Het luidruchtige vs het stille netwerk

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Het luidruchtige vs het stille netwerk

Bericht door The Silencer »

Caution: this is a supervlaai-free zone. De Silencer clausule van geen spam is van kracht op dit topic. Als je me wilt uitlachen om mijn noobism, wat uiteraard mag, doe dat aub in de Mess Hall in het "wat heb je als laatste gedaan" topic :) Of per PM, maar dan kun je een dikke vinger terugkrijgen.

Afsplitsing om niet in de troep hall of hardware topic off topic te gaan. Hieronder volgt de situatie nu, waar vanuit mijn sjello moden een kabel naar een Sitecom DL-210 router gaat, en normale bekabelde router. Alles werkt, gezien ik nu kan posten op het forum.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik sluit nu de andere router aan en maak vergelijkbare screenshots en post die straks (tenzij mijn oude router nu ook de geest opgeeft :P). Als iemand kan zien wat er fout gaat, hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Het luidruchtige vs het stille netwerk

Bericht door Punisher »

Je hebt zo te zien Chello/UPC -- Vroeger moest je daar altijd even de spanning van de modem af halen als je er een nieuwe router achter stopte, ik weet niet 100% zeker of dat nog zo is, maar ik dacht van wel.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het luidruchtige vs het stille netwerk

Bericht door Vis »

is het niet zo dat Chello je account koppelt aan een MAC-adres (die ik overigens even zou hiden op een public forum :p)? Wellicht dat je in de nieuwe router dat adres nog moet clonen of in ieder geval dat adres invoeren waarmee 't nu wel werkt.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Het luidruchtige vs het stille netwerk

Bericht door MajinSource »

Punisher schreef:Je hebt zo te zien Chello/UPC -- Vroeger moest je daar altijd even de spanning van de modem af halen als je er een nieuwe router achter stopte, ik weet niet 100% zeker of dat nog zo is, maar ik dacht van wel.
Kan kloppen ik moet ook altijd mijn modem resetten d.m.v spanning ff eraf te halen als ik een ander apparaat eraan hang. (caiway)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het luidruchtige vs het stille netwerk

Bericht door The Silencer »

Punisher schreef:Je hebt zo te zien Chello/UPC -- Vroeger moest je daar altijd even de spanning van de modem af halen als je er een nieuwe router achter stopte, ik weet niet 100% zeker of dat nog zo is, maar ik dacht van wel.
Die methode heb ik gehanteerd, werkt niet. Het kan overigens ook zonder. Want ik heb net de nieuwe modem er weer tussenuit gehaald en de oude er weer tussen gefrot en kreeg meteen verbinding.
Vis schreef:is het niet zo dat Chello je account koppelt aan een MAC-adres (die ik overigens even zou hiden op een public forum :p)? Wellicht dat je in de nieuwe router dat adres nog moet clonen of in ieder geval dat adres invoeren waarmee 't nu wel werkt.
Dat is inderdaad ooit zo geweest, maar volgens mij doen ze dat niet meer. Toen mijn oude router de pijp uit ging en de DL-210 kwam had ik volgens mij geen probleem. Internjet werkt ook prima als ik nu de kabel uit de router haal en in de PC ram (wellicht eventueel met modem resetten).

Hier meer screens met op aanraden van Vis wat zwarte balkjes. Wat kunnen mensen dan met het MAC adres als ik dat per ongeluk laat staan?:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Het luidruchtige vs het stille netwerk

Bericht door Punisher »

Vis schreef:is het niet zo dat Chello je account koppelt aan een MAC-adres (die ik overigens even zou hiden op een public forum :p)? Wellicht dat je in de nieuwe router dat adres nog moet clonen of in ieder geval dat adres invoeren waarmee 't nu wel werkt.
Nee, dat doen ze al vrij lang niet meer, maar dat deden ze vroeger wel. Dan moest je gaan bellen enzo. Dat was volgens mij om te voorkomen dat je een coax splitter op de kabel zette en twee modems aansloot...
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het luidruchtige vs het stille netwerk

Bericht door The Silencer »

Ik merk overigens wel op dat het WAN IP met de WLR-2000 anders is, nl 192.168.0.12 ipv .10. Kan het daaraan liggen en waarom is dat opeens anders? Het maakt die modem toch niet uit of hij zijn slurf in router 1 of router 2 steekt? Dat WAN komt nog steeds uit dezelfde poort.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Het luidruchtige vs het stille netwerk

Bericht door Punisher »

Kun je even beschrijven hoe je netwerk er nu precies uitziet? Want dat is me nu niet helemaal meer duidelijk (Ook handig als je dit soort discussies verdeeld over 4 draadjes doet).
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het luidruchtige vs het stille netwerk

Bericht door The Silencer »

Uit de muur komt de UPS kabel, die gaat de modem in via COAX kabel. Vanuit de modem gaat een regulier netwerkkabel naar boven richting de stille bunker. Daar gaat hij de router in (nu Sitecom DC-210 ofzo). Vanuit de router vertrekken dan weer twee andere netwerkkabels naar de stille PC (op minder dan tien cm afstand en wel een kabel van een paar meter :') ) en naar de oude stille PC in de aangrenzende kamer. Die situatie werkt, heeft jarenlang gewerkt en zal waarschijnlijk nog jarenlang werken.

Het enige wat ik anders doe is er die draadloze Sitecom WLR-2000 router er tussen zetten ipv de DC-210. De overige kabels blijven gelijk, de kabel van onder gaat in de WAN poort, de kabels van de andere PCs in de LAN poorten. Ik kan het netwerk zien, kan zelfs de andere computers zien, via Wifi kan ik inloggen op het netwerk, maar het netwerk kan geen verbinding krijgen met de modem. Vraag me niet naar het model, een zware Thompson joekel iig. Mijn pa heeft oogdruppels nodig, ik zal even op de doos kijken welk model precies.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het luidruchtige vs het stille netwerk

Bericht door The Silencer »

Modem zou een TWG870U moeten zijn.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het luidruchtige vs het stille netwerk

Bericht door The Silencer »

De stille router gaat gewoon terug :lachhuil: Ik heb inmiddels immers wifi via de modem zelf.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het luidruchtige vs het stille netwerk

Bericht door The Silencer »

En de router is retour.
Plaats reactie