Het algemene hardware topic.

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door captain crash »

Vis schreef:
captain crash schreef:
Overheid waarschuwt voor lek in iPhone- en iPadbrowser
Ook niet echt hardware, maar goed :) Zelfde probleem bestaat overigens in IE9 op WP7, en in de Honeycomb (3.x) browser (maar >85% zit nog op Android 2.x dus dat maakt weinig uit :'))
Klopt en klopt. Was alleen ff niet een andere plek waar het "passend" was. Vond het nogal een onzinbericht eigenlijk...
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door Vis »

Weer even over Square. Ze hebben hun "Card Case" app geupdate en omgedoopt tot "Pay with Square": https://squareup.com/pay-with-square (zie ook filmpje).

Ik vind dit toch wel een prachtige vooruitgang. Natuurlijk nutteloos voor ons, want hier wordt het niet gebruikt, maar ondanks alle NFC-ideeën waarmee je in de toekomst overal zou kunnen betalen is dit tenminste iets wat nú bestaat, en alles een heel stuk makkelijker werkt. En het enige wat je nodig hebt is een telefoon met data-abonnement, en dat is doodnormaal tegenwoordig. Had je je 10 jaar terug kunnen bedenken dat je gewoon een winkel binnen kon lopen en automatisch betaalt zonder ook maar iets te hoeven doen?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door Vis »

Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door MajinSource »

:thumbs: Top zal mooi werken op mijn systeem
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door MajinSource »

Hmz, het ziet er naar uit dat mijn Plextor DVD brander het begeven heeft :( Hij zit er net wat meer dan een jaar in dus volgens mij heb ik er nog garantie op. :{

Hij las eerst alle soorten schijven niet meer (van DVD's tot CD's en blanco DVD's) heb vanalles gebrobeerd. Toen probeerde ik de firmware drivers opnieuw er op te zetten (upgraden) maar nu ziet mijn systeem heel dat station niet meer. :?

Morgen maar eens de bon opzoeken en maandag maar bellen naar Plextor klantenservice. :)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door The Silencer »

Ik hoop het voor je, vaak is die garantie net een jaar...en ongeacht de garantieduur, natuurlijk gaan die dingen altijd kapot net nadat de garantie is afgelopen.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door MajinSource »

Dat is idd zo, maar ik heb mijn bouwdocument nog even nagekeken en op elk onderdeel heb minstens 2 jaar garantie (bij sommige zelfs 3). Maar precies bij die brander stond garantie onbekend ;-(
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door The Silencer »

MajinSource schreef:Dat is idd zo, maar ik heb mijn bouwdocument nog even nagekeken en op elk onderdeel heb minstens 2 jaar garantie (bij sommige zelfs 3). Maar precies bij die brander stond garantie onbekend ;-(
Dan zou ik het iig proberen, zolang er niet "1 jaar" of minder op staat.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door MajinSource »

Slincy schreef:
MajinSource schreef:Dat is idd zo, maar ik heb mijn bouwdocument nog even nagekeken en op elk onderdeel heb minstens 2 jaar garantie (bij sommige zelfs 3). Maar precies bij die brander stond garantie onbekend ;-(
Dan zou ik het iig proberen, zolang er niet "1 jaar" of minder op staat.
Klopt ik ga morgen sowieso even naar Plextor bellen.
Ik heb met mijn oude Plextor brander ook 6 jaar gedaan. Toen heb ik die gehele computer weggedaan en deze gebouwd.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door MajinSource »

Heb met Plextor gebeld en ik kreeg te horen dat ik ook op mijn brander 2 jaar garantie heb, dus valt het nog binnen die garantie :*D .

Op internet een RMA request aangemaakt en nu afwachten.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door Vis »

Iemand ervaringen met monitorarmen?

Ik zoek een arm om te bevestigen aan m'n bureau voor een 20" widescreen tft, 6.5kg en een 100x100mm vesa-mount, en waarschijnlijk later een 24" (die tegenwoordig nog lichter is dan een oude 20") Voorwaarde is dat ie, naast het gewicht dragen zonder m'n bureau om te buigen, goed wendbaar is en allemaal kanten op kan draaien, evenals (heel) laag bij het bureau kan komen.

