ANNO serie

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

ANNO serie

Bericht door The Silencer »

Ik zag dat er nog geen topic over deze serie is, alleen een topic over specifiek Anno 1503, maar ik vind dat het toch wel een topic over de gehele serie mag hebben. Dankzij MS ben ik overigens zojuist Anno 1404 weer aan het installeren :love: Uyteraerdt de originele Duitse versie, heb al mijn versies in het Duits.

De Anno serie omvat de volgende spellen:
Anno 1602
Anno 1602 – Neue Inseln, Neue Abenteuer
Anno 1602 – Im Namen des Königs
Anno 1602 – Königsedition (omvat alle bovenstaande)
Anno 1503
Anno 1503 – Schätze, Monster und Piraten
Anno 1701
Anno 1701 – Der Fluch des Drachen
Anno 1404
Anno 1404 – Venedig
Anno 2070

Let op, titels kunnen in het Engels zijn anders ;) Domme Engelsen die alles moeten vertalen ;)

Verder bestaat er ook een NDS/Wii versie en zijn Anno 1503 en 1701 omgezet naar een bordspel en dit tweede tevens naar een kaartspel. Ik zelf heb alleen alle PC spellen t/m Venedig.

Dus barst hier maar los over de Anno serie (zodat we de discussie uit de andere topics kunnen halen en daar niet off-topic blijven ;) )

Verder geldt voor dit topic natuurlijk de Silencer clausule: als je geen flauw idee hebt waar we over praten en niks nuttig bij kan dragen, post dan ook niet en blijf bij voorkeur weg van het hele forum :)
Laatst gewijzigd door The Silencer op 13 mar 2012, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: ANNO serie

Bericht door MajinSource »

Er is na Anno1404 Venice (Venedig) ook nog een nieuwe variant uitgekomen: Anno 1404 Gold Edition. Met het originele en Venice in een. Hoe dit spel in de duitse winkels ligt weet ik niet.

@Silencer leuk dat je door mij geherintroduceerd ben bij Anno :*D Ik zelf ben er nog helemaal verslaafd aan, en heb ook meerdere spelletjes open met verschillende strategieën.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: ANNO serie

Bericht door The Silencer »

Klopt, ik denk dat er voor alle series wel een Gold Edition bundel bestaat. Maar alleen van Anno 1602 heb ik die gekocht omdat die toen goedkoop was en ik mijn geripte (Nederlandse) versie wilde vervangen. De andere Anno spellen heb ik vrij kort na uitkomen gekocht, dus daar was dat nog niet mogelijk. Heb er de uitbreidingen los bijgekocht.

Ik heb mijn savegames opgegraven, ik ben met de campaign bezig, ben nu bij hoofdstuk zes van de originele campaign, waar je een vestigingsstad moet verdedigen.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: ANNO serie

Bericht door MajinSource »

Ja ik wil ook een keer met de campaign beginnen maar het probleem is dat als ik tijd heb om te spelen ik het veel te druk heb met mijn 'sandbox' spelletjes.

Ik heb vanmiddag een Map Editor gedownload van Venice dus ik wil binnenkort beginnen om een map te maken voor een nieuwe 'sandbox' spel. Ik ga een heel groot eiland maken wat lijkt op Atlantis (van de Stargate franchise) voor mezelf met allemaal leuke dingetjes erop.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: ANNO serie

Bericht door Raynor's Revenge »

Bestond dit nog niet? :')

Ik ben ook al vanaf 1602 fan van de serie, hoewel ik naast 1602 eigenlijk bijna geen enkel deel gespeeld heb :P Maar 1602 dus wel redelijk vaak, die zat toen op zo'n Twilight cd (voor mensen onder de, zeg, 20: dat is hoe we vroeger, voor het grote downloaden begon, uitgeklede illegale versies van spelletjes speelden die we niet wilden kopen, dan wel eerst proberen voor het te kopen). "Choose your banner" en "This island's resources have been determined" staan voor altijd in mijn geheugen gegrift 8-)

1404 heb ik recent verkregen voor een lekker laag prijsje. Ik geloof zelfs inclusief Venice, maar die heb ik niet geinstalleerd daar ik eerst de campagne wilde doen van het origineel. Ik vind de verschillende eilandtypes waarop je orient en occident vestigingen moet bouwen een erg leuk systeem :) Wat voegt Venice precies toe?

