Nostalgische Games topic

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Plaats reactie
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Nostalgische Games topic

Bericht door Miriam »

Het Algemeen Nostalgische Games

Het topic voor:
  • nostalgische gevoelens op te roepen
  • Game suggesties.
  • Mededelingen over het verkrijgen van een spel
  • Eventuele legale downloads
  • je eigen mening over een spel.
  • oude consoles (tot aan de Sega Dreamcast).
  • Oude systeem eisen.
  • screenshots met een leuke text erbij .
Omdat de games tegenwoordig niet veel meer voorstellen; eens een leuke blik op oude games van vroeger.
Toen games nog innovatief waren en Microsoft zich nog lekker bezig hield met computers, en Sega en Nintendo nog in console wars waren met elkaar, toen een VGA kaart nog een systeem eis was en internet nog gewoon per 56k modem binnen kwam.
Dit is het nostalgische games topic. Ik hoop dat jullie net zulke leuke herinneringen hebben als ik en deze ook delen in dit topic.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Nostalgische Games topic

Bericht door The Silencer »

Heeft iemand ervaring met de Virtual Console van de Wii? Nu mijn Wii aan het internet hangt wil ik wat oude spellen aanschaffen (oa Phantasy Star I-IV en Paradroid). Kan ik dat soort spellen eventueel op een SD kaart opslaan? Ik wil niet dat mijn Wii geheugen meteen vol zit. Hoeveel "blokken" nemen dat soort spellen (SMS, SMD en C64) in het algemeen eigenlijk in? En mocht ik het spel kwijtraken omdat mijn systeem gefrituurd raakt of iets dergelijks, kan ik het dan opnieuw downloaden?
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Nostalgische Games topic

Bericht door X-File »

Opnieuw downloaden is geen probleem, zoals het hoort. Echter, als je de Wii middels een composiet kabel op hd speelt, bereid je dan voor op kabeltjes wisselen. De virtual console weigert met veel spellen dienst als je Wii op hd ingesteld is.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nostalgische Games topic

Bericht door Nemesis »

de verbetering van Transport Tycoon is uiteraard online te vinden in de naam van OpenTTD
Sinds kort is er een een gnu versie beschikbaar van Dune II, hiervoor heb je nog wel de originele Dune II windows bestanden nodig. Ook dit gaat veranderen, is een groep die ook aan OpenTTD hebben gewerkt. Het betreft hier, hoe origineel : OpenDune

Uiteraard zijn goede games zoals GTA en GTA2 tegenwoordig gewoon Freeware en dus gratis te downloaden. Samen met de "klassieker"?? Wild Metal kan je ze downloaden bij Rockstar, of gewoon googlen:

Daarnaast heeft EA vier jaar geleden C&C Tiberian Dawn de windows 95 editie, gratis aangeboden. Vanwege het 12 jarig bestaan o.i.d. Ze staan niet meer op de EA server, maar met google, vind je ze overal. Een aparte download voor GDI-disc en voor NOD-disc. Ik zie trouwens in Google ook veel Red Alert voorbij komen, zou me niks verbazen als die ondertussen ook gratis te verkrijgen is.

Al met al zie je hierboven toch behoorlijk innovatieve games. Zowel Dune II als C&C schepten een wereld met RTS, terwijl GTA kwam met een totaal vernieuwende kijk op games, nieuwe gameplay. Één van de weinige spellen die vandaag de dag nog hip is bij jongeren, zij het in 3D variant.

Uiteraard heb ik voor de liefhebber 8,5GB aan dosgames beschikbaar (ruim 2800st). Mocht hiervoor interesse zijn, dan hoor ik het graag via PM :)
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Nostalgische Games topic

Bericht door Paulstartrek »

Ik heb met veel plezier Dune 2 altijd gespeeld. Tegenwoordig krijg ik echter niet meer zowel de tekst als de muziek werkend en vind ik het toch een groot nadeel dat je elke wagen afzonderlijk moet aanklikken.
Is dat soms veranderd in die OpenDune?
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Nostalgische Games topic

Bericht door Punisher »

Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura

Toevallig pas relatief recent (~2 jaar terug) "ontdekt", maar is echt een meesterlijk spel ...

