Het algemene software-topic

Bespreek hier alles over games, computers en andere digitale zaken.

Moderator: Raynor's Revenge

Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door The Silencer »

Paulstartrek schreef:
captain crash schreef:Heb je een galaxy S2? Daar is de update namelijk gewoon netjes voor aangekondigd en uitgevoerd. Als dat bij jou nog niet gebeurd is dan kan je het handmatig doen. Andere toestellen heb ik geen idee van, werk ik niet mee :P
Funny dat ik die aankondiging niet gezien heb, of bedoel je aangekondigd als in de media ofzo.

Naja, thuis dan maar eens kijken. zooi mb's binnenladen doe ik liever via de wifi ;)
Dat vind ik wel nice aan Android. Als een notificatie binnenkomt kun je een optie kiezen dat je alleen download wanneer je verbonden bent via een Wifi of een kabel. Download dat soort dingen en apps in het algemeen alleen via Wifi.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door captain crash »

The Silencer schreef:
Paulstartrek schreef:
captain crash schreef:Heb je een galaxy S2? Daar is de update namelijk gewoon netjes voor aangekondigd en uitgevoerd. Als dat bij jou nog niet gebeurd is dan kan je het handmatig doen. Andere toestellen heb ik geen idee van, werk ik niet mee :P
Funny dat ik die aankondiging niet gezien heb, of bedoel je aangekondigd als in de media ofzo.

Naja, thuis dan maar eens kijken. zooi mb's binnenladen doe ik liever via de wifi ;)
Dat vind ik wel nice aan Android. Als een notificatie binnenkomt kun je een optie kiezen dat je alleen download wanneer je verbonden bent via een Wifi of een kabel. Download dat soort dingen en apps in het algemeen alleen via Wifi.
Inderdaad, ideaal is dat :) je kan die notificaties zelfs helemaal uitzetten, heerlijk (alleen moet je er dan wel zelf om denken het zo nu en dan te controleren)

@Paul: Ik heb zowel via mijn samsung account een mededeling gehad dat ik kon upgraden en ik heb het ook via Vodafone zelf gehad.

Upgrade is heel fijn, je telefoon wordt er daadwerkelijk sneller en vooral ook stabieler van.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Vis »

Slinz schreef:Het probleem is dat smartphones gewoon te groot worden.
Dat is een symptoom. Het probleem is dat Android-toestellen concurreren op features. Aangezien er 10837598 verschillende toestellen zijn moeten ze steeds nieuwe dingen verzinnen om zich te onderscheiden, waardoor er steeds meer onzin ingebouwd moet worden. Het nieuwste is LTE; heel leuk maar de chips zijn nog veel te groot en het slurpt je batterij leeg. Resultaat: enorm grote telefoons omdat die chip erin moet passen en ze meer accu nodig hebben. En dan verpakken ze dan in een marketingpraatje over hoe geweldig het is om een groot scherm te hebben.
Slinz schreef:maar het formaat van iPhone is volgens mij precies goed (en onveranderd in de loop der jaren, toch?)
Het formaat van iPhone is gemaakt zodat deze met één hand zo goed mogelijk te bedienen is. In principe kan vrijwel iedereen het hele scherm makkelijk bereiken met diens duim. Sinds de 1e iPhone is de fysieke schermgrootte niet aangepast. Er zijn nu geruchten dat het vrij waarschijnlijk is dat het scherm hoger wordt en naar 3,9999 inch gaat, maar de telefoon nog altijd even groot wordt (en dus de randen boven en onder wat minder hoog zijn).

