Het algemene hardware topic.

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door Punisher »

Ben aan het overwegen een Samsung Galaxy Note aan te schaffen (al ben ik er nog niet helemaal over uit).

Bij een nieuwe telefoon komt toch al snel een nieuw abonnement, Ik zat in de eerste instantie te denken om de telefoon gewoon los te kopen en een sim-only abonnement af te sluiten, maar tot mijn verbazing blijkt dat helemaal niet zo goedkoop!

Wat ik heb kunnen vinden van de grote providers staat hier onder, de totaalprijs is over 2 jaar.

Hi lijkt het beste te zijn, maar daar "lease" je een telefoon ipv. dat je 'em koopt, wat een beetje jammer is ...

Valt me verder op dat abonnementen een stuk duurder zijn geworden de laatste 2 jaar, voor mijn abonnement van 2 jaar terug betaal ik €22 per maand, dat is dan met "onbeperkt" internet & smartphone ...



Telefoon los: €440

====== SIM ONLY ======

Vodafone - €971.50
1GB Internet, 75 Bel/SMS, 14.4Mbps
9.50 + 0 * 6 + 29 * 18
€531.50

Tele2 - €912
1GB Internet, 100 Bel/SMS, 3.6Mbps
0 + 12 * 13 + 18 * 12
€372

KPN
Erg duur, niet interessant

Hi
Erg duur, niet interessant

T-Mobile - €932
500MB internet, 250 Bel/SMS, 3.6Mbps
0 + 0 * 0 + 20.50 * 24
€492

===== MET TELEFOON ======

Vodafone - €930
180 + 0 * 4 + 37.50 * 20
500MB internet, 90 Bel/SMS, 7MBps

Tele2 - €800.45
215.45 + 9 * 15 + 15 * 30
1GB internet, 100Bel/SMS, ?Mbps

KPN
Erg duur, niet interessant

Hi - €860.95
29.95 + 6 * 14 + 18 * 41.50
1GB internet, 75Bel/SMS, 7MBps
Let op: Toestellease!

T-Mobile - €781
99.95 + 9 * 17.47 + 15 * 34.95
500MB, 230 Bel/SMS, 3.6MBps
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door Vis »

Punisher schreef:Ben aan het overwegen een Samsung Galaxy Note aan te schaffen (al ben ik er nog niet helemaal over uit).
Koop dan een tablet ;)
Punisher schreef:Bij een nieuwe telefoon komt toch al snel een nieuw abonnement, Ik zat in de eerste instantie te denken om de telefoon gewoon los te kopen en een sim-only abonnement af te sluiten, maar tot mijn verbazing blijkt dat helemaal niet zo goedkoop!
Hou er ook rekening mee dat je dan twee jaar vastzit aan dat abonnement, en de telefoon het eerste jaar waarschijnlijk niet simlockvrij is.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door captain crash »

Hoeft geen twee jaar aan een abo vast te zitten, is net hoeveel je zelf direct voor de foon wil betalen. Simlockvrij is het ding vast officieel niet, maar daar is veel aan te doen ;) Mag ik vragen waarom je een Note wil?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door Vis »

captain crash schreef:Hoeft geen twee jaar aan een abo vast te zitten, is net hoeveel je zelf direct voor de foon wil betalen.
In die berekeningen hierboven gaat ie uit van 24 maanden in ieder geval. En als je een telefoon + abo koopt is 2-jarig altijd (veel) voordeliger dan 1-jarig.
captain crash schreef:Simlockvrij is het ding vast officieel niet, maar daar is veel aan te doen ;)
Wel weer extra gedoe, en mogelijk vervalt daarmee de garantie (al heb ik geen idee hoe dat precies zit tegenwoordig).
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door Punisher »

Hou er ook rekening mee dat je dan twee jaar vastzit aan dat abonnement, en de telefoon het eerste jaar waarschijnlijk niet simlockvrij is.
Als ik het ding toch gewoon los koop bij de media markt of weet ik wat kan ik daar toch gewoon elke sim kaart in stoppen die ik wil?
Vis schreef:
Punisher schreef:Ben aan het overwegen een Samsung Galaxy Note aan te schaffen (al ben ik er nog niet helemaal over uit).
Koop dan een tablet ;)
[/quote]