Lijkt nog het meeste op Fallout 2, en op de meeste fronten ook van ongeveer hetzelfde niveau (Inclusief alle ergernissen trouwens).
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Nostalgische Games topic

Bericht door The Silencer »

X-File schreef:Opnieuw downloaden is geen probleem, zoals het hoort. Echter, als je de Wii middels een composiet kabel op hd speelt, bereid je dan voor op kabeltjes wisselen. De virtual console weigert met veel spellen dienst als je Wii op hd ingesteld is.
Thanks voor de info. Ik dacht dat ik ooit horrorverhalen van crashes had gehoord waarna de spellen op de VC weg waren en tegen nieuwe betaling niet te downloaden waren. Ik gebruik verder geen HD met mijn Wii (vooralsnog), dus dat is geen probleem.

Vanmiddag bij de MediaMarkt 2000 punten gekocht en daarvan Phantasy Star (Sega Master System), Phantasy Star II (MegaDrive) en Paradroid (C64) van gekocht. Dat is echt pure nostalgie :) Wil Phantasy Star IV en III nog ooit kopen (800 punten per stuk). Ik vind het jammer dat die shop niet anders kan. Het zou handiger zijn als ik bijvoorbeeld gewoon online met ideal punten kon kopen, desnoods sterren via mijn nintendo account die gewoon aan mij Wii is gekoppeld. Nu moet ik helemaal naar de winkel zo een puntenkaart kopen (en nee ik heb geen credit card zodat ik dat vanuit mijn Wii kan doen, voor CC transacties gebruik ik normaal PayPal maar daar doen ze ook al niet aan).
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Nostalgische Games topic

Bericht door Master Vanhu Botie »

Lode runner

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nostalgische Games topic

Bericht door Nemesis »

Paulstartrek schreef:Ik heb met veel plezier Dune 2 altijd gespeeld. Tegenwoordig krijg ik echter niet meer zowel de tekst als de muziek werkend en vind ik het toch een groot nadeel dat je elke wagen afzonderlijk moet aanklikken.
Is dat soms veranderd in die OpenDune?

OpenDune is nu op het moment aangekomen dat ze alle code direct hebben omgezet. Ze hebben wel bepaalde fouten eruit gehaald die in de code zat. Hierdoor kreeg je bijv. geen versterkingen, of maar één. Terwijl dit er meer moesten zijn. Verder viel me op dat bij het aanvallen van de vijand, in de oude code alle harvesters naar de basis werden gestuurd om wraak te nemen, terwijl dit alle units hadden moeten zijn. Dit is dus nu ook aangepast, dat maakt het spel lastiger.

Je hebt nog de originele bestanden nodig, die kan ik evt. aanleveren. Geluid en beeld doet het perfect. De werking van Opendune is nu nog hetzelfde, maar dat gaan ze dus veranderen :)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Nostalgische Games topic

Bericht door The Silencer »

Nemesis schreef: Je hebt nog de originele bestanden nodig, die kan ik evt. aanleveren. Geluid en beeld doet het perfect. De werking van Opendune is nu nog hetzelfde, maar dat gaan ze dus veranderen :)
Dat was met OpenTTD in het begin ook zo. Je moest nog wel beschikken over de originele graphics. Dit OpenDune klinkt iig interessant. Maar ze mogen net als OpenTTD wel wat dingen gaat verbeteren, bijvoorbeeld die afzonderlijke selectie waar Paul het over had. Ik denk niet dat ik het spel nog zou kunnen spelen zonder mijn scherm in te timmeren als je een groot leger wilt wegsturen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Nostalgische Games topic

Bericht door Blind Guardian »

Punisher schreef:Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura

Toevallig pas relatief recent (~2 jaar terug) "ontdekt", maar is echt een meesterlijk spel ...

Lijkt nog het meeste op Fallout 2, en op de meeste fronten ook van ongeveer hetzelfde niveau (Inclusief alle ergernissen trouwens).
Die moet ik ook nog zien te verkrijgen, heb ooit eens een recensie gelezen over Arcanum in een PC Gameplay jaren terug, is daarna helaas nooit meer van gekomen.