2070 heb ik, zoals gezegd, de demo van gespeeld. Ik was er wel over te spreken, het is weer eens wat anders dan houten hutjes en steengroeves. Nouja, die steengroeves zijn er nog wel, maar dan op grote schaal met mooie machines. Het werkt allemaal hetzelfde, en toch weer net anders. Helaas kon ik in de demo nog niet met pollution en onderwater geneuzel stoeien, terwijl dit toch de punten zijn waarop 2070 zich echt onderscheidt. Nu ik er over nadenk is dit eigenlijk wel een positief punt voor de demo: zelfs zonder deze elementen wist het een licht vernieuwend gevoel aan de serie te geven :) Ik kan iedereen die twijfelt over de nieuwe Anno deze demo aanraden. Speel de twee of drie beschikbare campagne missies door en je weet snel genoeg of het jouw cup of tea is.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: ANNO serie

Bericht door The Silencer »

Raynor's Revenge schreef:Bestond dit nog niet? :')
Dat was ook mijn eerste reactie :')

Iig scumbag Anno 1404! Ik wilde gisteren "eventjes" een Endlosspiel starten om weer wat gevoel voor de productieketens en de interface te krijgen...en toen was ik zes uur verder :')

Heb nu wel een leuk stadje met Patrizier. Ik probeer vooral de verzorging goed te laten zijn en daarbij een positieve balans te houden. Wordt wel moeilijker, ik taxeer mijn burgers en nomaden nu maximaal zonder dat ze weglopen. Maar ik moet wel zeggen dat ik veel overvloedige productie nog kan uitzetten, kom om in materialen :')

Het is een grote (niet grootste) kaart met grote eilanden en geen computertegenstanders en makkelijkste moeilijkheidsgraad. Ik heb gekozen voor het meeste geld maar wel begin met een gewoon schip. Een eilandje wat groot leek gekoloniseerd (blijkt nu dat het slechts middelmatig is :') ) en speel de "standaard opbouw". Dat eiland produceert naarmate de bevolking groeit steeds minder. Er zijn nog twee houthakkers en twee Steinmetzen aanwezig maar die liggen stil omdat mijn opslag vol is. Op een groter eiland ligt mijn hoofdproductie. Daar heb ik ook houthakkers en Steinmetzen maar ook een ijzermijn met houtskolerij, twee smelterijen en twee werktuigbouwplaatsen zodat ik genoeg Werkzeug heb. Ook die liggen nu stil omdat alle eilanden vol zijn en mijn opslag ligt nu ook vol met ijzer, ijzerts en houtskool :') Zodra ze weer moeten werken kan ik derhalve wel enige tijd uit voorraad produceren. Daar liggen ook mijn Mosthoffen voor drank. Die lagen eerst nog op het basiseiland (omdat ze daar meteen om vragen en ik in het begin nog geen schip voor handelsroute had), maar daar was op een geven moment geen plaats meer voor. Verder is daar mijn hennepteelt om kleding te maken en touwen. Touwen heb ik een voorraad gemaakt om als ik wil schepen te bouwen, daarna stopgezet. Maar ik kom nu ook om in de kleding. Er vaart een schip op een handelsroute om de kleding en drank te brengen naar hoofdeiland.

Ik heb ook een Orient eiland gekoloniseerd. Daar verbouw ik specerijen (ook weer overproductie :') ) en ben ook begonnen daar grondstoffen te delven omdat er Quarz zit. Ik heb 2 mijnen, eentje met productie erbij voor glas en eentje met productie voor Mosaiek. Ook daarvan heb ik voorlopig meer dan genoeg en de opslag ligt vol met Quarz :') Verder is dat eiland inmiddels zwaar bevolkt omdat ik steeds meer inkomen nodig heb :') Mijn nomaden willen nog bezit hebben, maar om Teppiche te maken moet ik een ander eiland gaan koloniseren omdat ik de grondstoffen mis. Dat gaat de stap zijn (laat hoofdeiland even zitten). Ook hier vaart standaard een schip op en neer om de specerijen over te brengen. Mijn vlaggeschip van het begin is mijn multipurpose schip en doet oa alle missies (omdat het mijn enigste bewapende en mijn snelste schip is) en groeit bouwmaterialen over naar eilanden waar het nodig is. Heb van de Grossvizier een schip gekregen, maar dat heeft momenteel nog geen doel. Dat gaat waarschijnlijk ingezet worden als ik de spullen voor mijn nomaden ga maken.