Nee, dit is een grote telefoon, geen tablet. Een telefoon is eigenlijk net te klein, en een tablet niet meer draagbaar. Dit lijkt me een mooie compromis tussen beide.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door Vis »

Punisher schreef:
Hou er ook rekening mee dat je dan twee jaar vastzit aan dat abonnement, en de telefoon het eerste jaar waarschijnlijk niet simlockvrij is.
Als ik het ding toch gewoon los koop bij de media markt of weet ik wat kan ik daar toch gewoon elke sim kaart in stoppen die ik wil?
Als je 'm lost koopt ja, maar je had het over kopen i.c.m. een abonnement omdat dat goedkoper was.
Punisher schreef:Nee, dit is een grote telefoon, geen tablet. Een telefoon is eigenlijk net te klein, en een tablet niet meer draagbaar. Dit lijkt me een mooie compromis tussen beide.
Ik zou de grootte van de telefoon niet onderschatten. Met zo'n grootte is het een stuk lastiger om even snel met 1 hand wat op te zoeken op dat ding. Probeer maar met je duim bovenin de hoek te komen. Tenzij je hele grote handen hebt in ieder geval :')

Waarvoor wil je zo'n groot scherm precies gebruiken? Imo is het praktisch gezien gewoon erg onhandig, en het is nog steeds veel te klein om bijvoorbeeld fatsoenlijk video's op te kijken. Verder heeft het geen voordelen die ik kan zien. Bij browsen/tekst lezen is de kwaliteit van het scherm een stuk belangrijker, en hoe fatsoenlijk de software is m.b.t. scrollen e.d.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door Vis »

The Loop schreef:
CNET schreef:Hands-on with Lenovo's prototype Windows 8 tablet (pictures)

While the Intel representatives wouldn’t allow us to hold the unannounced device or talk about in-depth specs, we were able to pry out some information.
How, and in what goddamn world, is that a ‘Hands On’?

http://www.loopinsight.com/2012/06/06/c ... -hands-on/
:rofl:
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door Punisher »

Hehe. Het is inmiddels ook "up close" :)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door Guess who? »

Dit vind ik er mooi uitzien. Vooral erg handig zo'n aankliktoetsenbordje. http://www.nu.nl/gadgets/2838638/micros ... blets.html
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door Nemesis »

daar heb je tenminste wat aan!
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:
The Loop schreef:
CNET schreef:Hands-on with Lenovo's prototype Windows 8 tablet (pictures)

While the Intel representatives wouldn’t allow us to hold the unannounced device or talk about in-depth specs, we were able to pry out some information.
How, and in what goddamn world, is that a ‘Hands On’?

http://www.loopinsight.com/2012/06/06/c ... -hands-on/
:rofl:
Ik dacht in eerste instantie dat The Loop een van je vele alternatieven uit je kwootschript was :') Ik was al terug aan het bladeren wie dit nu moest zijn :')
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door MajinSource »

The Silencer schreef:
Vis schreef:
The Loop schreef:
CNET schreef:Hands-on with Lenovo's prototype Windows 8 tablet (pictures)

While the Intel representatives wouldn’t allow us to hold the unannounced device or talk about in-depth specs, we were able to pry out some information.
How, and in what goddamn world, is that a ‘Hands On’?

http://www.loopinsight.com/2012/06/06/c ... -hands-on/
:rofl:
Ik dacht in eerste instantie dat The Loop een van je vele alternatieven uit je kwootschript was :') Ik was al terug aan het bladeren wie dit nu moest zijn :')
Echt :lachhuil:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door The Silencer »

MajinSource schreef:
The Silencer schreef:
Viskut schreef:
The Loop schreef:
CNET schreef:Hands-on with Lenovo's prototype Windows 8 tablet (pictures)

