Fallout serie

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Fallout serie

Bericht door The Silencer »

Maar een apart topic voor de gehele reeks aan spellen, ik zag dat die er nog niet is, wel oude topics over Fallout 3.

Dankzij de tip van Pun had ik laatst gratis op GOG deel 1 aangeschaft, afgelopen weekend in een Interplay sale deel 2 voor 2,99 ipv 5,99 en Fallout: Tactics voor dezelfde prijs.

Tot dusver alleen deel 1 gespeeld. Het bevalt me wel, een lekker ouderwetse game. Genoeg te doen, genoeg keuzes. Ben nog niet heel ver. Heb gewoon het standaard vrouwelijke karakter genomen en ben wat rondgelopen. Heb Vault 15 doorzocht en zit nu in The Hub. Heb een schoothondje wat mooi beestjes voor me neerknalt en een echt hondje waarvan ik nog niet weet wat zijn functie is. Lekkere setting verder. En ik heb al teveel spoilers op de Fallout wiki gelezen :')

Meer Fallout fans hier?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Fallout serie

Bericht door Blind Guardian »

Ik heb Fall Out 1 en 2 wel aangeschaft maar nog niet veel meegedaan eerst even wat installeren dat die spellen fatsoenlijk draaien op mijn computer , ik heb me wel een paar keer veel gespoiled dus ken de verhaal lijn wel ongeveer.

Momenteel ben ik aan het breaken van een paar maanden flink Fall Out New Vegas te hebben gespeeld die in samenwerking is gemaakt met het orginele fall out team (Interplay ? / Black Isle) , en daardoor wel een veel betere en gevarieerde verhaallijn heeft maar de verschillende eindes zal het wel maken dat een opvolger van dat spel verdomd lastig is , al zijn ze ondertussen ook al bezig met een Fall Out 4 , terwijl je in Fall Out 3 voor de keuze stad om een 'junktown' op te blazen die gebouwd is om een atoombom. :lachhuil:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Fallout serie

Bericht door The Silencer »

Blind Guardian schreef:Ik heb Fall Out 1 en 2 wel aangeschaft maar nog niet veel meegedaan eerst even wat installeren dat die spellen fatsoenlijk draaien op mijn computer , ik heb me wel een paar keer veel gespoiled dus ken de verhaal lijn wel ongeveer.

Momenteel ben ik aan het breaken van een paar maanden flink Fall Out New Vegas te hebben gespeeld die in samenwerking is gemaakt met het orginele fall out team (Interplay ? / Black Isle) , en daardoor wel een veel betere en gevarieerde verhaallijn heeft maar de verschillende eindes zal het wel maken dat een opvolger van dat spel verdomd lastig is , al zijn ze ondertussen ook al bezig met een Fall Out 4 , terwijl je in Fall Out 3 voor de keuze stad om een 'junktown' op te blazen die gebouwd is om een atoombom. :lachhuil:
Hey, we just had a nuclear apocalypse a while ago. Lets found our new settlement around a fucking nuclear bomb.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Fallout serie

Bericht door Punisher »

Meer Fallout fans hier?
Uiteraard.
samenwerking is gemaakt met het orginele fall out team (Interplay ? / Black Isle)
Dat zou ik niet weten, maar het sluit wel veel beter aan op Fallout 1/2 dan Fallout 3 dat deed.
de verschillende eindes zal het wel maken dat een opvolger van dat spel verdomd lastig is
Niet echt. Tot nu toe zijn de fallout spellen niet echt een "vervolg" geweest in de klassieke zin. Je speelt steeds andere karakters en voor een groot deel op een andere locatie. Fallout 2 speelt zich noordelijker af dan Fallout 1. En NV zit daar dan weer ten noorden van. Fallout 3 is aan de oostkust.
Tussen Fallout 1 & 2 zit iets van 80 jaar. Tussen Fallout 2 & NV ook zoiets, dus specifieke evenementen in Fallout 1, 2, en NV zijn minder van toepassing dan je zou denken...
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Fallout serie

Bericht door Miriam »

Fallout 2 heb ik wel eens gespeeld en die was wel aardig.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Fallout serie

Bericht door Blind Guardian »