Verder ben ik op mijn nomadeneiland ook begonnen met een deel voor mijn luxere kleding productie. Ik heb er vee voor huiden en delft Kohle. Op mijn hoofdeiland zitten dan weer de zoutmijnen, dus mijn handelsschip brengt nu ook huiden en Kohle over naar het hoofdeiland waar ze dan zelf de kleren maken. Op het hoofdeiland heb ik ook de graanketen opgezet: brood en bier, maar ik heb wat weinig plek. Ik denk dat ik op termijn de productie daarvan op een ander eiland ga doen en daar ook compleet afvaardig. Dus volpleuren met graan akkers en wat meulens, bakkers, kruidentuintjes en brouwerij erbij. Maar dat is ook voor later. Ik wil nu eerst met de nomaden wat doen.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: ANNO serie

Bericht door MajinSource »

Afbeelding Whoop Whoop Afbeelding
Yes ik heb een trainer gevonden die werkt met Versie 2.01.5010 van Venice. Even uitleggen...

Als ik normaal speel gebruik ik geen trainer hoor, ik vind het juist leuk om al die handelsroutes enz. op te zetten. Maar ik heb 1 map waar ik met 2 (het waren er 3 maar die ene is als een laffe draak vertrokken :lachhuil: ) A.I. spelers lekker aan het zieken ben. En dat gaat heel makkelijk met een trainer waarbij je dan geen zorgen hoeft te maken over je grondstoffen en je goederen (die worden automatisch aangevuld tot 999 tons) om nog maar te zwijgen over hoeveel legers en schepen je kan maken (daar zit dus geen limiet aan :*) ).

Ik had eerst een ''proefspel'' van Versie 2.00.5008, maar daar had ik de laatste tijd steeds meer ruzie mee omdat er een bug in die versie van het spel zit dat hij soms helemaal uitvalt als je langer dan anderhalf uur speelt (wat heel snel gaat :lachhuil: ) en dan worden je saves corrupt en kunnen ze niet meer geladen worden Afbeelding Afgelopen vrijdagavond gebeurde dit weer :greg: en toen was ik het meer dan spuugzat dus baai baai spel! Afbeelding Gelukkig had ik nog een back-up save van de laatste keer dus alleen de vrijdagavonduurtjes gingen verloren en gelukkig niet heel mijn speelmap.

Ik heb meteen maandag een origineel exemplaar (de Gold edition) gekocht. Nu ben ik al maanden verslaafd aan dit spel dus het was zijn geld wel waard. Dus gelijk geïnstalleerd, getest en genoteerd in mijn bailiwick wat ik nog moet inhalen. Ik heb dit spel helemaal geupdate naar 5010 en toevallig lost die update ook dat corrupte saves probleem op :Y) Alleen werkte mijn trainer niet meer want die was op 5008 gemaakt.

Dus waarschijnlijk morgenavond weer spelen dan kan ik die nieuwe 5010 trainer uitproberen en mijn ''verhaallijn'' inhalen. 8-)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: ANNO serie

Bericht door Raynor's Revenge »

ja, de Gold van 1404 kost geen drol meer, en dan is het extra speelgemak en de updates enzo die paar euro idd wel waard :)
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: ANNO serie

Bericht door MajinSource »

MajinSource schreef:Afbeelding Whoop Whoop Afbeelding
Yes ik heb een trainer gevonden die werkt met Versie 2.01.5010 van Venice. (...)
Hij werkt niet ]:(

Morgen proberen andere te zoeken maar dat heeft denk weinig zin want ik heb alles al gehad denk ik. Dan maar spel installeren en niet updaten, want dan kan ik mijn oude versie 5008 trainer gebruiken.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: ANNO serie

Bericht door MajinSource »

Spel toch maar gelijk opnieuw geinstalleerd zonder te updaten. Ik gelijk weer spelen, was ik bijna weer zover waar ik vorige week vrijdag was klapte hij weer in elkaar. :-( Weer opnieuw begonnen maar nu heb ik elk halfuur het spel opgeslagen, afgesloten en opnieuw gestart. Heb mezelf nu eindelijk ingehaald nu kan ik verder waarmee ik bezig was. :*D
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: ANNO serie

Bericht door USS Enterprise »

Ben net begonnen met Anno 1404.
Vind het nog wel lastig dat je alles moet aansturen, maar heb nog geen ervaring met dit soort spellen.
Doe nu eerst de quick start missies en dan kijk ik wel verder
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: ANNO serie

Bericht door MajinSource »

Jee weer een Anno1404 speler :cheer:

Ik ben toen rustig begonnen in the sandbox mode. Daar kan je lekker alles ook uitproberen en welk gebouwtje wat doet enz. Zonder deadlines van missies. :)
Plaats reactie