While the Intel representatives wouldn’t allow us to hold the unannounced device or talk about in-depth specs, we were able to pry out some information.
How, and in what goddamn world, is that a ‘Hands On’?

http://www.loopinsight.com/2012/06/06/c ... -hands-on/
:rofl:
Ik dacht in eerste instantie dat The Loop een van je vele alternatieven uit je kwootschript was :') Ik was al terug aan het bladeren wie dit nu moest zijn :')
Echt :lachhuil:
Je weet bij die Viskut maar nooit :lachhuil:
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door MajinSource »

Slincy schreef:
MajinSource schreef:
Slincy schreef:
Viskut schreef:
The Loop schreef:
CNET schreef:Hands-on with Lenovo's prototype Windows 8 tablet (pictures)

While the Intel representatives wouldn’t allow us to hold the unannounced device or talk about in-depth specs, we were able to pry out some information.
How, and in what goddamn world, is that a ‘Hands On’?

http://www.loopinsight.com/2012/06/06/c ... -hands-on/
:rofl:
Ik dacht in eerste instantie dat The Loop een van je vele alternatieven uit je kwootschript was :') Ik was al terug aan het bladeren wie dit nu moest zijn :')
Echt :lachhuil:
Je weet bij die Viskut maar nooit :lachhuil:
Dat is waar, hij haalt het overal vandaan. :lachhuil:
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door MajinSource »

Even vanuit hier :)

Zojuist geconstateerd dat na mijn SATA poorten nu ook mijn USB poorten ermee uitscheiden op mijn moederboord :( Nu kan ik dus helemaal geen sims meer spelen. :cry:

Ik moet sowieso een andere bord hebben maar ik heb geen zin om hem helemaal opnieuw te installeren. :-( Mijn vraag is: Als ik nou precies dezelfde bord erin zet, werkt het dan gewoon met de huidige installatie? :-D

Het was al een foutieve productie in combinatie met de processor werd me toen twee jaar geleden verteld. Dat de langzamere SATA poorten defect zouden kunnen gaan. Maarja held als ik ben toch gekocht samen toen met mijn neef want we wilden die allebei hebben. :lachhuil: Mijn neef heeft hetzelfde probleem ook, maar op die langzamere SATA poorten zit niks op aangesloten, en dat van de USB kreeg je waarschijnlijk kado.

Het gaat dus om deze hardware:

Code: Selecteer alles

MSI P67A-GD65 (Retail, FW, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX)
Intel® Core™ i5-2500 (Boxed, FC-LGA4, "Sandy Bridge")
Dus nu wil ik diezelfde bord erin zetten alleen dan de refit ervan MSI P67A-GD65 (B3) met dan een nieuwere betere processor Intel® Core™ i7-2600 (ik denk als ik dan toch bezig ben. :P
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door Vis »

Heeft Windows geen fatsoenlijke migration tools tegenwoordig?

Anyway, back in the day (±10 jaar terug, toen dit soort stuff m'n baan nog was :')) zou dit geen probleem moeten zijn en goed gaan met alle drivers e.d. Hooguit na het installeren even de nieuwste drivers van het moederbord installeren. Kan me niet voorstellen dat dat tegenwoordig verslechterd is, en dus niet zou moeten kunnen.

Als er veel aan de hardware veranderde (voornamelijk bij andere moederborden) kon Windows gaan mekkeren, maar dit was altijd nog op te lossen door Windows er nog eens overheen te installeren. Dat liet verder alles staan en raakte je niks kwijt, als is zoiets (als Windows zijnde) nooit erg handig voor de snelheid/stabiliteit van het OS zelf.

Maar hoe dan ook heb je een nieuwe nodig, dus je kan 't gewoon proberen. Maak gewoon een clone van je drive, dan heb je tenminste van alles nog een backup en kun je kapot maken wat je wil.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door MajinSource »

Opgerolde Sushi schreef:Heeft Windows geen fatsoenlijke migration tools tegenwoordig?