Daarnaast willen ze bij Android ook hogere resoluties in de telefoon bouwen, alleen door de manier waarop UI-elementen worden neergezet door het OS resulteert dat in een kleinere UI. Om het nog enigszins bruikbaar te laten zijn moeten de schermen dan dus groter worden.
Slinz schreef:En natuurlijk wil je altijd groter...maar zoals ik al zei, uiteindelijk is het een telefoon die moet bellen en ook in je broekzak moet passen.
Genau.
Paul schreef:Dit is echter omdat ik geen idee heb of het uberhaupt te updaten is, of dit aan te raden is, wat de consequenties zijn voor mijn geinstalleerde apps en ga zo nog maar even door.
Vind je het niet wat achterlijk dat je geld uitgeeft aan een apparaat en je deze niet eens kan updaten? Of dat er niet eens meer nieuwe updates uitkomen? Denk bijvoorbeeld ook aan veiligheidsupdates. Hoeveel persoonlijke informatie staat er wel niet in een telefoon...
Slinzzz schreef:Maar het is wel een optie voor mensen die intensief gebruik maken onderweg en onderweg niet kunnen opladen.
Het nadeel van losse accu's is dat de telefoons altijd dikker moeten worden omdat er gewoon bewegende onderdelen in zitten. Geen verwisselbare accu voor de iPhone was een big deal in het begin, want wat moeten mensen toch die onderweg willen opladen? Al snel waren er honderden cases met extra accu's of losse opladers die je net zo makkelijk kan meenemen als een stapel extra accu's.
Slinz schreef:Accu's blijven toch het grootste minpunt van alle smartphones, ook ifoons. Maar hopelijk kunnen technologische ontwikkelingen hier in de toekomst soelaas bieden, zoals betere accu's, energiezuinigere processoren en onderdelen etc.
Yup. Probleem is dat er ook steeds meer moet kunnen met de telefoon. Beter scherm, sneller internet, beter camera, etc. Dus elke keer dat er een betere of grotere batterij wordt gemaakt wordt de extra juice gebruikt voor nieuwe/verbeterde functionaliteit en hou je effectief hetzelfde of minder over qua gebruiksduur. Tenzij er echt een doorbraak komt in accu-technologieën zie ik niet hier snel verandering in komen.
X-File schreef:And not a single fuck was given that day
En toch geef jij een fuck, want schijnbaar heb je een bewust keuze gemaakt voor je aanschaf.
cc schreef:En waarvan ik mag hopen dat mensen het ook weten - goedkope smartphone is gelijk aan oude meuk. Sorry, maar dat is gewoon zo. Is best mee te leven, maar weet wat je koopt.
Jammergenoeg weten veel mensen dit niet. Maar het is ook ontzettend moeilijk om dit werkelijk door te krijgen, als je je er niet helemaal in verdiept. Android is inmiddels zo ver gefragmenteerd dat "een Android-telefoon kopen" helemaal niets meer zegt over wat je precies krijgt. En het probleem is dat zelfs mensen die big bucks neerleggen voor de top of the line-Android van dit moment binnen een jaar vaak met het probleem komen te zitten dat ze niet meer bijlopen met het OS of dat de support geheel wegvalt. En deze mensen kopen géén budget-telefoon, ze kopen een fokking dure telefoon met bijbehorende verwachtingen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door captain crash »

Sorry, maar de meeste mensen verdiepen zich wel in de aanschaf van een wasmachine en niet in die van een, over het algemeen duurder, product als een smartphone...dan ligt het aan de mensen zelf! (maargoed, dit is dezelfde doelgroep die ook geloofde dat je dmv aandelen-lease geld kon verdienen en zichzelf nu zielig vindt).

Als je niet weet wat je koopt dan zijn er twee opties: 1 je laten infomeren zodat je het wel weet of 2 tot de conclusie komen dat dit nu niet een geschikt moment voor jou is om een dergelijk product aan te schaffen. Oh, en goede voorlichting zijn NIET de praatjes van de verkoper die een target heeft om zoveel mogelijk meuk te verkopoen. Waarom weten mensen dat WEL als ze een auto gaan komen maar NIET als ze een telefoon, of erger een hypotheek, aanschaffen?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Vis »

captain crash schreef:Sorry, maar de meeste mensen verdiepen zich wel in de aanschaf van een wasmachine en niet in die van een, over het algemeen duurder, product als een smartphone...dan ligt het aan de mensen zelf! (maargoed, dit is dezelfde doelgroep die ook geloofde dat je dmv aandelen-lease geld kon verdienen en zichzelf nu zielig vindt).
Tuurlijk, dat sowieso. Maar voor veel mensen is er altijd een grens. Je hebt maar zoveel tijd/kennis/inzicht om je ergens in te verdiepen, en soms concludeer je dat het een goede aanschaf is en blijkt dat later toch niet zo te zijn. Zoals je al zei zijn smartphones bijzonder complex tegenwoordig, dus een goed overwogen keuze maken wordt steeds lastiger, en voor velen té lastig.
captain crash schreef:Als je niet weet wat je koopt dan zijn er twee opties: 1 je laten infomeren zodat je het wel weet of 2 tot de conclusie komen dat dit nu niet een geschikt moment voor jou is om een dergelijk product aan te schaffen. Oh, en goede voorlichting zijn NIET de praatjes van de verkoper die een target heeft om zoveel mogelijk meuk te verkopoen. Waarom weten mensen dat WEL als ze een auto gaan komen maar NIET als ze een telefoon, of erger een hypotheek, aanschaffen?
Hehehe. Ja, winkelpersoneel is tegenwoordig compleet nutteloos. Vrijwel niemand heeft nog enig idee van wat ze precies verkopen. Als je iets specifieks vraagt krijg je een algemeen antwoord, en meestal moeten ze dan eerst de doos van het product eerst een half uur gaan inspecteren. Pathetic.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Paulstartrek »