Punisher schreef:
Meer Fallout fans hier?
Uiteraard.
samenwerking is gemaakt met het orginele fall out team (Interplay ? / Black Isle)
Dat zou ik niet weten, maar het sluit wel veel beter aan op Fallout 1/2 dan Fallout 3 dat deed.
de verschillende eindes zal het wel maken dat een opvolger van dat spel verdomd lastig is
Niet echt. Tot nu toe zijn de fallout spellen niet echt een "vervolg" geweest in de klassieke zin. Je speelt steeds andere karakters en voor een groot deel op een andere locatie. Fallout 2 speelt zich noordelijker af dan Fallout 1. En NV zit daar dan weer ten noorden van. Fallout 3 is aan de oostkust.
Tussen Fallout 1 & 2 zit iets van 80 jaar. Tussen Fallout 2 & NV ook zoiets, dus specifieke evenementen in Fallout 1, 2, en NV zijn minder van toepassing dan je zou denken...
Even opgezocht op Wiki

http://en.wikipedia.org/wiki/Obsidian_Entertainment

Het is inderdaad van de gasten van Interplay en Black Isle de orginele makers van Fall Out en Baldur's Gate , wat me ook weer opviel aan Fall Out 1 en 2 ... ;)

Bethseda is nou bezig met Fall Out IV wat vrij waarschijnlijk hun volgende grote project word na Skyrim
Gebruikersavatar
Karanov
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 670
Lid geworden op: 11 jun 2005, 21:07

Re: Fallout serie

Bericht door Karanov »

Overigens is er een kickstarter gaande van een paar van de makers van Fallout 1 en 2 om Wasteland 2 te kunnen produceren. Fallout is namelijk ontstaan omdat die gasten een vervolg op Wasteland wilde maken, maar de rechten niet meer hadden en dus een iets andere draai en een andere titel eraan gegeven hebben.

De kickstarter is al gefinancierd (zit nu op de 3 miljoen dollar of zo-iets)... dus dat word een old-school turn based RPG om naar uit te kijken.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Fallout serie

Bericht door The Silencer »

Om maar even mijn discussie met BG uit het laatst gespeeld topic hier voort te zetten:

Ik word er wel schijtziek van dat je bij Nucleaire Neerslag 3 gebruik moet maken van dat schijtWindowsLive :r
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Fallout serie

Bericht door Blind Guardian »

Is dat zo dacht dat nog optioneel was in Fall Out 3 en je pas hoefde aan te melden als je de DLC's wou hebben , in GTA IV kwam ik er achter dat ik zonder windows live niet eens kon saven tot mijn irritatie moest ik mijn account weer reactiveren :lachhuil:
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Fallout serie

Bericht door Punisher »

Ik word er wel schijtziek van dat je bij Nucleaire Neerslag 3 gebruik moet maken van dat schijtWindowsLive
Hoezo "moet"? Ik heb daar geen account voor ... Je kan er ook voor kiezen het niet te gebruiken.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Fallout serie

Bericht door The Silencer »

Om een of andere reden moet dat omdat ik anders niet bij mijn savegames kom.

@BG: aangezien ik de GOTY edition heb zitten daar ook DLC's in.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Fallout serie

Bericht door The Silencer »

Ik vind Fallout 3 inmiddels heel :love2:

Alleen het einde van het originele verhaal was een beetje anticlimactisch. Vooral omdat je gewoon een gast bij je hebt die gewoon immuun is voor straling en toch weigert even die kamer in te lopen. Gelukkig heb de DLC erbij, je blijft dus gewoon leven (en in de DLC, waarin je overleeft kun je WEL de mutant sturen 8)7 :roll: ). Mijn karakter is inmiddels zo ongeveer een combinatie van Ghandi (sans de geweldloosheid), Jezus en Boeddha. Helaas heb ik mijn Ranger Armour met Combat Helm en sunglasses moeten afdanken, de verdediging die Enclave Hellfire Armour biedt is gewoon te goed. Ben nu een beetje de kaart aan het ontdekken. Ben nog lang niet overal geweest. Ook heb ik de Tenpenny Tower onberoerd gelaten. Ik ben geneigd om de zombies niet uit te roeien...maar binnenlaten wil ik ze ook niet omdat ik het niet eens ben dat ze dan de bewoners gaan uitmoorden.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Fallout serie