Anyway, back in the day (±10 jaar terug, toen dit soort stuff m'n baan nog was :')) zou dit geen probleem moeten zijn en goed gaan met alle drivers e.d. Hooguit na het installeren even de nieuwste drivers van het moederbord installeren. Kan me niet voorstellen dat dat tegenwoordig verslechterd is, en dus niet zou moeten kunnen.

Ja dat was ik sowieso al van plan om gelijk de drivers up te daten :)
Opgerolde Sushi schreef:Als er veel aan de hardware veranderde (voornamelijk bij andere moederborden) kon Windows gaan mekkeren, maar dit was altijd nog op te lossen door Windows er nog eens overheen te installeren. Dat liet verder alles staan en raakte je niks kwijt, als is zoiets (als Windows zijnde) nooit erg handig voor de snelheid/stabiliteit van het OS zelf.
Klopt zag je eerst dat hij ging mekkeren en vervolgens alles opnieuw aan ging passen, mochte dat niet werken kon je idd heel windows nog eens eroverheen zetten. Maar qua stabiliteit wordt het dan uiteraard 3x niks.

Daarom dacht ik ook aan hetzelfde moederbord alleen dan de nieuwere versie, dat zou volgens mij geen probleem mogen zijn. Omdat al die hardware vrijwel hetzelfde is.
Opgerolde Sushi schreef:Maar hoe dan ook heb je een nieuwe nodig, dus je kan 't gewoon proberen. Maak gewoon een clone van je drive, dan heb je tenminste van alles nog een backup en kun je kapot maken wat je wil.
:*)
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door Punisher »

Ik moet sowieso een andere bord hebben maar ik heb geen zin om hem helemaal opnieuw te installeren. Mijn vraag is: Als ik nou precies dezelfde bord erin zet, werkt het dan gewoon met de huidige installatie?
Ja.

Je kan ook met een ander moederbord Windows starten.
Als dezelfde driver voor de schijf gebruikt wordt hoef je niks te doen. Er zijn slechts 5 drivers om uit te kiezen (Waarvan volgens mij nog maar 2 veelgebruikt op nieuwe borden) dus die kans is al vrij groot.
Als je een andere driver hebt is het op zich ook geen ramp, je moet dan van een bootable Windows-iets opstarten en een registry key aanpassen om te zorgen dat de goede driver geladen wordt.

Voor Windows XP is het min of meer hetzelfde verhaal, maar dan moet je de device ID ook nog aan de criticalDeviceDatabase toevoegen in de registry.
Het was al een foutieve productie in combinatie met de processor werd me toen twee jaar geleden verteld. Dat de langzamere SATA poorten defect zouden kunnen gaan. Maarja held als ik ben toch gekocht samen toen met mijn neef want we wilden die allebei hebben. Mijn neef heeft hetzelfde probleem ook, maar op die langzamere SATA poorten zit niks op aangesloten, en dat van de USB kreeg je waarschijnlijk kado.
Er is inderdaad een defecte P67 chipset serie geweest, dit was de eerste serie toen het geheel net uit was (begin 2011).
Mocht jouw chipset hieronder vallen, mag ik toch hopen dat je gewoon een nieuw moederbord hebt gekregen? Zoniet, zou ik gewoon garantie claimen aangezien dit duidelijk een productiefout betreft, of de termijn nu verstreken is of niet (wat me onwaarschijnlijk lijkt, aangezien de termijn vaak toch minimaal 2 jaar is).
Als er veel aan de hardware veranderde (voornamelijk bij andere moederborden) kon Windows gaan mekkeren, maar dit was altijd nog op te lossen door Windows er nog eens overheen te installeren.
Dit is eigenlijk nooit een probleem. Als de internet-activatie niet werkt, kan het altijd nog via de telefoon.
Je krijgt dan een computer-mevrouw met een erg harde G, activatie werkt daar altijd als je de vraag "op hoeveel computers heeft u deze Windows geïnstalleerd" met "1" beantwoord. Als je beantwoord met "meer dan 1" gaat het wel fout (ja, het is echt zo naïef).
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door The Silencer »