Toch maar even wat werkontwijkend gedrag xD

Ik heb inmiddels uitgevonden dat ik wat firmware updates miste om de meldingen van software-updates te kunnen tonen :')

Na installatie van deze kleine updates dan nu ook de melding dat een update van 37 mb beschikbaar is :D
vis schreef:Vind je het niet wat achterlijk dat je geld uitgeeft aan een apparaat en je deze niet eens kan updaten? Of dat er niet eens meer nieuwe updates uitkomen? Denk bijvoorbeeld ook aan veiligheidsupdates. Hoeveel persoonlijke informatie staat er wel niet in een telefoon...
Ja, eigenlijk wil ik ook mijn tv updaten met de nieuwste software en technieken. Ow en mijn wasmachine kan ook wel een firmware update gebruiken.
Ow en mijn wekker ook. Stel je voor dat mensen erop inbreken en weten hoe vroeg ik wakker wordt :O

Er zijn zat apparaten, duurder dan je telefoon zelfs, die je niet kan updaten. ik snap dan ook je opmerking niet helemaal.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door captain crash »

@Paul: laat ff weten wat je ervaringen zijn. Denk er wel om dat je, als je net als ik een aangepste interface gebruikt, je daar ff een back up van maakt want de update naar android 4 zet alles weer terug naar de basis instellingen.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Paulstartrek »

die kleine update van 37 Mb heb ik snel even gedaan, was de upgrade naar 2.3.5 (van 2.3.3 af). Nu wil hij echter ruim 127 Mb hebben. :O Dat laat ik echt even zitten tot thuis ;')

Tot nu toe geen problemen.

Maar een backup van je interface maken? ik heb diverse icoontjes her en der neer gezet zodat ik het beter kan aanklikken. Bedoel je dat?
Is niet zo spannend en kan ik op zich wel weer terugzetten. Ik zou niet weten hoe of waar ik dat zou moeten opslaan.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door captain crash »

neuh, icoontjes is het probleem niet, ik gebruik gewoon iets heel anders dan de standaard android interface (aangepaste versie waar vooral een heleboel meuk NIET in verwerkt zit). En gebruik natuurlijk ook een ander file management systeem dat ervoor zorgt dat het ding makkelijker bestanen van en naar mijn computer kan zetten. Najah, dat moest allemaal in back up. Maargoed, dat wordt als het goed is vooraf ook aangegeven.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Vis »

Paulstartrek schreef:
vis schreef:Vind je het niet wat achterlijk dat je geld uitgeeft aan een apparaat en je deze niet eens kan updaten? Of dat er niet eens meer nieuwe updates uitkomen? Denk bijvoorbeeld ook aan veiligheidsupdates. Hoeveel persoonlijke informatie staat er wel niet in een telefoon...
Ja, eigenlijk wil ik ook mijn tv updaten met de nieuwste software en technieken. Ow en mijn wasmachine kan ook wel een firmware update gebruiken.
Ow en mijn wekker ook. Stel je voor dat mensen erop inbreken en weten hoe vroeg ik wakker wordt :O

Er zijn zat apparaten, duurder dan je telefoon zelfs, die je niet kan updaten. ik snap dan ook je opmerking niet helemaal.
Je bent in ieder geval erg goed in scheve vergelijkingen trekken ;) .

Ik zal het uitleggen: over het algemeen zetten mensen veel persoonlijke gegevens op hun telefoon. Adressen, contacten, emails, notes, wachtwoorden, etc. Zeker op Android zit zo'n beetje elk programma vol met spyware. Als jij een telefoon draait met software van jaren terug zonder een mogelijkheid om het te updaten, inclusief updates t.b.v. de veiligheid van de telefoon, dan lijkt me dat toch een vrij groot probleem.

Verder kan ik niet voor jou persoonlijk spreken, maar mensen gaan er over het algemeen bij het kopen van een "Android"-telefoon vanuit dat ze ook alles krijgen wat bij "Android" hoort. En wat is dat alles? Alles wat ze online en overal te zien krijgen, alles waar Android reclame mee maakt. En dit gaat dit om het nieuwste OS. Is het dan zo vreemd om te verwachten dat als jij NU een telefoon koopt, gloednieuw, dat je dan ook het nieuwste OS hebt met alle functionaliteit die daarbij hoort? Lijkt me niet. Maar zoals je kan nagaan is dat dus heel vaak gewoon niet het geval.