Ik heb momenteel de Ergotron MX Desk Mount LCD Arm op het oog. Ziet er goed uit qua mogelijkheden, volgens mij ook een redelijk goed merk, goede recensies, en is schijnbaar ook geschikt voor vissen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door Punisher »

In heb 2 van deze:
http://www.newstar.eu/default.asp?pagei ... &alstart=0

Vrij tevreden over.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door Vis »

Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door X-File »

Vandaag en OCZ Vertex 3 240GB SSD binnengekregen. Mijn laptop gaat een beetje gepimpt worden. Genoeg ruimte, prima snelheid.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door Vis »

X-File schreef:Vandaag en OCZ Vertex 3 240GB SSD binnengekregen. Mijn laptop gaat een beetje gepimpt worden. Genoeg ruimte, prima snelheid.
Nice :good: Eén nadeel: zodra je aan een OS op een SSD bent gewend
kun je niet meer met een normale HD werken zonder heel boos te worden :')
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door X-File »

Daar had ik al last van. Mijn desktop heeft al een SSD. Laptop is te traag gewoon!

Net klaar met installeren... NICE!
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door MajinSource »

Ik heb deze week van Plextor een gloednieuwe brander toegestuurd gekregen! :*D En die heb ik net ingebouwd, maar de computer ziet deze ook al niet :-( Misschien dat het dan toch wat anders moet zijn, iemand een idee?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door The Silencer »

MajinSource schreef:Ik heb deze week van Plextor een gloednieuwe brander toegestuurd gekregen! :*D En die heb ik net ingebouwd, maar de computer ziet deze ook al niet :-( Misschien dat het dan toch wat anders moet zijn, iemand een idee?
Computer een keer naar SpecSaver sturen? Met een nieuwe bril ziet hij hem misschien wel.

:')

Sorry. Domme vraag misschien, maar de bekabeling is goed? Misschien dat er een kabelbreuk in de datakabel zit waardoor hij de brander niet ziet?
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door MajinSource »

Ja dat dacht ik toen ook met die andere brander, daar heb ik meerdere SATA verbindingen geprobeerd maar zonder resultaat. Dat zal bij deze ook wel zijn, maar ik wil het toch zeker weten. Dus dat ga ik morgen even testen (heb nu geen zin meer om die kast open te maken). :{
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door X-File »

Wellicht een update voor je bios nodig? Wat is het type nummer van die plextor? Googke heeft vaak wel raad.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door Vis »

Gaan de lampjes aan / gaat ie open / zit er power op (ja, dat vergeten mensen :P)?
In de BIOS geen dingen uitgeschakeld waardoor heel de drive niet gezien wordt?
Komt ie voorbij in de info op een van de boot-schermen?
Als je er een boot disk instopt, wordt die dan gepakt? (Let ook op boot sequence in de BIOS; hiervoor eerst cd, daarna hd)
Zie je 'm in veilige modus wel?
Komt ie voorbij in Config scherm > Systeem > Apparaatbeheer (of hoe dat nu ook heet in Windows whatever)?
Geen conflict met software als Daemon Tools waarbij iets is uitgeschakeld?
Zie je 'm in een ander OS? Bijv. even booten met een Live Linux CD (of thumb drive, bijv. www.slax.org of zie Google)
Andere computer om te proberen of ie 'm daar wel in ziet?
Zelfde kabels geprobeerd op de HD of een andere drive waarvan je weet dat ie 't doet?
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door MajinSource »