Ik had in mijn computer ook een instabiel moederbord gekregen wat het na een jaar begaf. Misschien wel dezelfde serie? Nou ja, denk het niet, mijn computer is zeker een paar jaar ouder. Ik had in ieder geval netjes een nieuw moederbord gekregen, maar het geheel viel nog gewoon binnen mijn aankoopgarantie. Ik heb het ook allemaal laten doen (toch garantie), was PC een paar dagen kwijt, toen had ik hem alweer.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door Vis »

^ Wat is daar nou leuk aan?
Punisher schreef:
Als er veel aan de hardware veranderde (voornamelijk bij andere moederborden) kon Windows gaan mekkeren, maar dit was altijd nog op te lossen door Windows er nog eens overheen te installeren.
Dit is eigenlijk nooit een probleem. Als de internet-activatie niet werkt, kan het altijd nog via de telefoon.
Je krijgt dan een computer-mevrouw met een erg harde G, activatie werkt daar altijd als je de vraag "op hoeveel computers heeft u deze Windows geïnstalleerd" met "1" beantwoord. Als je beantwoord met "meer dan 1" gaat het wel fout (ja, het is echt zo naïef).
Ik doelde op mekkeren over drivers, conflicten, blauwe schermen, fatal errors, etc.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:^ Wat is daar nou leuk aan?
Omdat de kans dan kleiner is dat alles compleet verneukt wordt :') Ik ben niet zo handig met dingen zoals Pun.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door Vis »

Silly schreef:
Vis schreef:^ Wat is daar nou leuk aan?
Omdat de kans dan kleiner is dat alles compleet verneukt wordt :') Ik ben niet zo handig met dingen zoals Pun.
Maar als het wel lukt dan kun je heel blij zijn omdat je een awesome tweakert bent :cheer:
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door Punisher »

Vis schreef:
Punisher schreef:
Als er veel aan de hardware veranderde (voornamelijk bij andere moederborden) kon Windows gaan mekkeren, maar dit was altijd nog op te lossen door Windows er nog eens overheen te installeren.
Dit is eigenlijk nooit een probleem. Als de internet-activatie niet werkt, kan het altijd nog via de telefoon.
Je krijgt dan een computer-mevrouw met een erg harde G, activatie werkt daar altijd als je de vraag "op hoeveel computers heeft u deze Windows geïnstalleerd" met "1" beantwoord. Als je beantwoord met "meer dan 1" gaat het wel fout (ja, het is echt zo naïef).
Ik doelde op mekkeren over drivers, conflicten, blauwe schermen, fatal errors, etc.
Ah, op die manier.

Ik heb hier eigenlijk nooit problemen mee gehad. Zou ook niet weten waarom je hier problemen mee zou krijgen...
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:
Silly schreef:
Vis schreef:^ Wat is daar nou leuk aan?
Omdat de kans dan kleiner is dat alles compleet verneukt wordt :') Ik ben niet zo handig met dingen zoals Pun.
Maar als het wel lukt dan kun je heel blij zijn omdat je een awesome tweakert bent :cheer:
Dat wel, maar de eventuele weg daarheen zou geplaveid zijn met vloeken.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door MajinSource »

Punisher schreef:
Ik moet sowieso een andere bord hebben maar ik heb geen zin om hem helemaal opnieuw te installeren. Mijn vraag is: Als ik nou precies dezelfde bord erin zet, werkt het dan gewoon met de huidige installatie?
Ja.

Je kan ook met een ander moederbord Windows starten.
Als dezelfde driver voor de schijf gebruikt wordt hoef je niks te doen. Er zijn slechts 5 drivers om uit te kiezen (Waarvan volgens mij nog maar 2 veelgebruikt op nieuwe borden) dus die kans is al vrij groot.
Als je een andere driver hebt is het op zich ook geen ramp, je moet dan van een bootable Windows-iets opstarten en een registry key aanpassen om te zorgen dat de goede driver geladen wordt.