Maar begrijp me niet verkeerd, als jij een telefoon koopt met software van jaren terug en dat geen probleem vindt, dan is dat prima hoor.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Punisher »

Nou ja, "jaren terug" is toch wel een beetje overdreven ...

Hoe dan ook, Android zuigt. Helemaal mee eens. Het is alleen het systeem dat het *minst* zuigt op dit moment ... :{
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door captain crash »

Sorry Vis, maar het gaat niet helemaal op. Mensen weten heel goed dat wanneer ze ergens niet de laatste versie van hebben, ze ook niet alles kunnen. Iedereen heeft diezelfde ervaring met pc, ja zelfs met producten van apple. Je kan als reeel argument nog wel aanvoeren dat de veranderingen te snel gaan...maargoed, ik ben blij dat de ontwikkelingen doorgaan. En geen back up maken van je telefoon is netzo debiel als geen back up maken van de belangrijke data op je pc. Daar gaat weer voor op: als je niet weet waar je mee bezig bent, doe het dan ook niet.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Vis »

Punisher schreef:Nou ja, "jaren terug" is toch wel een beetje overdreven ...
Verder geen goed zicht op het complete Android-aanbod (daarvoor boeit het me te weinig :')) maar BG had het laatst over mid-range telefoons bij de kijkshop. Dus ik ga naar die site en klik de eerste Android-telefoon aan die me opvalt:

http://www.kijkshop.nl/product/132441/h ... ptimus-me/

Volgens de specs draait ie Android 2.2. Nou weet ik niet of het 2.2.0 is, of 2.2.3, maar 2.2.0 is van May 20, 2010 en 2.2.3 van November 21, 2010 volgens de version history (al bieden die latere datums natuurlijk niet echt veel nieuwe functionaliteit). Zal dus niet voor elke telefoon gelden, maar dat je in juni 2012 überhaupt nog een nieuwe telefoon kan kopen met een OS van 18 tot ruim 24 maanden oud is echt absurd. Verder lijken er nog erg veel op 2.3 te draaien (December 6, 2010), dus dat is "maar" 19 maanden geleden :P .

Ik hoop dat Google hun achterlijke 12.5 miljard Motorola-investering eens gaat gebruiken om pure Android-telefoons te maken. Dan kunnen alle andere bedrijven als HTC, LG en Samsung gewoon de hele markt vol blijven gooien met crap-telefoons met hun custom UI's, maar als we 't over Android hebben, dan hebben we 't gewoon over de échte Google-telefoons met het nieuwste Android OS. En wellicht is dat daar dan ook nog wat flagship-modellen van andere merken onder kunnen vallen. Dat zou het in ieder geval voor de klant wat makkelijker maken om te weten wat ze krijgen.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Paulstartrek »

Er bleken nog wat problemen te zijn met specifieke knp telefoons en versie 4.
Deze zijn vorige week opgelost en komende android telefoons komen idd met de nieuwe versie uit.
Toen ik mijn telefoon kocht was de galaxy 2 net uit en had ik het meest recentste versie.

Mijn telefoon is klaar met updaten. Alle apps staan er nog op, mijn schermindeling is gelijk, alle nummers, smsjes ed nog erop.
Geen klachten tot nu toe. Dit is blijkbaar idd de goede update.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door The Silencer »

Tot je ging proberen om ook daadwerkelijk te bellen? :')
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door The Silencer »

@CC: wat betreft mensen die zich van te voren niet informeren, dit is wel een leuk voorbeeld. In dit geval een gebruiker die dacht dat hij ook daadwerkelijk 512MB geheugen aan apps kon besteden :')

http://forum.vodafone.co.uk/t5/HTC/Voda ... -p/1035809
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Paulstartrek »

The Silencer schreef:Tot je ging proberen om ook daadwerkelijk te bellen? :')
bellen? :lachhuil:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door The Silencer »

Paulstartrek schreef:
The Silencer schreef:Tot je ging proberen om ook daadwerkelijk te bellen? :')
bellen? :lachhuil:
Omdat je over werk moest overleggen. Of gaat jullie werkcommunicatie ook via Twitter? :')
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Paulstartrek »

google talk / google mail
bij klant met Microsoft Lync
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door The Silencer »

Paulstartrek schreef:google talk / google mail
bij klant met Microsoft Lync
Zie andere topic: als het echt dringend is, dan vind ik telefonisch beter. Vooral als je niet achter een PC zit.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Vis »

The Silencer schreef:
Paulstartrek schreef:google talk / google mail
bij klant met Microsoft Lync
Zie andere topic: als het echt dringend is, dan vind ik telefonisch beter. Vooral als je niet achter een PC zit.
Via Google Talk bellen op de telefoon zal ook vast wel kunnen :p
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Paulstartrek »

nou je discussie ging over werkzaken. overleden familieleden vallen hier dan niet onder.