Het zal zo rond de tijd zijn geweest dat ik begon te interesseren in Rollenspellen (zowel computer als pen en papier)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Nostalgische Games topic

Bericht door Miriam »

Blind Guardian schreef:Het zal zo rond de tijd zijn geweest dat ik begon te interesseren in Rollenspellen (zowel computer als pen en papier)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nostalgische Games topic

Bericht door Nemesis »

The Silencer schreef:
Nemesis schreef: Je hebt nog de originele bestanden nodig, die kan ik evt. aanleveren. Geluid en beeld doet het perfect. De werking van Opendune is nu nog hetzelfde, maar dat gaan ze dus veranderen :)
Dat was met OpenTTD in het begin ook zo. Je moest nog wel beschikken over de originele graphics. Dit OpenDune klinkt iig interessant. Maar ze mogen net als OpenTTD wel wat dingen gaat verbeteren, bijvoorbeeld die afzonderlijke selectie waar Paul het over had. Ik denk niet dat ik het spel nog zou kunnen spelen zonder mijn scherm in te timmeren als je een groot leger wilt wegsturen.

er zijn heel wat plannen. Ideëen kan je posten, met uitleg en beargumentatie. Maar ze willen wel vasthouden aan het idee van Dune II en dus geen gekke dingen of de balans verzieken.

Er is een forum, dus leef je uit.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Nostalgische Games topic

Bericht door The Silencer »

In mijn ogen doe je Dune II geen afbreuk als de besturing iets verbetert :) Wat ze idd niet zouden moeten doen is het omvormen tot een Dune 2000 achtig iets met die C&C achtige manier van bouwen. Ik zal vanavond eens een kijkje nemen :)
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Nostalgische Games topic

Bericht door Nemesis »

nee, maar denk ook niet dat ze het doen, en groeperen is volgens mij ook één van de dingen die ze graag willen, maar bijv. ook meerdere units tegelijk bouwen.. (zou ook een leuke zijn)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Nostalgische Games topic

Bericht door Miriam »

Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura heb ik ook een keer gespeeld alleen daar snap ik dus echt niets van :{
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Nostalgische Games topic

Bericht door Punisher »

Miriam schreef:Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura heb ik ook een keer gespeeld alleen daar snap ik dus echt niets van :{
Dat is een gaaf spel. Ik heb het een jaar of 2-3 terug (voor het eerst) gespeeld.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Nostalgische Games topic

Bericht door Miriam »

Punisher schreef:
Miriam schreef:Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura heb ik ook een keer gespeeld alleen daar snap ik dus echt niets van :{
Dat is een gaaf spel. Ik heb het een jaar of 2-3 terug (voor het eerst) gespeeld.
Ik ben nu een beetje mijn spellen map aan het opruimen en tegelijkertijd hier(en op 3 andere fora) een beetje te kijken naar nieuwe games.

Ik vond het steampunk wel goed inderdaad aan dat spel maar ben nooit echt verder gekomen dan het begin :lachhuil:
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Re: Nostalgische Games topic

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

KOTOR 1 blijft een leuke.
Gebruikersavatar
SuperVlaai
Commodore
Commodore
Berichten: 4525
Lid geworden op: 29 feb 2004, 23:36
Locatie: Belg
Contacteer:

Re: Nostalgische Games topic

Bericht door SuperVlaai »

http://itunes.apple.com/us/app/simon-th ... 47432?mt=8

Nog eens leuk om terug te spellen. Heb er veel plezier aan beleeft en ook uit gespeelt je ben een tovenaar en je moet verschilende opdrachten doen. je moet zorgen dat je terug in de gewoone wereld terug beland


http://www.youtube.com/watch?v=P-FoJwr-_aQ&feature=player_embedded
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Nostalgische Games topic

Bericht door Vis »

Offtopic berichten verwijderd

Je kan heel TMH gebruiken om te blaten; daarbuiten is dat niet nodig.
Dit gaat ook niet elke dag herhaald worden, want het begint bijzonder vervelend te worden.
Plaats reactie