Voor Windows XP is het min of meer hetzelfde verhaal, maar dan moet je de device ID ook nog aan de criticalDeviceDatabase toevoegen in de registry.
Het systeem draait hier op Win 7 Ultimate 64b dus dat zou wel moeten werken. Win7 kan tegenwoordig wel veel hebben, heb ik begrepen. :)
Punisher schreef:
Het was al een foutieve productie in combinatie met de processor werd me toen twee jaar geleden verteld. Dat de langzamere SATA poorten defect zouden kunnen gaan. Maarja held als ik ben toch gekocht samen toen met mijn neef want we wilden die allebei hebben. Mijn neef heeft hetzelfde probleem ook, maar op die langzamere SATA poorten zit niks op aangesloten, en dat van de USB kreeg je waarschijnlijk kado.
Er is inderdaad een defecte P67 chipset serie geweest, dit was de eerste serie toen het geheel net uit was (begin 2011).
Mocht jouw chipset hieronder vallen, mag ik toch hopen dat je gewoon een nieuw moederbord hebt gekregen? Zoniet, zou ik gewoon garantie claimen aangezien dit duidelijk een productiefout betreft, of de termijn nu verstreken is of niet (wat me onwaarschijnlijk lijkt, aangezien de termijn vaak toch minimaal 2 jaar is).
Ja die ja, die heb ik dus ook. MB was net uit, maar ik heb alleen het board, boekjes en driverdisc nog en geen verpakkingmateriaal meer e.d. Kan ik dan toch garantie claimen met de kassabon? Want dat zou wel schelen denk ik, ik ga even neuzen op de site van MSI. :*D
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door Punisher »

Punisher schreef:
Het was al een foutieve productie in combinatie met de processor werd me toen twee jaar geleden verteld. Dat de langzamere SATA poorten defect zouden kunnen gaan. Maarja held als ik ben toch gekocht samen toen met mijn neef want we wilden die allebei hebben. Mijn neef heeft hetzelfde probleem ook, maar op die langzamere SATA poorten zit niks op aangesloten, en dat van de USB kreeg je waarschijnlijk kado.
Er is inderdaad een defecte P67 chipset serie geweest, dit was de eerste serie toen het geheel net uit was (begin 2011).
Mocht jouw chipset hieronder vallen, mag ik toch hopen dat je gewoon een nieuw moederbord hebt gekregen? Zoniet, zou ik gewoon garantie claimen aangezien dit duidelijk een productiefout betreft, of de termijn nu verstreken is of niet (wat me onwaarschijnlijk lijkt, aangezien de termijn vaak toch minimaal 2 jaar is).
Ja die ja, die heb ik dus ook. MB was net uit, maar ik heb alleen het board, boekjes en driverdisc nog en geen verpakkingmateriaal meer e.d. Kan ik dan toch garantie claimen met de kassabon? Want dat zou wel schelen denk ik, ik ga even neuzen op de site van MSI. :*D
Verpakkingsmateriaal heb je nooit nodig, bij geen enkele garantieclaim, tenzij je het product wilt *ruilen*, maar dat is iets anders dan garantie claimen.
Boekjes, CD's, enz. ook niet. Het moederbord zelf (duh) en de kassabon is genoeg.
Mocht je de kassabon ook niet meer hebben, dan kun je kijken of je de betaling bij het internetbankieren nog kan vinden. Dat is ook geldig als garantiebewijs.
Anders kan je altijd nog zelf bij de fabrikant een RMA claimen. Dit duurt meestal wel iets langer, en de garantietermijn is dan vanaf de productiedatum, niet de verkoopdatum. Daar zit dan meestal een paar maanden tussen.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door MajinSource »