Bericht door The Silencer »

Bijna Fallout 4!
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Fallout serie

Bericht door Blind Guardian »

Oh jah eens kijken of mijn pc het aankan of ik mijn videokaart moet upgraden :Y)
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Fallout serie

Bericht door R2D2 »

morgen gaat het los!
(hopen dat mijn pc het trekt; videokaart is aan de oude kant)
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Fallout serie

Bericht door Punisher »

Fallout 4 review: Check your next-gen expectations at the vault door

tl;dr: alle Bethesda-isms nog een keer ... Meh...
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Fallout serie

Bericht door Blind Guardian »

Even de systeemeisen gekeken in theorie zo mijn pc het wel aan moeten kunnen doch ik toch sterk denk een betere videokaart aan te schaffen.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Fallout serie

Bericht door The Silencer »

Ik zie dat R2 al aan het spelen is :-( Ik ben nog aan het installeren.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Fallout serie

Bericht door Blind Guardian »

En is het iets , ben bang dat bij mij nog wel een paar maanden gaat duren voor dat ik er aan begin :Y)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Fallout serie

Bericht door The Silencer »

Kwam gisteren thuis, eindelijk weekend, maar ik voelde me al niet helemaal lekker. Speelde vijf minuten en was zo misselijk als het maar zijn kon. Moest bijna overgeven :-( Ik denk dat het feit dat ik al duizelig was hiermee te maken heeft, al die abrupte first person bewegingen maakten het erger. Tja, soms heb ik van die dagen. Vandaag maar weer eens proberen. Ben ik iig pas net de Vault uit :') (dat had ik in de loop van de week al gedaan).
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Fallout serie

Bericht door R2D2 »

het is fantastisch
ik heb een oude videokaart, en het loopt goed
wat slince zegt over abrupte bewegingen klopt; maar went na verloop van tijd
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Fallout serie

Bericht door Blind Guardian »

Goed dan kan ik het voorzichtig proberen met mijn videokaart wou eigenlijk eerst een upgrade plaats laten vinden , doch mijn pc tegenwoordig crashes heeft dus ik vertrouw nog niet helemaal :{
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Fallout serie

Bericht door Blind Guardian »

Goed geef me twee weken en ik kan meedoen
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Fallout serie

Bericht door Punisher »

Nee, dat is te laat. Je hebt nog 3 dagen de tijd.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Fallout serie

Bericht door Blind Guardian »

Punisher schreef:Nee, dat is te laat. Je hebt nog 3 dagen de tijd.
:lachhuil:
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Fallout serie

Bericht door R2D2 »

nog 4 dagen voor ik verder kan spelen;
uhm
ik bedoel
voor ik mijn dochters weer kan zien
en mijn vrouw ook
ja, ook zij
natuurliijk
en dan wellicht wat fall out spelen
uurtje of twee of tien
met jet lag
en de herinnering van Beijing met smog
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Fallout serie

Bericht door Paulstartrek »

First play-through inmiddels wel gedaan met alle sie quests die ik kon vinden.

Later speel ik wel eens een keer om de andere verhaallijn(en) te doen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Fallout serie

Bericht door Blind Guardian »

Spoiler (weergeven)
Eerste playtrough gedaan , de Brotherhood of Steel (die zijn wel het geilst natuurlijk) , heeft een gehele swipe gedaan op de Insitute beetje een overkill effect met die mega Robot :lachhuil: , nou zit iedereen te mopperen tegen me karakter vooral die Dokter Li wat een sjagerijnig klote wijf is dat zeg , net of mijn karakter voor gekozen heeft 210 jaar ingevroren te zijn erachter gekomen dat zijn zoon , eens zo oud is hij en leider is van een instituut wat gevreesd word door heel het commonwealth , ook leuk , denk dat volgende keer maar ga voor Railroad die lijken me nog het liefst van alle drie de organisaties
 
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: Fallout serie

Bericht door R2D2 »

finally all achievements
Afbeelding

klaar voor FO76
8)
Plaats reactie