Blubsel schreef:1 - Gaan de lampjes aan / gaat ie open / zit er power op (ja, dat vergeten mensen :P)?
2 - In de BIOS geen dingen uitgeschakeld waardoor heel de drive niet gezien wordt?
3 - Komt ie voorbij in de info op een van de boot-schermen?
4 - Als je er een boot disk instopt, wordt die dan gepakt? (Let ook op boot sequence in de BIOS; hiervoor eerst cd, daarna hd)
5 - Zie je 'm in veilige modus wel?
6 - Komt ie voorbij in Config scherm > Systeem > Apparaatbeheer (of hoe dat nu ook heet in Windows whatever)?
7 - Geen conflict met software als Daemon Tools waarbij iets is uitgeschakeld?
8 - Zie je 'm in een ander OS? Bijv. even booten met een Live Linux CD (of thumb drive, bijv. http://www.slax.org of zie Google)
9 - Andere computer om te proberen of ie 'm daar wel in ziet?
10 - Zelfde kabels geprobeerd op de HD of een andere drive waarvan je weet dat ie 't doet?
1 - Tuurlijk wel :)
2 - Nee ik heb in de bios niks veranderd, doe ik nooit meer nadat ik hem heb ingesteld bij eerste gebruik.
3 - dat weet ik niet zeker, hij blijft bij het booten wel lang erop hangen voor dat hij vanaf de hdd opstart.
4 - CD staat bij mij altijd voor de HDD; heb ik nog niet geprobeerd ga ik nog wel ff zo doen.
5 - heb ik nog niet geprobeerd ga ik nog wel ff zo doen.
6 - Nee staat hij ook niet, zelfs niet als ?
7 - Nope, thans niet dat ik weet.
8 - Zie 4
9 - heb ik niet :( helaas en hij past niet in mijn laptop
10 - :Y
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door Vis »

Afbeelding
Spoiler (weergeven)
Sorry, die moest ik even posten :P

http://www.imdb.com/title/tt0487831/
 
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door MajinSource »

Blubsel schreef:Afbeelding
Spoiler (weergeven)
Sorry, die moest ik even posten :P

http://www.imdb.com/title/tt0487831/
 
Ze hadden daarna een geniaal antwoordapparaat voor met bandjes en al :lachhuil:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door The Silencer »

MajinSource schreef:
Blubsel schreef:Afbeelding
Spoiler (weergeven)
Sorry, die moest ik even posten :P

http://www.imdb.com/title/tt0487831/
 
Ze hadden daarna een geniaal antwoordapparaat voor met bandjes en al :lachhuil:
IT Crowd :pray:
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door Punisher »

MajinSource schreef:
Blubsel schreef:1 - Gaan de lampjes aan / gaat ie open / zit er power op (ja, dat vergeten mensen :P)?
2 - In de BIOS geen dingen uitgeschakeld waardoor heel de drive niet gezien wordt?
3 - Komt ie voorbij in de info op een van de boot-schermen?
4 - Als je er een boot disk instopt, wordt die dan gepakt? (Let ook op boot sequence in de BIOS; hiervoor eerst cd, daarna hd)
5 - Zie je 'm in veilige modus wel?
6 - Komt ie voorbij in Config scherm > Systeem > Apparaatbeheer (of hoe dat nu ook heet in Windows whatever)?
7 - Geen conflict met software als Daemon Tools waarbij iets is uitgeschakeld?
8 - Zie je 'm in een ander OS? Bijv. even booten met een Live Linux CD (of thumb drive, bijv. http://www.slax.org of zie Google)
9 - Andere computer om te proberen of ie 'm daar wel in ziet?
10 - Zelfde kabels geprobeerd op de HD of een andere drive waarvan je weet dat ie 't doet?
1 - Tuurlijk wel :)
2 - Nee ik heb in de bios niks veranderd, doe ik nooit meer nadat ik hem heb ingesteld bij eerste gebruik.
3 - dat weet ik niet zeker, hij blijft bij het booten wel lang erop hangen voor dat hij vanaf de hdd opstart.
4 - CD staat bij mij altijd voor de HDD; heb ik nog niet geprobeerd ga ik nog wel ff zo doen.
5 - heb ik nog niet geprobeerd ga ik nog wel ff zo doen.
6 - Nee staat hij ook niet, zelfs niet als ?
7 - Nope, thans niet dat ik weet.
8 - Zie 4
9 - heb ik niet :( helaas en hij past niet in mijn laptop
10 - :Y
Staat 't ding wel in de device manager? Start menu, rechtermuis knop op computer -> Manage (Beheren) -> Links Device Manager (Apparaatbeheer).
Als het goed is staat het in de categorie DVD/CD-ROM devices.