Overleg over in te vullen tijdsheets, urencontract, toekomstige werkzaamheden (> 1 week in de toekomst), enzovoort kan prima via mail of chat lijkt mij.

Kijk als iemand naar een beurs moet morgen en ze hebben inlogcodes van een demopc nodig, ja dat is "dringend" en kan prima via telefoon.

Ik kan zelfs niets werkgerelateerd verzinnen, wat niet dringend is en toch via telefoon beter zal gaan.

Dingen als performancebespreking moet imo altijd face to face. (hiervoor stuur je weer een uitnodiging via de mail of chat)



Over die overleden familie type telefoontjes, je moet bij mij altijd met een herkenbaar nummer bellen, anders neem ik niet gauw op. sms met de mededeling, "urgent neem tel op" of "bel even terug" werkt bij mij nog beter dan 2 keer bellen.

maar goed OT verder nog geen verschil ook gezien tussen android 2 en 4. Misschien alleen in de performance?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Vis »

Paulstartrek schreef:maar goed OT verder nog geen verschil ook gezien tussen android 2 en 4. Misschien alleen in de performance?
Seriously?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:
Paulstartrek schreef:maar goed OT verder nog geen verschil ook gezien tussen android 2 en 4. Misschien alleen in de performance?
Seriously?
Ik ook niet hoor. Maar ik heb dan ook nooit Android 4 gezien :*)

@Paul, weet je zeker dat je niet slechts de laatste 2.3.5 update hebt gehad? Ik heb een flinke tijd geleden een update van 2.3.3 naar 2.3.5 en die laatste heeft bij mij deze week een update gehad. Het blijft Android 2.3.5 maar met een nieuw versienummer (enkele performance verbetering). Kijk eens bij Software informatie (bij mij Menu - Instellingen - Over de telefoon - Software-informatie) en kijk daar wat bij de Android versie staat.

Ik heb
Android-versie: 2.3.5
Softwarenummer: 2.26.161.1
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Paulstartrek »

Nee ik heb geupgrade naar 4.03 :)

Maar misschien moet ik erbij zeggen dat ik een ander programma gebruik wat mijn interface opzet die energiezuinig is door wifi uit te zetten als ik thuis vertrek enzo.

Dus op die interface zie ik niets verschillend. Ow mijn gps icoontje is van rechts bovenin naar liksbovenin gegaan en het instellingenmenu is iets uitgebreid. Maar dat is alles wat ik zie.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door captain crash »

Bij mij is hij er hoe dan ook zuiniger van geworden, energie management gaat een stuk makkelijker doordat je meer handmatige invloed hebt.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Vis »

Twitter's nieuwe logo...

...
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: Het algemene software-topic

Bericht door The Silencer »

Vis schreef:Twitter's nieuwe logo...

...
Afbeelding
Error (404)
We can't find the page you're looking for. Check out our Help Center and forums for help, or head back to home.

Mooi logo :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Vis »

Word 2013:

Afbeelding

Echt ... :')
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Het algemene software-topic

Bericht door Vis »

Firefox mobile OS breaks cover, coming in 2013
Mozilla, the creators of Firefox, are about to enter a crowded marketplace with a new mobile OS. The OS is based on Linux and Gecko and contains everything you would expect from a modern day platform.

Mozilla claims that the OS will be lighter and faster than what is on the market today and that it will be more open than Android. You can take a look at the screen shots below and let us know what you think in the comments.

Mozilla is entering a tough market with Windows Phone, iOS, Android, Blackberry and others who are currently fighting for their share of the pie. Seeing as Microsoft, Google and Apple all pour billions of dollars in to their mobile OS, Mozilla will have to find a creative way to attract developers and users to their platform.

Firefox OS is set to hit the market in 2013 in Latin America and could spread beyond that to Europe in the near future.

Seeing as this is a new OS in a very crowded marketplace, we hope the best for Mozilla but knowing that the juggernauts in the industry are also fighting fiercely for market share, Mozilla has its work cut out. You can find more images here.
Plaats reactie