Punisher schreef:
Punisher schreef:
Het was al een foutieve productie in combinatie met de processor werd me toen twee jaar geleden verteld. Dat de langzamere SATA poorten defect zouden kunnen gaan. Maarja held als ik ben toch gekocht samen toen met mijn neef want we wilden die allebei hebben. Mijn neef heeft hetzelfde probleem ook, maar op die langzamere SATA poorten zit niks op aangesloten, en dat van de USB kreeg je waarschijnlijk kado.
Er is inderdaad een defecte P67 chipset serie geweest, dit was de eerste serie toen het geheel net uit was (begin 2011).
Mocht jouw chipset hieronder vallen, mag ik toch hopen dat je gewoon een nieuw moederbord hebt gekregen? Zoniet, zou ik gewoon garantie claimen aangezien dit duidelijk een productiefout betreft, of de termijn nu verstreken is of niet (wat me onwaarschijnlijk lijkt, aangezien de termijn vaak toch minimaal 2 jaar is).
Ja die ja, die heb ik dus ook. MB was net uit, maar ik heb alleen het board, boekjes en driverdisc nog en geen verpakkingmateriaal meer e.d. Kan ik dan toch garantie claimen met de kassabon? Want dat zou wel schelen denk ik, ik ga even neuzen op de site van MSI. :*D
Verpakkingsmateriaal heb je nooit nodig, bij geen enkele garantieclaim, tenzij je het product wilt *ruilen*, maar dat is iets anders dan garantie claimen.
Boekjes, CD's, enz. ook niet. Het moederbord zelf (duh) en de kassabon is genoeg.
Mocht je de kassabon ook niet meer hebben, dan kun je kijken of je de betaling bij het internetbankieren nog kan vinden. Dat is ook geldig als garantiebewijs.
Anders kan je altijd nog zelf bij de fabrikant een RMA claimen. Dit duurt meestal wel iets langer, en de garantietermijn is dan vanaf de productiedatum, niet de verkoopdatum. Daar zit dan meestal een paar maanden tussen.
Jah ik ga morgen even bellen met de winkel, thnx voor je tips :thumb:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door The Silencer »

Punisher schreef: Mocht je de kassabon ook niet meer hebben, dan kun je kijken of je de betaling bij het internetbankieren nog kan vinden. Dat is ook geldig als garantiebewijs.
Geldt dat in het algemeen bij aankopen of is dat specifiek voor een winkel?
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door Punisher »

The Silencer schreef:
Punisher schreef: Mocht je de kassabon ook niet meer hebben, dan kun je kijken of je de betaling bij het internetbankieren nog kan vinden. Dat is ook geldig als garantiebewijs.
Geldt dat in het algemeen bij aankopen of is dat specifiek voor een winkel?
Je moet bewijzen dat je de spullen daar gekocht hebt. De bon is natuurlijk het makkelijkst, maar als je een afschrift hebt of videobeelden of weet ik wat dan ook is in principe ook goed.

Sommige winkels zullen er misschien wel moeilijk over doen. Maar met een beetje vriendelijk en geduldig aandringen krijg je vaak veel voor elkaar.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het algemene hardware topic.

Bericht door The Silencer »

Punisher schreef:
The Silencer schreef:
Punisher schreef: Mocht je de kassabon ook niet meer hebben, dan kun je kijken of je de betaling bij het internetbankieren nog kan vinden. Dat is ook geldig als garantiebewijs.
Geldt dat in het algemeen bij aankopen of is dat specifiek voor een winkel?
Je moet bewijzen dat je de spullen daar gekocht hebt. De bon is natuurlijk het makkelijkst, maar als je een afschrift hebt of videobeelden of weet ik wat dan ook is in principe ook goed.

Sommige winkels zullen er misschien wel moeilijk over doen. Maar met een beetje vriendelijk en geduldig aandringen krijg je vaak veel voor elkaar.
Maar je kunt met een afschrift alleen bewijzen dat je spullen daar gekocht hebt, maar niet welke, zeker als je meerdere dingen tegelijk gekocht hebt (dan komt de prijs op het afschrift niet overheen met de stukprijs van het betreffende artikel dat het op de aankoopdatum had) toch? De reden dat ik vraag is dat ik ook een geval heb dat kapot is en onder garantie valt (geen elektronica) maar ons moeder heeft het bonnetje weggegooid. :duh2: Ik bewaar ALTIJD mijn bonnetjes.
Plaats reactie