Je kan ook eens bij Disk Management (Schijfbeheer) kijken, soms is er geen gewoonweg geen drive letter aangewezen.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door MajinSource »

^ Nee, had ik ook al gecheckt; zie optie 6 :)
MajinSource schreef:
Blubsel schreef:1 - Gaan de lampjes aan / gaat ie open / zit er power op (ja, dat vergeten mensen :P)?
2 - In de BIOS geen dingen uitgeschakeld waardoor heel de drive niet gezien wordt?
3 - Komt ie voorbij in de info op een van de boot-schermen?
4 - Als je er een boot disk instopt, wordt die dan gepakt? (Let ook op boot sequence in de BIOS; hiervoor eerst cd, daarna hd)
5 - Zie je 'm in veilige modus wel?
6 - Komt ie voorbij in Config scherm > Systeem > Apparaatbeheer (of hoe dat nu ook heet in Windows whatever)?
7 - Geen conflict met software als Daemon Tools waarbij iets is uitgeschakeld?
8 - Zie je 'm in een ander OS? Bijv. even booten met een Live Linux CD (of thumb drive, bijv. http://www.slax.org of zie Google)
9 - Andere computer om te proberen of ie 'm daar wel in ziet?
10 - Zelfde kabels geprobeerd op de HD of een andere drive waarvan je weet dat ie 't doet?
1 - Tuurlijk wel :)
2 - Nee ik heb in de bios niks veranderd, doe ik nooit meer nadat ik hem heb ingesteld bij eerste gebruik.
3 - dat weet ik niet zeker, hij blijft bij het booten wel lang erop hangen voor dat hij vanaf de hdd opstart.
4 - CD staat bij mij altijd voor de HDD; heb ik nog niet geprobeerd ga ik nog wel ff zo doen.
5 - heb ik nog niet geprobeerd ga ik nog wel ff zo doen.
6 - Nee staat hij ook niet, zelfs niet als ?
7 - Nope, thans niet dat ik weet.
8 - Zie 4
9 - heb ik niet :( helaas en hij past niet in mijn laptop
10 - :Y
In veilige modus zag ik hem ook niet. :{
Waarschijnlijk zijn mijn SATA poorten van mijn moederbord verrot. Ik heb eerst lopen rommelen met andere SATA kabels en poorten. totdat ik 1 van de 2 HDD's eruit haalde en hem daarop aansloot. Nadeel is dat beide HDD's erin moeten zitten anders start hij Windows niet op ;-( maar krijg ik een of andere script op het scherm na de POST. Waarschijnlijk foutje tijdens installatie van bios / windows omdat beide schijven al aanwezig waren met de installatie Maar toen ik mijn Linux Ubuntu Cd erin stopt startte hij wel ermee op, jammer alleen dat hij tijdens het opstarten van Linux vastloopt :-( Hij blijft hangen op Loading Linux Kernel, CD doet het wel want op mijn laptop pakte hij hem wel. Dus daarom denk ik dat mijn moederbord de schuldige is.
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door X-File »

Over dvd-drives gesproken...

Ik heb de PC van mijn lief maar eens overgezet naar Win7. Tot dusver draaide het bakkie altijd op Vista, maar het werd tijd voor wat anders.

Na mijn laptop voorzien te hebben van een nieuwe SSD schijf en een verse installatie, was het de beurt voor de oudste PC in huis. Ging allemaal vlekkeloos, wat extra profieltjes erop gezet voor vrienden die komen gamen etc.

Maar toen kwam de klapper. Ik was vergeten het laatje van de DVD-rom speler dicht te doen, ik draai met mijn stoel en... oei... DVD la kaput.

Vandaag bij de Saturn gekeken voor een nieuw apparaatje, maar daar was alleen een blu-ray / dvd-writer (lightscribe enabled) combi te verkrijgen.

Tja... toch maar gehaald.

Oftewel: dat apparaatje zit nu in mijn PC. de DVD-rom speler van die is weer verdwenen in het oude bakje.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door Vis »

Hehehe, dat heb ik ook wel eens gehad vroegah :') Daarna zo'n brander gekocht die geen lade heeft, maar waar je gewoon de disks in zo'n gleuf stopt (ja, BG, zo'n gleuf).
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:Hehehe, dat heb ik ook wel eens gehad vroegah :') Daarna zo'n brander gekocht die geen lade heeft, maar waar je gewoon de disks in zo'n gleuf stopt (ja, BG, zo'n gleuf).
Zo'n gleufding heb ik ook wel eens gehad. was wel fijn ja, geen gekloot met lades die niet dicht zijn :)
Plaats reactie