil bleven staan/ achteruit gingen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Star Trek 2012 Co-op game

Bericht door Vis »

X-File schreef:Echt Star Trek wil ik de serie niet noemen. De eerdere seizoenen, met afleveringen als Move Along Home wel, de rest, het overkoepelende verhaal, zeer zeker niet.

Het was wel een betere serie, maar niet echt Trek.

En het wil wel wat zeggen als een aflevering als Move Along Home wel in de lijn van Star Trek episodes ligt.
Dude, ze gingen helemaal naar het GQ.. als dat geen Trek is... :p
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Star Trek 2012 Co-op game

Bericht door X-File »

Sinds Children of Time (S5x22) niet meer.
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Star Trek 2012 Co-op game

Bericht door HelloCath »

Vorige maand heb ik deze game voor mijn verjaardag gekregen.
Hoewel ik eigenlijk niet echt een gamer ben moet ik zeggen dat ik dit spel erg leuk vind.
Maar misschien komt het wel omdat A. Het van Star Trek is en B. Ik heb het gevoel dat hij voor een ervaren gamer te makkelijk is. Want ik ga niet elk uur dood.
Plaats reactie